Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 15 tot 21 januari Voorzitter Belgische Unie/Union Belgique (B.U.B.), °11-01-1973, streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat.

Discussietools
Oud 22 januari 2007, 17:39   #161
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap het al. Als Belgique Nederland, Duitsland, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en zelfs Turkije betaalt, waarom zou Vlaanderen dan niet dokken voor Wallonië.

Sorry hoor kids, maar om een onnozele, flamingantische Knuppel te overtuigen van jullie grote gelijk zal meer nodig zijn dan dit soort bulshit.

Men zit te vitten op 12 miljard, hoewel die zelfs voor een deel word gebruikt voor de Vlaamse economie en dat slechts een peulschil is tegenover wat er aan het buitenland word betaald.

Knuppel is gewoon één van die kiekens die zich laat wijsmaken dat de fout bij de Walen ligt, terwijl ze in het echt gewoon bij de laksheid van onze politici ligd.

En dat is geen bulshit, maar de zuivere waarheid.
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 17:56   #162
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
12miljard € is een smak geld natuurlijk... Wat dacht je van euroland Of dacht je dat die ook gratis was
Je bedoelt Disneyland in Parijs?
Dat zal idd ook een smak geld kosten, maar daarom niet uitsluitend Vlaams geld. Bovendien krijg je er iets voor terug en brengt het voor de uitbaters nog wat op ook. Iets wat je van die 12 jaarlijkse miljarden die van uitsluitend Vlaanderen naar Wallonië verdwijnen niet kan zeggen.
Citaat:
Nederlanders reden op onze wegen voor niets tot nu toe...begin maar uw rekenmachientje naar boven te halen...
Maar jij hebt altijd moeten betalen voor het gebruik van de Nederlandse wegen, zeker?

Citaat:
Hoeveel zou limburg ons eigenlijk kosten? Je hebt je de vraag nooit afgesteld he ...
Ik heb onlangs nog het bedrag gepost dat in Limburg gestoken werd na zijn decennialange verwaarlozing. Het is maar een fractie van wat van Vlaanderen naar Wallonië verdwijnt en al zeker niet jaarlijks. Nochtans werd de Vlaamse provincie, Limburg veel meer en veel langer verwaarloosd dan het Belgische gewest,Wallonië. Zelfs het Limburgse spoor heeft nooit de aandacht gekregen die het Waalse spoor kreeg. In Hasselt komt er geen TGV, en pas sinds een paar maanden heeft Limburg één snelle spoorverbinding per dag naar Brussel. Iets dat Luik, dat nauwelijks verder van de Brusselse hoodstad ligt dan Hasselt, al jaren heeft.
Het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië is dat er van Limburg resultaatsverbintenissen verwacht worden in ruil voor de steun die de provincie krijgt, en dat deze verbintenissen ook binnen de afgesproken tijd worden nagekomen. En of er dat aan te zien is! Jullie hoeven jullie eigen ogen maar de kost te geven in de mijnstreek van Mons en Charleroi en in deze van Genk en Zolder om dat te kunnen vaststellen.

Ga dus gerust door met te doen alsof jij mijnheer-weet- alles-beter bent.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 17:58.
Knuppel is offline  
Oud 22 januari 2007, 18:04   #163
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1) Ik heb 3jaar in het leger gediend en 6 jaar op de koopvaardij gevaren en 22 jaar bouw.
Ik weet dus perfect hoe walen denken en doen, ik heb met hen samengeleefd en niet zoals jij naast hen.
En daar waar ik met en samenleefde waren geen politici om tweedracht te zaaien, maar was een goed samenwerking zelfs van levensbelang.
Maar nu woon ik hier tussen de Nederlanders en moet ook hier voor sommige zaken met hen samenwerken, wel geef mij dan maar walen.
Ik werk dag in dag uit met Walen én Nederlanders, leer ze me niet kennen AUB
PS:: je WERKTE met Walen en je WOONT nu met Nederlanders, het verschil is al geïdentificeerd

Citaat:
2) Jij kent duidelijk de Nederlanders niet, en sorry voor de Nederlanders hier op het forum, maar zij zijn een erg arogant volk. En beschouwen zichzelf vaak als de meerdere van de rest.
Anders moet je eens naar de oostbloklanden gaan en daar aan de mensen gaan vragen hoe graag zij het orange volk zien komen.
Ik werk dag in dag uit met Walen én Nederlanders, leer ze me niet kennen AUB

Citaat:
3) Ik weet perfect waarover ik spreek en ik durf zelfs te zeggen dat ook jij fier bent een Belg te zijn.
Want de Belgen worden reeds in de oudheid het dapperste volk genoemd en er word reeds in de oudheid verklaard dat zij enkel te verslagen en te overheersen als je tweedracht tussen hen kan zaaien en behouden.
Zolang dit volk onderling strijd kan iedereen over hen heersen, maar de dag dat zij hun onderlinge strijd overwinnen en samen werken, worden zij de heersers en kunnen zij de wereld onderwerpen aan hun wil.
Die dapperste der volkeren ... toen BESTOND België nog niet mijn vriend, plak niet klakkeloos termen uit totaal verschillende tijdzones aan elkaar om uw gelijk te halen. Ik leef VANDAAG en bekijk de situatie VANDAAG en ik zeg U dat het niet verder kan ...
Gun is offline  
Oud 22 januari 2007, 18:07   #164
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van die 12 miljard diend een deel om het water uit Frankrijk tegen te houden en zo te verhinderen dat Nederland verzuipt.
Hahaha. Dat is toch wel de laatste van onze zorgen over wat er uit Frankrijk komt. Ik weet niet waar u uw informatie vandaan haalt maar veel soeps istnie.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 22 januari 2007, 18:12   #165
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men zit te vitten op 12 miljard, hoewel die zelfs voor een deel word gebruikt voor de Vlaamse economie en dat slechts een peulschil is tegenover wat er aan het buitenland word betaald.

Knuppel is gewoon één van die kiekens die zich laat wijsmaken dat de fout bij de Walen ligt, terwijl ze in het echt gewoon bij de laksheid van onze politici ligd.

En dat is geen bulshit, maar de zuivere waarheid.

Informeer je voor je anderen voor het kieken uitscheldt of je zet jezelf voor uilskuiken.

Citaat:
TRANSFERS: GELDSTROOM BEDRAAGT 7% VLAAMS BNP

Eind oktober 2004 maakte de Vlaamse regering de resultaten bekend van de ABAFIM-studie over de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel.
Het voormalige kabinet van minister-president Bart Somers hield deze resultaten lang verborgen onder druk van Elio Di Rupo en zijn marionet Guy Verhofstadt. Onze studiedienst analyseerde de studie en kwam tot vrij indrukwekkende bevindingen over de jaarlijkse financiële stroom naar de Franstaligen.

Sociale zekerheid

De vier traditionele sectoren van de sociale zekerheid, waarvan Vlaanderen 64 procent financiert, zijn samen goed voor een geldstroom van 3,74 miljard euro

Gezondheidszorg: 1,24 miljard euro

Kinderbijslagen: 0,34 miljard euro

Arbeidsmarktuitgaven: 1,23 miljard euro

Pensioenen: 0,93 miljard euro

Volgens cijfers van het RIZIV zou in de gezondheidszorg het overheidsverbruik per hoofd van de bevolking in Vlaanderen niet veel lager liggen dan in Brussel en Wallonië en de geldstroom dus volledig te wijten zijn aan de relatief hoge Vlaamse bijdrage in de financiering. Men kan zich bij die informatie echter vragen stellen. 21 procent van die cijfers over de overheidsuitgaven is immers niet traceerbaar en kan niet toegewezen worden aan één van de gewesten. Ook een meer gedetailleerd onderzoek van de gezondheidszorg toont aan dat het overheidsverbruik per hoofd in Brussel en Wallonië wel degelijk fors hoger ligt dan in Vlaanderen.
De sector ‘arbeidsmarktuitgaven’ omvat de werkloosheidsuitkeringen, loopbaanonderbrekingen en brugpensioenen. In deze sector zijn de overdrachten zowel een gevolg van de disproportioneel hoge Vlaamse bijdrage – 64 procent t.o.v. een bevolkingsaandeel van 58 procent - als van het disproportioneel lage verbruik. Vlaanderen heeft een aandeel van minder dan 50 procent in de totale Belgische massa werkloosheidsuitkeringen.

7 % van het Vlaamse BNP

De transfer in de federale begroting bedraagt 1,52 miljard euro. Die transfer is gelijk aan het verschil tussen de som die Vlaanderen bijdraagt in de federale ontvangsten en de som die het ervoor terugkrijgt in de vorm van federale uitgaven. Ook ten gevolge van de financieringswijze van de gemeenschappen en de gewesten ontstaat een overdracht vanuit Vlaanderen. Volgens de ABAFIM-studie bereikte die financiële stroom in 2003 een grootteorde van 1,3 miljard euro.

Doordat Vlaanderen mee intresten betaalt op schuld die door Franstalig België of ten behoeven van Franstalig België is gemaakt ontstaat eveneens een geldstroom. De K.U.Leuven schatte deze jaarlijkse overdracht op ongeveer 4,5 miljard euro. Ook op de overdrachten uit het verleden – geld dat Wallonië eigenlijk aan Vlaanderen zou moeten terugbetalen – kunnen intresten aangerekend worden. De Universiteit Antwerpen (UA) raamt deze intresten op overdrachten uit het verleden op 1,6 miljard euro.

Omwille van de bondigheid laten we hier de geldstromen in de autonome overheidsbedrijven, in de Europese structuurfondsen, in het verkeersboetefonds en in de legercompensaties buiten beschouwing.

De totale overdracht van Vlaanderen aan de Franstaligen bedraagt meer dan 12,68 miljard euro per jaar. De Vlamingen verliezen op deze manier 7 % van hun BNP. Dit is een afdracht van meer dan 2 100 euro of 84 714 BEF per Vlaming per jaar, allicht de hoogste afdracht aan een andere gemeenschap, waar ook ter wereld. Het is zeker hoger dan wat de West-Duitsers afdragen aan het voormalige Oost-Duitsland.
Solidariteit met andere naties moet kunnen, maar dan op voorwaarde dat ze vrijwillig en doorzichtig is. De huidige gedwongen solidariteit van de Vlamingen met de Franstaligen is eigenlijk niets anders dan een regelrechte diefstal. Niemand is gebaat bij deze afbraak van het Vlaamse dynamisme. Ook de Walen profiteren op langere termijn niet van de grote jaarlijkse geldstroom vanuit Vlaanderen. Welk volk heeft immers ooit al iets gewonnen bij een aangeleerde hulpeloosheid van zijn onderdanen?
Oud 22 januari 2007, 18:19   #166
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt Disneyland in Parijs?
Dat zal idd ook een smak geld kosten, maar daarom niet uitsluitend Vlaams geld. Bovendien krijg je er iets voor terug en brengt het voor de uitbaters nog wat op ook. Iets wat je van die 12 jaarlijkse miljarden die van uitsluitend Vlaanderen naar Wallonië verdwijnen niet kan zeggen.
Neen ik heb het over de massas geld die jij nu stort aan Bulgarije en Roemenië

Citaat:
Maar jij hebt altijd moeten betalen voor het gebruik van de Nederlandse wegen, zeker?
Neen is niet aan de orde ook niet...

Citaat:
Ik heb onlangs nog het bedrag gepost dat in Limburg gestoken werd na zijn decennialange verwaarlozing. Het is maar een fractie van wat van Vlaanderen naar Wallonië verdwijnt en al zeker niet jaarlijks. Nochtans werd de Vlaamse provincie, Limburg veel meer en veel langer verwaarloosd dan het Belgische gewest,Wallonië. Zelfs het Limburgse spoor heeft nooit de aandacht gekregen die het Waalse spoor kreeg. In Hasselt komt er geen TGV, en pas sinds een paar maanden heeft Limburg één snelle spoorverbinding per dag naar Brussel. Iets dat Luik, dat nauwelijks verder van de Brusselse hoodstad ligt dan Hasselt, al jaren heeft.
Het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië is dat er van Limburg resultaatsverbintenissen verwacht worden in ruil voor de steun die de provincie krijgt, en dat deze verbintenissen ook binnen de afgesproken tijd worden nagekomen. En of er dat aan te zien is! Jullie hoeven jullie eigen ogen maar de kost te geven in de mijnstreek van Mons en Charleroi en in deze van Genk en Zolder om dat te kunnen vaststellen.
en dit zouden ze best ook in Wallonië doen (mag ik daar een korte bron van?)
Een fractie voor een landsdeel dat ook maar een franctie kleiner is

Citaat:
Ga dus gerust door met te doen alsof jij mijnheer-weet- alles-beter bent.
hoho... Knuppel toch zit de frustratie zo diep? Auw!
Dat moet werkelijk niet meer zelf ik ga u zeggen ik ben helemaal zo slim niet!
largo_w is offline  
Oud 22 januari 2007, 18:41   #167
largo_w

Standaard

Citaat:
Informeer je voor je anderen voor het kieken uitscheldt of je zet jezelf voor uilskuiken.
http://www.splits.be/index.php?p=19&id=3

Doordat Vlaanderen mee intresten betaalt op schuld die door Franstalig België of ten behoeven van Franstalig België is gemaakt ontstaat eveneens een geldstroom. De K.U.Leuven schatte deze jaarlijkse overdracht op ongeveer 4,5 miljard euro. Ook op de overdrachten uit het verleden – geld dat Wallonië eigenlijk aan Vlaanderen zou moeten terugbetalen – kunnen intresten aangerekend worden. De Universiteit Antwerpen (UA) raamt deze intresten op overdrachten uit het verleden op 1,6 miljard euro.

Hier komt dus de helft van het geld vandaan...Dat moet natuurlijk weg kunnen vallen! (ik wist ook niet van deze studie)
De rest is normaal maar mag ook wel wat naar beneden das waar...

Dat bnp gedoe klopt wel niet volgens mij
387.840.000.000$=bnp belgie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_BNP)
=>ongeveer 500 miljard €
nemen we nu dat de helft het bnp is van vlaanderen
=>250 miljard €*7%=17,5miljard €
En dan zit je nog maar met een ZEER grove schets...
En dan de bnp per capita bekijken bvb. =>500000/10=50 000€
ik moet er geen tekeningetje bij gaan maken dat dit cijfer weinig wil zeggen natuurlijk...
largo_w is offline  
Oud 22 januari 2007, 19:09   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Limburgplan
Yves LAMBRIX
Op 8 juli is het precies een jaar geleden dat de Vlaamse regering en het provinciebestuur van Limburg een overeenkomst ondertekenden om de socio-economische achterstand in deze provincie weg te werken. Het Limburgplan was geboren. Het bevat 63 concrete projecten en zal 673 miljoen euro kosten. Doel van het Limburgplan is dat Limburg tegen 2009 een provincie zal zijn zoals de vier andere. Daarvoor moet een overschot van 8.000 werklozen worden weggewerkt, moeten er 1.900 rustoordbedden en 3.600 sociale woningen worden bijgebouwd, en moet de belangrijke verkeersader Noord-Zuid worden heringericht, om er maar enkele te noemen. Dat het de ploeg-Leterme menens is, bewees ze door het Limburgplan als een resultaatsverbintenis op te maken. Dat houdt in dat in 2009, op het einde van de legislatuur van deze Vlaamse regering, perfect nagegaan kan worden of ze haar beloften in het Limburgplan is nagekomen.Om het een en ander te kunnen controleren, heeft minister-president Yves Leterme een continu monitoring in het leven geroepen: op Vlaams niveau worden de projecten maandelijks opgevolgd, en jaarlijks wordt de stand van zaken samen met het provinciebestuur en de Limburgse sociale partners geëvalueerd. Die eerste grote evaluatie is deze week afgerond en wordt vandaag, vrijdag, door de regering goedgekeurd.Dit eerste jaarrapport van maar liefst 268 bladzijden dik, dat onze krant alvast kon inkijken, ziet er veelbelovend uit: de fundamenten van dit Limburgplan staan er, en de eerste muren beginnen langzaam maar zeker te verrijzen. Dit is de pure verdienste van de Vlaamse ministers én van de Limburgse gedeputeerden en sociale partners, met wie de samenwerking volgens ingewijden uitstekend verloopt. En dat voor enkele projecten de oorspronkelijke vooropgestelde timing niet wordt gevolgd, heeft vooral te maken met de lange procedures of complexheid van het dossier.Hoe dan ook moet dit eerste schoolrapport een stimulans zijn om op de ingeslagen weg voort te gaan, om op het einde van de rit, in 2009, met grote onderscheiding te slagen. Dit kan alleen door hard door te werken, en te stoppen met klagen en zagen. Dat geldt voor de Limburgers, die zich altijd maar weer tekort gedaan voelen, maar evengoed voor politiek Brussel, waar sommigen hun afgunst voor dit plan en de Limburgse reconversiepot maar moeilijk kunnen laten varen.
Yves LAMBRIX

(Krantencommentaar van BvL van 16/6/2006)

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 januari 2007 om 19:13.
Knuppel is offline  
Oud 22 januari 2007, 20:33   #169
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland word de wegentaks voor een deel bij de brandstof verrekend.
Dus als je daar tankt betaal je daar wegentaks, en de Nederlanders die hier komen tanken ontvluchten dus ook een deel van de wegentaks in hun eigen land.
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 20:47   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Nederland word de wegentaks voor een deel bij de brandstof verrekend.
Dus als je daar tankt betaal je daar wegentaks, en de Nederlanders die hier komen tanken ontvluchten dus ook een deel van de wegentaks in hun eigen land.
Is dat zo? Waarom is de brandstof de laatste tijd dan goedkoper dan in België? Als ik in Zeeuws-Vlaanderen ben, tank ik daar altijd. Gegarandeerd goedkoper dan in België;
Jan van den Berghe is offline  
Oud 22 januari 2007, 20:50   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze rekening klopt, dat zal niemand onkennen.

Maar waarom moet Vlaanderen bij springen en wat gebeurd er met al het belastingsgeld dat zij zelf innen.
Deze vraag telt trouwens voor alle belastingen die geind worden.
Van 12 miljard weten we waarvoor ze in Wallonie gebruikt worden en wat doet men met al die andere duizende miljarden die de staat, gewesten en gemeentes binnen rijven.
Dat onze politici dat nu eindelijk eens vrij geven.
Hoeveel kost het Vlaamse parlement ons, hoeveel de senaat, de fed. regering, de kamer, politieke partijen, enz....

Ik vermoed dat we dan wel over een veel groter bedrag dan die 12 miljard beginnen te spreken. Maar die bedagen houden ze wel angstvalling verborgen voor de Belgische bevolking

Het is voor hen immers veel gemakkelijker om te wijzen op die 12 miljard want daarmee gaan ze in Vlaanderen de belastingsdruk verminderen.

Dit houd echter nog niet 1% van de belastingen in. De federale regering had in November een gat van 400miljard.
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 20:53   #172
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is dat zo? Waarom is de brandstof de laatste tijd dan goedkoper dan in België? Als ik in Zeeuws-Vlaanderen ben, tank ik daar altijd. Gegarandeerd goedkoper dan in België;
Gek, want hier is de benzine en diesel goedkoper dan in Nederland.

En komen de Nederlanders massaal in Belgie tanken.
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 20:56   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gek, want hier is de benzine en diesel goedkoper dan in Nederland.

En komen de Nederlanders massaal in Belgie tanken.
Ja? Hoeveel staat de diesel en benzine? Morgen ga ik immers naar Zeeuws-Vlaanderen.
Oud 22 januari 2007, 20:57   #174
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel kost het Vlaamse parlement ons, hoeveel de senaat, de fed. regering, de kamer, politieke partijen, enz....

Ik vermoed dat we dan wel over een veel groter bedrag dan die 12 miljard beginnen te spreken. Maar die bedagen houden ze wel angstvalling verborgen voor de Belgische bevolking
R U nuts?
Gun is offline  
Oud 22 januari 2007, 21:00   #175
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja? Hoeveel staat de diesel en benzine? Morgen ga ik immers naar Zeeuws-Vlaanderen.
Dat weet ik niet, want ik tank bio-gas en wel gratis.
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 21:02   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
R U nuts?
De politici zullen zich daar wel niet gratis mee bezig houden zekers?
Jantje is offline  
Oud 22 januari 2007, 21:02   #177
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
R U nuts?
Dat geloof ik nu eens niet dat je dat niet weet...
Natuurlijk kosten onze abtenaren ons meer dan 12miljard €!
largo_w is offline  
Oud 22 januari 2007, 21:05   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, want ik tank bio-gas en wel gratis.
???????

U beweert eerst dat het goedkoper is dan in Nederland. En plotseling weet u niet meer wat de prijzen zijn...
Oud 22 januari 2007, 21:06   #179
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dat geloof ik nu eens niet dat je dat niet weet...
Natuurlijk kosten onze abtenaren ons meer dan 12miljard €!
Alweer een typische, uit de naad getrokken opmerking, het gaat hier niet (NIET) over de ambtenaren.

Weet U hoeveel 12.000.000.000 € is?
Gun is offline  
Oud 22 januari 2007, 21:06   #180
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politici zullen zich daar wel niet gratis mee bezig houden zekers?
Een idee hoeveel 12.000.000.000 € voorstelt?
Gun is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be