![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ik denk dat het zo is dat er op elke bevolkingsgroep moet kunnen worden afgegeven restricties zijn niet nodig niet naar vreemdelingen toe, niet naar joden toe, niet naar armen toe , niet naar rijken toe , niet naar werklozen maar ook niet naar werkenden toe de antiracisme wet leidt er niet toe dat er geen racisme meer is, de wet tegen antisemitisme ook niet dat er geen antisemitisme meer is - alleen openheid en volledige vrijheid van spreken kan deze maatschappelijke problemen uiteindelijk oplossen als iedereen zijn zeg mag doen dan komt er een soort evenwicht en aan de kant van de armen proberen wij een vacuum hoognodig zoveel mogelijk op te vullen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is om moedeloos en kwaad van te worden. Ik heb helemaal niets tegen mensen die werken, ik heb ook niets tegen rijkdom of tegen rijke mensen. Ik woon 1000 keer liever in een samenleving waar mensen de kans hebben om rijk te worden dan in een samenleving waar iedereen arm is. Ik geniet een beetje mee als ik zie dat er mensen zijn die zich vanalles kunnen permiteren, het geeft toch altijd weer de hoop dat mijn kinderen op een dag ook een gewoon leven kunnen leiden. Ik word er alleen zot van als ik in het nauw gedreven wordt, als mensen me constant lastig vallen en gemene dingen tegen me zeggen, als ze zeggen dat ik te lui ben om te werken of dat het gewoon allemaal mijn eigen schuld is. Als ik dan de ene na de andere politieker van die smerige uitspraken hoor doen en vervolgens zie dat heel wat mensen zich erdoor laten beïnvloeden,..... Er zijn niet veel zaken die me zo kwaad maken als dat. Het is verdikke zo onrechtvaardig tegenover een hele grote groep mensen. ![]() Laatst gewijzigd door debbie : 27 december 2006 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Dat komt nu eenmaal omdat er een aantal profiteurs bijzitten die totaal niet willen werken en altijd komen klagen dat ze niet genoeg geld en eerbied krijgen. Deze rotte appels moeten er onherroepelijk uit, maar worden door bepaalde mensen een hand boven het hoofd gehouden. Hierdoor krijgt iedere werkloze een slechte naam, wat heel spijtig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() onze aanvallen zijn idd defensief
voor toeschouwers kan het er bot uit zien maar terug leren bijten is een noodzakelijke eerste stap in ons emancipatieproces als minderheid als een marokaan mij op mijn bek slaat omdat ik hem makak noem dan zal iedereen dat begrijpen ( ik zelf trouwens ook ) maar als ik als werkloze gewoon alleen nog maar verbaal terugbijt, mijzelf verdedig dan is dat nog steeds not done dat zegt veel over de manier waarop er naar werklozen gekeken wordt in onze maatschappij - men verwacht dat we het hoofd steeds neerwaarts houden hier op politics bemerkt ik nadat we hier enige tijd actief zijn geweest op die manier echter wel een soort gewenningseffect wat bewijst dat deze provocatieve defensieve aanvalstrategie wel degelijk werkt populair wordt je er niet van - maar dat is niet terzake een verschuiving vd mentaliteit - dat is wat we moeten hebben zodat we het vws kunnen opdoeken en terug kunnen gaan luiwammessen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar met modder gooien heeft zelden iets goeds opgeleverd. met modder gooien is ook iets anders dan volledige vrijheid van spreken hebben. ik heb tegen mijn partner volledige vrijheid van spreken maar als er alleen maar beledigingen en onterechte verwijten uit mijn mond komen, gaat die relatie niet lang duren. Als dat zo een tijdje doorgaat heeft die relatie ook weinig kans meer op herstel. Het moddergooien van werkenden naar werklozen en van werklozen naar werkenden begint me een beetje op de heupen te werken. Daar gaat niks positiefs uitkomen, enkel meer verdeeldheid. En die verdeeldheid lijkt me exact hetgene wat sommige partijen met hun werklozenjacht proberen bewerkstelligen.
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
er moet een reeele bedreiging zijn voor het etablishment van welke aard die is is bijzaak de bedreiging moet reeel zijn maar hoeft eens ze reeel is niet te worden uitgevoerd - de politiek verandert dan vanzelf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() idd en dan eindigt het met officiele doodsoorzaak longonsteking
over armoede als diepere oorzaak wordt met geen woord gerept en wij zouden niet kwaad mogen worden ? blaas onze zak op ga maar tegen frankske van de kakbroek en die konijnentand moraliseren het zijn moordenaars !!!!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() in feite is het zo dat er van ons verwacht wordt als armen dat we zielig doen (zodat ze ons met de kerst kunnen opgraven om wat melige actualiteit te kunnen brengen )
allemaal morele restricties komt men ons aanwrijven ( zou men niet beter eens wat meer rond de kop vd rijken gaan zagen ? ) de meeste armen zijn daar net heel beinvloedbaar door het is net dat mentale juk, die gene die we ons als allereerste stap moeten afwerpen we mogen er zijn als ze ons aanvallen hoeven we ons niet in de pan te laten hakken we mogen ook een deel vd wereld inpalmen we mogen ook ondernemen op de vrije markt we hebben zonder dankbaar te zijn recht op ons deel vd taart de tijd van braafjes jaknikken moet maar eens gedaan zijn !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() of anders gezegd nog
rijken moeten leren om wat moreler te worden maar voor armen wordt het dringend tijd om eens wat moraal te gaan dumpen onze moraal is ons grote zwak, onze achillespees ! men blijft op ons kakken omdat we er over t algemeen teveel morele bezwaren tegen hebben om terug te bijten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sorry hoor, maar dat is nu ook wel flink overdreven. Er zijn in onze maatschappij gelukkig weinig mensen die sterven van de armoede. We leven in een systeem waar heel wat mankementen aan zijn, maar de basis is er enigszins. Als je zonder werk valt krijg je geld dat je in veel gevallen in de basisbehoeften kan voorzien. Als je ziek bent of invalide krijg je in veel gevallen geld dat je toestaat te overleven. Er zijn serieuze mankementen aan, maar we leven niet in één of ander afrikaans systeem waarin kinderen en masse sterven van de honger, waarin invalide zijn zowat per definitie je dood betekent, of waarin je 14 uur per dag moet draaien om dan nog met dodelijke honger zonder dak boven uw hoofd te zitten. Leefde mijn moeder in afrika, ze was al lang dood. Ten eerste omdat ze nooit die levensreddende operatie had kunnen betalen, ten tweede omdat ze, indien ze de operatie wel had gekregen, ging gestorven zijn omdat ze niks van inkomsten had. Ik denk dus echt dat de basis goed is, alleen moet het systeem grondig hervormd worden zodat iedereen op een degelijke manier kan leven en er vooral niemand door de mazen van het net valt (want die mazen zijn op sommige punten nogal erg groot). Er zijn inderdaad genoeg dingen om kwaad over te zijn. Schoppen op het systeem kan geen kwaad. Maar "niet werken = doodgaan" is toch een ietsie overdreven. Citaat:
ik vind die dingen ook niet nodig, maar ik denk dat King daarnet gezegd heeft dat dat nodig is om een evenwicht te bereiken, of zoiets. ![]()
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tot nu toe vrees ik dat je de mentaliteit verschoven hebt in de richting "zie je wel dat het geboren luierikken zijn". Los van het feit dat iedereen van mij een geboren luierik mag zijn, denk ik toch dat zoiets niet echt is waar de meeste armen en werklozen op zitten hopen. ![]()
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
in deze maatschappij kan je zonder geld niet leven zonder geld ga je dood !!! ( traag, tergend en zeker ! ) iemand vergassen is op een manier zelfs nog minder wreed want dat gaat veel sneller wist je dat er van de meer dan tienduizend recentelijk geschorsten dertig percent nu geen enkel inkomen meer hebben ? behalve een enkeling met een rijke suikernonkel kunnen al deze mensen momenteel hun huur niet meer betalen, deze mensen zijn gewoon aan t sterven behalve diegenen die zich dan gaan prostitueren, of gaan stelen, drugs verhandelen enz met drugs verhandelen zou ik bovendien ook heel rap rijk kunnen worden ( ken een paar goede recepten om één en ander te brouwen enzo ) maar ja morele bezwaren he ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
de rijken mennen de werkezels van boven naar beneden toe wij moeten ze van beneden toe naar de boven toe beginnen te mennen totdat ze zich omdraaien pas als ze zich omdraaien kunnen we bondgenoten zijn dan kunnen we tesamen de rijken mennen ![]() wij zijn in de meerderheid de armen zijn een sterkere bondgenoot dan de rijken laat toch los die morele bezwaren daartegen !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 13:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() King heeft een derde klasse geschapen, met name de werkweigeraars. Gedwongen werklozen horen bij de arbeidersklasse, en volgens hem verraad de arbeidersklasse de werkweigeraars (door te -willen- werken, uiteraard). Begrijpe wie kan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat het niet echt realistisch is om geld uit onze maatschappij te bannen. Bovendien ga je altijd iéts nodig hebben om te overleven. Zelfs als men u gratis een stuk land geeft om te verbouwen ga je in de problemen komen vanaf het moment dat je niet meer kunt werken (i.e. dat land verbouwen). Vanaf het moment dat je niet meer kunt werken en op niemand kan rekenen, ga je dus doodgaan. En een beetje sneller dan in het systeem waarin we nu zitten, want tenzij je niet meer kunt werken omdat je CVS hebt of depressief bent of iets anders dat mensen blijkbaar niet kunnen snappen, zou je nu iets van inkomen kunnen krijgen om mee te overleven als je niet meer kunt werken. Het is die basis die ik best wel een goed idee vindt, en waarvan ik blij ben dat die er is.
![]() |
#180 | |
|
![]() Citaat:
dit aangezien belasting op arbeid eigenlijk een armenbelasting is - een solidariteit van de net niet armen naar de armen toe de arbeiders zijn ertegen dat ze voor ons moeten betalen wij zijn ertegen dat ze voor ons moeten betalen wij willen dat geld niet van de werkende mensen plus alle verwijten die daar bij horen finaal gezien heeft nynorsk zeker gelijk dat we tot een samenwerking met de arbeider moeten zien te komen ik ben het echter niet met haar eens dat dit bereikt gaat worden via onderdanigheid de modale arbeider is daarvoor nog te veel beinvloed door een cultuur die het afgeven op de zwakkere als een deugd beschouwd die gaan ons pas respecteren als ze zien dat we zonodig kunnen terugbijten jammer maar waar
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 december 2006 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |