![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Vakbonden in de autoindustrie hebben al een decennium alleen maar toegevingen gedaan en geprobeerd op een georganiseerde manier de aftocht te blazen."
Dit is véél te eenzijdig. Ik zou niet graag in een autofabriek werken zonder de aanwezigheid van de vakbond: op de vloer wordt er elke dag gevaarlijke situaties opgelost door de delegees. Maar je doelde op de bureaucratie, Jorissen en co, waarschijnlijk? Niet dat ik een grote fan ben van Jorissen, maar ook bij hem kan je niet zeggen dat alles wat die doet slecht is. Of wat bedoel je? |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het over de grote lijnen. Uiteraard doen die mensen veel goede zaken in vaak moeilijke omstandigheden. Ik ben helemaal niet tegen de vakbonden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wie staat er nu het dichtst bij de arbeiders en wie komt er op voor hun rechten&plichten, de vakbond of de politici! Ieder zijn terrein of niet? Zondag in de zevende dag was het weer van dat! Een arrogante blauwe politicus die het over de solden en sperperiode en het handhaven van deze maatregels, het opnieuw beter wist dan de organisaties die de winkeliers met o.a. de mode sector vertegenwoordigde. Stel je dit maar voor! Met autoritaire interpellaties om deze vertegenwoordigers te imponeren, om van te spuwen! Wanneer gaan die minister opnieuw luisteren naar de mensen en stoppen met wetvoorstellen te brengen van alles en nog wat dit alleen maar om in de belangstelling te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
GM is echter ook al serieus ingekrompen in de US, dus 'k weet niet goed wat dat binnen een paar jaar gaat opleveren. Wat de inmenging van de regering in Vorst nu geeft is pure wansmaak, en praat na de vaak. Maar wees gerust Verhofstadt en Co. zal er nog op afgerekend worden.
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het aandeel van die Belgische ondernemingen in het Belgisch BNP trouwens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me een gezonde reflex. Blijkbaar denken de vakbonden in België/Vlaanderen niet zo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe snel reageerd men hier op dringende gevallen, kijk naar DHL. En VW nu de eerste akte van 3.500 en wanneer de tweede akte van 1.700? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U antwoordt op mijn vragen met... vragen. Geen antwoord dus. Kortom, terug naar af!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat door sommigen als 'sociale zekerheid en solidariteit' word betiteld, noem ik eerder een geregulariseerde ripp-off op nationaal niveau. De nefaste hangmatmentaliteit word juist door deze kafkaanse situatie van overbelasting in stand gehouden, uiteraard ter meerdere eer en glorie van de paarse piraten van dienst. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Partijlid
|
![]() Europa van zijn beste kant!
Of dacht je dat die Fritsen op hun "Kopf gefallen" zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is onderhandelen. Dat is solidariteit door werkzekerheid voor iedereen. In Vorst onhaalbaar. daar lipen er enkle gansten rond die om de haverklap de band stillegden " omdat de toon van de directie hun niet aanstond ". Sommigen komen nu af dat loonkost niet significant zou zijn in het productieproces van een wagen. Amaai, nog eens een kwakkel. Het is juist dat er wegens de hoge loonkost er maximaal geautomatiseerd wordt en dat daardoor de productiviteit stijgt. Ondanks de speciale regelingen voor ploegenarbeid enz blijven wij in België één van de hoogste loonkosten hebben van de ganse wereld en zijn wij duurder dan Duitsland, wat Verhofstadt ook mag beweren. Die heeft overigens nog meer leugens op zijn geweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Guy begint meer en meer op bertje blijtsmoel te trekken ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hardste saneringsplannen zijn het eerst in Duitsland doorgevoerd en ondanks dit alles zullen er komende jaren nog eens 20.000 banen sneuvelen in Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moet elders dringend gesaneerd worden !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunt u me concreet zeggen waar dan weten alvast die mensen op wie ze de komende verkiezingen niet moeten stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat verstaan jullie onder "ingrijpende en structurele" maatregelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van 3.500 naar 4.000 Arbeiders zeggen dat deze fabriek met 1.200 niet leefbaar is, is dit de waarheid? |
|
![]() |
![]() |