Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2007, 09:21   #161
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Wat een kinderlijk gezeik weer. Ik neem aan dat iedereen die hier het offerfeest aanklaagt ook veganist is, klopt dat? Al eens een vleesfabriek gezien waar biefstukken geproduceert worden voor bij de frieten. Da's even gruwlijk als je niet tegen "dierenleed" kunt.

Neem het gelijk een man, mietjes. Da beest moet eerst dood voor ge het op eet. Wat is belangrijker, hoe het gedood wordt of met welke saus het opgedient wordt. In elk geval is het tweede een stuk belangrijker voor mij. Dus, voor alle mensen die denken dat de biefstukken in de GB van aan de bomen komen, reality check, die dieren zijn ook in vreselijke omstandigheden gedood, holocaust stijl.

voila, en natuurlijk nog prettige feestdagen aan iedereen
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 09:29   #162
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Wat een kinderlijk gezeik weer. Ik neem aan dat iedereen die hier het offerfeest aanklaagt ook veganist is, klopt dat? Al eens een vleesfabriek gezien waar biefstukken geproduceert worden voor bij de frieten. Da's even gruwlijk als je niet tegen "dierenleed" kunt.

Neem het gelijk een man, mietjes. Da beest moet eerst dood voor ge het op eet. Wat is belangrijker, hoe het gedood wordt of met welke saus het opgedient wordt. In elk geval is het tweede een stuk belangrijker voor mij. Dus, voor alle mensen die denken dat de biefstukken in de GB van aan de bomen komen, reality check, die dieren zijn ook in vreselijke omstandigheden gedood, holocaust stijl.

Een god die een schaap vraag als offer? Infantiel!

Primitief.

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2007 om 09:30.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 09:40   #163
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da beest moet eerst dood voor ge het op eet.
Wat een openbaring.

Er is wel een verschil tussen een dier eerst verdoven alvorens het wordt gedood of het zonder verdoving en al bij bewustzijn de keel oversnijden en dan nog levend en bij bewustzijn zo een minuut of drie laten leeg bloeden.

D�*t is namelijk het verschil tussen haram slachten( verdoofd) en halal slachten(bij bewustzijn laten leegbloeden).
En nu gij!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2007 om 09:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 09:49   #164
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat een openbaring.

Er is wel een verschil tussen een dier eerst verdoven alvorens het wordt gedood of het zonder verdoving en al bij bewustzijn de keel oversnijden en dan nog levend en bij bewustzijn zo een minuut of drie laten leeg bloeden.

D�*t is namelijk het verschil tussen haram slachten( verdoofd) en halal slachten(bij bewustzijn laten leegbloeden).
En nu gij!
idd, bij het eerste spuiten ze uw vlees lekker vol chemicaliën. Smakelijk.
Voor mij is het simpel, als ge er nie tegen kunt moet ge geen vlees eten. Mij zal het een worst wezen hoe da beest geslacht is, als het meer lekker klaargemaakt is.
Oud 21 december 2007, 09:54   #165
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Primitief.
En ene die geld vraagt? Liefst nog Bankcontact of Visa of zo. Is da moderner?

Laatst gewijzigd door KrisKras : 21 december 2007 om 09:54.
Oud 21 december 2007, 10:01   #166
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ik zou zelf nooit een dier pijn doen of doden. Maar als er toch vlees moet gegeten worden dan vind ik dat die dieren vrij in de natuur moeten rondlopen en dan gevangen en geslacht. Wat ze hier doen is een dier op de natuurlijke manier doden, ik vind er niks verkeerd aan, de hygiëneregels ten spijt.
Ik vind het veel erger om dieren in kleine hokjes op te sluiten zonder daglicht, ze vet te mesten en ze dan aan de achterpoten op te hangen om ze af te maken.
De manier die je hier ziet en niet zo erg vindt IS halal slachten.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 10:02   #167
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:

Primitief.
Het schaap gaat ook helemaal niet naar God, want God heeft er niet om gevraagd.
Het schaap eten ze op.

Oud 21 december 2007, 10:03   #168
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn Bekijk bericht
waarom doen ze het dan niet ? idd, omdat ze niets liever doen dan levende wezens de keel oversnijden.

als ze het bij mensen al doen, dan zeker bij dieren.

barbaren zijn het, en niets anders.
Zo, je woede van de dag heb je er weer mooi uitgescholden, nu gaan we baginnen discussiëren, OK?

Oud 21 december 2007, 11:06   #169
system
Banneling

Standaard

Citaat:
En ene die geld vraagt? Liefst nog Bankcontact of Visa of zo. Is da moderner?
Diervriendelijker alleszins.
Oud 21 december 2007, 11:07   #170
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Het schaap gaat ook helemaal niet naar God, want God heeft er niet om gevraagd.
Het schaap eten ze op.
En ze geven een stuk aan de 'armen'. Maar dat is naast de kwestie. De gewoonte gaat terug tot Abraham, die zijn zoon moest offeren, dat dan uiteindelijk toch niet moest van God, en in de plaats van zijn zoon een schaap (eigenlijk een lam) offerde aan God.

Eigenlijk een vooruitgang. De mensenoffers werden hier afgeschaft.

Maar het blijft zeer primitief. Uit de tijd van de 'dark ages'.

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2007 om 11:15.
Oud 21 december 2007, 15:23   #171
Bozar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Juist en ik hoop dat uw godsdienst dan ook wat meer verdraagzaam en vriendelijk zal worden tegenover mensen die uw godsdienst verlaten.
Ik vrees dat dit een ijdele hoop is, vraag het maar eens aan ex-moslims uit Iran, waarvan sommigen beweren dat islam de religie is van Satan.

Onlangs woonde ik een christelijke dienst bij van Iraniërs in Antwerpen. Allen hadden zich hier van de islam bekeerd tot het christendom. Ze baden en zongen samen in het Perzisch en lazen voor uit de bijbel (vertaald in het Perzisch). De jonge Iraniërs leken erg overtuigd van hun christelijk geloof. Een vrouw zei me dat ze de weg van het donker naar het LICHT had gevonden. 'Voordien zaten we in de duisternis van de islam en nu in het licht van Christus', zei ze. Als ik een Iraanse jongeman vroeg waarom hij zich bekeerde tot het christendom antwoordde hij: "Islam is de religie van Satan, het christendom is de religie van God, de koran is des duisvels". Hij voegde eraan toe dat mensen in Iran die zich tot het christendom bekeren en daar openlijk voor uitkomen, worden opgehangen.

Er zijn daar ondergrondse bijeenkomsten van christenen. 'Jezus is het licht', opperde hij met veel overtuiging. Een andere jonge Iraanse vrouw zei dat het christendom de 'juiste weg is' en islam de 'verkeerde weg. "We moesten ons sluieren en we deden alles verkeerd, nu ik de weg volg van Jezus, doe ik het beter, doe ik het goede. Religie zit in het HART en niet in kleding". In Iran zijn er ondergrondse kerken, maar als de politie deze ontdekt, worden de mensen opgepakt en opgehangen, vertelde me een andere Iraniër. Ook de minderheid van joden zou wordt lastig gevallen, christenen wordt verboden om Kerstmis te vieren (in Iran is nog eeen kleine gediscrimineerde minderheid van autochone Assyrische christenen).

Laatst gewijzigd door Bozar : 21 december 2007 om 15:25.
Bozar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 15:31   #172
Bozar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
De Profeet was gewoon zat.
en bovendien ANALFABEET
Bozar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 16:04   #173
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bozar Bekijk bericht
en bovendien ANALFABEET
Hoe zou hij dan de Koran op papier gesteld hebben?

Pittig detail: het was de Aartsengel Gabriël die de Koran aan de profeet Mohammed gedicteerd zou hebben, diezelfde Gabriël die de gevleugelde woorden "Ave Maria, gratia plena" mocht spreken bij de Annunciatie, die overigens zowel in de Bijbel als in de Koran vermeld wordt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 21 december 2007 om 16:05.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 16:35   #174
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Voor mij is het barbaars...

je weet wat ze zeggen, jong geleerd is ...

Oud 21 december 2007, 20:37   #175
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
je weet wat ze zeggen, jong geleerd is ...

Niet elke moslim is akkoord met laatste foto. Menigeen niet zelfs.
Oud 21 december 2007, 23:29   #176
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
@Lincoln: Prettige feestdagen!!
Alle anderen uiteraard ook
Idem dito; Voor het nieuwjaar wens ik iedereen een succes volle jaar 2008 !!!
Oud 21 december 2007, 23:32   #177
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ik zou zelf nooit een dier pijn doen of doden. Maar als er toch vlees moet gegeten worden dan vind ik dat die dieren vrij in de natuur moeten rondlopen en dan gevangen en geslacht. Wat ze hier doen is een dier op de natuurlijke manier doden, ik vind er niks verkeerd aan, de hygiëneregels ten spijt.
Idd.
Citaat:
Ik vind het veel erger om dieren in kleine hokjes op te sluiten zonder daglicht, ze vet te mesten en ze dan aan de achterpoten op te hangen om ze af te maken.
Hier hebt u inderdaad gelijk !!!!
Oud 21 december 2007, 23:34   #178
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
quote id="Sciuris The Second"]En wie moest er niet kokhalzen
van het zien oversnijden van de keel
van een schaap
op ons eigen VRT-journaal ?

Feest ?
Cheap/Sheep Holocaust, ja !

Beelden van het offerfeest, of slachtfeest op de VRT en ATV waren misselijkmakend, afgrijselijk, schokkende beelden van zinloze slachtingen gewoon uit godsdienstwaanzin en obsurantisme. De beelden refereerden aan de donkere middeleeuwen, een soort anachronisme in hoogontwikkelde steden anno 2007. Feit is dat we er onder invloed van de obscure gewoonten van een bepaalde gepriviligeerde groep geleidelijk aan op achteruit gaan, de vooruitgang wordt afgeremd door religieus obscurantisme en redeloosheid.
Dit totaal zinloos dierenleed heeft NIETS, maar ook niets te maken met religie, maar alles met totale verdwazing, verstarring en het stoppen van het menselijk denken.

Dit gebeul met schapen is trouwens gebaseerd op een verhaal uit het oude testament, maar christenen zijn in de loop van de tijden wel geciviliseerder geworden en hebben geen behoefte aan dierenoffers, die hier wel nog werden gebracht zowat 1000 jaar geleden. Het offerfeest, het brengen van dierenoffers komt nog voor in primitieve samenlevingen in Afrika en horen niet thuis in het hart van Europa, een hoogontwikkelde samenleving, maar voor hoe lang nog, want de invloed van het islamitisch obscurantisme wordt steeds groter. Feit is dat onze steden steeds ouderwetser en conservatiever worden, door steeds meer toegevingen te doen aan de 'wetten van allah'.
De wetten van allah staan immers boven de seculiere wetten, vraag het maar eens aan jonge moslims hier, dan krijg je antwoorden zoals: "de wetten van allah gaan voor en de klok tikt maar door" (met dit soort zaken worden jongeren hier gehersenspoeld in radicale extreemrechtse organisaties zoals jongeren voor islam, vzw al manar, vzw ayat....die subsidies krijgen van onze overheden).

Het offerfeest is één grote overtreding van de wetten op het dierenwelzijn. Maar voor dit obscure slachtfeest worden uitzonderingswetten gemaakt. Zelfs boeren mogen geen varkentje meer slachten voor eigen gebruik, maar moslims die tijdens de offerfeesten met hun gedachten in de duistere middeleeuwen lijken te vertoeven, staan hier boven de seculiere wetten, de wetten van allah maken in de grootstad steeds meer en meer de dienst uit, daarin ondersteund door beleidsmensen die deze moslimpjes geen haar in de weg durven leggen, want ze zouden wel een kunnen boos worden en onze overheden zijn toch zo bang.

"Een moslim MOET SLACHTING DOEN", zei een lid van de moslimexecutieve op het nieuw van ATV, in heel gebrekking Nederlands. Dat Marino Keulen had opgeroepen om een schenking te doen, noemde hij een 'spijtige zaak', want 'alleen de moslimtheologen hebben hier iets over te zeggen', voegde de nogal onontwikkelde man van de executieve eraan toe. Schepen Monica De Coninck legde dan als een totaal onderworpen dhimmi uit wat de betekenis is van het offerfeest. De stad had het oude spoorwegemplacement omgetoverd tot tijdelijke OFFERPLAATS, waar zowat 10 schapen ONVERDOOFD, met de kop naar MEKKA en terwijl de SLACHTERS allah ahbar riepen, de keel werden overgesneden.
Er werden dit jaar MEER schapen geofferd dan vorig jaar, misschien zijn er enkele geofferd ter ere van Patrick Janssens, de stad is immers van Allah.
Wie stopt deze waanzin......het wordt elk jaar erger, telkens opnieuw een stap verder in duik naar de donkerste middeleeuwen.

DIERENOFFERS BRENGEN IS EEN BARBAARS GEBRUIK UIT DE OERTIJD
Niemand verplicht je om vlees te eten.
Oud 21 december 2007, 23:35   #179
Lincoln

Standaard

Citaat:

Idem.
Oud 21 december 2007, 23:36   #180
Lincoln

Standaard

Citaat:

Primitief.
Uw terminologie verbaast mij elke dag !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be