![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Bron: http://www.flexmens.org/drupal/?q=Ceuta_en_Melilla , foto's: http://www.flexmens.org/drupal/?q=Fo...uta_en_Melilla ) Hoe kan men het concept 'illegaal' en 'gesloten grenzen' blijven verdedigen als men van dergelijke toestanden weet heeft... Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 20 december 2006 om 21:52. |
|||
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste verdedigen enkel hun eigen bestaan. En je vraag moet eigenlijk zijn, " WANNEER GAAN WIJ EINDELIJK BEREID ZIJN ER GINDER IETS AAN TE DOEN, ZODAT DEZE MENSEN NIET MEER MOETEN VLUCHTEN VOOR HONGER EN OORLOGEN" |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
Van een regime (en de mensen die het grotendeels niet in vraag stellen) dat dergelijke wandaden ten toon spreidt, verwacht ik alleszins geen oplossingen voor de situaties die migranten (dus ook wel 'de beesten', of toch 'zij zonder rechten eens ze zich bewegen') ontvluchten.
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
Pas op. Jaarlijks sturen migranten miljarden geld naar hun thuisland. Die geldstromen zijn redelijk belangrijk, en volgens mij worden ze ook efficiënter gebruikt dan ontwikkelingshulp die zo vaak op anonieme Zwitserse bankrekeningen belandt...
|
|
|
|
#165 | |
|
|
Citaat:
Dat de lonen gaan dalen is op korte termijn waar. Op lange termijn verhoogt migratie de arbeidsproductiviteit. Mochten we allemaal verplicht zijn om een job te zoeken binnen de eigen stadsmuren of in het eigen dorp, zou onze productiviteit stukken lager liggen. Ik herinner me overigens dat Dies ooit schreef dat het effect van open grenzen al bij al beperkt zou zijn; ik weet helaas niet meer waar hij dat schreef en dus kan ik ook niet meer terugvinden of er bronvermeldingen bij stonden.
|
|
|
|
|
#166 |
|
Minister-President
|
Dat het effect van open grenzen beperkt zou zijn, durf ik ondertussen zwaar te betwijfelen. Dergelijke voorspellingen werden ook gemaakt bij de jongste uitbreiding van de EU en moedig is Groot-Britannië ingestapt in het vrije verkeer van personen t.a.v. de nieuwkomers. Jaar na jaar moesten de cijfers bijgesteld worden en ondertussen is het duidelijk dat de Britten met een kater zitten. De golf Polen is nog niet goed verteerd (en zal m.i. niet verteerd worden), of de Roemenen staan al aan de poorten te dringen.
Het blijft me op z'n minst eigenaardig overkomen dat net diegenen die zo begaan zijn met de 'sociale correctie' van de economie, tegelijk ook pleiten voor open grenzen en het binnenhalen van kansarmen uit kansarme landen. Dat tussen die twee concepten een gigantische contradictie bestaat, schijnt hen volkomen te ontgaan. Wie heeft de politiek incorrecte moed om eens te becijferen wat de migratie vanuit diverse landen (of regio's) concreet heeft bijgedragen tot onze samenleving en wat ze 'ons' al heeft gekost (en nog zal kosten)? Ik vrees dat dit land zou daveren op z'n grondvesten als we d�*�*r zicht op zouden krijgen. Ondertussen zit daar een schijnblauwe te verkondigen in z'n vierde knutselboekje dat we met z'n allen langer én harder zullen moeten gaan werken. Boer van Paemel-gewijs, kan zoiets tellen.
|