![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: bestaat God? | |||
ja! |
![]() ![]() ![]() |
33 | 37,50% |
natuurlijk niet! |
![]() ![]() ![]() |
55 | 62,50% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als iets tekort schiet, moet u dat gewoon erkennen en uzelf daarom geen blaaskes gaan wijsmaken, lijkt mij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
|
![]() Wie zegt dat? Waar een wil is, is een weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Wat is het nu ?? Citaat:
Citaat:
Zoals dit? Citaat:
Citaat:
Want ik kan niet meer volgen!!!
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 20 oktober 2006 om 20:51. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Vader, De Zoon en de Heilige Geest. Met name:
Bij ons kruisteken zeggen we altijd: "In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, amen." ---> = "In de naam van GOD, amen."
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 20 oktober 2006 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 666
666 666 666 666 666 666 666 666 |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#167 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wouhahaha. Wouuuuu... Ik ben compleet bezeten van Satan. Ik hoor de stemmen al weer komen. 666, the number of the Beast. Satan my Lord. I will obey. Wouhahaha....
Laatst gewijzigd door MARE : 20 oktober 2006 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#169 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Here's the point: Is het dan niet even belachelijk om in god te geloven als in satan? Jullie staan in zeker opzicht op dezelfde lijn als die geschifte black-metal duivelsaanbidders. Ook die hebben hun geloof. Wat is je religie uiteindelijk meer dan een uitgegroeide erkende sekte?
Laatst gewijzigd door MARE : 21 oktober 2006 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vooreerst, we zijn geen sekte want de Kerk is transparant. We distanciëren ons volledig van kwaadaardige sekten, gewoon omdat we niet geloven in het heilzame van het kwaad, maar in het goede.
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() Door de duivel op de proef gesteld
[1] Toen werd Jezus door de Geest naar de woestijn gebracht om door de duivel* op de proef gesteld* te worden. [2] Na veertig dagen en veertig nachten vasten kreeg Hij tenslotte honger. [3] De beproever kwam naar Hem toe en zei: ‘Als U de Zoon van God* bent, zeg dan dat deze stenen brood worden.’ [4] Hij antwoordde: ‘Er staat geschreven: De mens zal niet leven van brood alleen, maar van ieder woord dat uit de mond van God komt.’ [5] Toen nam de duivel Hem mee naar de heilige stad, zette Hem op de rand van de tempel, [6] en zei: ‘Als U de Zoon van God bent, spring dan naar beneden. Want er staat geschreven: Zijn engelen zal Hij bevelen U op hun handen te dragen, zodat U aan geen steen uw voet zult stoten.’ [7] Jezus zei hem: ‘Er staat ook geschreven: U zult de Heer uw God niet op de proef stellen.’ [8] Weer nam de duivel Hem mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij liet Hem alle koninkrijken van de wereld zien met al hun pracht, [9] en zei: ‘Dit alles zal ik U geven, als U voor mij in aanbidding neervalt.’ [10] Toen zei Jezus hem: ‘Ga weg, satan. Want er staat geschreven: De Heer uw God zult u aanbidden en Hem alleen dienen.’ [11] Toen liet de duivel Hem met rust, en er kwamen engelen om Hem van dienst te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() 'Vade retro, Satan'. en laat MARE met rust.
![]() ![]()
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 oktober 2006 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() God zonder twijfel. Maar eerlijkheid en verstand in de mens dat is iets anders. Men maakt dat zich zelf wel wijs maar kijk maar eens rond. Is mischien de reden dat er zijn die aan een Gods bestaan twijfelen omdat deze altijd de schuld krijgt van het onrecht dat in de wereld heerst maar dat wel wordt aangericht door de mens zelf en niet door God. De mens zou beter twijfelen aan zijn eigen goedheid en volmaaktheid inplaats van aan het bestaan van God.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 21 oktober 2006 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
Ik geloof niet in het woord voor woord en categorisch lezen van de geschriften! Het is de boodschap die volgens mij telt binnen deze teksten niet de gebruikte woorden of verhalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vele van de gedachten die uit de bijbel komen zijn inherent aan de mens. De bijbel is een prachtig boek, maar mag inderdaad niet letterlijk genomen worden. Het gaat om een mooie filosofie, een basis voor een mooie levenswijze. Ik ga dus volledig akkoord met je Largo. Maar wees dan meteen consequent en geef toe dat je geen christen bent. Je bent gelovig, maar je hebt je eigen geloof, dat gebaseerd is op de principes van de bijbel. Ongetwijfeld heb je ook al heel wat andere werken gelezen die ervoor gezorgd hebben dat je de woorden van de bijbel niet (langer)letterlijk neemt. Dat in combinatie met je gezond verstand. Ongetwijfeld zijn er zelfs passages in de bijbel die je zelfs niet figuurlijk kan goedkeuren. In mijn ogen ben je dan geen christen. In onze westerse samenleving is het christendom dan ook voor een groot deel herleid tot een groep waarin ieder individu een geheel eigen perceptie heeft van het geloof. Het enige wat jullie nog bindt is de bijbel als basis en de overtuiging christen te zijn. Wat dat ook mag betekenen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 21 oktober 2006 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |