Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat iedereen op het werk de taal moet kunnen spreken die hij/zij wil?
ja tuurlijk 19 21,59%
neen, zeker niet 69 78,41%
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2007, 19:26   #161
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Radicaal fout, slobodan. Probeer de mensen te kennen waar je over spreekt, dank u.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 14 mei 2007 om 19:27.
Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2007, 20:10   #162
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Eurabië klinkt goed, op voorwaarde dat het geen extremisten zijn.
Leuk hé, de identiteit van het historisch belangrijkste continent ter wereld, tevens uw eigen continent, verloochenen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 19:27   #163
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Tja, wat jij verloochenen noemt noem ik openstaan voor andere culturen.
Ooit gehoord van internationalisme? Ik ben er aanhanger van; na de Internationale Revolutie zijn er geen staatsgrenzen meer.
Iedereen gelijk.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2007, 20:48   #164
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Ik werk zelf in een bedrijf waar veel moslims/allochtonen werken (Turken, Marokanen).
Er is een duidelijke afspraak, enkel nederlands!!
Terwijl in mijn shift voornamelijk allochtonen staan is de afspraak toch ook enkel nederlands.
En dat is correct zo, dat hoort zo, daar moeten we ons geen enkele vraag bij stellen.
Er is 1 taal die we allemaal spreken in het bedrijf en dat is nederlands, waarom zouden we dan elk onze eigen taal gaan spreken, welk nut heeft dat?
Verschillende talen spreken heeft 1 nut en dat is intregatie tegenwerken.
Maar 13 jaar met allochtonen werken leert mij dat ze dat inderdaad niet willen, zij willen liever hun taaltje spreken en niet intregeren, liever hun eigen waarden en regels behouden want zo kunnen zij neerkijken op onze westerse maatschappij en zo behouden zij hun gesloten gemeenschap.
Zolang wij en de leiders van dit land maar denken dat bezig zijn te intregeren!
Lampedeir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 14:16   #165
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

De voertaal op de werkvloer en de communicatie tussen kader en ondergeschikten in alle bedrijven in Vlaanderen gevestigd, is het Nederlands.
Belgisch Staatsblad 6 september 1973.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 20:30   #166
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Geen Turks op werkvloer

Ieder heeft recht op zijn taal en cultuur en is vrij te praten en te lezen wat hij wil !
al dat stom vlaams gedoe altijd !
Ik heb drie jaar bij een autoconstructeur gewerkt, die heftig zijn best deed om zo divers mogelijk te zijn, iedereen gelijke kansen te geven, ook allochtonen, homo's, vrouwen,... iedereen gelijk voor de wet.
Op een dag een Turk gehoord, toen zijn vrouwelijke chef hem iets vroeg om te doen: "in onze cultuur aanvaarden we geen bevelen van vrouwen"(sic)
Tja, er is iéts mis met dat iedereen-gelijk-principe: ofwel steek je diene Turk weer achteruit en moét hij luisteren naar een vrouw, ofwel maak je alle vrouwelijke chefs weer gewoon arbeidster. Maar sommige zaken zijn nu eenmaal onverzoenbaar. Wat dat "stom Vlaams gedoe" daarmee te maken heeft, is mij wel een raadsel.

Ge kunt misschien eens naar Sluis rijden . Er zijn daar van die winkels die kunststof geslachtsdelen verkopen. Misschien hebben ze daar ook kunststof achterwerken. En als je echt veel geluk hebt, zijn het donker gekleurde. Smakelijk!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 08:16   #167
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

http://www.hbvl.be/limburg/genk/geza...t-ontslag.aspx

Voor diegenen met een onweerstaanbare dwang tot het corrigeren van dt-foutjes is er nu een sociaal nuttig project..

Onbegrijpelijk dat de 2de of 3de generatie nog steeds geen elementair nederlads kan hanteren...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 08:59   #168
Greet Driwels
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Voor diegenen met een onweerstaanbare dwang tot het corrigeren van dt-foutjes is er nu een sociaal nuttig project..

Onbegrijpelijk dat de 2de of 3de generatie nog steeds geen elementair nederlads kan hanteren...
Citaat:
Slagen ze dan weer niet, dan vrees ik dat we een ontslag niet meer kunnen tegenhouden”, aldus Beyazyuz.

Maar kan dat zomaar? “Zuiver juridisch bekenen mag een bedrijf zijn werknemers ontslaan, zolang ze aan de opzegtermijn voldoen”, legt Gonzales Stubbe, algemeen directeur van Groep S, uit. “Als het belang van voldoende kennis van het Nederlands werd opgenomen in een CAO of andere overeenkomst, kan de ontslagen werknemer weinig beginnen."
Het lijkt me straf dat men geen werknemers mag ontslagen als blijkt dat ze de taal niet begrijpen. Vraag is dan wel waarom ze ze hebben aangeworven? of op welke manier de sollicitatie gesprekken verliepen. Het kan ook een gevolg zijn van het feit dat men niet meer dùrft om allochtonen te weigeren uit schrik voor racist te worden versleten.
Ik weet dat het CGKR al verboden heeft om te eisen dat iemand "native speaker" is, daar zijn al bedrijven voor veroordeeld, maar vragen dat het personeel opdrachten begrijpt en documenten over veiligheidsrisico's verstaat, lijkt me toch het minste wat je mag verwachten.

Ik heb nooit geweten dat "het belang van voldoende kennis Nederlands" moest worden opgenomen in de CAO. Het is de wèt die zegt dat alle communicatie tussen werkgever en werknemer in het Nederlands moet gebeuren.

Laatst gewijzigd door Greet Driwels : 10 november 2010 om 09:00.
Greet Driwels is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 09:06   #169
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greet Driwels Bekijk bericht
Het lijkt me straf dat men geen werknemers mag ontslagen als blijkt dat ze de taal niet begrijpen. Vraag is dan wel waarom ze ze hebben aangeworven? of op welke manier de sollicitatie gesprekken verliepen. Het kan ook een gevolg zijn van het feit dat men niet meer dùrft om allochtonen te weigeren uit schrik voor racist te worden versleten.
Ik weet dat het CGKR al verboden heeft om te eisen dat iemand "native speaker" is, daar zijn al bedrijven voor veroordeeld, maar vragen dat het personeel opdrachten begrijpt en documenten over veiligheidsrisico's verstaat, lijkt me toch het minste wat je mag verwachten.

Ik heb nooit geweten dat "het belang van voldoende kennis Nederlands" moest worden opgenomen in de CAO. Het is de wèt die zegt dat alle communicatie tussen werkgever en werknemer in het Nederlands moet gebeuren.
het kan ook een 'verdoken' reorganisatie zijn..feit is dat het al langer scheef loopt in de voornamelijk allochtone toeleveringsbedrijven...een mislukte integratiepoging door de éénzijdige achtergrond van de werknemers
Oud 10 november 2010, 12:53   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De VDAB verbied de Turken die cursussen volgen bij hen van Turks te praten, Nederlands is verplicht.

Is de VDAB dan rascistisch?
Oud 10 november 2010, 13:03   #171
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De VDAB verbied de Turken die cursussen volgen bij hen van Turks te praten, Nederlands is verplicht.

Antwoord eens op mijn vraag.
Wat vind je belangrijker ? dat ze studeren of werken of dat ze geen Turks meer praten..
Oud 10 november 2010, 13:07   #172
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vind je belangrijker ? dat ze studeren of werken of dat ze geen Turks meer praten..
Ze praten thuis zoveel Turks als ze willen. Geen enkel probleem mee.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 13:19   #173
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ze praten thuis zoveel Turks als ze willen. Geen enkel probleem mee.
Antwoord nu eens op deze vraag
Wat vindt jij belangrijker ?..dat ze studeren of werken of dat ze geen hoofddoek..excuseer.. geen turks meer spreken op de werk/vdab vloer ???
Oud 10 november 2010, 13:21   #174
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoord nu eens op deze vraag
Wat vindt jij belangrijker ?..dat ze studeren of werken of dat ze geen hoofddoek..excuseer.. geen turks meer spreken op de werk/vdab vloer ???
Dat de regels gerespecteerd worden.
Alle regels.
Oud 10 november 2010, 13:25   #175
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat de regels gerespecteerd worden.
Alle regels.
Parodie : het spottend imiteren van andere personen..
Oud 10 november 2010, 13:30   #176
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antwoord eerst eens op mijn vraag, alles op zijn tijd weet je niet?

Citaat:

Want vandaaruit kunnen we dan verder praten.
Oud 10 november 2010, 13:32   #177
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem met uw vraagstelling is dat jij direct begint met OF, terwijl EN de logica zelve is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2010, 13:34   #178
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het probleem met uw vraagstelling is dat jij direct begint met OF, terwijl EN de logica zelve is.

Citaat:
Parodie : het spottend imiteren van andere personen( groenten)
Oud 10 november 2010, 21:35   #179
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Parodie : het spottend imiteren van andere personen..
Wie dan ?
Oud 10 november 2010, 21:40   #180
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dat n-de generatie Vlamingen hier nog steeds d-t fouten maken om een ll uit de lagere school te doen blozen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be