![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien, mensen die een homofiel leven in de praktijk leiden (en door relgieuze ideologieën zoals christendom en islam is dit vaak 'lijden'), leven in strijd met de voorschriften van de kerk, en leven dus permanent in zonde. Laatst gewijzigd door system : 21 juli 2007 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Over 'het voorgeborchte van de hel' en het "afschaffen" ervan is een tijdje geleden nog een discussie gevoerd op dit forum: http://forum.politics.be/showthread.php?t=62314 Als u deze discussie toen gevolgd hebt (en ik denk dat dat wel het geval was) dan zou u gelezen hebben dat het voorgeborchte nooit deel uitmaakte van de katholieke leer. Het is een, weliswaar zeer oude, theorie die moest verklaren wat er gebeurde met ongedoopte kinderen. En net zoals dat gebeurt met andere theorieën die niet kloppen, werd de theorie van het voorgeborchte voor ongedoopte kinderen verworpen. Wat aflaten betreft: Het is niet omdat u er niet veel meer over hoort dat ze niet meer bestaan. Wat een onzin. Gelooft u dat werkelijk zelf?
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() [quote=Dave Brocatus;2802610]
Wat aflaten betreft: Het is niet omdat u er niet veel meer over hoort dat ze niet meer bestaan. Wat een onzin. Gelooft u dat werkelijk zelf?[/quote] Indien de kerk evenveel macht in 2007 had behouden als in de ME, dan werden nu niet alleen homo's verbrand maar ook andere 'ketters'. Dat lijkt me toch evident. Wat de aflaten betreft stelt zich een praktisch probleem: hoe kun je nu 300 dagen aflaat sprokkelen voor je zieleheil, als de ziel zich in het vagevuur bevindt, een geestelijke, niet-materiële wereld, waar er geen tijd is, vermits de tijd een materiële ervaring is? Heeft Jezus ooit over een 'vagevuur' gesproken overigens? Laatst gewijzigd door system : 21 juli 2007 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Klopt, in alle Islamlanden is homoseksualiteit strafbaar, in een 7-tal van die landen staat er zelfs de doodstraf op. Wat is dat toch met die homofobe godsdiensten? We doen toch niemand kwaad? In tegendeel, als Michelangelo hetero was geweest was de Sixtijnse kapel bekleed geweest met een ordinair bloemtjesbehang ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Tweede Vaticaans Concilie heeft de pauselijke onfeilbaarheid helemaal niet afgezwakt. Ik vraag mij af waaruit u dat afgeleid hebt. Citaat:
Ja, en wat is uw punt?
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uw kerkbeeld is al eeuwenlang achterhaald. Wat voor u evident lijkt, is dat in werkelijkheid helemaal niet.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 21 juli 2007 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() [quote=Dave Brocatus;2802628]
Dan kunt u evengoed zeggen dat ook kinderen door de kerk gediscrimineerd worden omdat zij ook niet mogen huwen. M.a.w. homo's worden helemaal niet gediscrimmineerd. Tegenwoordig zijn er spijtig genoeg steeds meer mensen die "discriminatie!" roepen als ze hun zin niet krijgen. Ja, en wat is uw punt?[/quote] Deze vergelijking is waardeloos en u weet het. Wanneer twee mensen van hetzelfde geslacht van mekaar houden en ze willen een huwelijk voor uw kerk afsluiten (zoals heterofiele mensen die van mekaar houden dit doen), en uw kerk zegt neen dan noem ik dit discriminatie. Mijn punt is dat u mensen als zondig beschouwt, die door hun geaardheid hun leven willen leiden. U stigmatiseert mensen zoals u dit al 1700 jaar doet. Dat is mijn punt. Laatst gewijzigd door system : 21 juli 2007 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() U beschouwt mensen die een homofiel leven toch als zondige mensen of niet? Zoveel achterhaald lijkt me dat dan niet. In die ME beschouwde men 'sodomieten' ook als zondig.
Laatst gewijzigd door system : 21 juli 2007 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarbij, de RKK discrimineert niet enkel zelf, ze roept ook anderen op om te discrimineren: in alle landen met een katholieke vertegenwoordiging roepen de bisschoppen de politici op om - op straffe van excommunicatie - zich te verzetten tegen de gelijkberechtiging van holebi's. En dan? Zonde heeft een negatieve connotatie, het is iets "slechts" en schadelijks. Vertel mij eens wat er zo slecht en schadelijk is aan 2 personen die elkaar graag zien en elkaar eeuwige liefde, steun, bijstand en trouw beloven (in goede en kwade dagen) en deze belofte ook na komen...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 juli 2007 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat de RKK nu inderdaad geen ketters en holebi's meer verbrand (bedankt!) maar teleurgesteld in het feit dat ze onze liefde voor elkaar nog steeds als iets "duivels" beschouwd. Beeld je in dat je moeder (de Heilige Moeder de Kerk, remember) tegen jou en de persoon waar je heel veel van houdt zegt dat dat jullie relatie slecht is en dat jullie later voor die relatie zwaar zullen gestraft worden (in de hel), terwijl ze heel goed weet dat jullie beiden daar erg mee kwetst. Iemand die het goed met iemand heeft zal die persoon niet nodeloos kwetsen, de RKK doet dit wel (al eeuwen) dus kan ik enkel maar vast stellen dat de RKK het niet goed voor heeft met de holebi's en anderen die niet in hun kraam passen...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals alle groepen bestaat de Kerk uit mensen, mensen die met hun tijd meeëvolueren. Als er vandaag - in tegenstelling tot de middeleeuwen - bijna geen voorstanders meer zijn om ketters en holebi's op de brandstapel te zetten, dan heeft dat in de eerste plaats met mensen van doen, niet zozeer met "dé RKK". De RKK vormt, zoals elke groep, een doorsnede van wat er reilt en zeilt in onze samenleving. Precies dat dit mogelijk is, vormt het bewijs dat het groepslidmaatschap (aan de Kerk dus) geenszins een obstakel vormt tot mee-evolutie. Zelfs als je de RKK abstraheert, dan nóg kan je onmogelijk volhouden dat zij omgevormd werd enkel en uitsluitend door een dwang van buitenaf. Haar - hoe zal ik het zeggen - zelfreinigend vermogen van binnenuit speelt minstens een even grote rol, indien niet nog méér! Citaat:
Om je de inspanning van opzoekwerk te besparen: homoseksualiteit wordt, net als overspel trouwens, niét als "des duivels" gezien door de Kerk. Wel als "zondig", wat per definitie inhoudt: "menselijk". En dat is toch wel iets gans anders. De diepere betekenis daarvan kan je vanuit twee verschillende invalshoeken bekijken:
Citaat:
Citaat:
Ben je je er wel bewust van, hoe kwetsend op hun beurt jouw uitlatingen (vooral de impliciete onderschatting) zouden kunnen geïnterpreteerd worden door gelovigen die zich allerminst herkennen in de homofobie die jij "dé RKK" ten laste legt? Zo niet, denk dan maar eens aan het aloude spreekwoord van die pot en die ketel... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wel als zondig. En wat zondig is, is des duivels. Niet? Dus de unam sanctam catholicam bestaat niet meer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het dan niet meer de duivel die aanzet tot zonde? I Johannes 3,8: Wie zonde doet is een kind van de duivel. Laatst gewijzigd door system : 21 juli 2007 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat u hier nog wilt over discussiëren begrijp ik niet. Omdat een kind wilsonbekwaam is en dus niet ja of neen kan zeggen op een huwelijk. Daarom is het een kind. Een kind mag ook niet met de auto rijden, een volwassene wel. Dit is een gerechtvaardigd onderscheid op basis van leeftijd, wettelijk voorzien en heeft niets te maken met een levenswijze, maar wel om het kind te beschermen. Volwassen homo's zijn niet wilsonbekwaam. Of toch? U haalt religieuze redenen aan om mensen te weigeren. Vergeet niet dat uw god ook de homo's geschapen heeft. Laatst gewijzigd door system : 21 juli 2007 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een toemaatje: Pater Pio, heiligverklaard, zag duidelijk een verband tussen de duivel en de zonde. Ik herhaal: Pater Pio is heiligverklaard in 2002. Hij kon het dus zeker weten. ![]() Laatst gewijzigd door system : 21 juli 2007 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In de bijbel staat duidelijk dat homoseksualiteit een anomalie is. Die mensen die zeggen dat dat niet klopt, hebben hun bijbel niet goed gelezen of liegen gewoon. Net zoals Moslims die beweren dat Islam een vredelievende religie is. |
|
![]() |
![]() |