Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2007, 17:15   #161
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Hetzelfde kan men zeggen van een wanhopige pedofiel. Dat is dus geen excuus voor rituele moord.
Een heel verschil hoor. Een pedofiel is een echte egoïst die alleen maar aan zijn eigen lusten denkt. Een moeder draait in veel gevallen door doordat ze teveel bezorgd is om het welzijn van haar kinderen ook al kan ze dat op een bepaald moment helemaal niet meer aan.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:17   #162
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
En dat dus van een Belgische die met een islamiet samenwoont...

De vrouwelijke solidariteit gaat blijkbaar boven alles, zelfs boven het leven van hun kinderen.
Het samenleven met een arabier maakt van mij toch geen ander mens? Ik heb mijn eigen mening en is die negatief voor arabieren dan is dat gewoon zo, of moet ik nu altijd aan hun kant staan?
Mijn man heeft totaal geen begrip voor wat gebeurde in dat gezin en reageert net zoals jij.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:18   #163
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Als je toch aan 't veronderstellen bent: heeft die moeder mogelijk een Vlaams-nationalistische opvoeding gekregen (zoals Hans Vanthemssche)??

Sinds wanneer heeft Hans VT een Vlaams-nationalistische opvoeding gekregen? Wat voor onzin sleep jij d'r bij?

Heb jij een islamitisch-fudamentalistische opvoeding gekregen omdat er een koran in de bibliotheek van je vader staat?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:23   #164
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Een heel verschil hoor. Een pedofiel is een echte egoïst die alleen maar aan zijn eigen lusten denkt. Een moeder draait in veel gevallen door doordat ze teveel bezorgd is om het welzijn van haar kinderen ook al kan ze dat op een bepaald moment helemaal niet meer aan.
Je leven niet aankunnen en dan maar beslissen dat je kinderen ook geen toekomst meer mogen hebben: dat lijkt me behoorlijk egoïstisch.
Oud 2 maart 2007, 17:25   #165
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Mijn man heeft totaal geen begrip voor wat gebeurde in dat gezin en reageert net zoals jij.
Zeg hem dat ik met hem eens een pint wil gaan drinken!

Maar mijn punt was dat jullie vrouwen hier het allemaal op één of andere manier opnemen voor de moordenares, hoewel daar geen enkele reden voor is.
Oud 2 maart 2007, 17:30   #166
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle
Ik kan daar inkomen, Laya. Maar..., maar!

Zou je ze, als moeder, dan liever vermoorden dan dat ze naar een Arabisch land zouden moeten?

Citaat:
Nee, helemaal niet, ik ben in de verste verte niet te vergelijken met die vrouw, een man die mij verbied te gaan werken, buiten te komen, mijn kinderen een hoofddoek doet dragen en voor zijn 'werk' maanden/jaar van huis is sjot ik buiten, ik zou het gewoon niet zover laten komen. Ze had al jaren die depressie en dan krijgt ze er nog een kind bij?? Begrijpe wie begrijpen kan.
Wat ik nooit zou willen is een man die voor mij gaat werken, lees: afhankelijk zijn.
laya,
Oef, je hebt me echt doen schrikken...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:33   #167
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Maar mijn punt was dat jullie vrouwen hier het allemaal op één of andere manier opnemen voor de moordenares, hoewel daar geen enkele reden voor is.
Voor mijn part heeft dit niets met haar vrouw-zijn te maken, was zij de 'workaholic' (waar ik dus geen knoppen van geloof, ik deel de mening van Circe, hij hield er een jonger exemplaar op na) en hij een huisman dan zei ik ook dat ik zijn uitzichtloze situatie begrijp. Je bent toch niet getrouwd om je plan te kunnen trekken met je kids als je ernstig ziek bent? Als ik op zo een moment geen steun zou krijgen van mijn man trek ik daar mijn conclusie uit.

Begrijp mij niet verkeerd, wat zij gedaan heeft is erg, ook voor de vader, zelfs al deugt hij in mijn ogen niet als man en vader, dit heeft ook hij niet verdient maar ik begrijp dat het bij bepaalde, afhankelijke mensen zover kan komen.

Laatst gewijzigd door Laya : 2 maart 2007 om 17:35.
Oud 2 maart 2007, 17:34   #168
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Mijne sjoe is moslim remember?
Oud 2 maart 2007, 17:35   #169
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bedoel je daarmee écht dat ze beter af zijn nu??

Ik weet al wel dat jouw haat diep zit, maar zo diep??

Dit heeft niets met haat te maken, maar de nuchtere vaststelling dat het leven voor een vrouw/meisje in een moslimland geen lachertje is, zeker niet als je roots elders liggen.
M.i. heeft die vrouw niet zozeer haar kinderen vermoord om hen een 'hel van een leven' te besparen ergens in Marokko - dat zal natuurlijk wel gespeeld hebben - maar heeft ze als zwaar depressieve vrouw vooral haar man willen treffen : haar man (die haar constant in de steek liet en alleen liet met de opvoeding van 5 kinderen weliswaar naar zijn onbuigzame islamitische wil) heeft haar leven verknoeid door haar in de rol van de islamitische huissloor te duwen, hij heeft haar totaal geïsoleerd (uit haar cultuur en vroegere identiteit), en zij verknoeit nu het zijne door hem te ontnemen wat hem lief is (enfin, lief in termen van 'eer' want met zijn kinderen zat hij blijkbaar niet veel in).
Niemand keurt die daad goed.
Oud 2 maart 2007, 17:35   #170
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Begrijp mij niet verkeerd, wat zij gedaan heeft is erg, ook voor de vader, zelfs al deugt hij in mijn ogen niet als man en vader, dit heeft ook hij niet verdient maar ik begrijp dat het bij bepaalde, afhankelijke mensen zover kan komen.
Ik begrijp ook dat pedo's hun handen niet van kinderen kunnen afhouden. Dat zal me niet beletten er flink op te meppen als ze zich in de buurt van mijn kadeeën zouden wagen.

Laatst gewijzigd door baarle : 2 maart 2007 om 17:36.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:36   #171
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijne sjoe is moslim remember?
Merde! Een tas muntthee dan? Ik heb hier munt van eigen kweek.
Oud 2 maart 2007, 17:38   #172
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dit heeft niets met haat te maken, maar de nuchtere vaststelling dat het leven voor een vrouw/meisje in een moslimland geen lachertje is, zeker niet als je roots elders liggen.
M.i. heeft die vrouw niet zozeer haar kinderen vermoord om hen een 'hel van een leven' te besparen ergens in Marokko - dat zal natuurlijk wel gespeeld hebben - maar heeft ze als zwaar depressieve vrouw vooral haar man willen treffen : haar man (die haar constant in de steek liet en alleen liet met de opvoeding van 5 kinderen weliswaar naar zijn onbuigzame islamitische wil) heeft haar leven verknoeid door haar in de rol van de islamitische huissloor te duwen, hij heeft haar totaal geïsoleerd (uit haar cultuur en vroegere identiteit), en zij verknoeit nu het zijne door hem te ontnemen wat hem lief is (enfin, lief in termen van 'eer' want met zijn kinderen zat hij blijkbaar niet veel in).
Niemand keurt die daad goed.
Ik hoop dat je geen gelijk hebt waar je daar stelt dat ze het ook zou gedaan hebben om hem te 'pakken', dan heeft ze haar kids gewoon gebruikt en hebben zij de hoogste prijs moeten betalen.
Oud 2 maart 2007, 17:38   #173
Banneling

Standaard

Citaat:

Niemand neemt het op voor die moordenares : we geven enkel blijk van emphatie door ons in haar situatie in te leven en de motieven te ontrafelen die haar ertoe gebracht heeft die daad te plegen.
Je doet zoiets zo maar niet omdat je een 'egoïstje' bent. Daar schuilen maanden, zoniet jaren van wrok en depressie achter.
Oud 2 maart 2007, 17:39   #174
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
M.i. heeft die vrouw niet zozeer haar kinderen vermoord om hen een 'hel van een leven' te besparen ergens in Marokko - dat zal natuurlijk wel gespeeld hebben - maar heeft ze als zwaar depressieve vrouw vooral haar man willen treffen
Voila, dat lijkt me een zeer plausibele uitleg. En omdat ze voor haar eigen kleine wraakgevoelens haar kinderen misbruikt heeft, zelfs vermoord heeft, moet ze imho gestraft worden. Zwaarder dan voor een gewone moord zelfs.
Oud 2 maart 2007, 17:40   #175
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je doet zoiets zo maar niet omdat je een 'egoïstje' bent. Daar schuilen maanden, zoniet jaren van wrok en depressie achter.
Ja, en wie wrok en depressie koestert kan niet egoïstisch zijn, zeker?
Oud 2 maart 2007, 17:40   #176
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je geen gelijk hebt waar je daar stelt dat ze het ook zou gedaan hebben om hem te 'pakken', dan heeft ze haar kids gewoon gebruikt en hebben zij de hoogste prijs moeten betalen.
Dat is zo. Maar een zwaar depressieve die denkt zo ver niet. Die wordt gedreven door zwartgalligheid, en vaak ook wrok.
Oud 2 maart 2007, 17:42   #177
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, en wie wrok en depressie koestert kan niet egoïstisch zijn, zeker?

Volgens mij heeft het meer met wrok tegen haar man te maken (die haar leven verknoeit heeft) dan met een egoistische ingesteldheid.
Oud 2 maart 2007, 17:43   #178
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Merde! Een tas muntthee dan? Ik heb hier munt van eigen kweek.
Enkel als het sterke Marokkaanse munt is en niet van die flauwe brol.
Oud 2 maart 2007, 17:43   #179
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is zo. Maar een zwaar depressieve die denkt zo ver niet. Die wordt gedreven door zwartgalligheid, en vaak ook wrok.
Jongens toch, de argumenten die je hier leest...

Een zwaar depressieve denkt zo ver niet... So what? Een pedofiel denkt ook zo ver niet. Ontslaat dat iemand van zijn verantwoordelijkheid?

En ondertussen heeft nog steeds niemand in deze draad zijn medeleven uitgesproken over de vijf kapot gemaakte kinderlevens! Waar zijn hun rechten, dan?

Laatst gewijzigd door baarle : 2 maart 2007 om 17:44.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2007, 17:46   #180
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft het meer met wrok tegen haar man te maken (die haar leven verknoeit heeft) dan met een egoistische ingesteldheid.
Luister eens Online, als ik jou was zou ik dat slachtofferdenken eens twee minuten aan de kant leggen. Iemand die zijn wrok koestert in plaats van iets opbouwend te doen, is wmb zelf schuldig aan de gevolgen daarvan. Die vrouw is toch geen klein kind!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be