Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2006, 22:08   #161
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jawatte Bekijk bericht
Nee iemand die niet snel kan of durft rijden heeft zijn voertuig niet genoeg onder controle om veilig aan het verkeer deel te nemen. Als ge op een rijexamen 30 doet in de bebouwde kom dan krijgt ge de opmerking "onaangepaste snelheid". Als ge niet rapper kunt, zult ge niet slagen in uw examen. Dus geen rijbewijs, en geen recht om de wegen te gebruiken met een auto.
Nee hoor, ik heb nog niemand weten beboeten omdat hij te traag rijdt.
Dat men u bij het rijexamen buist als ge overal dertig rijdt komt omdat men niet kan beoordelen of ge u aan de maximumsnelheid houdt.
Op autowegen moet ge u uiteraard aan de minimum snelheid houden maar er is nog nooit iemand gebuisd omdat hij maar 100 reedt Wel omdat men niet rechts houdt.
Citaat:
Nee, toch niet. Enkel aan de zijstraten waar de voorrang van rechts geldt. Voor het overige is 30 bijzonder traag, zo traag dat men het met moeite afgedwongen krijgt rond de scholen en dan nog enkel tijdens de schooluren, en helemaal niet realistisch daarbuiten.
Zijstraten hebben daar weinig mee te maken, wel de overzichtelijkheid van het verkeer, breedte van de straat, het voetpad, geparkeerde auto’s, fietsers, voetgangers,spelende kinderen..
Overal in Gent is 30 trouwens de maximum snelheid.
Citaat:
Dat hangt van verschillende factoren af, bv. hoe druk is het, hoe nat ligt het wegdek erbij, gaat het asfalt het opspattende water tegen, ziet ge nog 10 meter of 200 meter door de mist etc. Het gaat weeral om aangepaste snelheid, aangepast aan de factoren en aan de situatie rondom u, niet aan uw levensfilosofie.
En dat inschatten van die factoren is een persoonlijke interpretatie van de bestuurder en die heeft niet altijd gelijk, zelfs jij niet.
Citaat:
27-2-96
Nabij Deinze is de mist de oorzaak van een reusachtige kettingbotsing waarbij meer dan 200 voertuigen betrokken zijn. Er vallen een tiental doden en talrijke gekwetsten.
Allen dachten ze aan een aangepaste snelheid te rijden en pasten zich aan de snelheid vn de anderen.
Citaat:
Het is meestal de snelheid die zo weinig mogelijk verschilt van de andere autos rondom u.
Nee hoor, dan hadden we minder meervaksbanen nodig en verplichten we iedereen de snelheid van zijn voorganger te volgen.
Citaat:
En als ge die snelheid niet kunt of durft halen, moet ge uw rijbewijs inleveren, want dat zijt ge onveilig door onaangepaste snelheid. En dan hebben we het nog niet over wat ge nog allemaal niet kunt in een noodsituatie.
Juist niet, het zijn juist degenen die hun snelheid niet aanpassen aan hun capaciteiten die we hun rijbewijs moeten afnemen. Of bent u ook voorstander om gehandicapten van de weg te halen ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 2 november 2006 om 22:10.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 22:29   #162
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist niet, het zijn juist degenen die hun snelheid niet aanpassen aan hun capaciteiten die we hun rijbewijs moeten afnemen. Of bent u ook voorstander om gehandicapten van de weg te halen ?
Heeft hij toch al duidelijk geschreven, hij wil dat ik van de weg af blijf.
Want hij kan zich niet aanpassen aan mijn snelheid en omdat ik mijn niet naar zijn snelheid aanpas als ik hem in mijn spiegels zie, moet ik van de baan af anders moet hij vertragen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 22:37   #163
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn er veel meer die trage leven dan dat er zijn die zich laten afjagen. De bejaardenbond is groot hoor.
Citaat:
Grapjas, de meeste mensen van mijn leeftijd zijn nogsteeds ven gejaagd als jij.
Jamaar wat is 't nu?
Citaat:
Een schildpad die tegen haar volle snelheid zich haast om bij een krop sla te zijn is gejaagd.
Een haas die op zijn gemak naar een kropsla huppel geniet en is rustig.
En toch zal als de haas achter de schildpad hangt het de schildpad zijn die zevert over de gejaagdheid van de haas.
Citaat:
Jantje zegt dat jij je eens wat minder moet opjagen en wat meer moet genieten van het leven.
Jantje heeft daar niets aan te zeggen, en weet er niks van. Jantje kent mij niet. Jantje denkt dat alle hazen gejaagd zijn, omdat Jantje een schildpad is.
Citaat:
Dank U wel, je zegt hier dus zelf dat een snelheid van 30 km een aangepaste snelheid is en een snelheid van 50 een onaangepaste, want binnen de bebouwde kom heerst overal voorrang van rechts.
Nee dat zeg ik niet. Ten eerste omdat de voorrang van rechts ongedaan kan gemaakt zijn door verkeersborden, ten tweede omdat er geen zijstraten rechts zijn elke 10 meter he vriend. Ge moet niet 30 blijven rijden omdat er over 600 meter een zijstraat rechts aankomt.
Citaat:
En jongen, wees gerust ik dring jou zeker mijn levenfilosofie niet op.
Nee ge vertelt gewoon drie keer in elke post da'k beter uw levensfilosofie zou volgen.
Citaat:
Want dan zou je zelfs niet meer aan een bezinepomp mogen stoppen, maar je brandstof zelf moeten winnen.
Que? Pillekes nog niet genomen vandaag?
Citaat:
Lever Uw rijbewijs dan maar in Jawatte, want ik kan mijn snelheid zonder problemen aanpassen aan de jou als ik dat echt moet en zelfs zonder mij daar kwaad in te maken,( ben zelfs te lui om mij kwaad te maken op mijn kids als ze iets uitvreten, ze weten gewoon wat er dan boven hun hoofd hangd)maar jij kan je dus duidelijk niet aanpassen naar mijn snelheid.
Nu niet dwalen he Jantje, denkt ge dat ik mijn auto niet meer onder controle heb als ik 30 moet rijden achter u? Verder is het al wel duidelijk dat ge lui zijt ja. Traag en lui. Gelukkig is niet iedereen gelijk gij he, 't zou hier nogal een derdewereld land zijn.
Citaat:
Denk jij nu echt dat iemand met meer dan een miljoen kilometers achter het stuur niet weet wat hij moet doen bij noodgevallen, jonge ik denk dat jij nog veel kan leren van mensen zoals ik.
Ja ik denk dat gij nimeer over de juiste reflexen, coordinatie en helderheid van geest beschikt om u uit een noodsituatie te helpen. Daarom ook dat uw zusters u ne GSM geven en kwaad zijn dat ge hem niet opzet. Want ons Jantje, die kent zijne wereld nimeer helemaal. De ouderdom he.
Jawatte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 22:40   #164
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft hij toch al duidelijk geschreven, hij wil dat ik van de weg af blijf.
Want hij kan zich niet aanpassen aan mijn snelheid en omdat ik mijn niet naar zijn snelheid aanpas als ik hem in mijn spiegels zie, moet ik van de baan af anders moet hij vertragen.
Wellicht ook de fietsers, wandelaars, stootkarren, het paardenspan, landbouwvoertuigen ?
Stuk voor stuk bronnen van ergernis.
Oud 2 november 2006, 23:07   #165
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat men u bij het rijexamen buist als ge overal dertig rijdt komt omdat men niet kan beoordelen of ge u aan de maximumsnelheid houdt.
Niet of dat ge u aan de maximumsnelheid houdt, maar of ge capabel zijt om u aan de maximumsnelheid te houden. Iemand die 30 blijft rijden omdat hij van zichzelf denkt dat hij niet goed genoeg kan rijden om onder de maximumsnelheid te blijven, of denkt niet oplettend genoeg te zijn om een snelheidsbeperkingbord te zien aankomen, wordt terecht gebuisd wegens niet kunnen rijden.
Citaat:
Op autowegen moet ge u uiteraard aan de minimum snelheid houden maar er is nog nooit iemand gebuisd omdat hij maar 100 reedt.
'k Heb ook nooit gezegd dat Jantje een overtreding doet door 100 te rijden op de autoweg. Wat ik wel heb gezegd is dat als hij onaangepast traag rijdt en zo een gevaarlijke situatie vormt met een ongeval tot gevolg, ik hem mede verantwoordelijk zou noemen. Of de politierechter dat ook zou doen, betwijfel ik ten zeerste.
Citaat:
Zijstraten hebben daar weinig mee te maken, wel de overzichtelijkheid van het verkeer, breedte van de straat, het voetpad, geparkeerde auto’s, fietsers, voetgangers,spelende kinderen..
Dat zijn inderdaad nog factoren, maar die geven veelal geen aanleiding tot een tragere snelheid, eerder de afwezigheid ervan die aanleiding geeft tot een hogere snelheid maar ja de beperking is niet variabel.
En zijstraten hebben daar wel degelijk mee te maken. Uit die zijstraat met voorrang van rechts kunt ge verwachten dat er ene uitkomt, en ge ziet dat pas op 't allerlaatste moment. Terwijl ge fietsers, voetgangers, autos die wegrijden uit parkeervakken etc. wel van verder ziet en in 't oog houdt. Tenzij ge natuurlijk te lui zijt om u te conctreren op de baan en liever van het landschap zit te genieten.
Citaat:
En dat inschatten van die factoren is een persoonlijke interpretatie van de bestuurder en die heeft niet altijd gelijk, zelfs jij niet.
Hoe slechter de chauffeur, hoe slechter hij dat gaat inschatten.
Citaat:
Allen dachten ze aan een aangepaste snelheid te rijden en pasten zich aan de snelheid vn de anderen.
Ik denk dat NIEMAND die in die mist terecht kwam en letterlijk geen meter nimeer zag dacht met een aangepaste snelheid te rijden. Wat kunt ge doen, niet te hard remmen of ze rijden vanachter in uw gat, maar toch wat remmen of gij rijdt te rap in uwe voorligger. Daar zal veel paniek en twijfel en reddeloosheid geweest zijn de seconden voor die kettingbotsing begin.
Citaat:
Nee hoor, dan hadden we minder meervaksbanen nodig en verplichten we iedereen de snelheid van zijn voorganger te volgen.
Ja da's wat de slimme systemen uiteindelijk zullen doen. Iedereen dezelfde snelheid achter elkaar.
Citaat:
Juist niet, het zijn juist degenen die hun snelheid niet aanpassen aan hun capaciteiten die we hun rijbewijs moeten afnemen.
Tja dat hangt ervan af wat ge het belangrijkste vindt he: veiliger wegen ofwel iedereen recht op een auto te besturen. Ik vind veiliger wegen belangrijker, vooral omdat er alternatieven zijn voor degenen die niet over de nodige capaciteiten beschikken.
Citaat:
Of bent u ook voorstander om gehandicapten van de weg te halen ?
Rijden die dan minder goed? Dat heb ik nog niets van vernomen. Dat hangt af van de handicap zou ik denken, en die moeten toch ook een rijbewijs behalen.
Oud 2 november 2006, 23:13   #166
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar wat is 't nu?
Het is niet omdat ik niet meer moet werken voor mijn boterham dat ik 65 ben.
Ik ben zelfs nog geen 50.

Citaat:
Jantje heeft daar niets aan te zeggen, en weet er niks van. Jantje kent mij niet. Jantje denkt dat alle hazen gejaagd zijn, omdat Jantje een schildpad is.
Nee, jongen Jantje is de haas die rustig zijn tijd neemt, omdat hij weet dat hij zijn snelheid enkel in noodgevallen nodig heeft.

Citaat:
Nee dat zeg ik niet. Ten eerste omdat de voorrang van rechts ongedaan kan gemaakt zijn door verkeersborden, ten tweede omdat er geen zijstraten rechts zijn elke 10 meter he vriend. Ge moet niet 30 blijven rijden omdat er over 600 meter een zijstraat rechts aankomt.
Dus als ik moet rijden zoals jij het zegt, dan moet ik steeds optrekken en stoppen, omdan weer op te trekken.
Dan kan ik beter een vaste snelheid aanhouden en rustig mijn auto en mijn rug sparen. Want als ik moet rijden zoals jij het zegt kan ik na 2km niet meer uitstappen omdat mijn rug te veel klappen heeft gekregen van het optrekken en stoppen.
Citaat:
Nee ge vertelt gewoon drie keer in elke post da'k beter uw levensfilosofie zou volgen.
Ik vertel u enkel dat je langer zal leven in goede gezondheid als je rustig leeft en van het leven geniet.
Citaat:
Que? Pillekes nog niet genomen vandaag?
Waarom moet ik pillekes pakken, ik ga met mijn auto toch ook niet tanken.
Ik win mijn energie volledig zelf, veeeeeeeeel goedkoper dan een tankstation.

Citaat:
Nu niet dwalen he Jantje, denkt ge dat ik mijn auto niet meer onder controle heb als ik 30 moet rijden achter u? Verder is het al wel duidelijk dat ge lui zijt ja. Traag en lui. Gelukkig is niet iedereen gelijk gij he, 't zou hier nogal een derdewereld land zijn.
UW auto zla je dan wel onder controle kunnen houden, het probleem is dat jij jezelf dan niet onder controle kan houden, even gevaarlijk.

En ikke lui, jongen toch. Ik run een heel huishouden van 3 man en ik run een eigen energiebedrijfje.
Ik kan mij niet inbeelden dat je iemand die dat doet lui kan noemen.
Ik heb alleen tijd, veel tijd, heel veel tijd, soms zelfs te veel tijd, allé volgens mijn zoontjes toch.

Citaat:
Ja ik denk dat gij nimeer over de juiste reflexen, coordinatie en helderheid van geest beschikt om u uit een noodsituatie te helpen. Daarom ook dat uw zusters u ne GSM geven en kwaad zijn dat ge hem niet opzet. Want ons Jantje, die kent zijne wereld nimeer helemaal. De ouderdom he.
Wel jongen, ik denk dat iemand die instaat is te doen wat ik doe, zelfs nog heel goede reflexen moet hebben en nog heel helder van geest moet zijn.
En zich behoorlijk moet kunnen concenteren, of hij blaast een heel dorp op.

De reden dat ik geen GSM wil gebruiken, ik hou te veel van mijn rust om mij overal en altijd bereikbaar te moeten stellen voor mijn zusters en hun kinderen.

En ik mijn wereld niet kennen, dat moet je dan maar eens aan mijn dochters en zonen vragen. Die vinden in de weekends altijd van alles uit om hier te zijn.
Dan kunnen ze tenminste van het leven genieten en mogen de twee oudste tenminste eens uitgaan als er iets te doen is voor hun leeftijd.

En mijn ouderdom, jongen als je eens op de andere draden van dit forum gaat zoeken zal je die vinden en zal je vaststellen dat ik dus nog geen 50 ben.
Ik kan dus nog heel goed mee en ik begrijp de jeugd nog heel goed.
Oud 2 november 2006, 23:16   #167
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wellicht ook de fietsers, wandelaars, stootkarren, het paardenspan, landbouwvoertuigen ?
En vrachtwagens moeten er ook afblijven want die kunnen hun snelheid ook niet naar hem aanpassen.
Oud 2 november 2006, 23:20   #168
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Misschien dat bij u de fietsers en wandelaars zich in 't midden van het rijvak of de baan begeven, maar hier hebben ze hun eigen plaats, we noemen dat het fietspad en het trottoir, en ik rijd daar niet. En als er geen fietspad of trottoir is, dan lopen of fietsen die langs de kant van de baan. Is toch geen ergernis zenne.
Stootkarren ken ik niet, heb ik dus ook gene last van bij mijn weten.
Paardenspannen zien we hier ook niet veel. Ik steek die wel voorbij van zodra ik kan, die paarden kunnen nu eenmaal niet rapper he.
Idem voor landbouwvoertuigen. Die steek ik ook zo rap mogelijk voorbij, die rijden daar juist gelijk de paarden niet moedwillig traag he, die kunnen ni rapper.
En zowel die paardenkarren als de landbouwvoertuigen weten dat ze het verkeer ophouden, die rijden zo rechts mogelijk, meestal zelfs over de parkeerstrook of pechstrook wat eigenlijk niet mag, om toch maar zo weinig mogelijk te hinderen. Da's wel wat anders dan Jantje he.
Oud 2 november 2006, 23:42   #169
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus als ik moet rijden zoals jij het zegt, dan moet ik steeds optrekken en stoppen, omdan weer op te trekken.
Dan kan ik beter een vaste snelheid aanhouden en rustig mijn auto en mijn rug sparen. Want als ik moet rijden zoals jij het zegt kan ik na 2km niet meer uitstappen omdat mijn rug te veel klappen heeft gekregen van het optrekken en stoppen.
Ja ge moet natuurlijk wel fit genoeg zijn om een auto te besturen, anders gaat het inderdaad niet gelijk het hoort.
Citaat:
Ik vertel u enkel dat je langer zal leven in goede gezondheid als je rustig leeft en van het leven geniet.
En ik vertel u dat ik meer van het leven geniet wanneer ik op de maximum toegelaten snelheid kan bollen naar mijn bestemming dan wanneer ik achter u vasthang aan een lagere snelheid.
Citaat:
En ikke lui, jongen toch. Ik run een heel huishouden van 3 man en ik run een eigen energiebedrijfje.
Hangt ervan af hoe rap of hoe traag ge dat doet. Luiheid en traagheid kunnen hetzelfde betekenen.
Citaat:
Wel jongen, ik denk dat iemand die instaat is te doen wat ik doe, zelfs nog heel goede reflexen moet hebben en nog heel helder van geest moet zijn.
Maar als ge u in 't verkeer begeeft vindt ge het landschap of de vrouwen op 't trottoir 't interessantste, en ge kunt geen 3 keer op 2 km vertragen van 50 naar 30 zonder uw rug te blokkeren. Dat betekent toch dat ge geestelijk en fysisch niet fit zijt om te rijden gelijk het hoort.
Citaat:
En mijn ouderdom, jongen als je eens op de andere draden van dit forum gaat zoeken zal je die vinden en zal je vaststellen dat ik dus nog geen 50 ben.
Wel ge denkt en schrijft en rijdt wel als een bejaarde. Blijkbaar heeft uw rustig leven u toch niet jong gehouden.

Maar kom we vervallen alleen nog maar in herhaling en het gaat al lang niet meer over flitscameras in vuilbakken. Ik besluit met het feit dat ik gelukkig weinig chauffeurs gelijk gij tegenkom in 't verkeer, en dat ik altijd geconcentreerd rijd om mogelijke gevaarlijke situaties die ze veroorzaken te ontwijken of te verminderen.

Laatst gewijzigd door Jawatte : 2 november 2006 om 23:43.
Oud 2 november 2006, 23:51   #170
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien dat bij u de fietsers en wandelaars zich in 't midden van het rijvak of de baan begeven, maar hier hebben ze hun eigen plaats, we noemen dat het fietspad en het trottoir, en ik rijd daar niet. En als er geen fietspad of trottoir is, dan lopen of fietsen die langs de kant van de baan. Is toch geen ergernis zenne.
Stootkarren ken ik niet, heb ik dus ook gene last van bij mijn weten.
Paardenspannen zien we hier ook niet veel. Ik steek die wel voorbij van zodra ik kan, die paarden kunnen nu eenmaal niet rapper he.
Idem voor landbouwvoertuigen. Die steek ik ook zo rap mogelijk voorbij, die rijden daar juist gelijk de paarden niet moedwillig traag he, die kunnen ni rapper.
En zowel die paardenkarren als de landbouwvoertuigen weten dat ze het verkeer ophouden, die rijden zo rechts mogelijk, meestal zelfs over de parkeerstrook of pechstrook wat eigenlijk niet mag, om toch maar zo weinig mogelijk te hinderen. Da's wel wat anders dan Jantje he.
Groepen fietsers en wandelaars mogen op het rijvak wanneer ze begeleid zijn. En als ge trage weggebruikers kunt voorbijsteken kunt ge een traag rijdende auto ook voorbijsteken.
Nooit die kleine auto’s gezien die max. 40 mogen rijden ?
Men heeft zelfs geen rijbewijs nodig om die te besturen.
Ik kan u maar aanraden u verdraagzamer op te stellen ten overstaan van de andere weggebruikers en meer aan zelfkritiek te doen. En ja, ik erger mij ook wel eens aan een automobilist die aan 100 op het tweede vak blijft rijden, maar die is dan ook in overtreding.
Het meeste last heb ik trouwens van bumperrijders, wanneer ge naar rechts gaat om ze door te laten blijven ze naast u rijden zodat ge moet afremmen en achter het traag verkeer moet blijven.
Oud 2 november 2006, 23:53   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet of dat ge u aan de maximumsnelheid houdt, maar of ge capabel zijt om u aan de maximumsnelheid te houden. Iemand die 30 blijft rijden omdat hij van zichzelf denkt dat hij niet goed genoeg kan rijden om onder de maximumsnelheid te blijven, of denkt niet oplettend genoeg te zijn om een snelheidsbeperkingbord te zien aankomen, wordt terecht gebuisd wegens niet kunnen rijden.
Maar het is niet omdat iemand tegen een lagere snelheid rijd dan de maximum snelheid, dat die niet sneller kan rijden en dat die bang is hoor.
Ik kan gerust snel rijden en zelfs zosnel en zoveel tussen de andere autos slalommen dat jij er bang van word. Ik heb met de ziekenwagen gereden en weet dus perfect hoe ik snel moet rijden en hoe ik het minste snelheidsverlies lijd bij bochten.

Citaat:

'k Heb ook nooit gezegd dat Jantje een overtreding doet door 100 te rijden op de autoweg. Wat ik wel heb gezegd is dat als hij onaangepast traag rijdt en zo een gevaarlijke situatie vormt met een ongeval tot gevolg, ik hem mede verantwoordelijk zou noemen. Of de politierechter dat ook zou doen, betwijfel ik ten zeerste.
Weerom, jij wil mijn verplichte om over de banen te racen enkel en alleen omdat jij haast hebt om te sterven.
Mijn snelheid is niet onaangepast, dat is echter wel die van jou, want jij moet kunnen stoppen voor iedere voorzienbare en onvoorziene hindernis.
Een auto die trager rijd dan jij is een voorzienbare hindernis, pas je er dus naar aan.
Citaat:
Dat zijn inderdaad nog factoren, maar die geven veelal geen aanleiding tot een tragere snelheid, eerder de afwezigheid ervan die aanleiding geeft tot een hogere snelheid maar ja de beperking is niet variabel.
En zijstraten hebben daar wel degelijk mee te maken. Uit die zijstraat met voorrang van rechts kunt ge verwachten dat er ene uitkomt, en ge ziet dat pas op 't allerlaatste moment. Terwijl ge fietsers, voetgangers, autos die wegrijden uit parkeervakken etc. wel van verder ziet en in 't oog houdt. Tenzij ge natuurlijk te lui zijt om u te conctreren op de baan en liever van het landschap zit te genieten.
Wil jou wel eens door Brussel zien rijden, ben er zeker van dat jij je stuur hebt opgegeten voor je 3 km ver bent geraakt.
Daar is 30km vaak zelfs niet haalbaar.
En ik wil wel eens zien dat jij op tijd stil staat, als er plots een kind tussen twee auto's uit komt gevlogen.
En pas op he, een kind onder de 12 is een voorzienbare hindernis, zeker binnen de bebouwde kom.

Citaat:
Hoe slechter de chauffeur, hoe slechter hij dat gaat inschatten.
Waar haal jij het recht om te zeggen dat iemand die trager rijd dat jij een slechte bestuurder van een voertuig is? Het is niet omdat men niet meedoet met jou gejaagdheid dat men een slecht chauffeur is.
Duidelijk dat jij iedereen jou levensnelheid wil opdringen, zal toch niet lukken er zijn te veel Jantjes.

Citaat:
Ik denk dat NIEMAND die in die mist terecht kwam en letterlijk geen meter nimeer zag dacht met een aangepaste snelheid te rijden. Wat kunt ge doen, niet te hard remmen of ze rijden vanachter in uw gat, maar toch wat remmen of gij rijdt te rap in uwe voorligger. Daar zal veel paniek en twijfel en reddeloosheid geweest zijn de seconden voor die kettingbotsing begin.
De oorzaak van dat ongeluk was een onaangepaste snelheid van de voertuigen en door plots in de mist te komen, zijn er dus wel op hun rem gaan staan, terwijl andere enkel lichtjes vertraagde. Dit ongeval zou nooit zijn gebeurd als de voertuigen waren uitgerust met een slimme pedaal.

Citaat:
Ja da's wat de slimme systemen uiteindelijk zullen doen. Iedereen dezelfde snelheid achter elkaar.
tegen 20 in de bebouwde kommen en tegen 60 op de andere wegen en tegen 90 op de snelwegen.
En dan mag er niemand moeten afslagen of alles staat stil tot die terug weg is.

Citaat:
Tja dat hangt ervan af wat ge het belangrijkste vindt he: veiliger wegen ofwel iedereen recht op een auto te besturen. Ik vind veiliger wegen belangrijker, vooral omdat er alternatieven zijn voor degenen die niet over de nodige capaciteiten beschikken.
Maar waar haal jij toch het recht om te zeggen dat iemand die niet tegen jou snelheiden rijd een gevaar is en dat die niet capabel is om zich in het verkeer te begeven.
Het eninge dat jij wil is dat wij hier even gaan zeggen dat iedereen verpilcht is van overal en altijd tegen de maximum toegelaten snelheid te rijden.
En als wij dat niet willen doen zijn we niet capabel om ons in het verkeer te begeven, wel jongen de wereld draaid niet om jou en jij zal je toch naar de minder snelle mensen moeten aanpassen als deze voor je rijden.
Want draai het en keer het zoals je wil de weg is van iedereen.
En als jij voor mij rijd dan moet ik zorgen dat ik niet op jou bots en als ik voor jou rijd dan moet jij vertragen voor mij.

Citaat:
Rijden die dan minder goed? Dat heb ik nog niets van vernomen. Dat hangt af van de handicap zou ik denken, en die moeten toch ook een rijbewijs behalen.
Dat zit je dus al heel de tijd te doen, ik ben een mindervalid persoon.
En ja ik heb mijn rijdbewijs zeker moeten behalen, en ja in heb een medisch onderzoek moeten ondergaan om te zien of ik nog met een voertuig kan en mag rijden. En nee, ik mag niet meer met alle voertuigen rijden. Maar dat komt omdat ik er anders niet meer uit geraak en niet omdat ik er niet meer mee kan rijden.

Maar ik zal mijn nooit naar jou snelheid aanpassen, daarvoor heb ik te veel gezien en geleerd.
Oud 2 november 2006, 23:58   #172
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik besluit met het feit dat ik gelukkig weinig chauffeurs gelijk gij tegenkom in 't verkeer,
Dat zal dan wederkerig zijn denk ik.
De weekendongevallen kunnen er alleen mee afnemen.
Oud 3 november 2006, 00:13   #173
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal dan wederkerig zijn denk ik.
De weekendongevallen kunnen er alleen mee afnemen.
Jawatte is eigenaar van een 4x4 en betaald dus meer wegentaks dan de mensen met kleine auto's, dus die mensen moet voor hem opzij.
Hij heeft immers meer rechten om daar te rijden dan zij,want hij betaald meer dan zij.

Met zulke mensen val er niet te praten, zij hebben immers altijd gelijk.
En als ze het te hard op hun zenuwen krijgen van hun voorligger rijden ze hem van de baan, dan weet hij tenminste wie de sterkste is en wie er het meeste recht heeft om op de baan heer en meester te zijn.
Oud 3 november 2006, 00:30   #174
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawatte is eigenaar van een 4x4 en betaald dus meer wegentaks dan de mensen met kleine auto's, dus die mensen moet voor hem opzij.
Hij heeft immers meer rechten om daar te rijden dan zij,want hij betaald meer dan zij.

Met zulke mensen val er niet te praten, zij hebben immers altijd gelijk.
En als ze het te hard op hun zenuwen krijgen van hun voorligger rijden ze hem van de baan, dan weet hij tenminste wie de sterkste is en wie er het meeste recht heeft om op de baan heer en meester te zijn.
De vraag is of hij ook zijn rijbewijs zal inleveren als hij ouder wordt of door een verkeersongeval minder rijvaardig geworden is.
Oud 3 november 2006, 09:10   #175
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

@Jantje : Gij moet toch precies altijd gelijk hebben èh ? Nooit opgeven tot ge gelijk hebt. En als ge dan al de andere gelijk geeft, volgt daar direct een maar op....

@Bobke : Gij weet het ook allemaal zo goed

@Jawatte : geef het op makker, er zijn nu éénmaal mensen waarmee niet te redeneren valt. Goeie politiekers dus.
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 10:20   #176
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Goeie politiekers? Bobke misschien, maar Jantje lijkt mij toch wat te simpel om politieker te kunnen zijn.
Oud 3 november 2006, 11:00   #177
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

In de politiek moet ge het kunnen uitleggen èh Jawatte, de kunst van de "rede", alhoewel dat rede ook nog voor iets staat dat velen absoluut niet kennen

Er zijn slimme mensen genoeg die dat niet kunnen en "minder slimme" mensen die dat perfect beheersen....
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 11:13   #178
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat is nu ook wat overdreven. Niet zozeer omwille van het slimme gaspedaal op zich, maar omwille van de kostprijs waartoe je mensen verplicht.
Je hoeft geen hardrijder te zijn om een snelheidsovertreding te begaan. Er zijn genoeg mensen die zich doorgaans aan de regels houden, maar dan toch eens geflitst worden op een moment dat ze iets te snel rijden.
Mij ga je ook zelden een snelheidsovertreding zien begaan, maar het gebeurd wel eens dat ik die zone 30 te laat had opgemerkt, of dat ik opeens 130 rij op de autostrade, of 80 ipv 70 op de weg naar 't werk. Zo zijn er veel mensen, en die hoeven niet meteen bij de eerste keer zo'n dure straf te krijgen. Dat is buiten proportie.

Het moet ook haalbaar zijn voor mensen die het niet zo breed hebben. De boetes zijn enorm duur. Eén klein foutje kan serieuze gevolgen hebben voor de portemonnee. Drijf de kostprijs voor een verkeersovertreding nog wat op, en je zult voor financiële drama's zorgen. Dat is zeker buiten proportie.
In mijn dorp is al een ongeluk gebeurd door toedoen van een vaste flitspaal bij een stoplicht. De automobilist zat zo naar het stoplicht (of verkeerslicht) te kijken, bang om door rood te rijden, dat hij die ene fietser over het hoofd zag.
Beter zou zijn om de echte brokkenmakers en laagvliegers eruit te pikken en die zeer zwaar te straffen.
Maar mensen die eens per ongeluk 55 rijden ipv 50 zijn meestal de cigaar.
Oud 3 november 2006, 11:27   #179
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is of hij ook zijn rijbewijs zal inleveren als hij ouder wordt of door een verkeersongeval minder rijvaardig geworden is.
Zo'n mensen geven hun rijbewijs nooit af en zijn zelfs instaat om te blijven rijden als hun rijbewijs word ingetrokken.
Zonder auto zijn ze verloren.
Eens ze te oud en onbekwaam zijn geworden om te rijden, vragen ze een spuitje want dan voelen ze zich afhankelijk van andere.
Oud 3 november 2006, 11:32   #180
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
@Jantje : Gij moet toch precies altijd gelijk hebben èh ? Nooit opgeven tot ge gelijk hebt. En als ge dan al de andere gelijk geeft, volgt daar direct een maar op....

@Bobke : Gij weet het ook allemaal zo goed

@Jawatte : geef het op makker, er zijn nu éénmaal mensen waarmee niet te redeneren valt. Goeie politiekers dus.
Wilt gij dan geen gelijk halen in een discusie ?
Dan kunt er beter niet aan deelnemen vind ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be