![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
|
![]() Sorry, maar de studies bewijzen enkel dat vrouwen gemiddeld minder verdienen dan mannen. Zij bewijzen NIET dat vrouwen en mannen die exact dezelfde job doen op exact hetzelfde niveau met exact dezelfde anciënniteit verschillend betaald worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, men maakt berekeningen op basis van een hoop factoren. Men kijkt niet of er werkelijk uurloon verschil is. Studies heb je niet nodig, je doet een rondvraag wie in dergelijke situatie zit, krijg je reactie dan ga je het na trekken, punt. Met wat berekeningen maken kom je er niet.
Er is geen enkel bewijs.
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het eerste probleem is: hoeveel verdienen mannen eigenlijk. Meestal is dat een van de best bewaarde publieke geheimen voor de betrokkenen onderling. Ik heb het nooit precies geweten bij mijn collega's... En het tweede: laat dan eerst de mannen evenveel verdienen als de mannen... Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2007 om 18:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
(Alhoewel ik pleit voor een soort "zwangerschapsverlof" voor vaders. Dat dus even lang zou duren en op dezelfde manier vergoed wordt. Om elke discriminatie op basis daarvan al uit te sluiten.) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ook op die basis vergoed. Daar heeft sex niets mee te maken. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 januari 2007 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 12 januari 2007 om 18:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Edina : 12 januari 2007 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij wil blijkbaar dat zwangerschapsverlof als evenwaardig aan hard werken wordt beschouwd, en je wil dat iemand die oppzwangerschapsverlof gaat mee de pluimen kan opstrijken van wat anderen doen. Je blijkt behoorlijk egoistisch te zijn, besef je dat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nergens in mijn voorbeeld heeft de man of de vrouw ongelijke kansen en rechten. Beiden worden op het einde van het jaar opeenzelfde manier beoordeeld. Is het omdat de vrouw enkele maanden weg is, dat ik de andere werknemer niet meer mag beoordelen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
En opnieuw, er is nergens enige kwestie van discriminatie. Citaat:
Citaat:
Verder is het pure zever dat die waarderingsmechanismen niet objectief zijn; je hebt duidelijk nog nooit zon waardering moeten uitvoeren of meegemaakt. Citaat:
Verder maakt het geen barst uit dat sommige werkgevers dat zouden proberen; je discrimineert als je op basis daarvan algemene waarheden gaat formuleren. Citaat:
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
|
![]() Citaat:
Concreet is dus 49,74% niet verklaard hé. En dat komt zomaar eventjes neer op 1,26 € per uur!!! Rekening houdend met het feit dat ruw geschat een vrouw gemiddeld 1,7 kinderen krijgt en dat dit in totaal neerkomt op een klein half jaar zwangerschapsverlof, is dat half jaar meer prestaties van de man serieus overgewaardeerd als je het mij vraagt!!! Laatst gewijzigd door Edina : 12 januari 2007 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van alle vrouwen die werken is er een bepaald percentage (neem X%) die in de loop van hun carriere een aantal maanden zwangerschapsverlof nemen. Laten we dit aantal maanden N noemen. Aangezien die vrouwen hun loopbaan stilleggen gedurende N maanden, lopen hun promoties gemiddeld ook N maanden vertraging op. Met een promotie komt normaal gesproken ook een sprong in je salaris. Die salarisverhoging komt dus OOK gemiddeld N maanden later. Als je nu de VOLLEDIGE groep werkende vrouwen neemt van 50 jaar, dan zullen die gemiddeld inderdaad iets minder verdienen dan de volledige groep werkende mannen van 50 jaar, omdat onder die vrouwen van 50 jaar een bepaald percentage een achterstand heeft opgelopen van N maanden. Leg me nu eens uit wat dit eenvoudig mechanisme met discriminatie te maken heeft, want ik zie het echt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij trekt gewoon nogal iets te vlot conclusies die er niet zijn. Laatst gewijzigd door Sfax : 12 januari 2007 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat vrouwen zonder kinderen effectief minder verdienen, blijft nog steeds een onbewezen claim van jouw kant. Citaat:
Je gezeik over anciënniteit, daarvan heb ik eerder al gezegd dat dat er niet toe doet aangezien dat geen opslag is. Wat betreft je 2500€ verschil: je geeft zelf aan dat ze 1,7 kinderen hebben; 2 dus, aangezien gedeeltelijke kinderen niet bestaan. Iemand twee keer opslag geven van 100€, geeft je op jaarbasis al meer dan die 2500 als je indexatie meerekent. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: