![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ben ik opzich nog wel voor te vinden. Dat betekent niet dat ik tegen deze grondwet ben. Ik vind het een werkelijk grootste vooruitgang vergeleken met het oude verdrag. Op gegeven moment zal je tussen een van de twee moeten kiezen. (oud of nieuw verdrag) Zonder twijfel kies ik voor de nieuwe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister
|
![]() In dat geval, ik denk dat we beter nog 2 jaar kunnen doormodderen om alles eruit te halen ipv nu in te stemmen met een halfslachtige oplossing.
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er staat dus helemaal niks in die vraag waaruit je kan afleiden dat de Nederlanders méér EU willen, wat u suggereerde. Enkel dat 72% positief is over het huidige lidmaatschap. Combineer het met de uitslag van het referendum over de grondwet en mijn conclusie is dan dat een meerderheid wel lid van de EU wil blijven, maar eveneens een meerderheid niet wil dat die EU evolueert naar een echt land. (En dan geef je een peiling nog evenveel gewicht als een referendum wat natuurlijk helemaal niet opgaat. Het eerste is in het beste geval een wetenschappelijke benaderingspoging van het tweede. ) Dat is een pleiten voor status quo, helemaal niet voor een mini-verdrag zoals het nu voorligt/schijnt te liggen. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 mei 2007 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.nrc.nl/buitenland/article...ersie_Grondwet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er elementen in een nieuw verdrag worden opgenomen over milieubescherming en energiepolitiek dan betekent dat toch de noodzaak van periodieke aanpassingen? Voor die aanpassingen moeten de mogelijkheden worden gecreëerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, daar zijn fluweelklevers, zoals ik al vaker postte, zo bang voor als een paus voor de pil.
Maar Nederland(ers) laat/laten zich inmiddels iets minder makkelijk manipuleren; probeert men iets erdoor te jassen dan breekt voortaan echt wel de hel los.
![]() |
#178 |
Europees Commissaris
|
![]() BRUSSEL - Een simpeler verdrag dan de afgewezen grondwet is de enige oplossing voor de 27 landen van de EU om uit de huidige impasse te komen. Dat zei de Franse president Nicolas Sarkozy woensdag in Brussel na een gesprek met voorzitter José Manuel Barroso van de Europese Commissie
„Een versimpeld verdrag is de enige weg vooruit. Het kan geen grondwet zijn want de Franse bevolking en anderen hebben nee gezegd", aldus Sarkozy. Volgens Barroso ontstaat er binnen de EU „consensus" over het idee van een simpeler verdrag dan de in 2005 in Frankrijk en Nederland afgewezen grondwet. Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/6...enige_weg.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je ziet hoe die zakkenvullers van het Europarlement op Balkenende reageerden ,dan vrees ik het ergste voor de toekomst van Europa Het EU parlement zie ik liever vandaag vertrekken dan morgen en ik denk dat de meeste Nederlanders er zo over denken. De oude facisten- staten van Europa (Duitsland ,Oostenrijk, Italie en Spanje) beginnen steeds sterker hun oude dromen van tafel te halen. Verhofstadt loopt als schoothondje alleen maar mooi te pronken. Als de vos de passie preekt boer pas op je kippen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Parlementslid
|
![]() Die grondwet gaat niets veranderen aan de huidige situatie waar we mee zitten.
Het grote probleem met Europa is het te snel toelaten van "arme" staten. Dat heeft geleid tot een overschot aan goedkope werkkrachten en dat zal het economisch voordeel nog meer verplaatsen naar het grootkapitaal. Europa kan misschien goed zijn op politiek vlak, maar op economisch vlak zijn we de dupe. |
![]() |
![]() |