Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2007, 20:30   #161
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is niet omdat hij het als een "grapje" bedoelde en omdat hij zegt dat hij ook met die man gevoetbald heeft dat het geen ongepast gedrag is hé. Wat had je nu verwacht dat hij ging zeggen?
!!!Een neger als bal gebruiken?!Dat is inderdaad wat overdreven! ik dacht dat hij hem enkel een vriendschappelijke stamp tegen zijn gat gegeven had
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 20:31   #162
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Rep u naar uw huisapotheek.
En in 't vervolg een beetje letten op wat u allemaal vreet en zuipt.
mischien heeft hij een couscous geprobeert
Oud 3 april 2007, 20:31   #163
Pukkie
Burger

Pukkie's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een paar dagen geleden nog een docu bekeken over die indrukwekkende en fascinerende zwarte gaten in het heelal. Daar valt niet mee te lachen. Zelfs de Jean Marie heeft nu aan den lijve mogen ondervinden dat er met een zwart gat niet te spotten valt.
Ge moet het u eens voorstellen: dien zwarten type heeft gewoon één van de meest legendarische en beroemdste voeten van Mexico 86' onder zijnen derrière gekregen. En dat kan gevolgen hebben... namelijk, dat dien brave kerel de rest van zijn leven zijn gat niet meer gaat wassen.
Pukkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 20:36   #164
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
En denk je nu echt dat dit indruk maakt? Aan liefdadigheid doen sluit denigrerend gedrag echt niet uit hoor. Maar dat is te moeilijk zeker? De kolonialen dachten vroeger ook dat ze de zwarten goed behandelden.
met u moet men ook alle dagen niet lachen hé, Edina? Gij gaat moeite hebben om getrouwd te raken meiske...
Oud 3 april 2007, 20:42   #165
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

de staatsveiligheid die ervoor zorgt dat zangeresjes niet naar eurosong mogen omdat ze als 16jarige bij de verkeerde jongerenvereniging waren

het CGKR dat BV's publiek de mantel uitveegt omwille van vakantiestrapatsen

...

het is duidelijk dat de geviseerden altijd in dezelfde kant van het politieke spectrum zitten of gesitueerd worden. Maar een BV kan gerust zeggen dat hij het niet erg vindt dat Pim Fortuyn wordt vermoord, of met trots zeggen dat hij een bloeddorstige ideologie als het maoïsme aanhing.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 20:44   #166
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Onnozele worst. Zie je het CGKR al uitleg vragen aan onbekende crapuultjes?
U hebt er werkelijk niks van begrepen.
Droso laat weer eens zien hoe scherp haar oordelingsvermogen is: in een oogwenk katalogeert ze iemand bij de klasse "onnozele worsten".Madam studeert psychologie, men ziet het. Bravo Droso, een kus van de Witte en een bank vooruit
Oud 3 april 2007, 20:50   #167
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus normaliter zou dat raciale aspect ergens een rol moeten gespeeld hebben bij dit vergrijp. Of is het CGKR hier gewoon opgesprongen omdat het 'slachtoffer' zwart of gekleurd is? In dat geval is niet Pfaff de 'racist', maar wel het CGKR. Is er hier niemand die weet hoe de vork juist in de steel zit?
filmpke uiteraard niet gezien (ik kijk niet naar VTM), maar ik zag dat iemand vermeldde dat het fragment op het VTM nieuws te zien was.

Verder ga ik er dus ook van uit dat niet de zeanmarie racist was, maar zoals gewoonlijk trouwens , het CGKR zelf!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 20:56   #168
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Jantje noemde haar ook een onnozel wicht......
En stemmen ofte democratie? Geloof je hier zelf nog in?
1. dat maakt niet uit hé, 't is niet omdat Jantje in het water springt dat jij dat ook moet doen, dat is je keuze en repliek moet je dan maar verdragen.

2. Een democratie .. ja daar geloof ik best in (al heeft het niet direct iets met deze thread te maken heeft) maar goed. Edoch ik geloof niet in democratie zoals ze nu bestaat, de eerste basis van democratie is vertrouwen, op het moment dat je in geen "rulin'" politici vertrouwen meer kan scheppen houdt ook de democratie op. Waarom simpel eigenlijk, het gemeengedachtengoed wordt door deze .. ik noem ze uit alle eer idols ... gestuurd (al dan niet onder druk van het aantal aan coke verslaafde kabinetsmedewerkers), maar dat is een mes dat aan twee kanten snijdt, namelijk op het moment dat een poltieker (van gelijk welke strekking) een serieuze politieke fout maakt dan zou deze in de eer aan zichzelf moeten houden en compleet uit de politiek stappen. Nu hoe komt het dat een politieker een fout maakt, wel ze laten zich inlichten door eerdergenoemde/benoemde kabinetten en geloven dit tegenwoordig belindelings vermits ze geen niks voeling hebben met hun domein, dikwijls omdat ze niet eens een opleiding hebben genoten in het domein waar ze politieker zijn.
Nu heb ik je uitgelegd waarom in niet meer in democratie in z'n huidige context geloof, maar ik zal je ook ineens een oplossing geven zoals ik het graag zou zien.
* Ten eerste gans ons kiesstelsel is gebasseerd op een half jaartje vriendelijkheid (langer onthoudt 80% van de mensen niks van gebeurtenissen waar ze niet rechtstreeks in betrokken raakten). Dus omdat de huidige poltici toch te laf zijn hun biezen te pakken als ze wat fout doen/deden, zou er een systeem moeten bestaan waardoor er meer en sneller verkiezingen kunnen gehouden worden.... en op dat systeem zit JIJ nu te kijken
Dit impliceerd natuurlijk dat elke stemgerechtigde over een PC en een internetverbinding beschikken (en dat is echt priemodiaal voor zo'n dwerg op een aardkloot als deze)

* Ten tweede is er naast het sociaal gegeven waar politici zich mee bezighouden zou er veel meer inspraak moeten zijn van de wetenschap (waar is flanders technovalley gebleven?), met wetenschap bedoel ik werkelijk veel meer steun naar onderzoeken, omdat dit op termijn tewerkstelling opleverd en er geen kansen verloren gaan (voor niemand want ik wil er niet aan denken hoeveel vluchtelingen meer brains in hun kop hebben die nooit aangeboord worden, dan de collectie politici die elke avond met een harde zitten als ze zichzelf op TV zien)

* Ten derde een democratie houdt niet perse een monarchie in ... dus die heeft pech

Dat was het maak me nu eens niet af op m'n kilo's typfouten
Oud 3 april 2007, 21:03   #169
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als je de discussie tussen Edina en Jantje kent, dan zou je weten dat Jantje weet tegen welke Persoon hij dit zei.

Edina weet ook dat Jantje dit met een andere achtergrond gedachten doet dan JIJ.

Jantje is ook niet verlegen of te trots om Edina gelijk te geven als ze dat ook heeft( zeer zeldzaam, he Edina)

Maar als nieuwkommer is het je zekers aan te raden om GEEN beledigingen te uiten( ook voor de andere is dat niet echt toegelaten), je zou anders wel eens zeer snel van het forum kunnen vliegen. Je zou echt niet de eerste zijn en zekers niet de laatste die er reeds voor zijn 100 postings reeds voorgoed geband word.
Ik ben zeker geen voorstander van een dergelijk taalgebruik. Maar ik zie dit langs alle kanten opduiken in dit forum. En uitgerekend jij die dergelijke verwijten hanteert gaat iemand anders zeggen dat hij daarvoor een ban kan krijgen... Niet hypocriet doen he... Als je vindt dat je op een zodanige goede voet met Edina leeft dat je je meer kan permiteren in je taalgebruik met haar dan moet je er dan maar voor zorgen dat dit in een privekader gebeurt wars van dit forum. Ik of een andere gebruiker kennen nu eenmaal niet jullie verstandhouding. Voor de rest wordt er hier plots geschermd met de weinige posts die ik heb..... wordt dit nu ook al een bron om iemand te beoordelen? Op dat ogenblik ben je al niet beter dan de maatschappij waartegen je je afzet. Geef toe, als je niet wil dat een dergelijk taalgebruik ingang vindt, dan moet je jezelf wel ook aan de regels houden.
Voor de rest zal ik er mij ook graag aan houden. Bij deze alleszins mijn excuses aan Edina.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 21:10   #170
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
1. dat maakt niet uit hé, 't is niet omdat Jantje in het water springt dat jij dat ook moet doen, dat is je keuze en repliek moet je dan maar verdragen.

2. Een democratie .. ja daar geloof ik best in (al heeft het niet direct iets met deze thread te maken heeft) maar goed. Edoch ik geloof niet in democratie zoals ze nu bestaat, de eerste basis van democratie is vertrouwen, op het moment dat je in geen "rulin'" politici vertrouwen meer kan scheppen houdt ook de democratie op. Waarom simpel eigenlijk, het gemeengedachtengoed wordt door deze .. ik noem ze uit alle eer idols ... gestuurd (al dan niet onder druk van het aantal aan coke verslaafde kabinetsmedewerkers), maar dat is een mes dat aan twee kanten snijdt, namelijk op het moment dat een poltieker (van gelijk welke strekking) een serieuze politieke fout maakt dan zou deze in de eer aan zichzelf moeten houden en compleet uit de politiek stappen. Nu hoe komt het dat een politieker een fout maakt, wel ze laten zich inlichten door eerdergenoemde/benoemde kabinetten en geloven dit tegenwoordig belindelings vermits ze geen niks voeling hebben met hun domein, dikwijls omdat ze niet eens een opleiding hebben genoten in het domein waar ze politieker zijn.
Nu heb ik je uitgelegd waarom in niet meer in democratie in z'n huidige context geloof, maar ik zal je ook ineens een oplossing geven zoals ik het graag zou zien.
* Ten eerste gans ons kiesstelsel is gebasseerd op een half jaartje vriendelijkheid (langer onthoudt 80% van de mensen niks van gebeurtenissen waar ze niet rechtstreeks in betrokken raakten). Dus omdat de huidige poltici toch te laf zijn hun biezen te pakken als ze wat fout doen/deden, zou er een systeem moeten bestaan waardoor er meer en sneller verkiezingen kunnen gehouden worden.... en op dat systeem zit JIJ nu te kijken
Dit impliceerd natuurlijk dat elke stemgerechtigde over een PC en een internetverbinding beschikken (en dat is echt priemodiaal voor zo'n dwerg op een aardkloot als deze)

* Ten tweede is er naast het sociaal gegeven waar politici zich mee bezighouden zou er veel meer inspraak moeten zijn van de wetenschap (waar is flanders technovalley gebleven?), met wetenschap bedoel ik werkelijk veel meer steun naar onderzoeken, omdat dit op termijn tewerkstelling opleverd en er geen kansen verloren gaan (voor niemand want ik wil er niet aan denken hoeveel vluchtelingen meer brains in hun kop hebben die nooit aangeboord worden, dan de collectie politici die elke avond met een harde zitten als ze zichzelf op TV zien)

* Ten derde een democratie houdt niet perse een monarchie in ... dus die heeft pech

Dat was het maak me nu eens niet af op m'n kilo's typfouten
Iemand beoordelen op typfouten of de fouten in de geschreven gedachtentaal doe ik niet en vind ik kinderachtig.
Ik beoordeel ueberhaupt niemand.
Oud 3 april 2007, 21:12   #171
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben zeker geen voorstander van een dergelijk taalgebruik. Maar ik zie dit langs alle kanten opduiken in dit forum. En uitgerekend jij die dergelijke verwijten hanteert gaat iemand anders zeggen dat hij daarvoor een ban kan krijgen... Niet hypocriet doen he... Als je vindt dat je op een zodanige goede voet met Edina leeft dat je je meer kan permiteren in je taalgebruik met haar dan moet je er dan maar voor zorgen dat dit in een privekader gebeurt wars van dit forum. Ik of een andere gebruiker kennen nu eenmaal niet jullie verstandhouding. Voor de rest wordt er hier plots geschermd met de weinige posts die ik heb..... wordt dit nu ook al een bron om iemand te beoordelen? Op dat ogenblik ben je al niet beter dan de maatschappij waartegen je je afzet. Geef toe, als je niet wil dat een dergelijk taalgebruik ingang vindt, dan moet je jezelf wel ook aan de regels houden.
Voor de rest zal ik er mij ook graag aan houden. Bij deze alleszins mijn excuses aan Edina.
Och ik ben het ook in 80% van de tijd niet met Edina eens (zou saai zijn hé als iedereen hetzelfde idee heeft). En dat ik je posts vernoemde was een grapje ..jees ik heb je helemaal niet geraporteerd voor je taalgebruik ofzo hoor! En als je wil schelden cava, dat doe ik ook, maar zet er dan iets meer bij .. motivering, wat er in je opkomt ..
Oud 3 april 2007, 21:14   #172
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand beoordelen op typfouten of de fouten in de geschreven gedachtentaal doe ik niet en vind ik kinderachtig.
Ik beoordeel ueberhaupt niemand.
Zeg ik heb er wel effe aan getypt hoor .. kan je geen reactie geven op m'n idee dan
Oud 3 april 2007, 21:34   #173
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Zeg ik heb er wel effe aan getypt hoor .. kan je geen reactie geven op m'n idee dan
Wel, een monarchie zou inderdaad al pech hebben. Maar om zomaar om de vijf voet (bij wijze van spreken) een nieuwe regering via de pc te stemmen zou mi nogal een warboel opleveren. Anderzijds ben ik het dan weer eens dat een groter deel van de machthebbers uit pluralistische en autonome wetenschappers zou moeten bestaan. Zeker nu dat we nood hebben aan alternatieve energiebronnen. Mensen die geen voeling hebben met Electrabel en co.
Elk huis had al lang de beschikking moeten hebben over zonnepanelen.
Dat is pas iets dat zou moeten gesteund worden.
Neem de nieuwe Colruyt in Ninove... die draait volledig op zonnepanelen die op zijn dak staan....Diepvriezer, verlichting, kassas....
Die draait volledig autonoom!!!!!!!!
Maar nu, ah nee he, ons wat wijsmaken oover het milieu, ons maximaal belasten hierop , en dan wordt er niks geïnvesteerd... komaan he.
Er is bij wijze van spreken geen enkel land in Europa dat zo achterloopt op gebied van alternatieve energie.
Zelfs een arm land als Portugal heeft al hectaren met zonnepanelen die tienduizende gezinnen van energie voorzien.
Wat een apenland zeg...sorry, wat een apenregering.
Oud 3 april 2007, 22:46   #174
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ik zou direct naar het CGKR gaan en Dewitte een trap in z'n ballen geven.
Kwestie van duidelijk te maken dat er niet gediscrimineerd wordt bij het trappen.
Goed gezien!!!
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 22:51   #175
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
En denk je nu echt dat dit indruk maakt? Aan liefdadigheid doen sluit denigrerend gedrag echt niet uit hoor. Maar dat is te moeilijk zeker? De kolonialen dachten vroeger ook dat ze de zwarten goed behandelden.
Goed gezien Edina! Jouw liefdadigheidgedrag tegenover de Palestijnen en moslims sluit je antisemitisch en jodenhaat gedrag echt niet uit hoor.
Oud 3 april 2007, 22:57   #176
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, net omgekeerd: dat er blijkbaar geen kritiek mag gegeven worden op het denigrerend gedrag van iemand die nochtans leeft van het breed uitsmeren van zijn privéleven in de media.
Waar wacht jij dan op om je privéleven in het breed uit te smeren op de media. Men zou anders kunnen denkend at je een beetje jaloers bent. Indien je dat doet dan verzeker ik je alle sukses bij de forumleden
Oud 3 april 2007, 23:02   #177
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Jantje is ook niet verlegen of te trots om Edina gelijk te geven als ze dat ook heeft( zeer zeldzaam, he Edina)
Vooral de posts die ze niet plaatst
Oud 3 april 2007, 23:16   #178
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Allez, ik zie dat velen weeral niet verder komen dan op de vrouw spelen of zelfs niet verder dan schelden. Blijkbaar niet echt veel argumenten dus. Het siert Amaj wel dat hij zich al heeft geëxcuseerd ondertussen. En Jantje kwam weliswaar wel verder dan schelden, maar dat is natuurlijk een flauw excuus... Soit, ik lig er niet van wakker hoor!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 23:23   #179
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, een monarchie zou inderdaad al pech hebben. Maar om zomaar om de vijf voet (bij wijze van spreken) een nieuwe regering via de pc te stemmen zou mi nogal een warboel opleveren. Anderzijds ben ik het dan weer eens dat een groter deel van de machthebbers uit pluralistische en autonome wetenschappers zou moeten bestaan. Zeker nu dat we nood hebben aan alternatieve energiebronnen. Mensen die geen voeling hebben met Electrabel en co.
Elk huis had al lang de beschikking moeten hebben over zonnepanelen.
Dat is pas iets dat zou moeten gesteund worden.
Neem de nieuwe Colruyt in Ninove... die draait volledig op zonnepanelen die op zijn dak staan....Diepvriezer, verlichting, kassas....
Die draait volledig autonoom!!!!!!!!
Maar nu, ah nee he, ons wat wijsmaken oover het milieu, ons maximaal belasten hierop , en dan wordt er niks geïnvesteerd... komaan he.
Er is bij wijze van spreken geen enkel land in Europa dat zo achterloopt op gebied van alternatieve energie.
Zelfs een arm land als Portugal heeft al hectaren met zonnepanelen die tienduizende gezinnen van energie voorzien.
Wat een apenland zeg...sorry, wat een apenregering.
ik geef je als het moest kunnen meer dan 100 % gelijk over je zonnepanelen idee hoor, als je effe terugzoekt zou je zien dat ik een malke gestuurd heb naar van Bellingen over z'n idee over zonnepanelen voor de verkiezingen .. ik wacht nog altijd op een antwoord maar sinds de massa vreemdgang om de markt ven SintNiklaas [ONDER LEIDING EN GOEDDUNKEN VAN FREDDY] is dat wel begrijpelijk dat het effe druk is)

Mja over de chaos ... dat is maar een gewoonte hoor, en het zal veel meer rust brengen, eens we het gewoon zijn.

Laatst gewijzigd door Bierke : 3 april 2007 om 23:25.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 00:09   #180
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Allez, ik zie dat velen weeral niet verder komen dan op de vrouw spelen of zelfs niet verder dan schelden. Blijkbaar niet echt veel argumenten dus. Het siert Amaj wel dat hij zich al heeft geëxcuseerd ondertussen. En Jantje kwam weliswaar wel verder dan schelden, maar dat is natuurlijk een flauw excuus... Soit, ik lig er niet van wakker hoor!
das al beter; Ga slapen en get a life!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be