Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2004, 19:11   #161
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Nu wordt het helemaal dolle pret. "We"? Heb je persoonlijk mee op de barricaden gestaan in 1830?

Ach ja, "we" hebben natuurlijk in 1302 ook afgerekend met de Fransen en in 1288 met de Luxemburgers en Duitsers...
We, beste vriend, dat zijn tot nader order alle Belgen.
En of U dat graag hoort of niet: daar hoort U ook bij.
Of hebt gij ne Vlaamse Pas?
Stop met onzin te verkondigen, omdat ik op jouw pijnlijke flamingante tenen trap.
Ik heb een hekel aan mensen die vinden in naam van andere mensen te moeten spreken.
U hebt in 1830 niemand buitengesmeten, een groepje Brusselaars en een aantal Waalse milities hebben het Nederlandse leger verhinderd Brussel te betreden. U noch enige andere inwoner van België momenteel heeft daar enig deel in gehad.
Dat is alles. Gaan orakelen dat "we" de Nederlanders hebben buitengewerkt getuigt slechts van een pompeus nationalisme.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 19:46   #162
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Ik ben Belg en ben daar fier op.
Ik ben het ook niet eens met alles wat hier gebeurd, maar probeer dan ook als Belg daar iets aan te doen, in zoverre ik zoiets kan.

En dat, beste Tantist, is het grote verschil tussen U en mij:

Ik beleef mijn Belg-zijn door mee te werken aan de verbetering van onze staat. U blijft aan de zijlijn staan en droomt van beter, zonder er iets aan te doen.
En met dit antwoord heb je weer duidelijker aangetoond dat je niet meer dan een belgicist bent, beter dan ik ooit zou kunnen doen.

Je kan en wil alleen maar in een Belgisch kader denken, en dat maakt je meer nationalist dan Tantist en ik. En dat maakt je ook veel minder redelijk.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2004, 19:56   #163
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Voor de wet ben ik Belg, ik beschouw mezelf echter verbonden met Gent, Vlaanderen, de Nederlanden en Europa (en dat is niet beperkt tot de EU). De Nederlanden is echter het niveau waar ik mezelf het meeste mee asocieer

Nee. Ik kan niet fier zijn op iets waar ik geen verdienste aan heb, enkel mijn ouders kunnen fier zijn op hun neukprestatie.

Omdat dit niet mogelijk is tiens!!! Wat een stomme vraag, Einstein.

Ik kan geen Gentse nationaliteit aanvragen, net zo min als een Vlaamse. En aangezien ik in Vlaanderen woon en het Groot-/Heel-Nederlandse niveau nog niet bestaat, kan ik ook geen Heel-Nederlandse nationaliteit aanvragen, net zo min als een Europese. Dus ik weet niet waarom u zo'n domme vraag stelt, ma bon, u bent belgicist, dat verklaart veel.

(en nu gaan ik een stukske eten)
Wel, Tantist,

Ik heb medelijden met U.
Joepie, dat is dan wederzijds!

Citaat:
U bent Belg, maar voelt zich duidelijk niet goed in die hoedanigheid.
Inderdaad.

Citaat:
Waarom? Omdat U zich blijkbaar vooreerst Nederlander voelt.
Groot-Nederlander, omdat men met Nederlander te veel het huidige land verward.

Citaat:
Mag ik U een raad geven?
Ga naar Nederland.
U maakt u er wel makkelijk van af. Gaat u in Wallonië wonen als Vlaanderen van België afscheid? Want dat is namelijk exact dezelfde situatie. Vlaanderen is een onderdeel van de Nederlanden, ik voel mij Nederlander en Vlaming tegelijk, geen Belg. Mijn nationaal gevoel beperkt zich tot die niveaus: Gentenaar, Vlaming, Nederlander en Europeeër.

Citaat:
Ik ben Belg en ben daar fier op.
Hoe kun je fier zijn op iets waar je geen verdienste aan hebt? Dat is nationalistische nonsens.

Citaat:
Ik ben het ook niet eens met alles wat hier gebeurd, maar probeer dan ook als Belg daar iets aan te doen, in zoverre ik zoiets kan.
Met andere woorden: u kan gewoon niet buiten dat Belgische kader denken door uw nationalistische blindheid. U kiest liever een weg vol doornen dan een mooi effen pad, omdat het bezaait is met tricolore doornen.

Citaat:
En dat, beste Tantist, is het grote verschil tussen U en mij:

Ik beleef mijn Belg-zijn door mee te werken aan de verbetering van onze staat. U blijft aan de zijlijn staan en droomt van beter, zonder er iets aan te doen.
Oh maar beste vriend, er gaat geen dag voorbij zonder dat ik mijn medemens inlicht over de voordelen van het denken met open vizier, zonder belgicistische paardenkleppen. En ik heb er al meer bekeerd als jij met je ouderwetse ideeën die stammen van 2 eeuwen geleden ooit zal doen.

Citaat:
Goede raad: de daad zegt meer dan veel geblaat!
Volg uw eigen raad op, wijsneus. Ik heb gezegd.
Oud 25 januari 2004, 20:00   #164
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

Hij bedoelt: België ingelijfd door Holland.
Neen Dank u, daar hebben we in 1830 al mee afgerekend!
de Walen en de franstalige bourgeoisie ja !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be