![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vb. bedragen 01/08/2005, per maand alleenstaande: 21+ wacht 625euro, klassieke werkloosheid 751 euro gezinshoofd: wacht 872euro, klassieke werkloosheid 894 euro Ook heeft de werkloosheidsuitkering een lichte koppeling met het laatste loon. Het kan dus wel enkele tientallen euro verschil uitmaken, of ge een wachtuitkering, of een werkloosheidsuitkering ontvangt. |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn de verschillen daar niet groter ? |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het doorlopen van secundair onderwijs is een voorwaarde om aan uw wachttijd te kunnen beginnen, niet om meteen een wachtuitkering te krijgen. Toen ik afstudeerde zou ik iets meer dan 300 euro hebben gekregen als wachtuitkering. Mijn wachttijd bedroeg ongeveer 9 maanden.
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het maakt niet uit waar je dat minimum aantal dagen gepresteerd hebt, als je ze maar gepresteerd hebt. Wel is het zo dat als je gewerkt hebt in je wachttijd, je wachttijd verlengt wordt met het aantal dagen dat je gewerkt hebt. Citaat:
Je leest wat je wil lezen. Ik denk dat je heel erg kwaad moet worden als je ziet dat sommige mensen slechts 38u/week werken. Dat die mensen na hun werk en in 't weekend dingen doen als boeken lezen, familie bezoeken, hun huishouden doen. En niet continu zitten werken om de pensioenen van de ouderen te betalen. Liefst 100u/week, als het even kan. Ik heb die dingen de laatste maanden gemist, omdat ik te druk bezig was met m'n werk af te werken (dat dus nog niet klaar is). Dat ik die dingen zou doen terwijl ik werkloos ben, is dan ook een schande voor meneer. Want stel je voor dat een werkloze zich even zou ontspannen. Dat hij niét 18u/dag bezig is met werk zoeken. Ho ho. Misschien moeten we maar een inspecteur afsturen op al die werklozen. Die controleert of de werkloze wel om 6u op is, zodat hij om 8u kan beginnen werk zoeken. Die controleert of de werkloze niet meer dan een half uur middagpauze neemt. Die controleert of de werkloze ook 's avonds, na het eten, verder doet met werk zoeken. Want andere dingen doen dan werk zoeken, dat is verboden. En niet vóór 11u 's avonds stoppen, want anders raak je je uitkering kwijt. Dat is toch waar je naartoe wil eh Bobke? Actief naar werk zoeken is niet voldoende voor Bobke, nee, je mag énkel nog naar werk zoeken. We zouden ook werklozen in daartoe opgerichte gevangenissen kunnen steken, waar ze niet buiten mogen tenzij om een sollicitatiegesprek te voeren. Met enkel een WIS-computer, printer, papier, en enveloppen. En zweepslagen als je even pauzeert of gewoon geen geschikte vacatures meer vindt. [/quote]
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het niét kunnen dat er mensen zijn die ziek zijn en niet kunnen werken uit de boot vallen binnen de ziekte- en invaliditeitsverzekering. Maar het gebeurt, en er zijn er genoeg. Die mensen worden nu verplicht om binnen de werkloosheid hun inkomen te zoeken, anders kunnen ze creperen. Een systeem waarin mensen snel geschorst worden, kan niet anders dan sociale drama's creëren omdat het andere systeem niet goed functioneert. Ik wil niet dat dergelijke sociale drama's voorkomen. Citaat:
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil je? Totale afschaffing van werkloosheidsuitkeringen? Of een soort van willekeur waarbij 'iemand' met de lossehand beslist of je na ontslag wel of geen recht hebt om te overleven als werkloze?
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Driehonderd euro is het tarief van een samenwonende, waarvan iemand anders in het huisgezin nog een inkomen heeft. Moest ge alleen wonen, dan was dit bedrag zowat het dubbel, en moest ge gezinshoofd zijn, dan zou dit het driedubbel zijn. Ge kunt het ook zo stellen. Iemand die secundair onderwijs gevolgd heeft (geslaagd of niet, speelt geen rol), en nooit gewerkt heeft, en als "fils de papa" thuis inwoont in hotel "home, sweet home", krijgt na het aflopen van zijn kinderbijslag, tot in der eeuwigheid zijner dagen, een wachtuitkering van iets meer dan 300 euro. |
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou trouwens evengoed kunnen zeggen dat de overheid zijn taak niet doet. Je kunt immers je recht op wachtuitkering verliezen als je niet ingaat op aanbiedingen en dergelijke.
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kunt ge ze verliezen, dit is volledig analoog met de werkloosheidsvergoeding. Interressant in dit verband. Een voorstel van vivant indertijd was om iedereen een soort wachtvergoeding te geven (zonder formaliteiten). Hun redenatie was "als ze niet willen werken, dan werken ze toch niet, dus verspeel geen geld om hun aan het werk te krijgen, en werkgevers tevoorzien van ongemotiveerde werknemers". |
|
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat iemand die voor prof Gobelijk studeerde niet kan schrijven is verschoonbaar, dat een hoog opgeleide die niet kan lezen is jammer. |
|
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar waren perioden bij van zes maand en meer en hij kreeg een uitkering van ruim driehonderd €. Heeft u daar een verklaring voor ? |
|
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het net niet kunnen dat er mensen zijn die ziek zijn en niet kunnen werken, niet binnen de ziekte- en invaliditeitsverzekering terecht kunnen. Dat is namelijk het doel van dergelijke systemen. Werkloosheiduitkeringen zijn bedoeld voor mensen die we kunnen en willen werken maar door omstandigheden zonder werk zitten. Het is dus heel logisch dat ze aangeboden werk aannemen. Echt zieke mensen kunnen zelfs niet uitkeringsgerechtigd worden want die kunnen het minimum gewerkte dagen niet halen om uitkeringsgerechtigd te zijn. Maar dat zal u dan een zorg zijn, als gij maar uw uitkering krijgt. |
|
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat verstaat die dommerik nu eenmaal ook onder zware fout. |
||
![]() |
![]() |
#175 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het zijn die voorwaarden die we in vraag stellen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan mag jij me eens uitleggen waarom ik in mijn vrije tijd geen activiteiten zou mogen doen als familie bezoeken, me bijscholen, het huishouden,...
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens is het zo dat je als schoolverlater met een wachtuitkering geschorst wordt wanneer de werkloosheidsduur de helft langer is dan de gemiddelde werkloosheidsduur in het arrondissement waar de werkloze woont. Je moet dus al in een heel slecht arrondissement wonen als je je hele leven van een wachtuitkering kunt genieten. uw "soort van wachtvergoeding" noemt men ook wel eens een basisinkomen.
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#180 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tot zolang dat niet uitgeklaard is, lijkt het me onwenselijk om zieken hun enige vorm van inkomsten af te nemen. Citaat:
![]() en iedereen die ziek is is meteen zo ziek dat hij niet kan werken ![]()