Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2007, 12:33   #161
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Rap nog een cliché over de Westvlamingen erdoor jagen? Omdat FDW blijkbaar nooit de moeite gedaan heeft om zijn vette Brugse "a" af te leren?
Toch vreemd voor iemand die hier zo bevlogen tegen discriminatie reageert en het niet kan hebben dat door sommigen hele bevolkingsgroepen over dezelfde kam geschoren worden. (Een stelling die ik kan appreciëren).

Normaal vind ik opmerkingen geven over taalfouten op een internetforum zeer ongepast. Maar in uw bovenstaande tekst over 'beter Nederlands' staan ze natuurlijk wel te blinken,nietwaar!?
Toegegeven: mijn schrijfselen bulken van de typo's. Ik moet hier zowat een ton zever per uur counteren. Daar lijdt mijn concentratie onder, en met mijn dyslexie passeert er veel. Ik lees het soms twee keer na, en corrigeer uit respect voor mijn slachtoffers. Maar eigenlijk is dit inderdaad een ramp.

Maar de vette "a" van PDW komt niet uit West-Vlaanderen, waar men de a allang door de "o" heeft vervangen.
Het is een lammentabele poging om zich aan te passen, in te burgeren.
Dit duurt even. Zijn kinderen zijn al een beetje aangepast, ondanks de fameuze erfelijke belasting.
Onze nieuwe Vlamingen zullen er ook nog effie over doen. Bij Pillipeke kunen ze echter weinig gaan leren
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 12:57   #162
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
, en met mijn dyslexie passeert er veel.
Da's een van de redenen waarom ik het normaal ongepast vind om op taal of schrijffouten te reageren.

Citaat:
Maar de vette "a" van PDW komt niet uit West-Vlaanderen, waar men de a allang door de "o" heeft vervangen.
Het is een lammentabele poging om zich aan te passen, in te burgeren.
Niet akkoord. Als geboren en getogen Bruggeling zeg ik je dat het een vette Brugse "a" is.

Wat me bij het topic van deze draad zelf brengt. Zo ontluisterend is deze documentaire niet.
Als generatiegenoot van FDW heb ik in mijn collegetijd de genaamde live in actie gezien. Zowel bij het Sieg Heil scanderen in café De Rubenskelder (toen uitgebaat door Spinnewijn, ook zo'n lieverdje), als bij de acties tegen - in hun ogen - linkse cafés als De Cactus en De Koele Kikker waarbij bruut geweld niet werd geschuwd.

Ook de VMO aanval op o.a. de Brugse Halletoren (1980), waar enkele notoire VB-ers aan deelnamen, is geen uitvinding van links. Ze hebben er toen de stadsbeiaardier werkonbekwaam geslagen (de man was zo naïef te denken dat hij deze geweldenaars kon beletten het Belfort te bestijgen). Er zijn veel erge dingen die je met mensen kunt doen. Een muzikant, een Vlaamse beiaardier dan nog, dermate aanpakken dat hij zijn kunst niet meer kan beoefenen zegt veel over dit clubje. En neen, ik heb dit allemaal niet uit de boekjes. Ik was kind aan huis op het Belfort.

Er is voor alle duidelijkheid ook veel te schrijven over extreem links geweld.

Mijn stelling is dat elke vorm van extremisme, links of rechts, verwerpelijk is.
Oud 25 februari 2007, 13:48   #163
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Maar jij vergeet wel dat die buitenlanders voor 96% afkomstig zijn uit de EU... waar is die "Deutsche Grundlichkeit" toch gebleven, Herr Oberst?
Met andere woorden, er zijn iets meer dan 40 000 niet-Europese buitenlanders/allochtonen in ons land. Ahum.

Bron?

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 25 februari 2007 om 13:49.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 14:10   #164
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vier procent (pak dat ze poepen als beesten en dan worden het er volgens sommigen binnen twintig jaar vijf, alvorens het begint te zakken) is een getal waar ze niet tegen kunnen.
Het is zo bespottelijk. "De vijand staat voor de poorten: met zijn drie vier man" Haal de kernwapens!"
Nogmaals: http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...orteplaats.pdf

Illegalen niet meegerekend, nota bene.
Oud 25 februari 2007, 14:17   #165
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Met andere woorden, er zijn iets meer dan 40 000 niet-Europese buitenlanders/allochtonen in ons land. Ahum.

Bron?
Stond hier vorige maand op de site, in een studie, verkeerd geciteerd in een artikel, weeral dus in één of andere paniekthread over vreemdelingen...

Hier:

http://forum.politics.be/showpost.ph...03&postcount=5
Citaat:
Mais ne nous trompons pas : les Européens restent majoritaires dans l'immigration. Expert en statistiques migratoires pour le compte de l'Office des étrangers, Nicolas Perrin, également chercheur au Gédap-Sped (UCL), relève que « l'ampleur des immigrations d'Européens communautaires (68 %) constitue l'une des spécificités de la Belgique.
Citaat:
L'essentiel des migrants, le plus souvent pour des séjours de courte durée, sont des ressortissants des Quinze (96 %).

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2007 om 14:34.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 14:19   #166
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Stond hier vorige maand op de site, in een studie, verkeerd geciteerd weeral dus in één of andere paniekthread over vreemdelingen...
Tja, het zou ook veel gemakkelijker zijn als iedereen hier een beetje meer Grundlichkeit had, nietwaar.
Oud 25 februari 2007, 14:36   #167
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, het zou ook veel gemakkelijker zijn als iedereen hier een beetje meer Grundlichkeit had, nietwaar.
's Maul halten un lesen!!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=165

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2007 om 14:36.
Oud 25 februari 2007, 17:15   #168
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeer mooi, maar er klopt iets niet. De schrijver bedoelde met "l'essentiel des migrants" helemaal niet het totaal aantal allochtonen in ons land (= meer dan 1 000 000), maar enkel de huidige migranten (al dan niet op jaarbasis, bv. 70230 in 2002, http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...tot%202003.pdf).
Ik wil nog geloven dat 96% van die 70230 migranten in 2002 van Europese afkomst is. Ik wil en kan echter niet geloven dat 96% van die meer dan 1 miljoen allochtonen ook van Europese afkomst is. Dat beweren zou een leugen zijn. Het volgende citaat toont dat overigens aan:

Citaat:
Malgré l'augmentation de leurs entrées (« flux »), l'effectif des Marocains (« stock ») a diminué (- 43 % en dix ans), du fait d'une forte acquisition de nationalité. Cet effectif de population est aujourd'hui de 81 287 personnes (11 % des étrangers), soit moins que les Français (117 349, 13 %) et les Néerlandais (104 978, 12 %). Mais si l'on inclut dans ce groupe les Belges d'origine marocaine, on dépasse les 240 000 personnes. Sans compter les ressortissants marocains qui vivent clandestinement en Belgique.
Bij mijn weten is (meer dan) 240 000 niet gelijk aan 4% van (meer dan) 1 000 000. En het gaat hier enkel nog over Marrokanen. Als we de Turken, Zwart-Afrikanen, Aziaten, Marrokkanen en andere niet-Europeanen samennemen, komen we héél wat meer uit dan 4% vh totaal aantal allochtonen.

Om terug te komen bij onze goede vriend Erik Feremans:

Citaat:
Het stokken in de wielen steken, het voeren van leugenpropaganda (vier procent vreemdelingen in Belgie worden voorgesteld als een lawine )
Erik, u liegt. Er zijn meer dan 4% vreemdelingen in België. Zelfs indien u het enkel hebt over de niet-Belgische vreemdelingen, bent u een leugenaar:
http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...tot%202004.pdf.

Er bevinden zich vandaag naar schatting tegen de 1 500 000 allochtonen in België (niet-Belgische vreemdelingen + nieuwe Belgen + illegalen). Een groot aantal van hen is van niet-Europese afkomst (maar hierover werd in uw oorspronkelijke post zelfs niet eens gesproken, n.b.).

Dit is dus meer dan 4 %, Erik. U had het mis. Ik geloof overigens dat we sterk afdwalen van het onderwerp van deze topic.
Oud 25 februari 2007, 17:28   #169
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeer mooi, maar er klopt iets niet. De schrijver bedoelde met "l'essentiel des migrants" helemaal niet het totaal aantal allochtonen in ons land (= meer dan 1 000 000), maar enkel de huidige migranten (al dan niet op jaarbasis, bv. 70230 in 2002, http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...tot%202003.pdf).
Ik wil nog geloven dat 96% van die 70230 migranten in 2002 van Europese afkomst is. Ik wil en kan echter niet geloven dat 96% van die meer dan 1 miljoen allochtonen ook van Europese afkomst is. Dat beweren zou een leugen zijn. Het volgende citaat toont dat overigens aan:

Bij mijn weten is (meer dan) 240 000 niet gelijk aan 4% van (meer dan) 1 000 000. En het gaat hier enkel nog over Marrokanen. Als we de Turken, Zwart-Afrikanen, Aziaten, Marrokkanen en andere niet-Europeanen samennemen, komen we héél wat meer uit dan 4% vh totaal aantal allochtonen.

Om terug te komen bij onze goede vriend Erik Feremans:

Erik, u liegt. Er zijn meer dan 4% vreemdelingen in België. Zelfs indien u het enkel hebt over de niet-Belgische vreemdelingen, bent u een leugenaar:
http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...tot%202004.pdf.

Er bevinden zich vandaag naar schatting tegen de 1 500 000 allochtonen in België (niet-Belgische vreemdelingen + nieuwe Belgen + illegalen). Een groot aantal van hen is van niet-Europese afkomst (maar hierover werd in uw oorspronkelijke post zelfs niet eens gesproken, n.b.).

Dit is dus meer dan 4 %, Erik. U had het mis. Ik geloof overigens dat we sterk afdwalen van het onderwerp van deze topic.
Je las dus slecht...(niet de éérste keer!):

Citaat:
si l'on inclut dans ce groupe les Belges d'origine marocaine
Als jij hier geboren mensen met Belgische nationaliteit "vreemdelingen" wil noemen omdat één van hun voorouders dat ooit was, ben jij mogelijk ook zulk een "vreemdeling". Denk d�*�*rover na voor je zoiets schrijft!!

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2007 om 17:29.
Oud 25 februari 2007, 17:52   #170
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je las dus slecht...(niet de éérste keer!):

Als jij hier geboren mensen met Belgische nationaliteit "vreemdelingen" wil noemen omdat één van hun voorouders dat ooit was, ben jij mogelijk ook zulk een "vreemdeling". Denk d�*�*rover na voor je zoiets schrijft!!
Excuseer, maar ik heb steeds netjes over allochtonen gesproken wanneer het over allochtonen ging, en over vreemdelingen wanneer het over vreemdelingen ging.

Mijn stelling was:

Citaat:
recente studies hebben aangetoond dat er meer dan 1 000 000 allochtonen in België zijn.
En uw reactie daarop was:

Citaat:
Maar jij vergeet wel dat die buitenlanders voor 96% afkomstig zijn uit de EU... waar is die "Deutsche Grundlichkeit" toch gebleven, Herr Oberst?
Mijn stelling over allochtonen was juist, uw reactie was fout.

En erikferemans had het ook mis toen hij beweerde dat slechts 4% van de Belgische bevolkingen uit vreemdelingen bestaat (we zullen maar aannemen dat hij niet-Belgische allochtonen bedoelde): http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...tot%202004.pdf. Het is meer dan 8%.

Maar zoals ik al zei, we dwalen af... ik wacht nog steeds op de onomstotelijke bewijzen van de heer Feremans die moeten aantonen dat zijn bewering, nl. het VB is qua ideologie het spiegelbeeld van de NSDAP, juist is.
Oud 25 februari 2007, 20:51   #171
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bron?
Je rekenmachientje vergeten?????
hoeveel is vier procent van tien miljoen????
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 22:09   #172
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Erik, jong, stop ermee. Je weet langs geen kanten waarover je bezig bent.

Het ging over 4% van 1 000 000:

Citaat:
Sorry mijn beste, maar recente studies hebben aangetoond dat er meer dan 1 000 000 allochtonen in België zijn.
http://www.dofi.fgov.be/nl/statistieken/belgian%20migration%20point/allochtonen%20volgens%20nationaliteit%20en%20geboo rteplaats.pdf
Citaat:
Nu, alles op een rijtje om dit geleuter te beëindigen:

- In België leven er ongeveer 1 500 000 allochtonen (nieuwe Belgen + niet-Belgische vreemdelingen + illegalen) = 15% vd bevolking
- In datzelfde België leven er ongeveer 800 000 niet-Belgische vreemdelingen = 8% vd bevolking.

Zo, dat is dan eindelijk duidelijk. Nu terug over het onderwerp, waar blijven uw bewijzen die moeten aantonen dat het VB qua ideologie het spiegelbeeld is van de NSDAP? Ik wacht.
Oud 25 februari 2007, 22:09   #173
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

+ de tienduizenden illegalen

Laatst gewijzigd door deryz : 25 februari 2007 om 22:10.
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 22:15   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De RTBF maakte enkele jaren geleden een verhelderende film.
Ontluisterend? Verhelderend? Ondertussen heb ik de "reportage" (onjuiste benaming voor wat gepresenteerd wordt) meerdere malen gezien en tot de conclusie gekomen dat de uitzending ontluisterend noch verhelderend is. Wel is de "film" een slecht in elkaar gezet scenario met een achterliggende bedoeling is van kilometers ver al duidelijk wordt. Terecht heeft de VRT dan ook geoordeeld dat dit geen journalistiek was en geen plaats kon krijgen in haar uitzendingen. En als de VRT, die toch niet bepaald een goede vriend is van het Vlaams Belang, dat al meent...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 22:21   #175
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
+ de tienduizenden illegalen
Miljoenen volgens mij en er staan er nog miljarden te wachten

Laatst gewijzigd door kunstenaar : 25 februari 2007 om 22:22.
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 22:26   #176
NapalmBenny.
Burger

Standaard

15% is van vreemde origine(= nieuwe belg + allochtoon)

België kent jaarlijks een aangroei van 40.000 immigranten.
NapalmBenny. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 22:32   #177
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NapalmBenny. Bekijk bericht

België kent jaarlijks een aangroei van 40.000 immigranten.
Vandaar die monsterfiles op de ring rond Antwerpen.
Oud 25 februari 2007, 22:38   #178
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

De aanwezigheid van illegale immigranten legt een tijdbom onder onze samenleving. Terwijl het fenomeen van de illegalen bepaalde stadswijken in toenemende mate onleefbaar maakt, steken de beleidsverantwoordelijken hun kop in het zand. Ondanks het gebrek aan een actief opsporingsbeleid werden er volgens een rapport van de Dienst Mensenhandel van de Federale Politie in 2004 maar liefst 30.111 illegalen door de politie onderschept. In de jaren 2001, 2002 en 2003 ging het om respectievelijk 28.417, 30.149 en 32.281 aanhoudingen van illegalen . In politiekringen bestaat het vermoeden dat er zich niet minder dan een half miljoen personen illegaal in ons land bevinden. Anderen houden het op 100.000 personen in illegaal verblijf. De grootste groep illegalen bestaat volgens politiebronnen uit Marokkanen (hoofdcommissaris en dienstchef mensenhandel bij de federale politie, Wim Bontinck in De Standaard van 8 oktober 2005). Dat is alles behalve verwonderlijk: de aanwezigheid van grote legale immigrantengemeenschappen trekt ook illegale immigranten aan, die hier kunnen terugvallen op een netwerk van landgenoten, een factor die doorgaans de doorslag geeft bij de keuze van het land van bestemming. Volgens Bart Somers in Gazet van Antwerpen van 24 december 2004 huisvest in Mechelen tot 70% van de Marokkaanse gezinnen een illegale vreemdeling.
Oud 25 februari 2007, 22:38   #179
NapalmBenny.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Vandaar die monsterfiles op de ring rond Antwerpen.
Nee, vandaar die probleemwijken, massa's geld dat we zien verdwijnen, criminaliteit...

Files zijn dan nog het minste van de zorgen.
NapalmBenny. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 22:53   #180
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen 1990 en eind 2004, periode waarin een immigratiestop van kracht was, zijn een klein half miljoen vreemdelingen legaal het land binnengekomen. "Dat betekent dus dat er voor elke vreemdeling die Belg is geworden in die periode een nieuwe vreemdeling het land is binnengekomen", rekent Jan Hertogen uit op basis van cijfers van het Nationaal Instituut voor Statistiek (NIS).
Hoe kan het dat een half miljoen vreemdelingen het land binnenkomen ondanks de immigratiestop?
Burgers uit de Europese Unie kunnen zich uiteraard vrij vestigen en verder zijn gezinshereniging, huwelijk en immigratie uit arbeid de belangrijkste redenen. Als je ziet dat die groepen in 15 jaar alleen al voor bijna een half miljoen nieuwe legale vreemdelingen zorgen, is de enige conclusie dat de diversiteit in onze samenleving alleen maar groter wordt.

Vlaanderen populair bij nieuwkomers

Opmerkelijk is dat 47% van die nieuwe vreemdelingen naar Vlaanderen komen. In Brussel en Wallonië is de instroom een stuk kleiner. Hoe komt dat?
De verklaring ligt voor een deel in het verleden. Zowel Brussel als Wallonië werden vroeger al met een grote immigratiestroom geconfronteerd. Zo is op dit moment 57% van de Brusselse bevolking van vreemde afkomst. In Wallonië is dat 17%.

Omdat veel vreemdelingen de jongste 15 jaar voor Vlaanderen kozen, en er intussen veel vreemdelingen Belg geworden zijn is het aantal inwoners van vreemde afkomst gestegen tot 10%.

Je zou kunnen concluderen dat in Vlaanderen evenveel nieuwe Belgen wonen als er vreemdelingen zijn . Maar in Antwerpen bijvoorbeeld zijn er naast de 6,7% niet-Europese vreemdelingen nog 15,5% nieuwe Belgen van niet-Europese afkomst, in Mechelen is dat respectievelijk 4,7% en 12,7%.
http://www.npdata.be/

oei feremans wat nu????? ontken je deze feiten?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be