Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2007, 20:28   #161
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Cijfers? (misschien uit een ander deel van deze discussie? Het is nogal een tijdje geleden dat ik deze discussie weer ben gaan deelnemen)
.

Sorry mijn fout ik bedoelde die 72% waar Sjaax het over had.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 20:32   #162
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
No problem.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 20:33   #163
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen dat wel, maar als je elk verdrag herziet (dus door het parlement loodst) en er heel veel afvalt, dan zul je dus op het gebied van wetgeving een klap veroorzaken omdat er een gigantische brok nieuwe wetgeving moet ontstaan. Je kan dat, als je het al wil doen, héél geleidelijk doen.
Het is niet zo dat het binnen een jaar geregeld moet zijn, het mag gerust een lange tijd duren. We zullen later de vruchten plukken van deze zorgvuldigheid en dan maakt het weing uit dat we een overgangsperiode hebben van bv 10 a 20 jaar.
Oud 9 mei 2007, 20:35   #164
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Het is niet zo dat het binnen een jaar geregeld moet zijn, het mag gerust een lange tijd duren. We zullen later de vruchten plukken van deze zorgvuldigheid en dan maakt het weing uit dat we een overgangsperiode hebben van bv 10 a 20 jaar.
Hier ben ik opzich nog wel voor te vinden. Dat betekent niet dat ik tegen deze grondwet ben. Ik vind het een werkelijk grootste vooruitgang vergeleken met het oude verdrag. Op gegeven moment zal je tussen een van de twee moeten kiezen. (oud of nieuw verdrag) Zonder twijfel kies ik voor de nieuwe.
Oud 9 mei 2007, 20:39   #165
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Hier ben ik opzich nog wel voor te vinden. Dat betekent niet dat ik tegen deze grondwet ben. Ik vind het een werkelijk grootste vooruitgang vergeleken met het oude verdrag. Op gegeven moment zal je tussen een van de twee moeten kiezen. (oud of nieuw verdrag) Zonder twijfel kies ik voor de nieuwe.
Voor de duidelijkheid, wat bedoelt u met het oude en het nieuwe verdrag?
Oud 9 mei 2007, 20:42   #166
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de duidelijkheid, wat bedoelt u met het oude en het nieuwe verdrag?
Oud: Waar we nu mee zitten
Nieuw: De Europese Grondwet
Oud 9 mei 2007, 20:43   #167
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet je tussen die twee kiezen? Kiezen tussen twee slechten? Je moet m.i. proberen zoveel mogelijk druk op politiekers uit te oefenen dat ze een basaal en democratischer verdrag opstellen. Nu zit de EU nog in een impasse. Nu kunnen de burgers iets van zich laten horen. Hoe langer je wacht met pressie des te groter wordt de kans op een dichtgemetseld vrij ondemocratisch verdrag.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2007, 20:55   #168
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Waarom moet je tussen die twee kiezen? Kiezen tussen twee slechten? Je moet m.i. proberen zoveel mogelijk druk op politiekers uit te oefenen dat ze een basaal en democratischer verdrag opstellen. Nu zit de EU nog in een impasse. Nu kunnen de burgers iets van zich laten horen. Hoe langer je wacht met pressie des te groter wordt de kans op een dichtgemetseld vrij ondemocratisch verdrag.
Precies wat je niet wilt.
Oud 9 mei 2007, 21:03   #169
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Bij deze een link waarin sprake is van 72%: http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37703054.shtml
Oud 9 mei 2007, 21:06   #170
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oud: Waar we nu mee zitten
Nieuw: De Europese Grondwet
In dat geval, ik denk dat we beter nog 2 jaar kunnen doormodderen om alles eruit te halen ipv nu in te stemmen met een halfslachtige oplossing.
Oud 9 mei 2007, 23:30   #171
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij deze een link waarin sprake is van 72%: http://www.scp.nl/publicaties/persbe...37703054.shtml

Er staat dus helemaal niks in die vraag waaruit je kan afleiden dat de Nederlanders méér EU willen, wat u suggereerde.

Enkel dat 72% positief is over het huidige lidmaatschap. Combineer het met de uitslag van het referendum over de grondwet en mijn conclusie is dan dat een meerderheid wel lid van de EU wil blijven, maar eveneens een meerderheid niet wil dat die EU evolueert naar een echt land. (En dan geef je een peiling nog evenveel gewicht als een referendum wat natuurlijk helemaal niet opgaat. Het eerste is in het beste geval een wetenschappelijke benaderingspoging van het tweede. )

Dat is een pleiten voor status quo, helemaal niet voor een mini-verdrag zoals het nu voorligt/schijnt te liggen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 mei 2007 om 23:35.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 11:04   #172
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat de goede kant op.

http://www.nrc.nl/buitenland/article...ersie_Grondwet
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2007, 11:29   #173
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Dat is mooi, De belangrijkste Eu-landen Frankrijk en Duitsland zijn nu voor, notoir dwarsligger GB was ook al gewonnen door Balkenende. De grootste nieuwkomer en beginnende dwarsligger Polen heeft zich ook uitgesproken voor een basisverdrag. Het zou mij echt verwonderen als de andere landen nu nog blijven vasthouden aan de oude ontwerpgrondwet.
Oud 10 mei 2007, 14:08   #174
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is mooi, De belangrijkste Eu-landen Frankrijk en Duitsland zijn nu voor, notoir dwarsligger GB was ook al gewonnen door Balkenende. De grootste nieuwkomer en beginnende dwarsligger Polen heeft zich ook uitgesproken voor een basisverdrag. Het zou mij echt verwonderen als de andere landen nu nog blijven vasthouden aan de oude ontwerpgrondwet.
Het Referendum zal het uitwijzen; men laat zich niet meer zo makkelijk manipuleren.
Oud 10 mei 2007, 16:18   #175
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het Referendum zal het uitwijzen; men laat zich niet meer zo makkelijk manipuleren.
Nog een referendum is niet zo zeker.
Oud 10 mei 2007, 16:26   #176
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Ik hoop het. Een korter verdrag is één. Een flexibeler en democratischer verdrag is een volgende stap.

Als er elementen in een nieuw verdrag worden opgenomen over milieubescherming en energiepolitiek dan betekent dat toch de noodzaak van periodieke aanpassingen? Voor die aanpassingen moeten de mogelijkheden worden gecreëerd.
Oud 10 mei 2007, 21:09   #177
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Nog een referendum is niet zo zeker.
Nee, daar zijn fluweelklevers, zoals ik al vaker postte, zo bang voor als een paus voor de pil.

Maar Nederland(ers) laat/laten zich inmiddels iets minder makkelijk manipuleren; probeert men iets erdoor te jassen dan breekt voortaan echt wel de hel los.
Oud 23 mei 2007, 23:24   #178
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

BRUSSEL - Een simpeler verdrag dan de afgewezen grondwet is de enige oplossing voor de 27 landen van de EU om uit de huidige impasse te komen. Dat zei de Franse president Nicolas Sarkozy woensdag in Brussel na een gesprek met voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie

„Een versimpeld verdrag is de enige weg vooruit. Het kan geen grondwet zijn want de Franse bevolking en anderen hebben nee gezegd", aldus Sarkozy. Volgens Barroso ontstaat er binnen de EU „consensus" over het idee van een simpeler verdrag dan de in 2005 in Frankrijk en Nederland afgewezen grondwet.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...enige_weg.html
Oud 24 mei 2007, 07:11   #179
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BRUSSEL - Een simpeler verdrag dan de afgewezen grondwet is de enige oplossing voor de 27 landen van de EU om uit de huidige impasse te komen. Dat zei de Franse president Nicolas Sarkozy woensdag in Brussel na een gesprek met voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie

„Een versimpeld verdrag is de enige weg vooruit. Het kan geen grondwet zijn want de Franse bevolking en anderen hebben nee gezegd", aldus Sarkozy. Volgens Barroso ontstaat er binnen de EU „consensus" over het idee van een simpeler verdrag dan de in 2005 in Frankrijk en Nederland afgewezen grondwet.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...enige_weg.html
Nederland heeft Frankrijk en Engeland hard nodig om de grondwet van tafel te krijgen.
Als je ziet hoe die zakkenvullers van het Europarlement op Balkenende reageerden ,dan vrees ik het ergste voor de toekomst van Europa
Het EU parlement zie ik liever vandaag vertrekken dan morgen en ik denk
dat de meeste Nederlanders er zo over denken.
De oude facisten- staten van Europa (Duitsland ,Oostenrijk, Italie en Spanje) beginnen steeds sterker hun oude dromen van tafel te halen.
Verhofstadt loopt als schoothondje alleen maar mooi te pronken.
Als de vos de passie preekt boer pas op je kippen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 12:28   #180
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Die grondwet gaat niets veranderen aan de huidige situatie waar we mee zitten.

Het grote probleem met Europa is het te snel toelaten van "arme" staten. Dat heeft geleid tot een overschot aan goedkope werkkrachten en dat zal het economisch voordeel nog meer verplaatsen naar het grootkapitaal.

Europa kan misschien goed zijn op politiek vlak, maar op economisch vlak zijn we de dupe.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be