![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De scholen van het vrije onderwijs kunnen dan zelf hun keuze maken, deze van het officiele onderwijs worden door de staat bepaald. Ik dacht dat Dewael net dat voor ogen had. Als ondertussen het NIET-gehoofddoekt rondlopen al als een VERBOD wordt beschouwd, dan zijn we toch wel al een heel eind. Sinds wanneer wordt het niet gehoofddoekt op je pasfoto staan als een VERBOD beschouwd????? Effe nadenken hoor......
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Gouverneur
|
![]() Sommigen betwijfelen -ondanks alle vlot te verkrijgbare informatie- nog of de moslimvrouw onderdrukt wordt via de sluier! Hebben zij dan echt nog nooit gehoord van de idealen van 'Ni Putes Ni Soumises' (www.niputesnisoumises.com)? Weten zij echt nog niet dat zowat alle islamitische schrijfster in de EU én steeds meer in de Arabische wereld zich afzetten tegen de sluier? Dat begon met Mernissi, maar ondertussen zijn ze niet meer te tellen.
Dat men Susan Moller Okin's bekende essay 'Is multiculruralism bad for women?' niet kent is nog te begrijpen. Het doet echter niets af aan de ellende van duizenden slachtoffers. Over cijfers gesproken: Philip Balmforth, ambtenaar belast met coördinatie van hulp aan Aziatische vrouwen in nood in delen van Engeland, melde 1350 door hem opgevolgde gedwongen huwelijken tussen 1995 en 2000 (‘Bradford to take action against forced marriages’, in British Muslims Monthly Survey for Jan 2001 Vol. IX, No. 1.). In die periode verdubbelde het aantal! Anderen spreken over 1000 gevallen per jaar in Engeland. Voor geschat 1,2 �* 1,6 miljoen Engels moslims komt dat overeen met 10% van elke jaargroep van jonge islamitische vrouwen! Kwasi al die dossiers betreffen islamitische vrouwen én sluierdracht. Is de sluier dus niet én symbool, én instrument bij de onderdrukking en achterstelling van moslimvrouw? Wie beweerde daar met grote stelligheid dat het slechts over uitzonderingen ging? |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
als dat zo is zal ik met onzen Geert overleggen of we dat ook nergens kunnen invoegen in ons logo 8) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe ga je die dubbele moraal in gelijkaardige instellingen aan de jongeren verkopen? Jullie zijn bij de CD&V compleet de pedalen kwijt. Misschien staat daar jullie C wel voor, voor "compleet de pedalen kwijt". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Schepen
|
![]() [quote="Seba"]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Véronique"]
Citaat:
Maar - zoals toch al inBrussel ergens gebeurd is, en zeker al in verschillende scholen inNederland, gaan we ons rechtsstelsel continue extra belasten omdat sommige leerlingen worden aangezet om telkens het RECHT OP TE EISEN om zich tekleden zoals ze wensen en daarom naar de rechtbank stappen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als ze mij vroeger iets wilden verbieden dan zou ik ook tegendraads gereageerd hebben. Dus, ik durf eerlijk gezegd echt toegeven dat ik niet weet wat de beste oplossing zou zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Bij mij gaat dat er niet in.
Hier zegt men dat iets verboden is en daar is het toegelaten en dat in dezelfde leefruimte. Als je zulke dingen in de samenleving introduceert, dan moet je ook niet komen zeuren dat de jeugd losgeslagen en ontworteld is. Een morele code bestaat niet zegt de jongere, want de ouderen vinden er maar een uit zoals het hen op dit of dat moment uitkomt. Gevolg, jongeren krijgen het schijt aan ELKE vorm van gezag en stellen als alles relatief is, dan ook het leven van die klootzak die mij verleden week gepest heeft, en ze schieten die klootzak gewoon zijn hoofd van zijn lijf. En ze hebben nog gelijk ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zélfs de paus heeft dat gezien, moet je niet vragen, voor die het ziet! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja filosoof dat is maar zwak en zijn we hier niet gewoon van u !
Als ge iedereen hard laat rijden moet je daarna de snelheidsbeperking invoeren en als dat niet helpt zware boetes... In Frankrijk voeren ze nu ook de superboetes in ! Maar in Duitsland doen ze het anders en het werkt daar al jaren !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zélfs de paus heeft dat gezien, moet je niet vragen, voor die het ziet![/quote] Ancapa, 't flatteert me dat je schrijft dat je "sterk" van mij gewoon bent. Lees toch eens juist wat er staat: herbert schreef: ELKE DWANG TOT SLUIEREN IS ONAANVAARDBAAR Citaat:
Henri Lacordaire schreef: ‘Entre le fort et le faible, c’est la liberté qui opprime et c’est la loi qui affranchit’. [quote="ik"]Wie is in dit geval de sterke? de staat of de islamietische vrouw? Dus die mijneer Lacordère wil stellen dat tussen de sterke staat en de zwakke moslima, het machtsvertoon van de staat bevrijdend werkt voor de zwakke?? Spreekt hij zich dan niet tegen?? (in dit geval toch) Ik begrijp wel dat die met zijn oneliner hetzelfde bedoelt als toen Brecht sprak over het contract tussen de haai en de sardine, maar het wordt hier ongelukkig toegepast en geciteerd. Dewael doet die uitspraken NIET onder druk van vrouwenrechten organisaties, om moslimas te "beschermen" Hij doet die uitspraak en limiteert de vrijheid van meningsuiting van die vrouwen onder druk van de rechtervleugel van zijn partij, die vreest stemmen aan de rechterkant te verliezen. (Er is nog een meer macchiavellistische uitleg, maar die hou ik voorlopig voor mij) ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() [quote="filosoof"]
Citaat:
Lulkoek, alsof de uiting van een mening niet kan zonder een stuk textiel op je kop. Is de vrijheid van meningsuiting van moslima's zonder kopvod dan sowieso beknot? Wat een zever. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten tijde van de opkomst van het feminisme ging er ook zo'n mop de ronde:
"IK BEN EEN GEËMANCIPEERDE MAN!!! IK WIL ZELF DE AFWAS DOEN!" "IK BEN EEN GEËMANCIPEERDE MOSLIMVROUW!!!! IK WIL ZELF MIJN SLUIER DRAGEN!" (enig vorm van gelijkenis, is zuiver toevallig)
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De gelijkenis wordt vooral pakkend wanneer men het aantal mannen optelt in opvangtehuizen e.d. na een overmatige hoeveelheid afwas, gevolgd door zware sociale druk, gebeurlijk fysiek geweld, dreiging, onzekerheid, ... allemaal het lot van de mannen die de afwas wouden doen! Uw gelijkenis is echt bijzonder overtuigend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds ik mijn vrouw ken doe ik dat als er geen vaatwasmachine is: ben ik daarom een slachtoffer? Of ontsnapt zoiets aan je wereldbeeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Hanne"]
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |