Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2006, 15:27   #161
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dereien Bekijk bericht
Eerlijk gekregen en dan ergens weggestopt in potjes tussen de Amelinck blokken
Zoeken maar Mambo
Potjes zijn enkel te openen met een knipmes, dus, kaffer meenemen op de zoektocht
Ik heb kaffer niet nodig.
En de enige knipmessen die ik daar ooit gezien heb zijn de cipiers die het gat uitlikken van rijke gedetineerden.
En cipiers die dubbel knippen van de verontschuldigingen...ergens achteraf zo onder 4 ogen.
Oud 22 november 2006, 15:32   #162
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dereien Bekijk bericht
Eerlijk gekregen en dan ergens weggestopt in potjes tussen de Amelinck blokken
Zoeken maar Mambo
Potjes zijn enkel te openen met een knipmes, dus, kaffer meenemen op de zoektocht
[FONT=Times New Roman]Nieuwe Wandeling is modelgevangenis[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Laatste geslaagde ontsnapping dateert van 1993 [/FONT]
[FONT=Times New Roman][/FONT]
[FONT=Times New Roman]GENT - ,,Als in de gevangenis van Dendermonde het voorbeeld van Gent was gevolgd, was de ontsnapping van afgelopen weekend ondenkbaar geweest.'' Oud-minister van Justitie en Gentenaar Tony Van Parys (CD&V) is formeel: de gevangenis van Gent is - hoewel al daterend van 1862 - een model. De cijfers lijken hem gelijk te geven: sinds 1993 ontsnapte er niemand meer van binnen de muren van de Nieuwe Wandeling. [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Op zich zijn de cijfers sprekend: sinds 1967 waren er negen ontsnappingen uit de Nieuwe Wandeling. Het merendeel dan nog in de eerste helft van die periode. [/FONT]
[FONT=Times New Roman],,We zijn uiteraard tevreden dat er uit onze gevangenis al jarenlang geen ontsnappingen meer zijn geweest en doen ook alles om te voorkomen dat er in de toekomst wel zouden zijn'', zegt directeur Luc Stas van de Gentse gevangenis. ,,Toch durf ik niet te zeggen dat zoiets uitgesloten is. Of een scenario als in Dendermonde in Gent denkbaar is, is ook moeilijk te zeggen.'' [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Modernisering[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Tony Van Parys is nochtans van het tegendeel overtuigd. ,,Gent is de voorbije tientallen jaren stelselmatig gerenoveerd. De Nieuwe Wandeling is een moderne gevangenis, in een weliswaar zeer oud gebouw.'' [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Dat bevestigt ook cipier Paul Ronse, militant voor de ACOD. ,,Ik heb voor ik naar Gent kwam in Dendermonde gewerkt en dat is niet te vergelijken met de situatie hier. Bij ons zijn de celdeuren en celsloten vernieuwd, daar valt weinig op aan te merken.'' [/FONT]
[FONT=Times New Roman]De modernisering van de Nieuwe Wandeling begon al in de jaren '70 en het project loopt nog altijd voort, zegt ook directeur Luc Stas. ,,Eerst zijn de cellen vernieuwd, dan de buitenmuren, dan zijn de wandelingen aangepakt waar de gevangenen een luchtje kunnen scheppen en ook de bezoekzaal en de beveiligde hal zijn gerenoveerd. Slechts één momenteel niet-gebruikte wandeling en de voorgevel moeten nog gebeuren.'' [/FONT]
[FONT=Times New Roman]De gevangenis van Gent combineert, net als Dendermonde, de functies van arresthuis voor mensen die nog voor de rechtbank moeten komen met die van strafinrichting waar de gevangenen hun straf uitzitten. ,,Zo'n 60 procent van onze capaciteit gaat naar de functie van arresthuis, 20 procent is voor mensen die hun straf doen en er zijn ook 20 procent geïnterneerden'', zegt Luc Stas. [/FONT]
[FONT=Times New Roman],,Gent is eigenlijk perfect vergelijkbaar met Dendermonde'', vindt Van Parys. ,,Zowel qua functies als qua infrastructuur. Met één groot verschil: Gent is gemoderniseerd, Dendermonde niet. Er bestond nochtans een plan om Dendermonde naar Gents model aan te pakken, maar dat is opzijgeschoven toen er beslist werd om in Dendermonde een nieuwe gevangenis te bouwen, die er echter nog altijd niet is.'' [/FONT]
[FONT=Times New Roman]Te veel gevangenen[/FONT]
[FONT=Times New Roman]Met vernieuwde cellen, in elke cel een bed en een tafel, een radio-aansluiting, stromend water en een toilet hoort de Nieuwe Wandeling tot de comfortabelste van het land. Toch blijft er één pijnpunt: de overbevolking. Die bedraagt - voor de mannen - gemiddeld 30 procent, ten opzichte van de ,,oppervlaktenorm'' van 9 vierkante meter per gevangene. Volgens die norm mogen er 259 mannen en 48 vrouwen in de gevangenis zitten. Gisteren waren er 313 mannen en 30 vrouwen. Om dat verschil op te vangen, staan in sommige cellen stapelbedden. [/FONT]
[FONT=Times New Roman]In de Gentse gevangenis werken 185 voltijds-equivalente personeelsleden. ,,Althans op papier, want er is lang een tekort geweest'', zegt Paul Ronse (ACOD). ,,Op dit ogenblik wordt er veel personeel verschoven en is de situatie dus wat onduidelijk, maar we vrezen dat we met te weinig personeel zullen blijven kampen.'' [/FONT]
[FONT=Times New Roman]http://home.scarlet.be/~ebeaucou/gevangenis/gevangenis.htm[/FONT]
[FONT=Times New Roman]http://www.gentblogt.be/index.php?tag=nieuwe-wandeling[/FONT]
[FONT=Times New Roman]http://www.henderyckx.com/nl/fotodetail.asp?FotoID=4320[/FONT]
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 15:59   #163
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fonterdefont, als ik tijd heb zal ik eens een beschrijving geven.
Het zal zo mooi niet meer zijn, als van onze Tony.
Oké Gent houden ze proper, die laten ze dan eens zien.

Maar gent is dan ook geen arresthuis, maar een doorganshuis naar een arresthuis.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 17:03   #164
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Het is in elk geval belangrijk dat gevangenen menselijk behandeld worden. En daar schiet het nog héél wat te kort.

Lees volgende twee artikels maar eens.
http://vierdewereldsyndicaat.org/web...pic,975.0.html
http://vierdewereldsyndicaat.org/web...pic,962.0.html
http://vierdewereldsyndicaat.org/web...pic,759.0.html
Ik denk dat je je verhalen (in de links naar "bronnen" die ook allemaal jouzelf zijn) zomaar uit je duim zuigt.
Oud 22 november 2006, 18:30   #165
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik denk dat je je verhalen (in de links naar "bronnen" die ook allemaal jouzelf zijn) zomaar uit je duim zuigt.
Neen, neen, de verhalen zijn (ongeveer) waar, hoewel er uiteraard maar over één stukske van de realiteit bericht wordt (waardoor het beeld vervalst).
Oud 22 november 2006, 19:18   #166
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je zou eens in Vorst moeten kunnen kijken, zo gewoon als eerlijk mens u er een gedacht over vormen.

Heb je al eens die filmpjes gezien van die volledige verkommerde weeshuizen en gevangenissen ergens in Rusland of zo?
Wel het is nog 10 keer erger.
Oud 22 november 2006, 19:46   #167
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je zou eens in Vorst moeten kunnen kijken, zo gewoon als eerlijk mens u er een gedacht over vormen.

Heb je al eens die filmpjes gezien van die volledige verkommerde weeshuizen en gevangenissen ergens in Rusland of zo?
Wel het is nog 10 keer erger.
Ik denk dat ik toch de juiste keus maakte, toen ik lang geleden besloot uitsluitend fatsoenlijk werk te kiezen.

Toen ik klein was waarschuwden ooms en tantes mij altijd, dat je in het gevang brood kreeg met ingebakken spelden, groene zeep ipv boter en spinnen als hartig beleg.
Oud 22 november 2006, 20:04   #168
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zoek de verschillen tussen gevangenis tongeren en gevangenis van de stasi

Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 20:45   #169
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Zoek de verschillen tussen gevangenis tongeren en gevangenis van de stasi

Lijkt op vandalisme, grafitti .... ? Zelfs daar dan.
Oud 22 november 2006, 21:11   #170
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En waar baseer jij je op? Amerikaanse filmkes? Ik weet uit goed ingelichte bron dat wat Mambo schrijft heel dikwijls waar is. De gedetineerden zullen toch geen klacht neerleggen he, da's vragen om moeilijkheden.
Mischien werk ik wel al een 16 jaar in een gevangenis ,wie weet!!

Laatst gewijzigd door benji : 22 november 2006 om 21:12.
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 21:14   #171
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Pffff , cipiers verdienen IDD al eens een centje bij door drugs In de gevangenis te smokkelen . het zijn niet de gevangenen die hen betalen , maar mensen van buitenaf die deze cipiers "in dienst" hebben.
Ook andere zaken als gsm's , drank , wapens en zelfs explosieven komen vlotjes een gevangenis binnen .
Mischien toch tijd om een andere oplossing te zoeken voor het gevangenisprobleem . Misdadigers komen daar nu binnen en de meeste hebben er toch een vriendenkring . Echt een straf is het niet meer . En de heel grote criminelen worden daar dan nog eens als helden ontvangen ...
Privatiseren ??? Het systeem zou voor de gedetineerden hetzelfde blijven als nu , dus er zou niets veranderen voor de maatschappij . Zelfs het geld dat we uitsparen zou via subsidies of fondsen terug naar het gevangeniswezen gaan...
En wie investeert er nu in een gevangenis in een land dat beweert dat criminaliteit daalt ????????? Totaal fout marktonderzoek .
Oud 22 november 2006, 21:18   #172
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee geen onzin. Het klopt dat je juwelen mag aanhouden op eigen risico. Die worden dan ergens op de "wandeling" wel afgenomen meestal.
En wat je op de griffie legt wordt idd bewaart. Alleen zijn de waardevolle spullen meestal weg en als je uw bankkaart in de automaat steekt zie je steevast dat ze geprobeert hebben ze te kraken.
En ja je mag dat afgeven aan de familie maar niet iedereen doet dat of heeft familie.

Enne ...waar werkte nu ook alweer de grootste dief (ex xxx van xxx )
Juist op de griffie van xxxx !

Kan er één en ander over vertellen zelfs. Vraag hem eens als hij er nog werkt of de pizza nog steeds even duur is of de kalveren.

Hij is mss in pensioen, de klootzak!

En dat zat zwijn op de beneden verdieping in Gent, die altijd in café welkom zat op de muide en liever op de gedetineerden hun deuren stond te schoppen dan ze open deed. Of je moest hem af en toe wat flessen dragen aan huis, dan was je een goeie.
Neem het van mij aan, hij heeft eens heel lang in café welkom gezeten achteraf want buiten komen dierf hij niet meer. Heel lang!

Enne er circuleert nog altijd ergens een briefke van onder de ruitenwissers dat ze bij de dametjes op bezoek staken hoor; als je wil dat uw man het goed stelt, kom dan naar xxx.
En wat was die naam van die film?......... erg zenne zeer erg
Oud 22 november 2006, 21:19   #173
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen het later misschien eens hebben over de knokploeg. S'avonds als alle deuren en luikjes dicht zijn kwamen die eens langs bij "ambetante mannen".

Of zullen we het eens hebben over de kelder? Daar zittten ze soms ook, daar diep en vanachter in het pikdonker.
Of de cachotten, waar ze de mensen in hun blote insmeten en om de zoveel minuten met de sleutels op de tralies lagen te reutelen tot ze er bijna onderdoor gingen.

We zijn vergevensgezind, maar niet vergetensgezind !
In welk jaar heb jij binnen gezeten? pffffff man man man!!
Oud 22 november 2006, 21:21   #174
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of we kunnen het eens hebben over al dat eten dat over datum is. Steekt daar niet zo nauw hé?
En de smeerlapperij die je niet eens aan varkens zou geven. Oud vies beschimmeld in de soep en roeren en koken maar. Rijst, stoverij (nou ja) erwten, weet ik veel wat allemaal het drijft allemaal samen. Dat is soep daar.

Vraag me af wat er in de boeken stond, lamskotteleten?
In veel gevangenissen eten "de cipiers" van het zelfde potje als de gedetineerden,en neem het van mij aan DAGELIJKS VERS en eerste keus vlees en groeten!!
Oud 22 november 2006, 21:25   #175
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou eens moeten weten wat ze allemaal met de mensen uitsteken.
En zwijgen hé, of je zit nog flink wat langer!
stop het ,ik val bijna van mn stoel van het lachen ,wat een fantasie zeg!!
U zou een boek kunnen schrijven man,talent!!
Oud 22 november 2006, 21:35   #176
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
stop het ,ik val bijna van mn stoel van het lachen ,wat een fantasie zeg!!
U zou een boek kunnen schrijven man,talent!!
21/11/06 Drie cipiers uit Bergen zijn aangehouden. Ze worden ervan verdacht dat ze - in dronken toestand - gevangenen als honden behandelden.

Drie cipiers uit de gevangenis van Bergen zijn zondag aangehouden door de onderzoeksrechter omdat ze zich zouden hebben misdragen tegenover gedetineerden. De drie werken in de psychiatrische afdeling. Ze worden ervan verdacht de geïnterneerde gevangenen te hebben vernederd voor hun eigen amusement.

Verschillende bronnen bevestigen dat de drie cipiers de geïnterneerden als dieren zouden hebben behandeld. De cipiers smokkelden naar verluidt eerst sterkedrank in de gevangenis binnen in waterflessen. Toen ze dronken waren, begonnen ze met hun vernederende 'spelletjes'. Ze lieten hun slachtoffers als honden over de grond kruipen en gaven hen bevelen zoals 'lig' en 'zit'. Van een gevangene werd het haar afgeschoren, een andere kreeg een koord als leiband omgebonden.

Een getuige vond het gedrag van de cipiers zo schandalig dat hij een anoniem telefoontje pleegde naar de federale politie en daarin uitlegde wat hij had gezien.

Na contact met de geneesheer-psychiater van de gevangenis besliste het gerecht de drie verdachte cipiers te ondervragen en aan te houden. Het gerecht probeert nu te achterhalen wat de cipiers exact hebben gedaan.

De misdragingen zouden dateren van 11 november. Bronnen binnen de gevangeniswereld zeggen dat er die dag minder personeel aanwezig was in de psychiatrische annex, waar enkele tientallen geïnterneerde gevangenen samen zitten. Blijkbaar achtten sommige personeelsleden de tijd daarom rijp om eens uit de bol te gaan.

De praktijken in Bergen doen denken aan de foto's uit de Iraakse gevangenis van Abu Ghraib, waar Amerikaanse soldaten zich misdroegen ten opzichte van Iraakse gevangenen. De gedetineerden daar werden onder meer gedwongen om naakt op elkaar te gaan liggen.

Volgens het kabinet van minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) zouden de feiten in Bergen niet zo zwaar zijn als die in Abu Ghraib. Dat neemt niet weg dat Onkelinx zwaar geschandaliseerd is. In een mededeling gisteren drukte ze de wens uit dat het gerecht snel duidelijkheid zou brengen. De ,,bijzonder aanstootgevende'' gedragingen ,,berokkenen schade aan het volledige beroepskorps van de penitentiaire beambten''.

Ook bij de verschillende cipiersvakbonden wordt geschokt gereageerd. ,,Het gaat om een geïsoleerde, maar wel bijzonder erge zaak. Zulke gedragingen kunnen we missen als kiespijn. Als ze bewezen worden, dan is het ontslag voor de betrokkenen een normale sanctie'', reageren de bonden.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=G4T14PB71
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 21:40   #177
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fonterdefont, als ik tijd heb zal ik eens een beschrijving geven.
Het zal zo mooi niet meer zijn, als van onze Tony.
Oké Gent houden ze proper, die laten ze dan eens zien.

Maar gent is dan ook geen arresthuis, maar een doorganshuis naar een arresthuis.
Das nieuw een "doorgangshuis naar een arresthuis"
hahahahahahaha
Gent is wel degelijk een arresthuis.
[FONT=Arial][SIZE=2]De gevangenis fungeert als arresthuis (voor mannen: het gerechtelijk arrondissement Gent; voor vrouwen: de arrondissementen Gent, Oudenaarde en Dendermonde) en als inrichting voor strafuitvoering voor gedetineerden op aanduiding van het Hoofdbestuur.
http://home.scarlet.be/~ebeaucou/gev...gevangenis.htm

[/SIZE][/FONT]
Oud 22 november 2006, 21:46   #178
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
21/11/06 Drie cipiers uit Bergen zijn aangehouden. Ze worden ervan verdacht dat ze - in dronken toestand - gevangenen als honden behandelden.

Drie cipiers uit de gevangenis van Bergen zijn zondag aangehouden door de onderzoeksrechter omdat ze zich zouden hebben misdragen tegenover gedetineerden. De drie werken in de psychiatrische afdeling. Ze worden ervan verdacht de geïnterneerde gevangenen te hebben vernederd voor hun eigen amusement.

Verschillende bronnen bevestigen dat de drie cipiers de geïnterneerden als dieren zouden hebben behandeld. De cipiers smokkelden naar verluidt eerst sterkedrank in de gevangenis binnen in waterflessen. Toen ze dronken waren, begonnen ze met hun vernederende 'spelletjes'. Ze lieten hun slachtoffers als honden over de grond kruipen en gaven hen bevelen zoals 'lig' en 'zit'. Van een gevangene werd het haar afgeschoren, een andere kreeg een koord als leiband omgebonden.

Een getuige vond het gedrag van de cipiers zo schandalig dat hij een anoniem telefoontje pleegde naar de federale politie en daarin uitlegde wat hij had gezien.

Na contact met de geneesheer-psychiater van de gevangenis besliste het gerecht de drie verdachte cipiers te ondervragen en aan te houden. Het gerecht probeert nu te achterhalen wat de cipiers exact hebben gedaan.

De misdragingen zouden dateren van 11 november. Bronnen binnen de gevangeniswereld zeggen dat er die dag minder personeel aanwezig was in de psychiatrische annex, waar enkele tientallen geïnterneerde gevangenen samen zitten. Blijkbaar achtten sommige personeelsleden de tijd daarom rijp om eens uit de bol te gaan.

De praktijken in Bergen doen denken aan de foto's uit de Iraakse gevangenis van Abu Ghraib, waar Amerikaanse soldaten zich misdroegen ten opzichte van Iraakse gevangenen. De gedetineerden daar werden onder meer gedwongen om naakt op elkaar te gaan liggen.

Volgens het kabinet van minister van Justitie Laurette Onkelinx (PS) zouden de feiten in Bergen niet zo zwaar zijn als die in Abu Ghraib. Dat neemt niet weg dat Onkelinx zwaar geschandaliseerd is. In een mededeling gisteren drukte ze de wens uit dat het gerecht snel duidelijkheid zou brengen. De ,,bijzonder aanstootgevende'' gedragingen ,,berokkenen schade aan het volledige beroepskorps van de penitentiaire beambten''.

Ook bij de verschillende cipiersvakbonden wordt geschokt gereageerd. ,,Het gaat om een geïsoleerde, maar wel bijzonder erge zaak. Zulke gedragingen kunnen we missen als kiespijn. Als ze bewezen worden, dan is het ontslag voor de betrokkenen een normale sanctie'', reageren de bonden.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=G4T14PB71
als ik alle fraude zaken en moorden van enkele socialisten en of milieubox oplichtende ministers aanhaal ,mag ik dan zeggen dat onze linkse politiekers ALLEMAAL crapuul zijn ?
Neen ,want dan staan jullie op je achterste pootjes.
Het is nogal wiedes dat er onder een paar duizend "cipiers" ook elementen tussen zitten die ook sommige collega cipiers liever niet zagen starten in dit beroep , maar dat is de verantwoordelijkheid van onze ministers (alweer)
Maar de verhalen van onzen mambo zijn gewoon uit een film gehaald,

Laatst gewijzigd door benji : 22 november 2006 om 21:48.
benji is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 21:48   #179
dereien
Banneling

Standaard

Citaten:
Mischien werk ik wel al een 16 jaar in een gevangenis ,wie weet!!

In welk jaar heb jij binnen gezeten? pffffff man man man!!

In veel gevangenissen eten "de cipiers" van het zelfde potje als de gedetineerden,en neem het van mij aan DAGELIJKS VERS en eerste keus vlees en groeten!!

Volledig met je eens collega cipier, het eten is er lekker, de desserten zijn om van te snoepen, en Mambo waarom denk je dat ik kies om met kerst en eindejaar daar te vertoeven tussen alle rijke gedetineerden, wel, om eens lekker mee te eten.

Ja nu gesproken over die rijke gedetineerden die met goud van 5000000 euro rond de nek rondlopen en die dan de keel overgesneden worden met scheermesjes op de binnenkoer terwijl de cipiers dan gaan lopen met de buit.
Wel hierop: de man met het knipmes, kaffertje / odollon, spreekt van 5000 Belgische franken en het zou namaak kluttergoud zijn, ……….en kaffertje kan het weten want die spreekt uit ervaring maar u niet.
En zegge dat ik dan zo’n moeite heb gedaan om dit allemaal te stelen van die rijke gedetineerden, buiten te smokkelen en te verbergen op de Lys.

Zijn dit gevangenissen of zijn het 4 sterren hotels?

http://www.regiedesbatiments.be/real..._nl.cfm?key=22

http://www.regiedesbatiments.be/real..._nl.cfm?key=29
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 22:05   #180
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Das nieuw een "doorgangshuis naar een arresthuis"
hahahahahahaha
Gent is wel degelijk een arresthuis.
[FONT=Arial][SIZE=2]De gevangenis fungeert als arresthuis (voor mannen: het gerechtelijk arrondissement Gent; voor vrouwen: de arrondissementen Gent, Oudenaarde en Dendermonde) en als inrichting voor strafuitvoering voor gedetineerden op aanduiding van het Hoofdbestuur.
http://home.scarlet.be/~ebeaucou/gevangenis/gevangenis.htm

[/SIZE][/FONT]

Ik ga u daar niet veel op antwoorden want je kent het verschil toch niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be