Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 15:34   #161
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Tja, wat ze nu beslist hebben in de NVA is helemaal dom. Met JMDD hadden ze zeker stemmen afgesnoept bij het VB en ook bij de CD&V denk ik. Die partij KON ER EINDELIJK ALLEEN GESTAAN hebben. En zo konden ze ook meegeteld hebben bij de volgende staathervormingbesprekingen. Zijn die nu helemaal karrewiet?

Laatst gewijzigd door Argusx43 : 10 december 2006 om 15:34.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:34   #162
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Samen met de N-VA is ook de Vlaamse zaak dood. De enige andere partij die Vlaanderen zogezegd hoog in het vaandel voert, is een lege doos.
En omdat het VB een lege doos is, hebben ze er zoveel schrik van dat ze een compleet onnatuurlijk Cordon Sanitaire voor in het leven hebben geroepen...
Oud 10 december 2006, 15:35   #163
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenDane Bekijk bericht
Awel, ik vind dat hij al hoe langer hoe meer op zijne papa begint te lijken. Maar waar is de mama?

Zelden een partij gezien als de NVA, die zich zo belachelijk maakt. Zeggen tegen De Dekker dat hij niet op de lijst mag staan maar hij mag wel lid zijn van de partij. Dat is gelijk dat ge ne nieuwe auto koopt voor uwen 20-jarige zoon met de voorwaarde dat hij er niet mee rijdt. Alleen maar inzitten. Dan kunt ge het de Jean Marie niet kwalijk nemen dat hij het aftrapt.

Laatst gewijzigd door Pukkie : 10 december 2006 om 15:39.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:35   #164
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En omdat het VB een lege doos is, hebben ze er zoveel schrik van dat ze een compleet onnatuurlijk Cordon Sanitaire voor in het leven hebben geroepen...
Tsja, ik ben altijd al tegen het cordon geweest, al is het maar omdat de traditionele partijen op deze manier het blok in het zadel houden...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:40   #165
Don Quichote
Banneling

Standaard

Op het ogenblik dat de nva terechte Vlaamse eisen zal stellen, worden ze gedumpt door de cdv.

Weer aan de macht is het enige dat telt voor de cdv.
De nva wil dus meespelen?
We zullen zien.

De VU is er aan ten onder gegaan.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:01   #166
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, ik ben altijd al tegen het cordon geweest, al is het maar omdat de traditionele partijen op deze manier het blok in het zadel houden...
Nu blijken ze ook nog een cordon rond Dedecker gespannen te hebben.
Het VB heeft een kleintje gebaard.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:04   #167
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Zo kennen we hem weer. Als de hand stopt met voeden, mage r weer naar hartelust in gebeten worden.

Citaat:
Dedecker voelt zich bedrogen en verraden door N-VA

Senator Jean-Marie Dedecker voelt zich bedrogen en verraden door de N-VA-top, en voorzitter Bart De Wever in het bijzonder. Volgens Dedecker heeft die hem in de onderhandelingen met CD&V over een kartel "gebruikt als breekijzer voor de postjesjagerij".

Hij vindt ook dat de N-VA-top hem een "marteling" heeft aangedaan door de partijraad over hem te laten stemmen, terwijl het bestuur hem steunde.

"Dit is hard op menselijk vlak", zei Dedecker in de Zevende Dag. Hij had voor de partijraad voorzitter De Wever en N-VA-minister Geert Bourgeois gevraagd om de partijraad niet voor hen te laten stemmen. "Het partijbestuur heeft mij drie keer gesteund, men had mij die kelk niet tot op de bodem moeten laten opdrinken", zei Dedecker.

Frieda Brepoels, die intussen ontslag genomen heeft als ondervoorzitter van de partij, zou Dedecker vooraf gerust gesteld hebben dat de mensen "achter hem stonden" en dat hij voor de stemming geen schrik moest hebben.

Judas en Pontius Pilatus
Dedecker, die sinds zijn toetreding van de N-VA niets dan lof voor de partijtop had, haalt nu zwaar uit. "Ik ben verkocht door Judas voor dertig zilverlingen en dan nog eens verraden door Pontius Pilatus ook", zei hij.

Waar Dedecker nu politiek naar toe gaat, is nog niet duidelijk. "Ik ga even schuilen onder de kerstboom. We zien wel of er een politiek kerstekindje komt", zegt Dedecker.

Philippe Dewinter (Vlaams Belang) reikte in de Zevende Dag de hand naar Dedecker, niet voor lidmaatschap van het Vlaams Belang, maar wel voor samenwerking. Dewinter sprak van "rebelse frontvorming rond het Vlaams Belang en tegen de traditionele partijen".

Dedecker zelf meent dat er ruimte is voor een centrum-rechts alternatief in Vlaanderen en pleit voor een centrum-rechtse krachtenbundeling. Hij herhaalde wel dat hij nooit naar het Vlaams Belang gaat. (belga/dm)
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:05   #168
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Het is toch normaal van de NV-A.Een partij die zijn kiezers bedriecht BHV.Nu JMDD.Wat verwacht men van zo een partij.
't is schandaalich
Oud 10 december 2006, 16:07   #169
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Zo kennen we hem weer. Als de hand stopt met voeden, mage r weer naar hartelust in gebeten worden.
Hoe zou je je zelf voelen?
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:09   #170
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat iedereen zou bijten, in de positie van Dedecker.

Ik ben beschaamd om ooit voor nva gestemd te hebben.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:24   #171
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM Bekijk bericht
Het is toch normaal van de NV-A.Een partij die zijn kiezers bedriecht BHV.Nu JMDD.Wat verwacht men van zo een partij.
Ja, wat verwagt men van zo een partei.
Oud 10 december 2006, 16:26   #172
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
7-de dag gezien? Veel gebeten is er niet ...

Het resultaat is een grote ontgoocheling voor JMDD en wie kan hem dit kwalijk nemen?
Oud 10 december 2006, 16:45   #173
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor mij is het intussen duidelijk: in juni volgend jaar zal er een diagonale lijn op mijn stembiljet komen te staan. Zaterdag 9/12 zal voor mij de dag zijn dat de N-VA ten grave gedragen is door de tsjeven in haar partijmiddens...

Dat de N-VA uiteindelijk kiest voor de zekerheid en de postjes had ik nooit gedacht. Ik hoopte dat de N-VA de laatste rechtlijnige partij in dit land was, maar ze zijn al in hetzelfde bedje ziek als al die andere windhanen.

N-VA, een gelukkige Belgische toekomst gewenst, hypocriete lafaards. Pseudo-tsjeven.

Hoe pijnlijk ook, van mij mag het kartel een stevige knauw krijgen in juni volgend jaar. Ze leiden in alle geval al gezichtsverlies. Voor de CD&V is het beter na de verkiezingen volgend jaar de N-VA gewoon te dumpen...
Dat is ook mijn analyse. Zaterdag 9/12 betekent niet alleen het einde van de N-VA, maar ook het einde op korte of lange termijn van onze onafhankelijksdroom. Het VB op zich alleen kan dit niet realiseren. Ik heb steeds gepleit voor het bundelen van de nationalistische krachten in Vlaanderen, mijn droom ligt nu aan diggelen. Ik ben niet de persoon om met modder te gooien naar mijn tegenstanders, maar vanaf nu beschouw ik BDW als een ordinaire postjespakker die voor mij alle krediet verloren heeft. Ik word nu partijloos in de wetenschap dat voorlopig België de grote winnaar van deze vaudeville is. Ik zal steeds Vlaams-nationalist blijven en hopen op één of ander wonder dat er zal voor zorgen dat mijn droom alsnog gerealiseerd wordt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 16:48   #174
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
7-de dag gezien? Veel gebeten is er niet ...

Het resultaat is een grote ontgoocheling voor JMDD en wie kan hem dit kwalijk nemen?
Ik neem hem niks kwalijk. Ik ben zelfs blij om hem terug te zien in die oude vertrouwde karikatuur van zichzelf.
Oud 10 december 2006, 16:51   #175
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat is ook mijn analyse. Zaterdag 9/12 betekent niet alleen het einde van de N-VA, maar ook het einde op korte of lange termijn van onze onafhankelijksdroom. Het VB op zich alleen kan dit niet realiseren. Ik heb steeds gepleit voor het bundelen van de nationalistische krachten in Vlaanderen, mijn droom ligt nu aan diggelen. Ik ben niet de persoon om met modder te gooien naar mijn tegenstanders, maar vanaf nu beschouw ik BDW als een ordinaire postjespakker die voor mij alle krediet verloren heeft. Ik word nu partijloos in de wetenschap dat voorlopig België de grote winnaar van deze vaudeville is. Ik zal steeds Vlaams-nationalist blijven en hopen op één of ander wonder dat er zal voor zorgen dat mijn droom alsnog gerealiseerd wordt.
Maar allez, Vlaams-Nationalisten zouden toch tevreden moeten zijn?! Nu ziet het er weer naar uit dat een Vlaams-Nationalistische partij een vinger in de pap heeft bij de volgende staatshervorming, hoe kunnen jullie daar nu tégen zijn?
Oud 10 december 2006, 17:05   #176
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar allez, Vlaams-Nationalisten zouden toch tevreden moeten zijn?! Nu ziet het er weer naar uit dat een Vlaams-Nationalistische partij een vinger in de pap heeft bij de volgende staatshervorming, hoe kunnen jullie daar nu tégen zijn?
Omdat alles wat er in die staathervorming naar Vlaanderen zal komer ook naar Vlaanderen zou gekomen zijn zonder het kartel.
Waarom zou CD&V de onderhandelingen voor zichzelf moeilijker maken?

Als N-VA alleen was doorgegaan hadden ze stemmen van VLD en VB kunnen krijgen. 15% was overdreven maar 10% moet wel haalbaar geweest zijn.
Als CD&V dan echt zo Vlaams is als ze beweren hadden ze met die 10% van N-VA en de 25% van zichzelf zelfs nog meer kunnen doen.
En moest, zoals te verwachten ziel, N-VA in de oppositie terechtkomen dan was het samen met Groen! de enige oppositiepartij die niet in een cordon zit. Wat een prachtig resultaat bij de volgende verkiezing had kunnen geven.

Met als absoluut droomscenario een wisselmeerderheid van N-VA en VB + onafhankelijken die in het Vlaams Parlement gewoon de onafhankelijkheid uitdrukken.
En als meer realistisch scenario, een nog sterker front tegen de Belgicisten.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 17:42   #177
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ik moet volgend jaar ook stemmen, meer hoeft echt niet...
Ik wil gewoon wat best is voor Vlaanderen, een partijidioot ben ik nooit geweest en zal het nooit zijn...
(...)

Jaja, zoals vijf jaar tegen je zin bij het Vlaams Blok blijven, de verkiezingen afwachten, en éénmaal je je zeteltje had, eruitstappen hé Lucien. Neen, idioot kan ik het niet noemen, eerder schijnheilig.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 18:23   #178
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
idd het Vb is de nieg partij waar ze schrik van hebben. De enige partij waarvoor ze zelfs de grondwet aanpassen en jarnelnag aan rechtbankhopping doen om ze uit te schakelen. De enige partij die consequent separatistsich en republikeins is.

Het belgische establishment barst in het zweet uit beid de gedachte dat het Vb de grootste partij van heel belgie zou kunnen worden. Zelfs in zetels.
Dan pas komt het bestaan van Belgie opd e helling te staan; heel de wereld zal weten dat het onafhankelijkheiststreven hier groter dan ooit tevoren is.

Dus ontgoochelde n-VA'ers gooi uw stem niet weg en stem zeker bij de federale verkiezingen VB. Er staan zeker voldoende goede kandidaten op VB lijsten.
Annemans, Valkeniers, Vanhecke, Laeremans, FDW , Tastenhoye, Deman, Ber Schoofs, Joris Van Hautem etc, Anke Vandermeersch.

In 2007 meten we voor een keer een het Vb de grootste partij van dit apenland maken en dan zien wat het establhisment zal doen. Op korte termijn is dit de enige mogelijkheid om schot ind e zaak te krijgen.
net zoals men vroeger de kans moest grijpen omd e brusselse instellingen te blokkeren.

Gedaan met geven en toegeven.

Zeer veel n-va'ers hebben al een warme thuis bij het VB gevonden.
voor mij zijn ze zeer welkom . Liever dan liberalen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 18:26   #179
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel dat vind ik ook. Wat dedecker is overkomen was makkelijk te voorspellen. Maar Dedecker was te laf om A° beysen te volgen B) coveliers te volgen C) een eigen partij op te richten. hij koos voor het comfort van een establhismentspartij( of toch in kartel met). Maar hij vergta dat hij in de ogen van de correcten de rubicon al was overgestoken.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 18:42   #180
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Wel dat vind ik ook. Wat dedecker is overkomen was makkelijk te voorspellen. Maar Dedecker was te laf om A° beysen te volgen B) coveliers te volgen C) een eigen partij op te richten. hij koos voor het comfort van een establhismentspartij( of toch in kartel met). Maar hij vergta dat hij in de ogen van de correcten de rubicon al was overgestoken.
Als hij nu nog niet doorheeft dat zijn enige politieke kans bij Vlott ligt......
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be