![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister
|
![]() Bestudeerde u deze methoden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie kan bewijzen of vastgesteld hebben dat die en die ster voor introvertie staan en de andere voor extravertie? Als ik zeg dat het omgekeerd is, wie kan dan zeggen dat IK niet juist ben? Zo staat elk hemellichaam voor een karakteristiek? en wie geeft welke karakeristiek aan welke ster? en hoe heeft men daar toe gekomen? u hoeft geen antwoord te geven ik weet het al... Natte vinger werk... Dit is ook zo bij kaartkleggen : LATEN WE AANNEMEN DAT shoppenboer staat voor de liefde, en de aas voor verdriet, etc... Wat krijgt men dan op het einde? Giswerk zoals IEDEREEN dat kan, zelfs zonder kaarten of hemellichamen... Zo hebben verschillende astrologen een verschillende 'karakteristiek' voor een hemellichaam, net zoals bij kaartleggen de ene andere eigenschappen aan bepaalde kaarten geeft... Laatst gewijzigd door Zyp : 8 mei 2007 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Over wat ge vraagt bestaan honderden boeken, waarvan ettelijke zeer gedocumenteerd. En laat ons d�*n eens voortdiscuteren. Laatst gewijzigd door cor : 8 mei 2007 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De brave mens is al lang dood...
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
|
![]() Ik denk juist dat er teveel boeken bestaan over astrologie. Dat zal wellicht de verklaring zijn waarom zoveel astrologen elkaar flagrant tegenspreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
|
![]() Natuurlijk hebben de zon en de maan invloed op de mens. Dat weet een klein kind. Maar Millikan beweerde dat ook de planeten een invloed hebben op de mens. Dat zou hij toch eens mogen toegelicht hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zal toch wel mensen kennen waarvan je vindt dat ze ofwel behoorlijk introvert of omgekeerd extravert zijn. Als je de test doet en indien je oordeel (dat je reeds had vooraleer een horoscoop daar ook maar iets over zei) achteraf door astrologie bevestigd wordt (meer dan statistisch normaal), dan heb je voor jezelf kunnen uitmaken wat er al dan niet van aan is. De introverte tekens zijn kreeft, schorpioen, vissen, stier, maagd en steenbok, de andere zijn extravert. Als je geboortedatum, plaats van geboorte en geboorteuur van iemand hebt, kan je aan de slag. Op het net vind je wel de nodige hulpmiddelen om met deze gegevens een horoscoop te maken. Probeer het eens en laat weten wat de resultaten zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() khemt gevonden....boeren wetenschap
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei : Neem 50 astrologen en voor de een zijn 'die omstandigheden' een teken van dit, voor een andere astroloog heeft het een andere betekenis. Net zoals bij kaartleggen worden de regeltjes niet bepaald door meten en weten... maar door menselijke fantasie die zegt dat als dit de voorwaarden zijn, DAT het resultaat zou moeten zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
"De introverte tekens zijn kreeft, schorpioen, vissen, stier, maagd en steenbok, de andere zijn extravert." Als ik alle literatuur van deze astrologie over de 100'en jaren zou nalezen zou ik 50000 verschillende interpretaties lezen van de sterretjes en hemellichamen. Gebaseerd op verre verbanden kijken, fantasie, en dromen... net zoals kaartleggen, zijn de verbanden tussen sterren en voorspellingen gebaseerd op 'we nemen aan dat'..... niet op 'we hebben gemeten dat'.... ik geef u een 'gegoogled' voorbeeld van de fanta-toestanden... ----------------------------------- Transits van de Voornaamste Planeten. TRANSITS zijn toekomstige momenten waarop de Planeten in hun voortgaande beweging een nieuw Teken of Huis binnengaan. Ze vormen dan aspecten met de RADIX (= Geboorte) posities en brengen soms nieuwe ontwikkelingen op gang in iemands verdere levensloop. 465 CJN Venus - Jupiter Positief aspect: Deze transit luidt een gunstige periode in voor zaken, voor het liefdesleven, en voor wereldreizen. 433 CJN Mercurius - Venus Positief aspect: Bij deze transit zal menig gezellig uur bij kennissen worden doorgebracht. Je krijgt een zekere losheid, een gemakkelijkheid in de omgang. Een grotere aantrekkelijkheid voor de andere sexe. Communicatie in elke vorm kan voordeel opleveren. 331 SXT Venus - Zon Positief aspect: Deze transit luidt een goede tijd in voor liefdes affaires: je zult in goede conditie verkeren. Je zult de wereld aan je voeten vinden. 279 CJN Jupiter - Neptunus Positief aspect: Deze transit levert een gunstige tijd op. Je gaat alles door een rooskleurige bril zien. Hiervan moet je profiteren, zowel op materieel als geestelijk gebied. 139 DRI Maan - Maan Positief aspect: Deze transit bevordert de goede verstandhouding met de moeder en met vrouwen. Je reageert sensitief en je voelt met anderen mee. Deze transit brengt nieuwe emoties, nieuwe ideeen. Je krijgt een verlangen om te ordenen, te regelen inzake de inrichting van je huis. -98 OPP Neptunus - Saturnus Negatief aspect: Door deze transit raak je ontmoedigd, de kleinste bezigheid valt je zwaar. Je kunt je verantwoordelijkheid niet meer dragen, je raakt gedemoraliseerd. Het beste is om er even tussen uit te gaan, b.v. op vacantie gaan, anders verlies je je baan. -76 VIE Neptune - Venus Negatief aspect: Door deze transit krijg je tegenzin in je werk en dat zal slopend worden. Je zult verlangen om 's nachts uit te gaan, om rond te hangen in dubieuse nacht-clubs. Je zult een geheime verhouding aangaan, dat het leven gecompliceerd zal maken, indien je getrouwd ben. Je zult alles doen wat er van je verlangd wordt, omdat je helemaal onder verleiding van die persoon zult komen. Je partner zal er achter komen. 57 DRI Saturnus - Neptunus Positief aspect: Bij deze transit krijg je meer zelfvertrouwen, alle twijfels verdwijnen. Je komt tot rust en je zult genieten van je eenzaamheid om alles te overdenken, ver van al het rumoer. Je zit graag aan het water, zoals aan een stil meer, om van de rust te genieten. -49 VIE Uranus - Neptunus Negatief aspect: Bij deze transit krijgt je zelfvertrouwen een deuk. Je begint aan alles te twijfelen en je weet niet meer wat je moet geloven. De oorzaak ligt misschien in een relatiebreuk, of door iets anders van buitenaf. ------------------------ mij horoscoop met voorspellingen voor vandaag, horoscoop op geboortedatum... En zie eens wat men bvb kan voorspellen : door uranus krijgt mijn zelfvertrouwen een deuk => LACHEN.... en wie zegt dat? Als ik zeg dat het juist GOED is voor mijn zelfvertrouwen, wie of wat kan dan zeggen dat dat NIET zo is? omdat het in 'een boekske' staat? Hier eentje van een ander site ----------------------------------- Gezondheid & welzijn ![]() ![]() ![]() ![]() Liefde & Partnerschap ![]() ![]() ![]() Karriëre & beroep ![]() ![]() Geluksgetallen Draag rood. U kunt het zich niet alleen veroorloven,maar deze kleur versterkt ook uw positieve Aura naar anderen toe. Gelukskleuren 36 16 -------------------------------------------------- de ene zegt :Door deze transit raak je ontmoedigd, de kleinste bezigheid valt je zwaar. Je kunt je verantwoordelijkheid niet meer dragen, je raakt gedemoraliseerd. De andere :Krachtige kosmische energieën helpen u vandaag vooruit. Eindelijk nog eens een dag dat u zich goed voelt. Blijf deze avond niet thuis. Maar het werkt zenne ![]() ![]() ![]() ![]() 'we' kunnen het allen niet bewijzen... Laatst gewijzigd door Zyp : 9 mei 2007 om 09:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kleine correctie jullie kunnen da ni bewijzen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zéér wetenschappelijk uitgangspunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() nogmaals : meer dan duizenden boeken zeggen iets anders, hebben een andere interpretatie over wat ze 'lezen' in de sterretjes... geef mij de naam van het boek waar de juiste interpretatie instaat..... ![]() En bewijs het dan waarom DAT boek, DIE interpretatie juist is en alle anderen niet... DAN is het nuttig om te lezen, dan zou er ook 'waarheid' instaan in DAT boek... Of denkt u echt dat ik mijn brein ga vullen met 50000 fanta boeken vol giswerk? BTW: moet uw repliek laten uitschijnen dat astrologie nu ineens 'juist' is omdat ik geen zin heb om onzin te lezen? ![]() wetenschap is niet 50000 fanta boeken lezen zoals jij blijkbaar denkt... lol maar ongetwijfeld hebt u ze allemaal gelezen, en wat WEET u nu meer dan iemand anders? ![]() Laatst gewijzigd door Zyp : 9 mei 2007 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
zyp Zoals reeds eerder gezegd, iedereen is vrij te doen en laten wat hij wil. Ik heb er geen probleem mee dat men astrologie naar de vuilbak verwijst. Ik heb daar tenslotte niets bij te winnen of te verliezen (ik noem mezelf geen astroloog en laat me er al zeker niet voor betalen). Ik krijg wel een beetje de indruk dat je wat schrik hebt om voor jezelf een simpele test te doen. Schrik dat je tot een ander resultaat zou kunnen komen dan hetgeen je in je (vooringenomenheid?) voor mogelijk houdt. Je komt met allerlei teksten af waaruit zou blijken dat astrologie niet klopt. Ik heb er geen probleem mee te erkennen dat veel van de uitspraken die gedaan worden inderdaad tegenstrijdig zijn. Ik heb er geen probleem mee te erkennen dat veel uitspraken en voorspellingen ongetwijfeld waardeloos zijn. Ik ben niet akkoord als men zegt dat astrologie totaal waardeloos is. Mijn ervaring doet me een ander besluit trekken. Ik bied je een eenvoudig middel om zelf te ervaren wat de waarde kan zijn. Misschien blijkt uit de test die ik je eerder aanraadde wat je al lang vermoede, “astrologie is waardeloos” prima, het zij zo. Misschien blijkt uit de test echter dat er op ongelofelijke wijze toch iets meer in zit dan je voor mogelijk hield. Je bekijkt het maar, mocht je alsnog de proef op de som nemen en tot andere inzichten komen zou ik het wel fijn vinden mocht je dit even melden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste Satiper en consoorten, Natuurlijk is astrologie boerenbedrog, maar specifiek voor interlocktuelen, die bovendien denken dat ze verstandig zijn. De boeren gebruiken hun boerenverstand om dit alles naar de mesthoop te verwijzen. Moesten we daar nu echt 9 bladen aan verspillen? Er zijn toch belangrijker zaken?. Groetjes, en tot later op een andere thread. ![]() ![]() ![]() Gerard Golsteyn. ![]() ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Wat denken jullie van de laatste big bang van gisteren, die er 240 miljoen jaren over gedaan heeft om bij ons te komen met zijn licht? Het knalt oer of bangt big alle dagen of meerdere keren per dag. Einstein heeft zijn zever verkeerd afgeschreven van zijn vrouw Jélena. (Gerard Golsteyn). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het eerste wetenschappelijk bewijs is nog steeds niet geleverd, je duizenden boeken ten spijt.
![]() |
![]() |
#178 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 10 mei 2007 om 05:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nou, nou, Zyp, je weet toch wel dat er ontelbare "kosmische energieën" bestaan? Het hangt er maar vanaf welke "liefdevolle en helende energie verspreidende kristallen" je in huis hebt om deze te ontvangen. Allemaal heel wetenschappelijk verantwoord in die duizenden boeken... Niet netjes van jou om hiermee de draak te steken...
![]() |
![]() |
#180 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij hoeven het dan ook helemaal niet te bewijzen. Het enige wat wij moeten doen is glimlachend achterover leunen en toekijken hoe de aanhangers van astrologie en ander New Age geraaskal bij de eerste beste wetenschappelijke toets door de mand vallen.