![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Engadinois is dat geen Frans dialect? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Klassieke voorbeelden voor elke student Romaanse...[/size] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Het onderscheid tussen allochtone en autochtone talen heeft niets met apartheid te maken (Hoe kòmt iemand erop? Het lijkt zelfs niet eens op apartheid), maar met logica. Mensen die hier als buitenlanders vrijwillig komen wonen, en hun nakomelingen, kunnen niet eisen dat hun taal hier erkend wordt omdat die taal hier nu eenmaal geen eigen grondgebied heeft en niet hier ontstaan is. Het is de taal van een ander land. Allochtonen worden geacht zich aan te passen aan het land waar ze komen wonen, ook op taalgebied. Autochtone minderheidstalen zijn wel hier ontstaan en/of hebben een eigen taalgebied, dus komen ze wel voor erkenning in aanmerking. Zij hebben hier hun thuisbasis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() De overheid zou zich minimum aan de officiele taal moeten houden, daar pleit ik voor. Meer dan economisch en algemener is dat toch niet, er een taaltje bijzetten? Wat doen trouwens die paar franstalige zinnen op een folder? O help ze komen ons bezetten?
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Lijkt me logisch hetgeen Dimitri zegt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Quand la mer monte j'ai honte, Quand elle descend , je me répends"... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Wat is er zo onlogisch of verwerpelijk aan het principe dat de overheid zich moet houden aan de officiële taal en geen andere talen mag gebruiken in de publieke dienstverlening? Zonder deze wet zou een evt. Franstalige meerderheid in niet-faciliteitengemeenten kunnen overgaan tot het volledig gelijkstellen van het Frans aan het Nederlands, waardoor de Franstaligen zeker niet zullen integreren en het Nederlandstalig karakter volledig verloren gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En nog iets. Die Frans-Vlamingen zijn niet uit vrije wil naar Frankrijk verhuisd. Hun dorpen en steden werden bij Frankrijk gevoegd. Die Marrokanen zijn uit vrije wil naar hier verhuisd. Dus moeten ze zich aanpassen. Belachelijke vergelijking dus. En uw redenering om Nederlands gelijk te stellen met Arabisch houdt geen steek. Het gaat niet op om mensen wiens dorp of stad buiten hun wil bij een vreemd land gevoegd wordt, te vegelijken met gastarbeiders en importbruidjes die uit vrije wil naar hier komen, goed wetende dat de officiële taal hier Nederlands is. Als het toch zoveel gevraagd is van die Walen en Marrokanen om Nederlands te leren, geen probleem, maar dan moeten ze ervoor kiezen om ginder te blijven. Zo zou ik ne keer moeten naar Wallonië verhuizen en eisen dat het bestuur mij daar in het Nederlands helpt of anders beginnen zeuren en jengelen over apartheid, xenofobie enz... Ik zie mij daar al staan op dat Waals gemeentehuis of stadhuis, staan klagen dat die bediende xenofoob is omdat hij of zij mijn vraag niet in het Nederlands wilt beantwoorden. Misschien zou'k dat voor de lol eens moeten doen? Of ik zie mij al een klachtenbrief schrijven naar de Waalse overheid omdat hun brieven niet in het Nederlands zijn. In de streek rond Geraardsbergen over de taalgrens wonen naar 't schijnt veel Vlamingen. Dat die maar ne keer klagen dat die Walen xenofoob zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister
|
![]() 1. Het probleem is de frase: "geen andere talen mag gebruiken". Waarom zou de overheid zich ook niet in andere talen bekend mogen maken? Overigens: de website www.vlaanderen.be is zwaaaaaaaaar in fout: er bestaat immers de mogelijkheid om Engels, Duits en Frans te selecteren. En dat voor een overheidsorgaan!
2. De meerderheid beslist, dat is nog steeds de gang van zaken in een democratie dacht ik. Of is Vlaanderen "heilige grond" die voor eeuwig aan Nederlandstaligen is toegewezen?
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||