Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 21:40   #161
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nee, die vrouwen kunnen ze nooit krijgen en zijn dus te goed voor hen.
Onzin. Ik dacht dat de SP.A net zoveel stemmen kreeg van de autochtonen?
Stefanie is offline  
Oud 10 oktober 2006, 21:40   #162
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Maar waarom denk je dat moslims zoiets goedkeuren? Wij keuren dit soort onbehoorlijk en gewelddadig gedrag net zoveel af, als "de rest".
Waarom komen jullie dan nooit op straat tegen moslimextremisme,maar wel tegen het VB of tegen America?
Waarom komen "de goeie" dan niet op voor ons?En tegen de vele etters bij hun gemeenschap?Waarom?!
Oud 10 oktober 2006, 21:43   #163
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Onzin. Ik dacht dat de SP.A net zoveel stemmen kreeg van de autochtonen?
Huh?
Uh-Huh is offline  
Oud 10 oktober 2006, 21:43   #164
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Er is maar één gemeenschap die verantwoordelijk is voor het feit dat meer en meer Vlamingen hun buik vol hebben van jullie middeleeuws gedoe en dat zijn jullie zelf .
Door het gedrag van veel van jullie is de Vlaming zo geworden.
De gevangenissen puilen uit van de moslims , die buiten het grootste crapuul zijn ,maar eens in de gevangenis de vrome moslim uithangen!!
Degoutant!!
benji is offline  
Oud 10 oktober 2006, 21:47   #165
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Waarom komen jullie dan nooit op straat tegen moslimextremisme,maar wel tegen het VB of tegen America?
Waarom komen "de goeie" dan niet op voor ons?En tegen de vele etters bij hun gemeenschap?Waarom?!
En omdat "we" niet massaal op straat komen keuren we zo'n dingen goed? Met die ettertjes wordt altijd wel afgerekend door de politie en door het gerecht. Denk je dat als "wij" masaal op straat zouden komen tegen (jongeren)criminaliteit, deze plotseling zal dalen of stoppen??

En waarom komen jullie nooit op straat tegen racisme en xenofobie? Moet ik daaruit besluiten dat jullie allemaal racisten en xenofoben zijn..?
Uh-Huh is offline  
Oud 10 oktober 2006, 21:48   #166
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nee, ik zou willen dat jullie het lef hadden om te spreken, om de dingen bij naam te benoemen. Maar de Islam hangt aaneen van taboes en laat de mensen niet vrijuit spreken. Nu, met dat paarse wanbeleid kan ik het jullie niet eens kwalijk nemen. 't Is niet voor niets dat Ayaan zoveel beveiliging nodig heeft. Probleem is dat de Islam het niet kan verdragen als je de waarheid zegt.
En dat in de toekomst voor serieuze problemen zal zorgen.

Toen de paus naar ons land kwam werd hij ook belachelijk gemaakt. Iedereen herinnert zich nog wel Popie Jopie. Niemand werd woest of begon zich te gedragen gelijk wilde beesten. Er werd wel veel over gesproken, en sommigen vonden het schandalig maar daar bleef het bij.

Destijds de korte stukjes met Urbanus. Vooral de sketch over 'Het Laatste Avondmaal' werd hem destijds kwalijk genomen. Doch heb ik nooit bloedige gewelddadige scènes gezien zoals het laatste jaar.

De Islam hoort hier niet thuis en ik zal bij dit standpunt blijven.
PeterC is offline  
Oud 10 oktober 2006, 21:50   #167
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fishie Bekijk bericht
Een uiterst kleine minderheid, MISCHIEN.
Ik heb er in elk geval niks van gemerkt, ik heb nergens 9/11 feesten of vuurwerk gezien.
Is dit iets dat echt gebeurt is of is het weer een van uw verzinseltjes zoals je eerder al had in deze thread(ivm corruptie)?
Zie jij dan niet naar het journaal , het deed zich voor in Nederland.
Maar ook hier vonden de moslims het "net goed" wat die Amerikanen is overkomen?!!
Kom me nu niet vertellen dat dit niet het gevoel is wat bij de meeste van jullie heeft gespeelt.
En omdat ik me meer verwant voel met de Amerikanen dan met jullie vergeet ik dat nooit!!
Sindsdien heb ik begrepen wat voor een haatdragend volkje jullie wel zijn.
Oud 10 oktober 2006, 21:52   #168
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik zou willen dat jullie het lef hadden om te spreken, om de dingen bij naam te benoemen. Maar de Islam hangt aaneen van taboes en laat de mensen niet vrijuit spreken. Nu, met dat paarse wanbeleid kan ik het jullie niet eens kwalijk nemen. 't Is niet voor niets dat Ayaan zoveel beveiliging nodig heeft. Probleem is dat de Islam het niet kan verdragen als je de waarheid zegt.
Het probleem is denk ik eerder dat ook Hirshi Ali niet helemaal de waarheid spreekt.

Ze heeft met name woede opgewekt bij moslims met haar standpunten over vrouwenbesnijdenis, wat helemaal NIET typisch islamitisch is, maar eerder typisch "Oost-Afrikaans". Het gaat hier dus om een verwarring van "cultuur" en "religie".

Heb jij ooit iets gehoord over vrouwenbesnijdenis in Marokko of Iran? I bet you don't. Omdat het daar helemaal nooit een cultureel gebruik was, maar Hirshi Ali het wel verbindt met "de islam".

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 10 oktober 2006 om 21:52.
Mamaloe is offline  
Oud 10 oktober 2006, 21:59   #169
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat "we" niet massaal op straat komen keuren we zo'n dingen goed? Met die ettertjes wordt altijd wel afgerekend door de politie en door het gerecht. Denk je dat als "wij" masaal op straat zouden komen tegen (jongeren)criminaliteit, deze plotseling zal dalen of stoppen??

En waarom komen jullie nooit op straat tegen racisme en xenofobie? Moet ik daaruit besluiten dat jullie allemaal racisten en xenofoben zijn..?
Wat zeg jij nu?! Het is constant optochten tegen "racisme" tot vervelens toe!!
De 01-10 concerten ,waar weer geen van jullie te zien waren....zegt dat niet genoeg?!
Alleen als er iemand van jullie geraakt is komen jullie rel schoppen ,als het "maar" nen Belg is zoals de man op de lijnbus die door 6 vredemoslims DOOD werd getrapt,is er geen vuiltje aan de lucht , of dat er per ongeluk door een overdosis kalmeermiddelen iemand sterft in de gevangenissen ,dan vinden jullie het nodig om de cipiers aan te vallen op straat,die er niets mee te maken hebben.
Of iemand die in Brussel dood werd geslagen met een ijzeren staaf...geen betoging voor verdraagzaamheid of geen politiekers op de begrafenis.
Maar je moest is zien hoe de familie van die crimineel die in de gevangenis is gestorven werd ontvangen op het kabinet van justitie.....gewoon om van te kotsen héél dat gedoe hier.
En jullie verschieten dan dat de Vlamingen een afkeer krijgen?
Nu willen ze jullie nog voorsteken om werk te krijgen ook?!!
Dus mijn kinderen moeten maar gaan doppen ,om jullie aan de bak te helpen En dan mogen we nog 5 jaar langer gaan werken om de walen en de vreemden te blijven onderhouden?!!!
Wat verlangen jullie nu nog seg,trop is teveel en teveel trop
Oud 10 oktober 2006, 22:05   #170
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zeg jij nu?! Het is constant optochten tegen "racisme" tot vervelens toe!!
De 01-10 concerten ,waar weer geen van jullie te zien waren....zegt dat niet genoeg?!
Alleen als er iemand van jullie geraakt is komen jullie rel schoppen ,als het "maar" nen Belg is zoals de man op de lijnbus die door 6 vredemoslims DOOD werd getrapt,is er geen vuiltje aan de lucht , of dat er per ongeluk door een overdosis kalmeermiddelen iemand sterft in de gevangenissen ,dan vinden jullie het nodig om de cipiers aan te vallen op straat,die er niets mee te maken hebben.
Of iemand die in Brussel dood werd geslagen met een ijzeren staaf...geen betoging voor verdraagzaamheid of geen politiekers op de begrafenis.
Maar je moest is zien hoe de familie van die crimineel die in de gevangenis is gestorven werd ontvangen op het kabinet van justitie.....gewoon om van te kotsen héél dat gedoe hier.
En jullie verschieten dan dat de Vlamingen een afkeer krijgen?
Nu willen ze jullie nog voorsteken om werk te krijgen ook?!!
Dus mijn kinderen moeten maar gaan doppen ,om jullie aan de bak te helpen En dan mogen we nog 5 jaar langer gaan werken om de walen en de vreemden te blijven onderhouden?!!!
Wat verlangen jullie nu nog seg,trop is teveel en teveel trop
Ok, mijn fout..

Hm, ik geef toe dat mijn vergelijking niet zo goed was.. maar je negeert het eerste deel van mijn post. Mja, misschien zouden we (= autochtonen en allochtonen) eens samen op straat kunnen komen tegen (jeugd)criminaliteit. Maar of dat nu veel zal helpen... Je moet de problemen bij de roots aanpakken eh.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 10 oktober 2006 om 22:05.
Uh-Huh is offline  
Oud 10 oktober 2006, 22:11   #171
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Ok, mijn fout..

Hm, ik geef toe dat mijn vergelijking niet zo goed was.. maar je negeert het eerste deel van mijn post. Mja, misschien zouden we (= autochtonen en allochtonen) eens samen op straat kunnen komen tegen (jeugd)criminaliteit. Maar of dat nu veel zal helpen... Je moet de problemen bij de roots aanpakken eh.
Ik vind trouwens ook dat "religie" en "criminaliteit" onnodig verward worden met elkaar, en met name door het Vlaams Belang.

Kijk, ik ben zelf al een paar keer slachtoffer geweest van criminaliteit in Antwerpen, door Marokkanen (of Algerijnen... in ieder geval Noord-Afrikanen). Maar wat heeft dat met die mensen hun religie te maken? Waarom verwart iedereen die twee dingen?

Die Marokkaanse crimineeltjes zijn zo mogelijk de minst religieuze mensen uit hun gemeenschap... Ze kijken naar Scarface en luisteren naar Amerikaanse hiphop en techno. Heel "islamitisch" hé?

Zolang de VB'ers dit onderscheid niet kunnen maken, zullen ze nooit begrijpen waarom er in de grote steden problemen zijn met wat ze noemen "moslimjongeren". Kuch kuch.
Oud 10 oktober 2006, 22:12   #172
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Het probleem is denk ik eerder dat ook Hirshi Ali niet helemaal de waarheid spreekt.
Niemand spreekt de waarheid. Zelfs de paus niet. Van zodra het niet past in het kraam van de Islam is het altijd miserie, ruzie, rellen enzovoorts. We mogen de waarheid niet meer zeggen. Dat worden de mensen kotsbeu. En dan maar met de vinger wijzen naar de gewone Vlaamse man: ge moet verdraagzaam zijn. Wie is verdraagzaam?

Als iemand zich per ongeluk mispreekt of iets zegt wat ze niet willen horen, wel dan krijg je reacties van geweld, haat, nijd. Deze haatdragende reacties komen altijd van dezelfde extreme groep.

Ik ben een verdraagzaam mens. Ik word steeds meer onverdraagzamer. Hoe komt dat?

Groeten
PeterC is offline  
Oud 10 oktober 2006, 22:13   #173
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het "gerecht" treed amper op tegen deze"probleem jongeren" , en de politie mag dikwijls niet optreden tegen hen ,om geen "relletjes" uit te lokken .
Er zijn zelfs wijken in Brussel waar de politie niet in uniform mag komen om niet te "provoceren"!!
Ben je vergeten toen in Hoboken het politiebureel werd aangevallen door de vrede islamieten? Zelfs brand gesticht?!
Ik zeg niet dat jullie het goed keuren ,maar ik zie het jullie ook niet "afkeuren"!
Dus.....
Oud 10 oktober 2006, 22:15   #174
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind trouwens ook dat "religie" en "criminaliteit" onnodig verward worden met elkaar, en met name door het Vlaams Belang.

Kijk, ik ben zelf al een paar keer slachtoffer geweest van criminaliteit in Antwerpen, door Marokkanen (of Algerijnen... in ieder geval Noord-Afrikanen). Maar wat heeft dat met die mensen hun religie te maken? Waarom verwart iedereen die twee dingen?

Die Marokkaanse crimineeltjes zijn zo mogelijk de minst religieuze mensen uit hun gemeenschap... Ze kijken naar Scarface en luisteren naar Amerikaanse hiphop en techno. Heel "islamitisch" hé?

Zolang de VB'ers dit onderscheid niet kunnen maken, zullen ze nooit begrijpen waarom er in de grote steden problemen zijn met wat ze noemen "moslimjongeren". Kuch kuch.
Bekijk de gevangenis populatie er op na en bestudeer het rapport Van San , als je dat nog kan vinden ,want dat moest angstvallig worden opgeborgen!
Oud 10 oktober 2006, 22:18   #175
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Niemand spreekt de waarheid. Zelfs de paus niet. Van zodra het niet past in het kraam van de Islam is het altijd miserie, ruzie, rellen enzovoorts. We mogen de waarheid niet meer zeggen. Dat worden de mensen kotsbeu. En dan maar met de vinger wijzen naar de gewone Vlaamse man: ge moet verdraagzaam zijn. Wie is verdraagzaam?

Als iemand zich per ongeluk mispreekt of iets zegt wat ze niet willen horen, wel dan krijg je reacties van geweld, haat, nijd. Deze haatdragende reacties komen altijd van dezelfde extreme groep.

Ik ben een verdraagzaam mens. Ik word steeds meer onverdraagzamer. Hoe komt dat?

Groeten
Oud aan het worden?
Oud 10 oktober 2006, 22:19   #176
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Bekijk de gevangenis populatie er op na en bestudeer het rapport Van San , als je dat nog kan vinden ,want dat moest angstvallig worden opgeborgen!
Sorry, maar je geeft geen antwoord op wat ik zei.

Dat er veel meer Marokkanen in de gevangenis zitten geloof ik best, maar mijn vraag was: wat heeft dat in godsnaam met religie te maken?
Oud 10 oktober 2006, 22:20   #177
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ze heeft met name woede opgewekt bij moslims met haar standpunten over vrouwenbesnijdenis, wat helemaal NIET typisch islamitisch is, maar eerder typisch "Oost-Afrikaans". Het gaat hier dus om een verwarring van "cultuur" en "religie".

Heb jij ooit iets gehoord over vrouwenbesnijdenis in Marokko of Iran? I bet you don't. Omdat het daar helemaal nooit een cultureel gebruik was, maar Hirshi Ali het wel verbindt met "de islam".
Wel, d'r is hier op het forum een zeer lange discussie geweest over dat onderwerp. We mogen niet vergeten dat Ayaan besneden werd door moslim-fundi's. Zij zijn diegenen die 't gedaan hebben. Bovendien heeft ze veel meer gezegd dan dat. Waar het om gaat is de vraag of zij het recht heeft om feministe en vrijdenker te zijn.

Ik heb haar film "submission" niet gezien, maar ik dacht dat die NIET over besnijdenissen ging, maar over huiselijk geweld. Maar, allez, ik heb 'm niet gezien, dus ik weet 't niet zeker.
Stefanie is offline  
Oud 10 oktober 2006, 22:22   #178
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Heel juist benji.

Citaat:
Het publiek gaat van het rapport-Van San twee dingen onthouden. Ten eerste: allochtonen zijn crimineler dan autochtonen. Ten tweede: het politieke establishment wil dat niet horen, ondanks de ogenschijnlijke poging om het taboe te doorbreken door de studie te bestellen waarop het rapport is gebaseerd.
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/verschueren1.htm

Groeten
PeterC is offline  
Oud 10 oktober 2006, 22:24   #179
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oud aan het worden?
Toch niet te oud om te leren.
PeterC is offline  
Oud 10 oktober 2006, 22:26   #180
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry, maar je geeft geen antwoord op wat ik zei.

Dat er veel meer Marokkanen in de gevangenis zitten geloof ik best, maar mijn vraag was: wat heeft dat in godsnaam met religie te maken?
Vraagje. Waarom halen de meeste Morokkanen in België een bruid uit het thuisland? Waarom trouwen ze niet met een Marokkaanse die is opgegroeid in België? Een vrouw die hier in België naar school is geweest, zou haar kinderen veel beter kunnen opvoeden, maar nee, ze nemen iemand uit het thuisland, die geen woord Nederlands spreekt. En dan hebben hun kinderen een taalachterstand op school... Er zijn trouwens tal van immigranten die wél de taal van hun nieuw vaderland leren. Maar na 40 jaar hebben sommigen nog altijd 'n taalachterstand. Ik vind het echt zo walgelijk dat de politiek correcten en de linksen dat racisme tegen de Vlamingen steunen. Meer nog. Zij zijn de eersten om de Vlamingen uit te maken voor onverdraagzaam en die lopen de zeuren dat de Vlaming discrimineert en op die manier hitsen zij de allochtonen tegen ons op. En dat kan zomaar! Die linksen zetten de allochtonen tegen ons op.
Stefanie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be