Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem jij bij de volgende verkiezingen?
Agalev 33 8,19%
CD&V 64 15,88%
N-VA 37 9,18%
sp.a 51 12,66%
Vlaams Blok 144 35,73%
Spirit 7 1,74%
VLD 21 5,21%
Andere 20 4,96%
Blanco 5 1,24%
Nog onbeslist 9 2,23%
Vivant 12 2,98%
Aantal stemmers: 403. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2002, 12:39   #161
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
democratie houdt per definitie het uitsluiten van de minderheid in, wener.
Is het VB dan een minderheid t.o.v. SP.A en Agalev!?!?!
Tuurlijk wel als VB 35% haalt en twee andere partijen halen samen 4O% (zuiver theoretische voorstelling overigens, heeft niks met A'pen te maken of zo), dan is het VB in de minderheid.
Punt aan de lijn.
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2002, 13:06   #162
Barki
Burger

Standaard

Laat ons gewoon de stemming afwachten.

Mijn betrachting is gewoon dat het CS voor de kiesdatum zich oplost en niet meer zou bestaan, anders weet ik beter, en dat alle partijen zich kunnen aanbieden om een stuk van het beleid op zich te nemen ofwel oppositie te voeren.
Oud 20 augustus 2002, 19:38   #163
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

We hoeven maar een blik te werpen op de uitslag van deze poll en we zien wat de kiezer wil...
Op het moment dat ik dit schreef stond het VB op 34 procent, dus 1 op drie forum'ers koos VB!
Maar het VB zit niet in de regering, niet in de schepencolleges...
Dus als dit forum representatief is voor de Vlaamse bevolking, wordt 34% gewoon niet gehoord!! Is dit democratie??? Mijn antwoord is een duidelijke NEEN!
Men zegt dat de andere partijen bang zijn wat er zou gebeuren wanneer het VB in de regering zou zitten. Volgens mij zijn ze niet bang voor wat het blok zou doen, maar ze zijn bang om hun eigen zitje in regering of schepencollege!
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 20:04   #164
Vincent
Burger

Standaard

Ik constateer enkel dat het Blok de 3de partij is in Vlaanderen.
Uiteraard kan ik voldoende coalities bedenken die groter zijn dan het Blok. Maar de democratie bestaat erin coalities te vormen met zo weinig mogelijk partijen waarbij het grootste deel van de bevolking in vertegenwoordigt is. Een monstercoalitie VLD-SP.A-Agalev is veel minder representatief voor de verkiezingsuitslag dan VLD-VB en eventueel CD&V (de 3 grootste partijen).
Vincent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2002, 23:46   #165
Barki
Burger

Standaard

Jan Breydel en Vincent

Inderdaad zo zie ik het ook.
Oud 20 augustus 2002, 23:51   #166
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Wie ziet in godsnaam een regering zitten waarin VLD samen met VB de lakens uitdeelt?
Oud 21 augustus 2002, 00:08   #167
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Wie ziet in godsnaam een regering zitten waarin VLD samen met VB de lakens uitdeelt?
Als het in godsnaam moet? De CD&V zeker?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 09:34   #168
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard kan ik voldoende coalities bedenken die groter zijn dan het Blok. Maar de democratie bestaat erin coalities te vormen met zo weinig mogelijk partijen waarbij het grootste deel van de bevolking in vertegenwoordigt is. Een monstercoalitie VLD-SP.A-Agalev is veel minder representatief voor de verkiezingsuitslag dan VLD-VB en eventueel CD&V (de 3 grootste partijen).
Lezen en luisteren zit er blijkbaar bij deze forumdeelnemers niet in. Alleen het eigen standpunt telt en voor de rest oogkleppen.
Politieke partijen hebben NIETS maar dan ook NIETS met democratie te maken. Integendeel politieke partijnen zorgen er voor dat een kleine minderheid (meestal voor eigen zak) zijn wil kan opdringen. Letterlijk op kosten van de gewone burger waartegenover zij geen verantwoording schuldig zijn.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 12:20   #169
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Citaat:
Lezen en luisteren zit er blijkbaar bij deze forumdeelnemers niet in. Alleen het eigen standpunt telt en voor de rest oogkleppen.
Politieke partijen hebben NIETS maar dan ook NIETS met democratie te maken. Integendeel politieke partijnen zorgen er voor dat een kleine minderheid (meestal voor eigen zak) zijn wil kan opdringen. Letterlijk op kosten van de gewone burger waartegenover zij geen verantwoording schuldig zijn.

Lijkt me een beetje een gratuite bewering. Waarop baseer je je voor deze uitspraak. Partijen hebben wel degelijk nut, om mensen te verenigen met hetzelfde ideeëngoed en dat dan efficiënter te kunnen verdedigen.
En een bestuur heeft altijd een meerderheid nodig, dus is er geen sprake van 'een kleine minderheid'.
En politici zijn wel degelijk verantwoording verontschuldigd! Slecht presteren is eruit!
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 13:23   #170
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Als het in godsnaam moet? De CD&V zeker?
Hm, dan zie ik de n-va nog meer in staat om dat de doen!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2002, 13:26   #171
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Dat is nu eens een wereldrepliek!!! Fantastisch, die fijnbesnaarde bewoordingen, het zaligmakende partijgekonkel overstijgend, recht voor de raap! Begrijpbaar voor 'het volk'. Daar zit iets in!

Thomas in naam der natie: Dank u!
Oud 21 augustus 2002, 13:30   #172
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Dat is nu eens een wereldrepliek!!! Fantastisch, die fijnbesnaarde bewoordingen, het zaligmakende partijgekonkel overstijgend, recht voor de raap! Begrijpbaar voor 'het volk'. Daar zit iets in!

Thomas in naam der natie: Dank u!
Als de n-va vlaanderen 1 wilt maken, zie ik ze dat zeker in staat, maar is dit sereuis bedoelt of sarcastisch. Zen maar traag van begrip, ge moogt het ook vlak-af zeggen.

Thomas

p.s: wou eigenlijk ook gewoon een zwakke plek van u raken :-p
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2002, 09:58   #173
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

En een bestuur heeft altijd een meerderheid nodig, dus is er geen sprake van 'een kleine minderheid'.
En politici zijn wel degelijk verantwoording verontschuldigd! Slecht presteren is eruit![/quote]

Wat is het nut van een politieke partij ( ik bedoel matuurlijk het nut voor de gemeenschap).

Beslissingen worden steeds zittend tegen oppositie genomen. De zittende partijen vertegenwoordigen iets van 12% van de stemmen. Als dat geen kleine minderheid is dan weet ik het ook niet meer.

Bij mijn weten zijn politikers nog steeds, bij wet, onschendbaar. Of vergis ik mij. Hoe kan je nu iemand die onschendbaar is ter verantwoording roepen. Dat wil ik wel eens graag weten?
Iemand buiten gooien met een flinke hoop geld noem ik niet iemand ter verantwoording roepen, onafgezien dat dat maar in theorie mogelijk is en het word zeker niet beslist door u of mij.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be