Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2007, 22:41   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ordinaire roddels, zeg ik u ! ...
Oud 9 januari 2007, 22:42   #162
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen dat is niet naast de kwestie, op die dotaties wordt geen belasting betaald, dus wordt er uiteraard geen voorheffing op ingehouden (weet u wel wat voorheffing is, of schept u er een algemeen genoegen in woorden te gebruiken die u niet begrijpt ?) ik heb u hiervoor reeds verwezen naar gelijk welke cursus 'initiatie tot het recht' of moet het kostje voor u nog verder geprakt ? misschien heb ik u dan toch nog overschat ?
...
Roerende voorheffing gaan zoeken in cursus initiatie tot het recht...
(moest dat mij dan nog interesseren...en dan nog)
roerende voorheffing is een belasting op de inkomsten gegenereerd uit roerend activa...
Het is natuurlijk niet zo ...MAAR zelf dat zou u niet kunnen bewijzen! Gewoon omdat u het niet weet wat voor belastingen ze betalen...(want ze betalen er zeker)

Helemaal NAAST de kwestie en omdat u daarop ingaat zie ik dat u moeilijk kunt beargumenteren op de hoofdzaak maar dat verwachte ik ook...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 22:47   #163
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...r/index.shtml#

Bekijk dit filmke eens Largo.

Eyskens zegt er o.a. in dat de dotaties van de Saksen Coburgs beter vervangen worden door een loon waarop belastingen worden betaalt.
Al lang gezien...
een loon= hypocrisie
belastingen betalen door de staat zelf...ale hoe kom je erbij... En dan zwaar roepen van "de koning heeft een loon van zoveel miljoen" en de helft afhouden als belastingen...tsjah

Ma dat ook is naast de kwestie...

voor anna list en het werk van laurent die zatlap in da programma ier boven heeft toch gezegt hoe dat in elkaar zat...Of da hebde dan weer niet gehoord of geloofdem daar niet?
Oud 9 januari 2007, 22:49   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
...
Roerende voorheffing gaan zoeken in cursus initiatie tot het recht...
(moest dat mij dan nog interesseren...en dan nog)
roerende voorheffing is een belasting op de inkomsten gegenereerd uit roerend activa...
Het is natuurlijk niet zo ...MAAR zelf dat zou u niet kunnen bewijzen! Gewoon omdat u het niet weet wat voor belastingen ze betalen...(want ze betalen er zeker)

Helemaal NAAST de kwestie en omdat u daarop ingaat zie ik dat u moeilijk kunt beargumenteren op de hoofdzaak maar dat verwachte ik ook...
Jezus wat lees jij toch slecht ...

de dotaties, en een beschrijving van de civiele lijst ... zulke dingen vind je in een 'inleiding tot het recht' ... alsook verloning van parlementsleden, ministers e.d. (die ook gedeeltelijk vrijgesteld zijn van belasting)
en als daar dan instaat dat die dingen belastingvrij zijn, dan weet je dat daar geen voorheffing op wordt ingehouden, want voorheffing is 'een op voorhand ingehouden deel van de verschuldigde belasting ... op toevallige inkomsten of baten of dergelijke meer' (ook weer niet te verwarren met voorafbetalingen, die gebeuren vrijwillig)

voor alle duidelijkheid, de kwestie was toch net dat de Coburgs geen belasting betalen op hun dotaties ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2007, 22:54   #165
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Al lang gezien...
een loon= hypocrisie
belastingen betalen door de staat zelf...ale hoe kom je erbij... En dan zwaar roepen van "de koning heeft een loon van zoveel miljoen" en de helft afhouden als belastingen...tsjah

Ma dat ook is naast de kwestie...

voor anna list en het werk van laurent die zatlap in da programma ier boven heeft toch gezegt hoe dat in elkaar zat...Of da hebde dan weer niet gehoord of geloofdem daar niet?
zeg je nu 'de Koning is de staat zelf'? ... dan geloof je wellicht ook dat de minister van begroting al het belastinggeld in een schoendoos bewaart ...

ga je de BTW die gemeenten verschuldigd zijn binnenkort ook afschaffen omdat het te gek is dat zij belasting betalen ... of geldt dat niet voor de gemeenten dat zij 'de staat zijn' ? en wat dan met de verzelfstandigde agentschappen van de staat ? of de intercommunales ?
Oud 9 januari 2007, 22:54   #166
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een loon= hypocrisie
Hypocriet is er wel meer.
Waar het om ging is dat hieruit duidelijk blijkt dat er op de dotaties van de Saksen Coburgs geen belastingen betaald worden, en dat wilde jij toch persé weten?
Oud 9 januari 2007, 22:57   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeg je nu 'de Koning is de staat zelf'? ... dan geloof je wellicht ook dat de minister van begroting al het belastinggeld in een schoendoos bewaart ...

ga je de BTW die gemeenten verschuldigd zijn binnenkort ook afschaffen omdat het te gek is dat zij belasting betalen ... of geldt dat niet voor de gemeenten dat zij 'de staat zijn' ? en wat dan met de verzelfstandigde agentschappen van de staat ? of de intercommunales ?
In dat geval moeten we alle ambtenaren, leraars en ook de politie afschaffen want zij worden allemaal door de staat betaald.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 januari 2007 om 22:59.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2007, 08:32   #168
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In dat geval moeten we alle ambtenaren, leraars en ook de politie afschaffen want zij worden allemaal door de staat betaald.
laat ons alleen zij die geen belasting betalen afschaffen ... dat was trouwens mijn punt, nietwaar ?
Oud 10 januari 2007, 13:01   #169
largo_w

Standaard

Citaat:
Hypocriet is er wel meer.
Waar het om ging is dat hieruit duidelijk blijkt dat er op de dotaties van de Saksen Coburgs geen belastingen betaald worden, en dat wilde jij toch persé weten?
Klopt! Mijn vraag was of de bewering van anna list dat de koninklijke familie geen belastingen betaalt correct was...
Vraag het eens anders aan die aannemers die de prins ook hebben beschuldigt...Dan weet je het direct!
Bon soit! Mijn punt is duidelijk ik wou NIET het koningshuis verdedigen (zoals jullie duidelijk wel denken) maar wel de zever uit je teksten even aan een controle laten passeren... Dat u wel eens zaken zou durven poneren die niet waar zijn is bij deze duidelijk al dat gebrabbel daar rond interesseert me in feite zeer weinig indien we terugkeren naar den beginne dan zien we dat er fouten zaten in de begin analyse m.a.w. kan de rest nooit opgaan en daar wou ik op wijzen maak ervan wat je zelf wil hoor...Het deert me niet echt!

Trouwens ik ga jullie laten (niet zonder spijt) want ik zal even niet meer terugkomen op politics... (indien je echt nog vragen hebt stuur maar een pb)

nog even stellen dat ik het spijtig vind dat discussies altijd zo vulgair worden beklonken maar dat is zeker onomkomelijk (met jullie)...

ps: ik ben geen royalist, noch 'kapitalist' of zelf geen 'progressief'...
Oud 10 januari 2007, 14:26   #170
Anna List
Banneling

Standaard

weg langs de achterdeur, Largo_w ?

vulgair ?! weer beschuldigen ?... dat mag je dan wel weer eens aantonen ...
Oud 10 januari 2007, 15:14   #171
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt.
Er zitten zo al minstens één koningskind in het buitenland maar die klaagt steen en been omdat ze geen nagel heeft om aan haar gat te krabben.
Ondertussen hebben die wel geërfd van hun ma prinses Liliane, en die kreeg ook netjes een dotatie..... wat deed dat madammeke daar in feite mee?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 09:31   #172
largo_w

Standaard

Citaat:
weg langs de achterdeur, Largo_w ?

vulgair ?! weer beschuldigen ?... dat mag je dan wel weer eens aantonen ...
Sorry anna list geen tijd... Je zal het met dit moeten doen...

[SIZE=4]vul·gair[/SIZE] (bn.) 1 ordinair, grof, plat
En neen echt niet langs de achterdeur ik zou niet weten waarom...Met opgeheven hoofd dus...

Ik pleit voor meer respect maar dit valt in dovemansoren wat dan juist weer bewijst wat ik wil aantonen...
Oud 11 januari 2007, 09:50   #173
Chimera
Vreemdeling

Standaard

verlies toegeven is soms moeilijk é largo w
Chimera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2007, 09:56   #174
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chimera Bekijk bericht
verlies toegeven is soms moeilijk é largo w
Niet echt eigenlijk...
Ik gaf dan ook in dat opzicht direct toe dat ik het verkeerde beeld had van wat knuppel met de 'koninklijke donatie' bedoelde. Verder geloof ik niet dat er veel gaten zijn in wat ik vanuit het begin wou contesteren...
Indien u persoonlijke opinies gaat aanzien als argumenten dan kan u misschien wel gelijk hebben... Ik weet het niet!
Ik heb berijkt wat ik wou berijken in de lange lijn misschien zijn af en toe wat steken gevallen in zijtakken maar dat laat me koud...
Oud 11 januari 2007, 11:42   #175
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ps: ik ben geen royalist, noch 'kapitalist' of zelf geen 'progressief'...
Ik hoor bij bovenvernoemde groepen al een zucht van opluchting opgaan...erg attent van jou trouwens...
Oud 11 januari 2007, 11:46   #176
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry anna list geen tijd... Je zal het met dit moeten doen...

[SIZE=4]vul·gair[/SIZE] (bn.) 1 ordinair, grof, plat
En neen echt niet langs de achterdeur ik zou niet weten waarom...Met opgeheven hoofd dus...

Ik pleit voor meer respect maar dit valt in dovemansoren wat dan juist weer bewijst wat ik wil aantonen...
Largo_w,

als je iemand van vulgariteit beschuldigt, en je kan dat vervolgens niet aantonen, meer zelfs je blijkt je vergist te hebben, dan kan het heus geen kwaad om eens een excuus of een simpel pardon te vragen hoor ... je moet daar idd niet mee overdrijven, want dan wordt het gratuit, maar zo eens eenmalig zou dat wel sieren.
Oud 12 januari 2007, 14:14   #177
largo_w

Standaard

Citaat:
Largo_w,

als je iemand van vulgariteit beschuldigt, en je kan dat vervolgens niet aantonen, meer zelfs je blijkt je vergist te hebben, dan kan het heus geen kwaad om eens een excuus of een simpel pardon te vragen hoor ... je moet daar idd niet mee overdrijven, want dan wordt het gratuit, maar zo eens eenmalig zou dat wel sieren.
Ik moet mij excuseren?
Ik weet niet direct waarom maar bon...Sorry voor wat ik gezegt heb dat niet correct was en dat niet waarheidsgetrouw was...
U snapt nogthans heel goed wat ik wou aantonen en nogtans doet u alles ertoe om te doen alsof u mij niet snapt...Waarom?

ps: ik las dit nog even hiernet "voor alle duidelijkheid, de kwestie was toch net dat de Coburgs geen belasting betalen op hun dotaties ?!" ik heb daar nooit direct op geantwoord maar dat klopte natuurlijk niet!
Oud 12 januari 2007, 14:41   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik las dit nog even hiernet "voor alle duidelijkheid, de kwestie was toch net dat de Coburgs geen belasting betalen op hun dotaties ?!" ik heb daar nooit direct op geantwoord maar dat klopte natuurlijk niet!
De Coburgs betalen géén belasting op hun dotaties! Dat weet ondertussen heel belgie.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 16:21   #179
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De Coburgs betalen géén belasting op hun dotaties! Dat weet ondertussen heel belgie.
Wat ook logisch is (volgens mij)...
Maar anna list stelde even dat de coburgs helemaal geen belastingen betaalden waarop ik antwoordde dat daar dan een wet moest over bestaan wat voor heel wat kwaad bloed heeft gezorgt duidelijk... Daarmede dat ik even mijn excuses moest aanbieden geloof ik...
Oud 12 januari 2007, 16:26   #180
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ook logisch is (volgens mij)...
Maar anna list stelde even dat de coburgs helemaal geen belastingen betaalden waarop ik antwoordde dat daar dan een wet moest over bestaan wat voor heel wat kwaad bloed heeft gezorgt duidelijk... Daarmede dat ik even mijn excuses moest aanbieden geloof ik...
logisch dat mensen die geen klop uitsteken, die onmetelijke fortuinen bezitten EN dan nog eens miljoenen euro's ontvangen aan dotaties zouden geen belastingen moeten betalen volgens, verklaart u eens waarom zij dat niet moeten en wij wel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be