Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2006, 12:48   #161
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
€54??? Zo weinig???
Ja en voor de jongste op de lagere school 0€

Maar je moet ze ook niet elk schooljaar een nieuwe boekentas en een nieuwe pennenzak en nieuw kaften geven he.
Ik eis van hen dat deze minstens 3 schooljaren meegaan.
Zij rijden met de fiest naar school en komen 's middags thuis eten.
Vorige schooljaar had ik voor het 3de jaar boekhouding van de oudste een totaal kost over heel het schooljaar van 350€.
en 25€ voor de jongste

Het hangt er dus heel duidelijk van af wat je zelf wil kopen en wat je zelf telt als schoolbenodigdheden.
Mijn ex had voor de 2 dochters dit jaar een rekening van 1200€ bij elkaar gekregen. Heb haar de lijsten opgevraagt van wat zij dan wel allemaal had gekost en heb daar de dingen die niet nodig waren volgens mij afgetrokken.
4de jaar toneel en dictie schoot 48€ echte schoolkosten over en voor de 2de jondste in het 6 leerjaar 0€.
Als je dan even nadenkt en weet dat men voor een kind in het basisonderwijs 50€ en in het secudair onderwijs 75€ heeft getrokken in augustus weet je wat ouders in werkelijkheid uit geven en/of verdienen aan schoolgaande kinderen.
Je moet er wel rekening mee houden dat bso duurder is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 12:53   #162
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja en voor de jongste op de lagere school 0€

Maar je moet ze ook niet elk schooljaar een nieuwe boekentas en een nieuwe pennenzak en nieuw kaften geven he.
Ik eis van hen dat deze minstens 3 schooljaren meegaan.
Zij rijden met de fiest naar school en komen 's middags thuis eten.
Vorige schooljaar had ik voor het 3de jaar boekhouding van de oudste een totaal kost over heel het schooljaar van 350€.
en 25€ voor de jongste

Het hangt er dus heel duidelijk van af wat je zelf wil kopen en wat je zelf telt als schoolbenodigdheden.
Mijn ex had voor de 2 dochters dit jaar een rekening van 1200€ bij elkaar gekregen. Heb haar de lijsten opgevraagt van wat zij dan wel allemaal had gekost en heb daar de dingen die niet nodig waren volgens mij afgetrokken.
4de jaar toneel en dictie schoot 48€ echte schoolkosten over en voor de 2de jondste in het 6 leerjaar 0€.
Als je dan even nadenkt en weet dat men voor een kind in het basisonderwijs 50€ en in het secudair onderwijs 75€ heeft getrokken in augustus weet je wat ouders in werkelijkheid uit geven en/of verdienen aan schoolgaande kinderen.
Je moet er wel rekening mee houden dat bso duurder is.
Ik herinner me nochtans van mijn tijd in de humaniora dat de boeken alleen al een goeie 7000BEF kostten. We waren verplicht om Atoma-schriften te gebruiken; ook niet zo goedkoop. Een goeie calculator, tekengerief... reken maar uit.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 12:55   #163
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
€54??? Zo weinig???
Idd ik had vorig jaar een rekening van tegen de 700 euro(wel van een vol jaar hé) voor dokters, tandarts,school(zij leert wel voor kapster dus veel matriaal) enz.
En dan mij maandelijkse alimentatie nog hé van 254 euro dus reken zelf maar uit hé
Ik heb en had toen en nu rond de 1000 euro inkomsten
Dus van daar de titel van de draad hé(geen leven meer na een echtscheiding)
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 13:01   #164
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner me nochtans van mijn tijd in de humaniora dat de boeken alleen al een goeie 7000BEF kostten. We waren verplicht om Atoma-schriften te gebruiken; ook niet zo goedkoop. Een goeie calculator, tekengerief... reken maar uit.
Veel scholen verhuren nu de boeken of zorgen voor een handeltje van tweedehands boeken tussen de ouders binnen de school.
Atoma-schriften zijn veel goedkoper geworden en daar hebben ze er maar 2 of 3 van nodig. Rekenmachine van 1ste middelbaar is bruikbaar over 6 jaar en meer. en kostte toen 32€ tekengerief word in tso en bso niet gebruikt vanaf de 2de graad. En verder zijn ze zelfs in de scholen nu al zo modern dat de kinderen heel veel op de pc mogen doen en daar mailen naar de school.
Oud 28 september 2006, 13:06   #165
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd ik had vorig jaar een rekening van tegen de 700 euro(wel van een vol jaar hé) voor dokters, tandarts,school(zij leert wel voor kapster dus veel matriaal) enz.
En dan mij maandelijkse alimentatie nog hé van 254 euro dus reken zelf maar uit hé
Lees dit bericht nog eens Duveltje. Vooral puntje 2 en 3 dan...
Oud 28 september 2006, 13:07   #166
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij geeft hier dus wel de totaal extra kosten, en je dochter zitt dan nog juist in één van de duurste richtingen die er bestaan.
En voor de mesische kosten moet je dan eens vragen aan je ex waar de briefjes van de terugbetalingen zijn. Want jij heb ook recht op de helft daarvan. Je moet je echt niet laten pluimen door haar.

Maar off topic; welke werk doe jij dat je slechts 1000€ per maand hebt aan inkomen. Dat is minder dan een dopper
Oud 28 september 2006, 13:13   #167
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij geeft hier dus wel de totaal extra kosten, en je dochter zitt dan nog juist in één van de duurste richtingen die er bestaan.
En voor de mesische kosten moet je dan eens vragen aan je ex waar de briefjes van de terugbetalingen zijn. Want jij heb ook recht op de helft daarvan. Je moet je echt niet laten pluimen door haar.

Maar off topic; welke werk doe jij dat je slechts 1000€ per maand hebt aan inkomen. Dat is minder dan een dopper
Nee dopgeld ligt rond de 830 euro(spreek wel over netto bedragen hé)
Ik ben bejaardenverzorger zonder diploma,doe die job nog maar een paar jaar hé

Zij heeft via haar advocaat alle verekeningen opgestuurd
Oud 28 september 2006, 13:17   #168
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees dit bericht nog eens Duveltje. Vooral puntje 2 en 3 dan...
Mag ik eerlijk antwoorden,je hebt nu gezien hoeveel ik over hou hé,kan ik dan nog een advocaat betalen?
Weet iemand wat die gasten vragen aan ereloon?
Oud 28 september 2006, 13:20   #169
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dopgeld ligt rond de 830 euro(spreek wel over netto bedragen hé)
Ik ben bejaardenverzorger zonder diploma,doe die job nog maar een paar jaar hé

Zij heeft via haar advocaat alle verekeningen opgestuurd
Als je onder de 45 bent waarom ga je dan niet in de bouw werken.
Je bent dan een minimum van 12€ per uur en kan 's avonds nog bijscholingen in de bouw volgen waar je ook nog eens voor betaald word. En een bekister of monteur moet ook geen diploma hebben en dit is lang niet zo zwaar als bejaardeverzorger en geeft ook nog eens vele andere voordelen. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken zijn dit geen hele zware jobs en ook geen vuile jobs.

Oud 28 september 2006, 13:21   #170
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mag ik eerlijk antwoorden,je hebt nu gezien hoeveel ik over hou hé,kan ik dan nog een advocaat betalen?
Ik moet de rekening nog krijgen....
Oud 28 september 2006, 13:23   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik weet dat. Maar je hebt ook het recht om zonder advocaat naar de rechtbank te gaan.
Ga je licht eens opsteken www.juridischeforum.be

Dat zijn een hele hoop juristen en advocaten die je daar raad geven en bij staan.
Oud 28 september 2006, 13:23   #172
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je onder de 45 bent waarom ga je dan niet in de bouw werken.
Je bent dan een minimum van 12€ per uur en kan 's avonds nog bijscholingen in de bouw volgen waar je ook nog eens voor betaald word. En een bekister of monteur moet ook geen diploma hebben en dit is lang niet zo zwaar als bejaardeverzorger en geeft ook nog eens vele andere voordelen. In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken zijn dit geen hele zware jobs en ook geen vuile jobs.

Dat wil ik graag geloven maar ik ben 47 jaar
Moet maar eens ander werk vinden op die leeftijd
Oud 28 september 2006, 13:25   #173
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja, ik weet dat. Maar je hebt ook het recht om zonder advocaat naar de rechtbank te gaan.
Ga je licht eens opsteken www.juridischeforum.be

Dat zijn een hele hoop juristen en advocaten die je daar raad geven en bij staan.
Prodeo advocaat hé,kan je niet krijgen als je alleenstaande bent en meer dan 800 euro verdient
Sorry heb ik allemaal geprobeerd hoor

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 september 2006 om 13:26.
Oud 28 september 2006, 13:26   #174
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wil ik graag geloven maar ik ben 47 jaar
Moet maar eens ander werk vinden op die leeftijd
Moet je mij niet vertellen ben zelf ook 47 jaar.

Maar als je een rijbewijs C hebt en in de buurt van een betoncentrale of Riba woont kan je daar ook eens gaan horen die nemen vaak ook mensen van boven de 50 zelfs aan omdat ze geen werkvolk vinden.
Oud 28 september 2006, 13:29   #175
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prodeo advocaat hé,kan je niet krijgen als je alleenstaande bent en meer dan 800 euro verdient
Sorry heb ik allemaal geprobeerd hoor
Foutje, dit zijn geen prodeo's, maar mensen die je direct via het forum antwoorden en je vertellen wat je ken doen en wat je zeker niet mag doen. Zij werken dus als raadgevers zonder zelfs te weten wie je bent.
Oud 28 september 2006, 13:34   #176
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Een eerste raadpleging bij een advocaat kost max. €40,00. De standaardprijs voor het openen van een dossier is ongeveer evenveel. Het uurtarief van een advocaat is gemiddeld tussen de 75 en de 100 EUR.
Dus stel dat een procedure je pakweg €1000,00 kost en je krijgt het gewenste resultaat, hoeveel win je dan?

Geloof me, dit gaat mij ook pijn doen hoor... maar de pijn zal van korte duur zijn!

Laatst gewijzigd door Djiezes : 28 september 2006 om 13:36.
Oud 28 september 2006, 13:36   #177
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Foutje, dit zijn geen prodeo's, maar mensen die je direct via het forum antwoorden en je vertellen wat je ken doen en wat je zeker niet mag doen. Zij werken dus als raadgevers zonder zelfs te weten wie je bent.
Dan kan je beter naar de wetswinkel stappen(15 euro bij ons) Heb ik ook al veel gedaan Maar echt zonder advocaat op een rechtbank is een super nadeel hoor En zeker als je duveltje382 bent,kan gaan samenwonen met Debbie
Oud 28 september 2006, 13:39   #178
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ik vraag slechts 125 euro per maand voor mijn jongste maar krijg helemaal niets. Hij zegt dat hij geen geld heeft, dat hij financiele problemen heeft. Ik niet zeker, pffff. Hij heeft dan nog een fulltime job moet je weten.

Dan moet ik het al gaan afdwingen via de vrederechter, ook maar triest hoor. Ik zou willen dat hij als vader inziet dat het belangrijk is voor ons kind. Zelfs het feit dat ik geen kleertjes voor hem kan kopen laat hem koud.
Ik 100€ voor de oudste, en ik krijg te horen 'nu niet, dat komt later wel, nu wij een boeleke bij hebben, kunnen wij dat ons niet permitteren!' !! Is mijn oudste dan geen 'boeleke' van hem ? Zij hebben wel beide werk (hij nog goed betaald bovenop) beide een auto, een eigen huis gekocht een tijdje terug..Terwijl ik maar moet zien rond te komen.
En nu ben ik de bitch omdat ik naar het gerecht wil stappen omdat ik het na al die jaren beu ben.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 13:40   #179
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een eerste raadpleging bij een advocaat kost max. €40,00. De standaardprijs voor het openen van een dossier is ongeveer evenveel. Het uurtarief van een advocaat is gemiddeld tussen de 75 en de 100 EUR.
Dus stel dat een procedure je pakweg €1000,00 kost en je krijgt het gewenste resultaat, hoeveel win je dan?

Geloof me, dit gaat mij ook pijn doen hoor... maar de pijn zal van korte duur zijn!
Dure raadsman/vrouw, er zijn er die veel goedkoper werken en lang niet zo slecht zijn.
Oud 28 september 2006, 13:46   #180
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik 100€ voor de oudste, en ik krijg te horen 'nu niet, dat komt later wel, nu wij een boeleke bij hebben, kunnen wij dat ons niet permitteren!' !! Is mijn oudste dan geen 'boeleke' van hem ? Zij hebben wel beide werk (hij nog goed betaald bovenop) beide een auto, een eigen huis gekocht een tijdje terug..Terwijl ik maar moet zien rond te komen.
En nu ben ik de bitch omdat ik naar het gerecht wil stappen omdat ik het na al die jaren beu ben.
Je weet toch dat ze op de rechtbank haar inkomen mee tellen om het onderhoudsgeld te bepalen. Dus als hij die 100€ te veel vind en zegt dat hij die niet kan betalen gaan ze die bij haar halen.

Bah, ikke slechte mens, steek andere op waar ze moeten op letten en wat ze kunnen gebruiken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be