Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2006, 14:12   #161
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
De linksen en poco's hier te lande hebben enkel respect voor de soldaten van de opponenten. Vroeger verheerlijkten ze het Rode Leger, nu de mohammedaanse terroristen.

Het wordt tijd dat het militaire wordt gerevaloriseerd in de Vrije Wereld.

Heb je bij de Genie gediend?
Adieu, Vrije Wereld dan!

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2006 om 14:13.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 14:14   #162
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat een fetish-praat.
daar groeit zijn pietje van...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 14:27   #163
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Ik zeg enkel dat het MIJN mening is dat de politiek verantwoordelijk is voor de daden die een militair stelt. Dat het zo niet is weten mijn 2 ballen ook. Tijdens je opleiding wordt je heel nauwlettend in het oog gehouden en halen ze er dan de zwaar gevallen al uit die eventueel een risico zouden kunnen betekenen. Meestal vallen die toch al vroeg door de mand omdat ze zich het soldaat zijn helemaal anders voorgesteld hadden dan wat het in werkelijkheid inhoud en houden ze het zelf voor bekeken.
Wat enkel Duitsers hier weer om de hoek komen doen snap ik niet, er zijn voorbeelden genoeg zonder dat je hiervoor 60 jaar terug moet.
En als je nu Somalië aanhaald zijn we helemaal uitgesproken.
Het waardig en met respect behandelen van een overwonnen vijand staat in de erecode maar als je met der ene een paar tikken te verkopen levens kunt sparen weet ik wel wat te kiezen. Van een paar tanden kwijt of wat gebroken ribben ga je niet dood.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, misschien wel helemaal maar dat is me nog niet duidelijk.

1. Het leger is een instrument van de politiek, in ons geval de democratische politiek, dus is diezelfde politiek, en in ons geval de gehele samenleving, verantwoordelijk voor het leger;

2. Degenen die zeggen dat militairen dommekloten zijn hebben er niets van begrepen. Ten eerste doen ze klussen in opdracht van ons allemaal. Ten tweede kun je tijdens een actie niet bij elke stap gaan vergaderen. Ten derde: Een leger in nu eenmaal hiërarchisch ingesteld. Dat kan ook niet anders. Maar... in onze landen wordt van een militair meer verwacht dan kadaverdiscipline. namelijk: denken;

3. Een militair heeft inderdaad een erecode die hij eigenlijk niet overtreedt. De S2 werd bij ons met de nek aangekeken. Tikken uitdelen, de tanden en de ribben (met goede redenen) zouden nog onder die erecode kunnen vallen, ook de tegenstander begrijpt dat. Echter, uitwassen als My Lai, Abu Graib, Guantanamo Bay e.d. zijn een duidelijk zaak van de leiding. Als de leiding dit niet toestaat gebeurt het niet, wees daar maar zeker van. Het is een publiek geheim dat Powell (zelf een militair) een fervent tegenstander was van het op deze manier behandelen van krijgsgevangenen.

Kortom: De moderne militair weet heel goed wat van hem wordt verwacht en voert zijn vak professioneel uit. De politiek bepaalt hoé hij zijn taak uitvoert.

Nog één kanttekening: Het dienstplichtigenleger vormde een betere afspiegeling van de samenleving. In het huidige beroepsleger zitten naar verhouding iets teveel mensen die het 'te leuk' vinden.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 14:44   #164
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Mannetje toch. Zonder militairen zat jij hier met je slappe reet niet achter je computertje. Onze samenleving, beschaving en welvaart is voor een niet te onderschatten deel opgebouwd door militaire overwinningen. Als ik jou met een Amerikaan in een kamertje zet voor 3 weken zonder eten en ik smijt daarna een boterham binnen, dan is de kans groot dat ook jij gaat moorden. Het zit in de mens. Leg je daar toch bij neer. Ik praat hier overigens niet alle oorlogen goed, ter verduidelijking. Maar een beetje respect voor de mensen die hun leven wagen for your ass. Aub
Oud 15 oktober 2006, 14:48   #165
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dus de oorlog tegen het nazisme was enkel en alleen om de zakken te vullen van psychopaten? Had men Hitler gewoon z'n gangetje laten gaan, dan was er nooit geen oorlog geweest in the first place. 't Is maar hoe je het bekijkt. Oorlog zit in de mens. Als praten nutteloos blijkt en de rede zoekt raakt, dan begint de strijd. Twee hongerige aapmensen vechten voor een stukje vlees. Is het nu zo moeilijk te begrijpen? Je kan wel zeggen dat VS oorlog voert in Irak om eigen zakken te vullen, maar jan met de pet pikt daar ook graantje van mee hoor. Dacht je dat de controle over de olie-rijkdom in de wereld de Amerikaanse economie windeieren legt? Uw levensstandaard en welvaart is daar ook aan gekoppeld. Daarenboven maakt u deel uit van de machine. Of koopt u nooit producten van multinationale ondernemingen terwijl u heel goed weet dat het net zij zijn die Bush achter de schermen hebben aangezet tot oorlog. Doet u moeite om dat te laten? Indien niet, hou dan je bek en drink nog een cola.
Dus een amerikaan is een "vlees aap"...
Oud 15 oktober 2006, 14:56   #166
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik respecteer de mening van Jantje ten volle. Iedere dood zal wel niet echt aantrekkelijk zijn zeker? Ik heb ook niet gezegd dat de dood in de strijd (hoeft niet op slagveld te zijn) een mooie dood is. Heb enkel gezegd dat het de mooiste dood is. Vergeleken met alle andere: op je nest, in je slaap, door hartaanval (doet ook veel pijn), kanker, aids, zelfmoord, verdrinking (ook mooie dood, maar beter is in de strijd), vergassing, ... Wil best een uitzondering maken voor de dood terwijl je met enkele knappe geile nimfen aan het neuken bent. Maar dan nog, ik blijf bij mijn standpunt.
Met maagden dus...
Oud 15 oktober 2006, 14:58   #167
Ambiorix

Standaard

verdrinking, mooie dood??? das de vreselijkste ja

Oorspronkelijk bericht door MARE [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Ik respecteer de mening van Jantje ten volle. Iedere dood zal wel niet echt aantrekkelijk zijn zeker? Ik heb ook niet gezegd dat de dood in de strijd (hoeft niet op slagveld te zijn) een mooie dood is. Heb enkel gezegd dat het de mooiste dood is. Vergeleken met alle andere: op je nest, in je slaap, door hartaanval (doet ook veel pijn), kanker, aids, zelfmoord, verdrinking (ook mooie dood, maar beter is in de strijd), vergassing, ... Wil best een uitzondering maken voor de dood terwijl je met enkele knappe geile nimfen aan het neuken bent. Maar dan nog, ik blijf bij mijn standpunt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 15:11   #168
Lincoln

Standaard

Ik denk dat MARE iemand die te veel geobsedeerd is door video-game als den deze bv.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 oktober 2006 om 15:37.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 15:25   #169
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
LOOL jij bent een olijkerd!!
Ik zou de paras wel eens het rekencentrum van een artilleriebattaljon willen zien vervangen
(op een héél veilige plaats dan wel, 't midden van de Sahara of zo)

Of wat dacht je van de Marine vervangen? Of de Luchtmacht, of de Genietroepen? (over veldhospitaal of zo zullen we maar zwijgen)
Een "verbeterd" soort Infanterie, ja...

Artillerie van de para-comando doet dit ook en heeft zijn eigen rekencentrum.
En hun mortieren maken ook zelf de nodige berekeningen voor hun geschut.
Medische dienst para-comando, zij hebben ook hun veldshospitalen hoor.
En voor het genie werk hebben zij enkel het zware matriaal niet binnen het regiment, maar hun mensen worden wel regelmatig naar de genie gestuurd om daar opleidingen en trainingen in het genie werk te volgen.

Het enige waar er geen mensen voor opgeleid worden is voor zeeschepen en gevechts- en transportvliegtuigen. Voor al de rest zijn ALLE opleidingen binnen het leger ook toegankelijk voor alle Para's en heeft het regiment er zijn eigen companie van. Of behoort het tot de standaard opleiding.
Het 4de battaljon para is dus een samenstelling van al deze over heel het land verspreide companies. Zij zijn dus steeds gelegerd in de kazerne van de éénheid die er het meeste in gespecializeerd is, juist opdat zij dan de beste opleidingen kunnen genieten en krijgen, en het meest uitgebreide matriaal ter beschikking hebben om mee te leren werken.

Of denken dat de para's na hun dropping ergens tijd hebben en de mogelijkheid hebben om daar bij een rivier of een hindernis te wachten tot de genie er is.
En dat hun mensen gaan moeten wachten tot de medische dienst doorgang heeft voor ze verzorgd kunnen worden.
Of dat hun artillerie kan wachten tot er iemand voor hen de berekeningen heeft gemaakt voor zij in actie kan treden.

Het Belgische regiment Para-comando behoort nu juist tot de elite van de wereld omdat zij van niemand afhankelijk zijn en bijna alles zelfstandig en binnen eigenrangen hebben en kunnen.

Je eigen eerst deftig informeren voor je deze eenheid wil herleiden tot een groep idioten en kanonenvlees.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 16:49   #170
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
1. Het leger is een instrument van de politiek, in ons geval de democratische politiek, dus is diezelfde politiek, en in ons geval de gehele samenleving, verantwoordelijk voor het leger;
.
Dat is het punt. De politiek bepaald het kader en het mandaat waar de legerleiding zich moet naar schikken. Als de politiek echter (bewust) de bal al eens mis slaat moeten zij bijna nooit verantwoording afleggen (Rwanda) en zullen het de militairen zijn die onderling mogen uitvechten wie er mag voor opdraaien.

Citaat:
2. Degenen die zeggen dat militairen dommekloten zijn hebben er niets van begrepen. Ten eerste doen ze klussen in opdracht van ons allemaal. Ten tweede kun je tijdens een actie niet bij elke stap gaan vergaderen. Ten derde: Een leger in nu eenmaal hiërarchisch ingesteld. Dat kan ook niet anders. Maar... in onze landen wordt van een militair meer verwacht dan kadaverdiscipline. namelijk: denken;
Niets aan toe te voegen.

Citaat:
3. Een militair heeft inderdaad een erecode die hij eigenlijk niet overtreedt. De S2 werd bij ons met de nek aangekeken. Tikken uitdelen, de tanden en de ribben (met goede redenen) zouden nog onder die erecode kunnen vallen, ook de tegenstander begrijpt dat. Echter, uitwassen als My Lai, Abu Graib, Guantanamo Bay e.d. zijn een duidelijk zaak van de leiding. Als de leiding dit niet toestaat gebeurt het niet, wees daar maar zeker van. Het is een publiek geheim dat Powell (zelf een militair) een fervent tegenstander was van het op deze manier behandelen van krijgsgevangenen.
Daar gaat de amerikaanse legerleiding volgens mij idd in de fout. Ook is duidelijk dat die bewakers niet tegen hun taak opgewassen waren en tot, tja hoe zal ik het zeggen, lagere militaire klasse behoorden en onvoldoende opgeleid waren om deze taak naar behoren uit te voeren.

Citaat:
Kortom: De moderne militair weet heel goed wat van hem wordt verwacht en voert zijn vak professioneel uit. De politiek bepaalt hoé hij zijn taak uitvoert.
Akkoord met het eerste deel.
Niet akkoord met het tweede deel. Eens op het terrein wordt de opdracht (politieke beslissing) door de militairen overgenomen en naar eigen goeddunken uitgevoerd, en met een strategie waarin zoweinig mogelijk slachtoffers vallen, en dan nog liefst geen in eigen rangen. Indien het even anders uitdraait draait de politiek zijne kazak en blijven de militairen ermee zitten. Hoe kleiner de eenheid waarbinnen je opereert hoe kleiner de politieke invloed. Een bevel tot algemene aanval kan dagen op zich laten wachten, terwijl het in peletons of sectieverband of alléén een fractie van seconden kan zijn voor er gevuurd wordt.Maar enkel als daar toestemming van hogerhand en dus ook van de politiek voor is. Het is daar dat het denken van de militair begint.

Citaat:
Nog één kanttekening: Het dienstplichtigenleger vormde een betere afspiegeling van de samenleving. In het huidige beroepsleger zitten naar verhouding iets teveel mensen die het 'te leuk' vinden.
Ook dat is een politieke beslissing. Zij hebben de dienstplicht afgeschaft.
Zodoende trek je enkel mensen aan die een militaire carierre wel zien zitten.
Oud 15 oktober 2006, 17:00   #171
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.Daar gaat de amerikaanse legerleiding volgens mij idd in de fout. Ook is duidelijk dat die bewakers niet tegen hun taak opgewassen waren en tot, tja hoe zal ik het zeggen, lagere militaire klasse behoorden en onvoldoende opgeleid waren om deze taak naar behoren uit te voeren.
Lyndie England is inderdaad geen groot licht, een marionet. Eén van de, door de politiek geofferde, militairen.

Citaat:
Akkoord met het eerste deel.
Niet akkoord met het tweede deel. Eens op het terrein wordt de opdracht (politieke beslissing) door de militairen overgenomen en naar eigen goeddunken uitgevoerd, en met een strategie waarin zoweinig mogelijk slachtoffers vallen, en dan nog liefst geen in eigen rangen. Indien het even anders uitdraait draait de politiek zijne kazak en blijven de militairen ermee zitten. Hoe kleiner de eenheid waarbinnen je opereert hoe kleiner de politieke invloed. Een bevel tot algemene aanval kan dagen op zich laten wachten, terwijl het in peletons of sectieverband of alléén een fractie van seconden kan zijn voor er gevuurd wordt.Maar enkel als daar toestemming van hogerhand en dus ook van de politiek voor is. Het is daar dat het denken van de militair begint.
Als u het zo bedoelt zijn we het eens.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 17:03   #172
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
LOOL jij bent een olijkerd!!
Ik zou de paras wel eens het rekencentrum van een artilleriebattaljon willen zien vervangen
(op een héél veilige plaats dan wel, 't midden van de Sahara of zo)

Of wat dacht je van de Marine vervangen? Of de Luchtmacht, of de Genietroepen? (over veldhospitaal of zo zullen we maar zwijgen)
Een "verbeterd" soort Infanterie, ja...
14 smily's, 14 * lachen, maar waar lacht u eigenlijk mee?
Nu mag je hier 100 specialiteiten uit het burgerleven opnoemen, er zal steeds een elitesoldaat klaarstaan die er een doorgedreven kennis van heeft, zoniet u er eventjes een lesje in leren.

Laatst gewijzigd door Riksken : 15 oktober 2006 om 17:03.
Riksken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 17:08   #173
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dus een amerikaan is een "vlees aap"...
Neen, een olie-aap.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 17:09   #174
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met maagden dus...
Neen, beste lincoln. Je kent mijn visie van de dood. Daar komen spijtig genoeg geen maagden bij die op ons wachten in de hemel.
Oud 15 oktober 2006, 17:13   #175
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
verdrinking, mooie dood??? das de vreselijkste ja

Oorspronkelijk bericht door MARE [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]
Afgaande op getuigenissen en wetenschappelijk onderzoek valt die dood best mee. Enkele minuten paniek, water in longen en trip begint. Je hersenen blijven immers nog enige tijd doorwerken na je hartstilstand. Dat geeft je nog een mooi laatste moment. Op basis van getuigenissen (mensen die terug uit water gehaald worden en gereanimineerd zijn): je ziet je leven voorbij flashen, je ziet een tunnel, je hebt zeer intense gevoelens, je vreest nergens voor en wil bijna sterven, etc. Lijkt mij inj elk geval een mooiere dood dan simpelweg een kogel door je kop (hoewel daar uiteraard weinig getuigenissen van zijn).
Oud 15 oktober 2006, 17:15   #176
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat MARE iemand die te veel geobsedeerd is door video-game als den deze bv.
Man, hou toch je bek. Wat weet jij over mij? Je maakt compleet verkeerde veronderstellingen. Je bewijst eens te meer dat ik voor jou soort geen respect dien op te brengen.
Oud 15 oktober 2006, 17:29   #177
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waarom die neiging dan om hier over uzelf te komen stoefen? Ge kunt toch moeilijk ontkennen dat het machogedrag is?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 17:34   #178
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het Belgische regiment Para-comando behoort nu juist tot de elite van de wereld omdat zij van niemand afhankelijk zijn en bijna alles zelfstandig en binnen eigenrangen hebben en kunnen.
Die pluim mag u met recht en reden op uw hoed, of liever baret steken. De para belges behoren inderdaad tot de besten wat er op deze aardkloot rondloopt. Zowel profesioneel, opleiding, motivatie, wilskracht, bescheidenheid,...................Kortom echte mannen die uit het goede hout gesneden zijn. Hun enige concurentie, als men spreekt over gelijkaardige eenheden qua manschappen en specifieke opleiding bevind zich in Frankrijk en Engeland. En daar bekijken ze hen als frères du combat. Als gelijken.
Oud 15 oktober 2006, 17:47   #179
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Baretten zijn ZO flikkerig...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 18:01   #180
Marines
Vreemdeling

Marines's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
als ge zo graag wilt vechten ga dan zelf. Ik vecht alleen als ons land wordt aangevallen, "buitenlandse missie's" kunnen de pot op. Komaan, ga u inschrijven bij defensie
Jongen toch ben militair!!!!!!!!zouden ze hier meer geld hebben zouden we meer naar het buitenland mogen!!!!!!!!
Marines is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be