Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2006, 07:59   #161
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Allez jong, na 3 1/2 maand terug een sigaret? Dan ben je toch allang over die lastige ontwenningsverschijnselen heen? De goesting blijft hoor, dat raak je nooit meer kwijt. Na 15 jaar zijn er nog altijd momenten waar ik écht heel erg verlang naar een sigaretje. Alleen, mijn lijf vraagt er niet meer om; ik word er niet meer zenuwachtig of pissig door. Pure goesting, zoals ge goesting kunt hebben in de frisse pint.
Ik rookte zo'n twee pakjes per dag. Een vijftal jaren geleden ben ik van dag op dag gestopt met roken. Inderdaad hoor ik van sommige ex-rokers dat zij soms nog verlangen naar een sigaretje. Welnu in die vijf jaar heb ik nog nooit één keer goesting gehad naar zo'n peukje. Roken zegt mij totaal niets meer.

Laatst gewijzigd door puud : 13 oktober 2006 om 08:01.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 03:00   #162
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard humor

het verwonderd me niet dat je denkt dat dit om te lachen is. Er zijn nog altijd mensen die in de horeca werken en niet roker zijn. In de cafés waar ik kom niet
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Dit moet toch om te lachen zijn. In bijna alle cafés waar ik kom wordt meer achter de toog gerookt dan ervoor.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 03:24   #163
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

u schaamt er zich blijkbaar niet voor. Vroeg of laat zul je geen last meer hebben van dat gezever. Hoe vroeger hoe liever zal het rookverbod ook van kracht zijn in cafés. Maak je geen illusies. De ziekteverzekering komt geld te kort, makker. Waarom denk je dat het aandeel dat de patient moet betalen steeds groter en groter wordt. De kosten die u moet betalen als je door één of ander ongeval in het ziekenhuis komt moet betalen, wanneer de verzekering zich terug trekt zijn toch vreselijk hoog. Daarmee dat men aanraadt een hospitalisatie verzekering aan te gaan en die wordt ook alsmaar duurder. Denk je nu echt dat je alleen maar kunt sterven van ongezonde lucht, je kunt ook ziek worden. En de laatste alinea die u schreef is verder weer zo een typische antwoord. Zo belachelijk als het maar kan zijn. Heb je in je leven al eens één seconde nagedacht? Onze buitenlucht is inderdaad niet alles en daar bovenop heb je dan ook nog het recht om de binnenlucht te verpesten ook nog,zeker. Het eten dat je eet kun je zelf kiezen er bestaat genoeg eten waar men niets in zit dat niet goed is. En inderdaad stop met het eten van die rotzooi die je opgedrongen wordt. Gebruik je gezond verstand. Maar goed dat je ff niet verder bent gegaan. Het is al erg genoeg dat je begonnen bent...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Daarmee dat ik altijd vraag of ze willen ophouden met eten !
Kan dan zonder probleem sigaret opsteken.
Maarnee, ik ben dat gezever over dat roken en niet roken zo beu éh.
Het spijst de staatskas genoeg, en tegen dat ik sterf aan de longkanker, of hart en vaatziekten, heb ik die kas al zo volgestouwd met taxgeld, dat ze der nog aan over houden.
En dan al die sukkelaars die nu roepen dat ze mee dood gaan door al die rokers, dat ze dan stoppen met ademen, onze lucht is ook niet alles, dat ze dan stoppen met eten, ze steken daar ook vanalles in dat niet goed is, en zo kan ik nog wel ff verder gaan.

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 14 oktober 2006 om 03:27.
Oud 14 oktober 2006, 03:33   #164
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wel, ik heb pas een nieuwe gewoonte aangenomen en ik kan het niet laten. Ik gooi per dag zo een 25 tal stinkbommetjes rond me heen. Ik hou van die geur van rottende eieren. Waar ik ook kom wil ik die heerlijke H2S geur ruiken, heerlijk en dan gooi ik gewoon een dergelijk bommetje voor me op de grond en geniet ik lekker van die geur. Zoals op café bijvoorbeeld en wat kan het mij schelen dat een deel mensen die geur niet kunnen uitstaan en dat ze er misschien hoofdpijn van krijgen. Dan moeten ze maar op een ander gaan.
Je discrimineert mensen met astma en allergie voor tabaksrook en andere mensen met luchtwegen problemen die niet in een café kunnen komen.
Hoe minder plaatsen er zijn waar gerookt mag worden des te meer zullen er mensen stoppen met roken.
Oud 14 oktober 2006, 12:42   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wou hier nog wat ernstig filosoferen over het eigenaardige gedacht van sommigen, namelijk dat een horeka-uitbater zou mogen doen of laten wat hij wil in zijn zaak. O.a. dat hij zeker geen drugs zal mogen verkopen in zijn zaak, dat hij de eetwareninspektie over de vloer zal krijgen, dat hij zijn personeel volgens de wetgeving zal behandelen enzovoorts. En dus ook de wetgeving over het roken zal respekteren. Wetgeving die tot nader order wel degelijk geschraagd wordt door een meerderheid, zelfs al voelt dat blijkbaar niet zo aan bij sommigen wiens empathisch vermogen lang geleden in rook is opgegaan.
Maar dat ga ik dus niet doen.
Ik wou nog meedelen dat niet alleen de obers-werknemers gediskrimineerd zijn omdat ze rook op het werk moeten verdragen. Zelfs verpleegsters en bejaardenverzorgsters moeten dat doen, als ze een knorpot in zijn kamer een verse pamper moeten gaan aandoen.
Maar dat ga ik dus niet doen.

Ik zal mijn karakter maar trouw blijven (devies Pallieterke: voor mensen met een goed hart en een slecht karakter ...) en me beperken tot het herhalen van de lijfspreuk:

" een roker kussen is hetzelfde als een vuile asbak proper likken "
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 12:49   #166
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Pekka, je hebt volledig gelijk. Ik erger mij ontzettend aan cafés waar het lijkt alsof er ergens een kampvuur binnen wordt gestookt. De rook van al die rokers prikt ontzettend hard in de ogen en keel, om nog maar van de schadelijke gevolgen op de longen te zwijgen. Dat terwijl de niet-rokers geen andere keuze hebben dan zelf af en toe buiten een (rookvrij) luchtje te scheppen.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 14:11   #167
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het valt goed mee met die café's tegenwoordig. Er zijn er niet veel meer, dus dat is alweer een probleem die zichzelf aan het oplossen is.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 15:12   #168
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Pekka, je hebt volledig gelijk. Ik erger mij ontzettend aan cafés waar het lijkt alsof er ergens een kampvuur binnen wordt gestookt. De rook van al die rokers prikt ontzettend hard in de ogen en keel, om nog maar van de schadelijke gevolgen op de longen te zwijgen. Dat terwijl de niet-rokers geen andere keuze hebben dan zelf af en toe buiten een (rookvrij) luchtje te scheppen.
Richt dan zelf je café in en stop met zagen, zeurpiet, en je te bemoeien met handelingen van de grote mensen.
Oud 14 oktober 2006, 16:26   #169
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Richt dan zelf je café in en stop met zagen, zeurpiet, en je te bemoeien met handelingen van de grote mensen.
Amai wat een volwassen reactie

Maar van iemand die bewust de gezondheid van andere mensen schade toebrengt, en het niet kan hebben dat die andere mensen daar kritiek op uiten, hoef je niks anders te verwachten...

Laatst gewijzigd door Djiezes : 14 oktober 2006 om 16:28.
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 16:27   #170
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Amai wat een volwassen reactie...
Is het toch? Moeten jullie nu constant liggen zeveren over zaken die eenvoudigweg zijn op te lossen door het respecteren van de eigendom van andere volwassen mensen?
Oud 14 oktober 2006, 17:02   #171
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb de opfleuring van de openbare ruimtes,de sanitaire ruimtes en de werkruimtes kunnen zien de laatste 25 jaar

-Geen verstopte urinoirs meer omdat er blijkbaar gasten zijn die peuken pissen (en meteen f*ck You zeggen tegen de kuisvrouwen)

-Geen geurtjes meer in kleren die een uurtje ergens gehangen hebben

-In ruimtes waar mensen moeten zijn rook je vroeger niks anders dan....rook....nu ruik je weer eens iets (ik geef echter grif toe dat kan wel eens minder zijn )

-en vooral.....minder plotseling gehoest,gerochel en zelfs "opgeven van slijm in een belendend groenperceeltje" bij rokende gesprekspartners......(iets wat we vroeger blijkbaar gewend waren)

-wat niet genoeg kan vernoemd worden,ook de kosten voor het reinigen en heropfrissen van openbare gebouwen zullen er wel bij varen,dat gaan we geleidelijk merken in onze gemeentelijke belastingen....!

-Ach......bij de bakker of de slager komt af en toe nog eens een ouwe vent binnen,stinkend ,zijn adem fluitend,en met een stem als uit een diepe kelder van onder een berg patatten.......welke jongere mens WIL eigenlijk nog roken als je DAT ziet

sterkte aan diegenen die van de verslaving willen afkomen en DANK U !
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 23:43   #172
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard eigen café beginne

Ok, dat zou ik er graag willen, op mijn manier. Kom je met de financiën over de brug dan zorg ik voor de rest.
Citaat:
Oud 15 oktober 2006, 23:47   #173
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard vredige foto

Je zou dat niet verwachten hé zo'n reactie als je naar de foto kijkt. Een mooi meisje dat vredig ligt te slapen. De onschuld zelve lijkt het wel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Amai wat een volwassen reactie

Maar van iemand die bewust de gezondheid van andere mensen schade toebrengt, en het niet kan hebben dat die andere mensen daar kritiek op uiten, hoef je niks anders te verwachten...
Oud 16 oktober 2006, 11:25   #174
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ok, dat zou ik er graag willen, op mijn manier. Kom je met de financiën over de brug dan zorg ik voor de rest.
Gewoon een lening aangaan of zakenpartners vinden is goed hoor. Maar oh wee, de markt zorgt vanzelf wel voor rokersvrije cafés.
Oud 16 oktober 2006, 23:55   #175
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard De markt

Dat betwijfel ik sterk. Rookvrije restaurants die ken ik wel
Citaat:
Gewoon een lening aangaan of zakenpartners vinden is goed hoor. Maar oh wee, de markt zorgt vanzelf wel voor rokersvrije cafés.
Oud 17 oktober 2006, 00:03   #176
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik sterk. Rookvrije restaurants die ken ik wel
Ik dacht niet dat je in het EHA, bijvoorbeeld, mag roken.
Oud 17 oktober 2006, 00:25   #177
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het EHA ken ik niet. we zijn kennelijk niet van dezelfde streek.
In een grote stad zullen er misschien wel rookvrije cafés ontsaan, maar in een klein stadje of dorp denk ik dat het veel moeilijker zal zijn
Citaat:
Ik dacht niet dat je in het EHA, bijvoorbeeld, mag roken.
Oud 17 oktober 2006, 00:32   #178
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het EHA ken ik niet. we zijn kennelijk niet van dezelfde streek.
In een grote stad zullen er misschien wel rookvrije cafés ontsaan, maar in een klein stadje of dorp denk ik dat het veel moeilijker zal zijn
Dan kun je een tuinfeestje geven. Het komt er gewoon op neer dat jij nergens een recht voor het grijpen hebt om de waaraan en waaraf te bepalen van de private eigendom waar jij plant iets te gaan drinken.
Oud 17 oktober 2006, 01:01   #179
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat roken niet oké is tot daar aan toe, maar dat dokters er nu nog altijd niks kunnen aan verhelpen is een beetje teveel van het goede.
7000 ziljard aan onderzoek en het beste dat ze gevonden hebben tot nu toe is uw taxus haag komen scheren om een pilletje van te maken.
Ik weet niet...het ziet er niet goed uit van die kant.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be