Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2007, 19:59   #161
chev.errant
Burger

Standaard Groen! Wil Intrekking Verbod Hoofddoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
In Antwerpen vraagt Groen! om het
verbod op het dragen van een hoofddoek
in te trekken.

Stadsmedewerkers die aan een loket
zitten, mogen geen religieuze symbolen
dragen.

Maar volgens Groen! geeft Antwerpen op
die manier het signaal dat
moslimvrouwen niet welkom zijn.

Eerder had ook de christelijke vakbond
ACV al protest aangetekend.

Het ACV wijst erop dat het verbod ook
wordt opgelegd aan moslimvrouwen die
niet met het publiek in aanraking
komen.

Ik ben content dat ik niet meer bij de acv ben en dat groenen daarvoor pleiten is oud nieuws.

Antwerpen zou een verkeerd signaal geven dat moslimvrouwen niet welkom zijn?Wat voor bullshit is me dat nu weeral?
Ze zitten hier niet in hun land,ze zitten hier in een westers land en ze moeten maar eens beseffen dat het hier niet is zoals in hun land,punt.
Volledig mee eens ! "Het is maar een hoofddoek", pleiten sommigen, maar het is veel meer dan dat. Het is een symbool van religie en van religieuze (islamitische) indoctrinatie. Het wordt eens tijd dat men religieuze indoctrinatie veroordeelt en niet enkel zogenaamd racisme. Wanneer gaan "groenen" eens beseffen dat religieuze tolerantie misschien wel behoort "tot een betere wereld", maar voorbijzien aan het feit dat wat nu (en de laatste 20, 30 jaar plaatsvindt) geen "betere wereld" betekent, maar alleen een stelselmatige overname van westerse tradities door "arabische, islamitsche" tradities. Wat als multi-culturele waarde wordt voogesteld door de "groenen" is alleen maar een "mono-cultuur" in vele Belgische (en ongetwijfeld vele Europese wijken), namelijk die van Arabische cultuur boven elke andere cultuur ! Kom eens een kijkje nemen in bepaalde wijken, groene makkers, en
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:03   #162
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zoals in Mollahbeek?

Blijkbaar went het voor de nochtans kruiperige pocos in Mollahbeek ook niet. Dan toch maar geen 'verrijkingen' moeten de laatste pocos gedacht hebben toen ze de 'witte vlucht' vervoegden.
Je moet gewoon blij zijn dat je een volksverhuizing eens van dichtbij mag meemaken.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:04   #163
chev.errant
Burger

Standaard Groen! Wil Intrekking Verbod Hoofddoek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Lees de tekst nog eens goed.
Dus volgens u mogen ze er wel met een hoofddoek zitten maar niet met een kruiske ofzo?
Als men zegt;geen enkel religieus symbool dan hoort daar ook een hoofddoek bij en moet je niet komen memmen.

En ik zou niet willen bediend worden met iemand die zich hier toch niet willen aanpassen.Ik zou nooit bij een loket bediende gaan die een hoofddoek draagt.
Zijn we hier nog in België, Europa, of wat ? Als ik aan een loket wil bediend worden door iemand in hoofddoek, zal ik naar een Islamitisch land gaan. Intussen wil ik in mijn eigen land nog wel bediend worden door iemand ZONDER hoofddoek. Iemand met een kruisje kan er nog mee door; België is, als mijn kennis mij niet tekort schiet, nog altijd een in hoofdzaak christelijk-religieus land...
chev.errant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:12   #164
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Je moet gewoon blij zijn dat je een volksverhuizing eens van dichtbij mag meemaken.
En waarom zou men daar blij om moeten zijn?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:12   #165
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Zijn we hier nog in België, Europa, of wat ? Als ik aan een loket wil bediend worden door iemand in hoofddoek, zal ik naar een Islamitisch land gaan. Intussen wil ik in mijn eigen land nog wel bediend worden door iemand ZONDER hoofddoek. Iemand met een kruisje kan er nog mee door; België is, als mijn kennis mij niet tekort schiet, nog altijd een in hoofdzaak christelijk-religieus land...
Tuurlijk,volledig mee eens maar waarom zegt ge dat nu tegen mij?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:13   #166
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En waarom zou men daar blij om moeten zijn?
Omdat er toch nooit iets interessants op TV is.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:15   #167
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vind jij
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 20:16   #168
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Geseculariseerd land, mijn beste. De linkse kerk heeft zich uitgesloofd om alle kruisjes uit rechtbanken en openbare instellingen verwijderd te krijgen (waarvoor dank), maar slooft zich nu merkwaardig genoeg uit om nieuwe symbolen (zoals de hoofddoeken) op te dringen. Compleet gestoord gedrag, niet?
Oud 29 maart 2007, 20:18   #169
Banneling

Standaard

Citaat:
Schotelantenne kopen, afstemmen op een arabische zender, en jouw probleem is opgelost.
Oud 29 maart 2007, 20:45   #170
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
U zei?
Wat bedient u eiegenlijk met deze bespottelijke reactie?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 21:48   #171
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat bedoelt u eigenlijk met deze bespottelijke reactie?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 22:48   #172
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Een hoofddoek maakt je niet onherkenbaar. Een boerka wel.
Ontwijkend antwoord: hebben de boerka en de hoofddoek niet dezelfde achtergrond. Is de boerka niet het ouderwets badpak en de hoofddoek de bikini, als ik het zo moet stellen.
De oude overtuigde garde verwerpt dat laatste ook ten voordele van het eerste.
Oud 30 maart 2007, 00:21   #173
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, over een dikke generatie zijn de moslims hier wel in de meerdheid, en dan zullen ze uiteraard het straatbeeld en de cultuur bepalen.

Troost je, het zal wel wennen!
Kijk hier maar eens!
http://www.youtube.com/watch?v=LNUqLztI4mQ
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 00:24   #174
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geseculariseerd land, mijn beste. De linkse kerk heeft zich uitgesloofd om alle kruisjes uit rechtbanken en openbare instellingen verwijderd te krijgen (waarvoor dank), maar slooft zich nu merkwaardig genoeg uit om nieuwe symbolen (zoals de hoofddoeken) op te dringen. Compleet gestoord gedrag, niet?
De linkse kerk heeft zich ook uitgesloofd voor openbaar onderwijs zonder religieuze invloed. Nu serveert de linkse kerk halal vlees in hun scholen!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 09:47   #175
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Een zandloper op uw hoofd?
Why not?
Ik hoop dat voor jou nooit de verschrikkelijke tijd komt, waarop je mijn grote hit "Zand Zand Zand" alle dagen op de radio moet horen draaien...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 13:55   #176
Winterhamer
Banneling

Standaard

Groen! vind een religie belangrijker dan natuurbescherming en dierenrechten
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 16:29   #177
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Groen! vind een religie belangrijker dan natuurbescherming en dierenrechten
Vond je die idiote en op niets gebaseerde opmerking zo fantastisch van jezelf dat je hem nog eens moest herhalen ofzo?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 16:32   #178
Banneling

Standaard

Citaat:
Vond je die idiote en op niets gebaseerde opmerking zo fantastisch van jezelf dat je hem nog eens moest herhalen ofzo?

De groenen trekken de kaart van de islam als het op het verdedigen van dierenrechten aankomt. Geen groene die het overweegt om iets te ondernemen tegen de gruwelijke martelpraktijken die men het koosnaampje van 'rituele slachtingen' gaf. Groenen en moslimfundamentalisten : twee handen op één buik.
Oud 30 maart 2007, 16:51   #179
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De groenen trekken de kaart van de islam als het op het verdedigen van dierenrechten aankomt. Geen groene die het overweegt om iets te ondernemen tegen de gruwelijke martelpraktijken die men het koosnaampje van 'rituele slachtingen' gaf. Groenen en moslimfundamentalisten : twee handen op één buik.
Informeer je misschien iets beter ofzo. Het is niet omdat de groenen niet meeheulen met de massa in de hypocriete selectieve verontwaardiging over dierenwelzijn als het op rituele slachtingen aankomt, dat zij daar voorstander van zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 17:19   #180
Banneling

Standaard

Citaat:
Informeer je misschien iets beter ofzo. Het is niet omdat de groenen niet meeheulen met de massa in de hypocriete selectieve verontwaardiging over dierenwelzijn als het op rituele slachtingen aankomt, dat zij daar voorstander van zijn.
Haha, de klassieke excuustruus van de groenen : aangezien Decroo 1 keer per jaar levende visjes mag eten op één of andere kermiskoers , mogen de moslims altijd en ongehinderd dieren martelen in naam van hun geloof. Meer nog, ze hebben het recht het gemarteld vlees op te dringen aan alle leerlingen van de Antwerpse stadsscholen.
En martelprakijken op dieren thuis worden niet geverbaliseerd, althans niet als de daders moslims zijn, en zeker niet tijdens de ramadan. De selectieve, hypocriete dhimmitude tgo islamitische gevoeligheidjes !!! Nooit geweten van groenen die selectief rekening hielden met de gevoeligheden van het bijna uitgestorven ras van landbouwers die zelf een dier op de boerderij slachten. In tegendeel, die hebben de groenen figuurlijk zelf de das omgedaan met hun regeltjesfundamentalisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be