![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U begrijpt het niet, alles met een Vlaamse reflex is Waaltje pesten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar schort nog veel aan. Heel veel Vlaamse gemeentenamen zijn in het buitenland bekend in hun Franse versie. In het Nieuwgrieks spreekt men bijvoorbeeld van "Vriges" (wat een vergrieksing is van "Bruges") of van Vrixelles (dat is wel duidelijk, niet?!) of van "Ghandi", enz. Er is dus nog een lange weg te gaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() AdrianHealey schreef het: moet een parlement zich echt met zoiets bezig houden? Geef toch gewoon toe, dit is een spelletje Franstaligen jennen. Een reglement over hoe Vlaamse gemeentenamen in het Frans moeten worden geschreven was op zijn slechtst overbodig. De afschaffing ervan was even overbodig, en in het huidige klimaat duidelijk bedoeld als provocatie jegens de Franstaligen. Akkoord, de reactie vanuit Franstalige hoek was overdreven, maar wel bewust uitgelokt door de Vlaamse politici.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk, ik vond de Indiërs en Chinezen altijd al belachelijk in hun pogingen alle plaatsnamen te ontdoen van hun 'koloniale' namen. Niet meer Peking of Bombay, maar Beijing en Mumbai. Niet meer Kanton en Madras, maar Guangdong en Chennai. De pogingen van enkele Vlaamse politici om hetzelfde te doen, is voor mij even belachelijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat, gaan ze me straks zeggen dat ik New York moet zeggen als Nieuw York? Of dat ik tegen Parijs Paris moet zeggen? Met wat voor zever houden die zich in Godsnaam bezig? Of je nu een unitair iemand bent of een vlaams-nationalist, dat is compleet en volstrekt nutteloos om daar nu een wet over te stemmen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dimitri : 29 april 2007 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet Leterme (of eender welke andere 'Vlaamse' politicus) dat nog zien proberen in het Nederlands op de RTBF....
![]() |
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
- in Friesland altijd al 2-talige borden; volgens mij wetenschappelijk juist en ook historisch verantwoord (Fries is een TAAL die ooit gesproken werd langs de kustlijn tussen ongeveer de Duitse Bocht en tot voorbij Duinkerke(n) en belangrijk ouder dan het [overig] Nederlands) - in andere provincies (mij ergerende) wildgroei van (dure) borden met dialect-toevoeging, de aandacht afleidende van het wegverkeer
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 april 2007 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |