![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bravo, een bank vooruit. Het is je waarschijnlijk ook ontgaan dat niet alle energieverbruik voor eenzelfde hoeveelheid CO2-uitstoot zorgt. Laatst gewijzigd door Edina : 31 oktober 2006 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Oei, met dergelijke uitspraken moet je oppassen want dat zul je met een studie moeten aantonen, hoor. Vooraleer onze vriend dat gelooft
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nee, ik bedoel hoe meer vermogen uw wagen heeft, des te meer. Zo veel mogelijk zodat men daarmee de biv en taksen voor andere wagens tot nul kan herleiden. Waardoor mensen met een oude vervuilende wagen ook nog een goede som krijgen voor hun wrak en een nieuwe kunnen kopen die weinig vervuild
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaja en te zeggen dat het energie verbruik voor 75% niet bij de auto ligt maar in uw huis.
Zet daar maar eens BIV op! |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De peka mobiel;
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Oké, je hebt gelijk het is allemaal pure afgunst, net zoals die hoop mensen die een verbod wilden hebben op o.a CFK's omwille van de ozon laag. Die waren allemaal afgunstig omdat ze zelf niet zo veel CFK's konden produceren en daarom moest het simpelweg weg. Ook Al Goor is blijkbaar afgunstig en een heleboel mensen, waaronder de gemeenteraad van dat rijke Londens stadsgedeelte.
Je denkt toch niet dat ik alles wat ik ooit gelezen heb zou bewaren omdat ik dat misschien ooit wel eens nodig heb om te bewijzen op een forum zoals dit? Je vindt het hoe dan ook niet logisch als je met een dergelijke voertuig een voetganger frontaal aanrijdt de gevolgen groter zullen zijn dan met een gewone personenwagen met 5 sterren (5 sterren omwille van een speciaal ontworpen pantser om de zwakke weggebruiker te beschermen. Wat stel je me al die vragen? zeg het dan wat een gewone residentie verbruikt? Wijsneus ha, ha die is goed. Je zou beter eens mijn berichten degelijk lezen en degelijk beantwoorden. En de middeleeuwse boer? Wel die keek niet om en ploegde gewoon voort Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() och, onze middeleeuwse boerenpummel heeft ook nog eens iets te vertellen. En hij ploegde voort en keek niet om....
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk niet, net zoals het jou niet zal ontgaan zijn dat zelfs het wegverkeer niet instaat voor de grootste CO2-uitstoot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Allez, kom. We gaan nu eens een heel simpel rekensommetje maken, hé.
1+1+1+1= 4 Ben je het daar mee eens? Als we een 1 vervangen door vervuiler, dan hebben we 4 vervuilers.Ben je het daar mee eens. Doen we een 1 weg dan is 1+1+1=3. Dus hebben we al een vervuiler minder. En dus is er minder vervuiling. Men wil mensen trouwens aanmoedigen om duurzaam te bouwen en te verbouwen met maatregelen. Zonneboilers, isolatie, rationeel energieverbruik. Dat gebeurd nog veel te weinig |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Ik geloof jou noch Edina inderdaad op jullie woord. Jullie stellen immers wel dat er vele studies zijn en jullie laten net niet uitschijnen dat jullie ze allemaal gelezen hebben, maar als puntje bij paaltje komt, is er geen één studie die je hier kan citeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geen nachtlampje laten branden, geen tv in stand by, geen wasmachine, geen droogkast, geen ijskast, de oven uit, de microgolf uit, de stofzuiger weg en doe zo nog een uur of twee verder. Dat allemaal weg en we besparen circa 75% van alle energie verbruik ter wereld en dus 75% vervuiling. Immers, ergens staat er daar een centrale dag en nacht voor te draaien! En Pekka staat de kaars al klaar?
![]() |
![]() |
#178 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jammer dat je de simpelste redeneringen niet begrijpt. Als we het over zwaar vervuilende wagens hebben die simpel kunnen vervangen worden door een degelijke auto die veel minder vervuilt. Wil dat niet zeggen dat geen wasmachine en dergelijke mag gebruiken. En als men over rationeel,(verstandelijk) energie verbruik spreekt wil dat ook niet zeggen dat je je kleren niet mag wassen of strijken of eten klaarmaken en stofzuigen. Maar dat je niet moet verspillen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |