Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Verreyt (Vlaams belang) - 19 maart tot 25 maart (°1980) Hij stond wel al diverse keren als kandidaat op verkiezingslijsten maar steeds op onverkiesbare plaatsen. Als jongere was zijn inzet voor "de partij" vooral op de Vlaams Belang Jongeren toegespitst.

Discussietools
Oud 11 april 2007, 16:44   #161
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Een zinloze op niets gebaseerde stellingname die elke redelijke discussie uitsluit.
Ik heb niet gezegd dat het VB louter bestaat uit ultra-katholieken. Ik stel wel dat het VB een vergaarbak is voor conservatieve katholieken.
system is offline  
Oud 11 april 2007, 21:56   #162
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=system;2601641]
Citaat:

Alle dogmatische godsdiensten zijn dat per definitie. En dus zeker de zogenaamde 'godsdiensten van het Boek'.
Niet iedere zulke cultuur heeft echter opdracht tot ruiming van onbekeerbare andersdenkenden uitdrukkelijk in haar manifest opgenomen; maar inderdaad, griezelig vind ik ze allemaal.
Oud 11 april 2007, 22:18   #163
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U erkent de vrije mens helemaal niet. Want een mens die vrij voor de islam kiest is bij u niet welkom.
Da's toch ook een vrijheid van keuze ?
Net zoals ikzelf de beslissingskeuze heb, wie ik aanneem of aan wie ik een huis zou verhuren.

Citaat:
Wat u zegt is eigenlijk het volgende: de mens is vrij op voorwaarde dat hij vrij is zoals ik wil dat hij vrij is.
Wie nog de keuze heeft om moslim te worden is vrij.
Eens toegetreden tot de islam, is die vrijheidskeuze voor altijd gedaan, op straffe van..., u weet wel.
Of heeft u ooit al eens een afvallige moslim zijn koran zien verscheuren of verbranden ?
Ik ook niet, vandaar dat uw stelling euh..., geen stelling is, maar eerder een wishfull thinking, die uit een paarse duim is gezogen.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 11 april 2007 om 22:19.
Diego Raga is offline  
Oud 11 april 2007, 22:55   #164
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
,,,,,,,,,,
..... uit een paarse duim is gezogen.
Of uit een willekeurig gekleurde maansikkel-duim.
Oud 12 april 2007, 15:38   #165
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ervaring 40 jaar lang was gelukkig helemaal anders!

u hebt blijkbaar het geluk gehad te kunnen leven in de periode na wo II waar er een ietwat eerlijke verdeling was. Nu zijn we gewoon terug op weg naar een groep die overal voordeel uithaalt (de nieuwe adel) en een groep die steeds langer mag werken en waarvan het loon steeds een lager % van het welvaartspeil zal bedragen (de armen).
the_dude is offline  
Oud 12 april 2007, 15:50   #166
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
u hebt blijkbaar het geluk gehad te kunnen leven in de periode na wo II waar er een ietwat eerlijke verdeling was. Nu zijn we gewoon terug op weg naar een groep die overal voordeel uithaalt (de nieuwe adel) en een groep die steeds langer mag werken en waarvan het loon steeds een lager % van het welvaartspeil zal bedragen (de armen).
Ik heb zeker geluk gehad maar ook hard en met plezier gewerkt.
Je kunt natuurlijk steeds vergelijken met anderen die meer verdienen.
Zo heb je altijd minder!
Je kunt ook vergelijken met de honderden miljoenen wereldwijd die ons terecht beschouwen als verwende kinderen, met salarissen en dubbel verlofgeld en ziekteverzekering en dopgeld en pensioen en brugpensioen waar zij zelfs niet kunnen van dromen.
Zo heb je altijd veel meer!

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 april 2007 om 15:51.
luc broes is offline  
Oud 12 april 2007, 16:44   #167
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar rijkdom kan men vergaren door zelf hard te werken, ofwel door niet te werken.
D eenvoudigste manier om aan een klein fortuin te komen, is nog altijd met een groot te beginnen

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 april 2007 om 16:44.
filosoof is offline  
Oud 12 april 2007, 17:26   #168
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
D eenvoudigste manier om aan een klein fortuin te komen, is nog altijd met een groot te beginnen
Je kunt niet geloven hoeveel voldoening het geeft als je kunt zeggen: ik heb nooit op iemands kap geleefd, ik heb het geluk gehad anderen laten delen in wat ik zelf door hard werk verworven heb.
En mijn bedoeling is nooit geweest om een (klein) fortuin te verzamelen. Wel om goed te leven.

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 april 2007 om 17:28.
luc broes is offline  
Oud 12 april 2007, 17:45   #169
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Citaat:
Niet iedere zulke cultuur heeft echter opdracht tot ruiming van onbekeerbare andersdenkenden uitdrukkelijk in haar manifest opgenomen; maar inderdaad, griezelig vind ik ze allemaal.
Neen maar deze vermaletijde opdracht blijft in potentie sluimeren bij elke godsdienst 'van het Boek'. Wel in de gaten blijven houden dus.

Laatst gewijzigd door system : 12 april 2007 om 17:51.
system is offline  
Oud 12 april 2007, 17:56   #170
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's toch ook een vrijheid van keuze ?
Net zoals ikzelf de beslissingskeuze heb, wie ik aanneem of aan wie ik een huis zou verhuren.

Wie nog de keuze heeft om moslim te worden is vrij.
Eens toegetreden tot de islam, is die vrijheidskeuze voor altijd gedaan, op straffe van..., u weet wel.
Of heeft u ooit al eens een afvallige moslim zijn koran zien verscheuren of verbranden ?
Ik ook niet, vandaar dat uw stelling euh..., geen stelling is, maar eerder een wishfull thinking, die uit een paarse duim is gezogen.
Ik bedoel dat wie islamiet is en wil lid worden van het VB kan dit volgens deze stelling niet. Dus die wordt uitgesloten. U zegt het zelf. Dus niet iedereen kan lid worden van het VB. Dus uw partij sluit mensen uit. Dus is er geen vrijheid meer om al dan niet toe te treden. Dat lijkt me toch evident.

Laatst gewijzigd door system : 12 april 2007 om 17:57.
system is offline  
Oud 12 april 2007, 18:11   #171
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik bedoel dat wie islamiet is en wil lid worden van het VB kan dit volgens deze stelling niet. Dus die wordt uitgesloten. U zegt het zelf. Dus niet iedereen kan lid worden van het VB. Dus uw partij sluit mensen uit. Dus is er geen vrijheid meer om al dan niet toe te treden. Dat lijkt me toch evident.
Niet iedereen kan aansluiten bij de Rotary, dus die sluiten mensen uit.
De syndikaten weigeren VB-ers, dus die sluiten mensen uit.
Niet iedereen kan zomaar Belg worden, dus België sluit mensen uit!
Turkse verenigingen in België werven mensen aan op basis van Turkse afkomst. Dus die sluiten mensen uit.
Dat lijkt me toch evident.
luc broes is offline  
Oud 12 april 2007, 18:25   #172
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet iedereen kan aansluiten bij de Rotary, dus die sluiten mensen uit.
De syndikaten weigeren VB-ers, dus die sluiten mensen uit.
Niet iedereen kan zomaar Belg worden, dus België sluit mensen uit!
Turkse verenigingen in België werven mensen aan op basis van Turkse afkomst. Dus die sluiten mensen uit.
Dat lijkt me toch evident.
Mij maakt het niet uit wie het VB aanneemt of niet. Wat ik stel is dat men niet moet spreken over 'de vrijheid van de mens' als men mensen al op voorhand uitsluit.

Laatst gewijzigd door system : 12 april 2007 om 18:27.
system is offline  
Oud 12 april 2007, 18:40   #173
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, het VB staat achter echte democratie, wat niet kan gezegd worden van de gemiddelde islamiet.
Kan een VB-er of iemand anders dan zomaar lid worden van een islamitische vereniging zonder moslim te zijn of rekening te houden met islamitische 'gevoeligheden' ?

Indien niet, dan sluit die eveneens mensen uit, dus kan niet iedereen lid ervan worden.
De islam is in uw gesluierde blikveld wsl een toonbeeld van ruimdenkendheid, tolerantie en pluralisme waar het VB nog een puntje aan kan zuigen.

Btw: alleen bij de Bond Zonder Naam is iedereen welkom, nergens anders.
Diego Raga is offline  
Oud 12 april 2007, 19:02   #174
system
Banneling

Standaard

Citaat:
(1)Tuurlijk, het VB staat achter echte democratie, wat niet kan gezegd worden van de gemiddelde islamiet.
Kan een VB-er of iemand anders dan zomaar lid worden van een islamitische vereniging zonder moslim te zijn of rekening te houden met islamitische 'gevoeligheden' ?

Indien niet, dan sluit die eveneens mensen uit, dus kan niet iedereen lid ervan worden.
(2)De islam is in uw gesluierde blikveld wsl een toonbeeld van ruimdenkendheid, tolerantie en pluralisme waar het VB nog een puntje aan kan zuigen.

Btw: alleen bij de Bond Zonder Naam is iedereen welkom, nergens anders.
(1)Dat is nu juist de vraag.
De Winter en zijn banden met de 'Alte Kamaraden'.
Vergeten??

(2)De islam als zijnde tolerant: ik heb nergens beweerd dat de islam tolerant is of niet. Ik denk eerder niet. Maar er zullen ook gematigde moslims zijn. Dat kan niet anders. En toch zijn die de facto uitgesloten van het VB. omdat ze een geloof aanhangen. Goed, ze doen maar, maar dan moeten ze het niet hebben 'de vrijheid van de mens'. Larie en apekool die vrijheid van het VB.

Laatst gewijzigd door system : 12 april 2007 om 19:09.
system is offline  
Oud 14 april 2007, 13:27   #175
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Of uit een willekeurig gekleurde maansikkel-duim.
Bedankt voor de toelichting Willem, maar hoe dan ook, een paarse of maansikkelige duim zijn beiden nefast voor het concept democratie.
Diego Raga is offline  
Oud 14 april 2007, 13:33   #176
Diego Raga

Standaard

Citaat:
(1)Dat is nu juist de vraag.
De Winter en zijn banden met de 'Alte Kamaraden'.
Vergeten??
Staat dat in de statuten van het VB ?

Citaat:
(2)
Citaat:
De islam als zijnde tolerant: ik heb nergens beweerd dat de islam tolerant is of niet. Ik denk eerder niet. Maar er zullen ook gematigde moslims zijn. Dat kan niet anders. En toch zijn die de facto uitgesloten van het VB. omdat ze een geloof aanhangen. Goed, ze doen maar, maar dan moeten ze het niet hebben 'de vrijheid van de mens'. Larie en apekool die vrijheid van het VB.
Een 'gematigd moslim' klinkt goed voor de poco's onder de dhimmies.
Laat die 'gematigde moslims' eerst zelf maar eens bewijzen dat het hun menens is met democratische doeleinden, door bv hun vrouwen en dochters gelijke rechten te geven als zijzelf.
Pas dan zijn uw woorden geloofwaardig mbt 'de vrijheid van de mens.'
Anders bent u larie en apekool aan het verkopen.

Enneh..., o ja, hoe zit het ondertussen met de toetreding van een niet-moslim in een islamitische partij ?
Is dat ook een 'recht' ?
Diego Raga is offline  
Oud 15 april 2007, 09:00   #177
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Staat dat in de statuten van het VB ?

Een 'gematigd moslim' klinkt goed voor de poco's onder de dhimmies.
Laat die 'gematigde moslims' eerst zelf maar eens bewijzen dat het hun menens is met democratische doeleinden, door bv hun vrouwen en dochters gelijke rechten te geven als zijzelf.
Pas dan zijn uw woorden geloofwaardig mbt 'de vrijheid van de mens.'
Anders bent u larie en apekool aan het verkopen.

Enneh..., o ja, hoe zit het ondertussen met de toetreding van een niet-moslim in een islamitische partij ?
Is dat ook een 'recht' ?
U gaat precies ervan uit dat alle moslims bommenleggers zijn of radicaal zijn. Er zijn toch islamitische vrouwen in het Vlaamse parlement. Ik bemerk niet veel verschil in hun optreden met de andere Vlaamse politica. Dat is juist alsof ik zou poneren dat alle katholieken tegen euthanasie zijn, of dat alle mensen die op het VB stemmen (neo) fascisten zijn. Dat is niet zo. En niet elke moslim is radicaal. Er zijn moslims die zich hebben geïntegreerd in onze maatschappij. Dat de islam in Europa een ‘Westerse islam’ moet worden, dat is juist. En daar sta ik volledig achter. Maar een Vlaming die overgegaan is naar de islam kan dus geen lid worden van het VB als ik het goed begrijp. Ook al zou hij geboren zijn uit Vlaamse ouders en getogen is in Lier bijvoorbeeld om maar wat te zeggen en daar heel zijn leven heeft gewoond. Dus alle Vlamingen moeten katholiek zijn. AVK-VVK. Dus vrijzinnigen zijn dan ook geen goede Vlamingen. Dat is toch absurd. Hoeveel orthodoxe katholieke Vlamingen zijn er overigens nog??

Als dat de politiek is van het VB, mij goed. Ze doen maar. Ik heb geen enkele affiniteit met het VB wiens leiders ik voor geen cent vertrouw. Maar dan moeten ze in het VB niet afkomen dat ze ‘opkomen voor de vrijheid van de mens’ indien ze mensen uitsluiten.

Een islamitische partij is een religieuze partij. Het VB is toch geen religieuze partij? Je gaat je toch niet aansluiten als protestant bijvoorbeeld bij een islamitische partij. Maar als een islamitische partij een niet-moslim zou uitsluiten dan moet zulke partij evenmin zijn mond vol moeten hebben dat zij opkomen ‘voor de vrijheid van de mens’. Dat lijkt me evident ja.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2007 om 09:04.
system is offline  
Oud 15 april 2007, 11:29   #178
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt niet geloven hoeveel voldoening het geeft als je kunt zeggen: ik heb nooit op iemands kap geleefd, ik heb het geluk gehad anderen laten delen in wat ik zelf door hard werk verworven heb.
En mijn bedoeling is nooit geweest om een (klein) fortuin te verzamelen. Wel om goed te leven.
Helaas dat 'die anderen' vooral aandeelhouders zijn van de banken, de verzekeringmaatschappijen, en de financiele holdings.
driewerf is offline  
Oud 15 april 2007, 14:09   #179
Diego Raga

Standaard

Citaat:
U gaat precies ervan uit dat alle moslims bommenleggers zijn of radicaal zijn.
Dat niet, maar ik ga er van uit dat er veel te weinig moslims zijn die ingaan tegen de radicaliteit van hun extremistische geloofsbroeders, in tegenstelling tot de westerse 'democraten', die vol gas geven tegen alles wat naar rechts nationalisme ruikt.

Ik wacht dan ook nog steeds op een openbare betoging van moslims, die zich radicaal uitspreken tegen het bommenextremisme van hun geloofsgenoten, hier in Europa en elders.

Citaat:
Er zijn toch islamitische vrouwen in het Vlaamse parlement. Ik bemerk niet veel verschil in hun optreden met de andere Vlaamse politica.
Die moedige islamitische vrouwen worden dan ook meestal uitgespuwd door hun mannelijke geloofsgenoten.
En zolang ze niet echt ingaan tegen de islamitische discriminatie die hun geloofszusters ondergaan, ben ik niet echt overtuigd van hun emanciperende slagkracht in de politiek, maar dat ze eerder dienen als schaamlapje en stemmentrekkers voor de autochtone politieke partijen.

Citaat:
Dat is juist alsof ik zou poneren dat alle katholieken tegen euthanasie zijn, of dat alle mensen die op het VB stemmen (neo) fascisten zijn. Dat is niet zo.
Europa heeft dan ook voldoende geleden onder de knoet van het katholiscisme en fascisme.
Trouwens, als ik zo vrij mag zijn: Was het niet Churchill himself, die zei dat het toekomstige fascisme zou worden uitgedragen door anti-fascisten ?
Als ik zo eens de dagelijkse paarse politiek bekijk, kan ik de man niet anders dan gelijk geven.

Citaat:
En niet elke moslim is radicaal. Er zijn moslims die zich hebben geïntegreerd in onze maatschappij. Dat de islam in Europa een ‘Westerse islam’ moet worden, dat is juist. En daar sta ik volledig achter.
OK, maar kunt u dan iets genuanceerder aanduiden wat juist het verschil is tussen een 'westerse islam' en de oorspronkelijke zoals voorgeschreven in de koran ?
Want daar ben ik nl nog niet helemaal uit.

Citaat:
Maar een Vlaming die overgegaan is naar de islam kan dus geen lid worden van het VB als ik het goed begrijp. Ook al zou hij geboren zijn uit Vlaamse ouders en getogen is in Lier bijvoorbeeld om maar wat te zeggen en daar heel zijn leven heeft gewoond.
Het is ieders recht om een religieus geloof naar keuze aan te nemen, maar als de belijdenis hiervan blijkt te botsen met democratische beginselen of gelijkheid van rechten, is het niet meer dan normaal dat die persoon zichzelf uitsluit van organisaties die deze gelijkheidswaarden uitdragen.

Zolang de gelovige geen scheiding toestaat tussen 'kerk en staat', zolang mag die 'gelovige' in zijn eigen wereldje leven, met alle consequenties vandien.

Een rugbyspeler kan zich ook niet dezelfde manier van spelen veroorloven in een voetbalploeg.

Citaat:
Dus alle Vlamingen moeten katholiek zijn. AVK-VVK. Dus vrijzinnigen zijn dan ook geen goede Vlamingen. Dat is toch absurd. Hoeveel orthodoxe katholieke Vlamingen zijn er overigens nog??
Waar staat ergens dat Vlamingen katholiek moeten zijn om door het VB als 'goede Vlaming' beoordeeld te worden ?
Ikzelf hang geen enkel geloof aan, spaar me ervan, en ken voldoende atheisten en vrijzinnigen die zich toch kunnen vinden in het partijprogramma.

Citaat:
Als dat de politiek is van het VB, mij goed. Ze doen maar. Ik heb geen enkele affiniteit met het VB wiens leiders ik voor geen cent vertrouw. Maar dan moeten ze in het VB niet afkomen dat ze ‘opkomen voor de vrijheid van de mens’ indien ze mensen uitsluiten.
De mensen die het VB uitsluit, zijn in hun ideologische overtuiging zelf tegen die menselijke vrijheid van meningsuiting, of is de islam het toonbeeld van die 'vrijheid en gelijkheid' ?

Citaat:
Een islamitische partij is een religieuze partij. Het VB is toch geen religieuze partij? Je gaat je toch niet aansluiten als protestant bijvoorbeeld bij een islamitische partij.
Net wat ik hierboven schreef, het een sluit het ander uit.

Citaat:
Maar als een islamitische partij een niet-moslim zou uitsluiten dan moet zulke partij evenmin zijn mond vol moeten hebben dat zij opkomen ‘voor de vrijheid van de mens’. Dat lijkt me evident ja.
Het zouden m'n eigen woorden kunnen zijn.
Diego Raga is offline  
Oud 15 april 2007, 15:19   #180
system
Banneling

Standaard

[quote=Diego Raga;2608531]Dat niet, maar ik ga er van uit dat er veel te weinig moslims zijn die ingaan tegen de radicaliteit van hun extremistische geloofsbroeders, in tegenstelling tot de westerse 'democraten', die vol gas geven tegen alles wat naar rechts nationalisme ruikt.

Citaat:
Ik wacht dan ook nog steeds op een openbare betoging van moslims, die zich radicaal uitspreken tegen het bommenextremisme van hun geloofsgenoten, hier in Europa en elders.
Daar ben ik het mee eens.

Citaat:
Die moedige islamitische vrouwen worden dan ook meestal uitgespuwd door hun mannelijke geloofsgenoten.
En zolang ze niet echt ingaan tegen de islamitische discriminatie die hun geloofszusters ondergaan, ben ik niet echt overtuigd van hun emanciperende slagkracht in de politiek, maar dat ze eerder dienen als schaamlapje en stemmentrekkers voor de autochtone politieke partijen.
Dat het moedige vrouwen zijn ben ik het ook mee eens. Maar ze zullen toch wel aardig stemmen krijgen van moslims.
Citaat:
Europa heeft dan ook voldoende geleden onder de knoet van het katholiscisme en fascisme.
Ook hierin kan ik me aansluiten.
Citaat:
Trouwens, als ik zo vrij mag zijn: Was het niet Churchill himself, die zei dat het toekomstige fascisme zou worden uitgedragen door anti-fascisten ?
Als ik zo eens de dagelijkse paarse politiek bekijk, kan ik de man niet anders dan gelijk geven
.

Wat bedoelt u hier?

Citaat:
OK, maar kunt u dan iets genuanceerder aanduiden wat juist het verschil is tussen een 'westerse islam' en de oorspronkelijke zoals voorgeschreven in de koran ?
Want daar ben ik nl nog niet helemaal uit.
Een islam die de scheiding van kerk en staat aanvaardt bijvoorbeeld.Zoals vele moslims in Turkije. U hebt de betoging gisteren gezien aan het monument van M. Kemal Attaturk. 300.000 mensen in het geweer voor de lekenstaat. En de overgrote meerderheid van deze massa was moslim of niet?

Citaat:
Het is ieders recht om een religieus geloof naar keuze aan te nemen, maar als de belijdenis hiervan blijkt te botsen met democratische beginselen of gelijkheid van rechten, is het niet meer dan normaal dat die persoon zichzelf uitsluit van organisaties die deze gelijkheidswaarden uitdragen.
Ja maar dan gaat men automatisch ervan uit dat alle moslims de scheiding van kerk en staat niet aanvaarden. Er zijn ook gematigde moslims die besloten hebben hier te leven en het politiek spel te spelen zoals het hier wordt gespeeld. En die worden ook uitgesloten. Ik ben er zelfs zeker van dat er in Antwerpen moslims (die reeds lang in Antwerpen woonden) zijn die op het VB stemmen. Niet veel, maar er zijn er. Bij de vorige verkiezingen verscheen hier zelfs een korte reportage over op de TV.

Laatst gewijzigd door system : 15 april 2007 om 15:22.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be