Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 14:03   #161
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Klopt de info die we krijgen in dit geval misschien ook al niet vermits ik decennialang tussen Italianen woonde en ik deze niet kan bevestigen?
Nee, dat vertelt alleen iets over jouw mening tov Italianen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:05   #162
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En 'schatje', waar staat dat Morel gisteren voor een mentaal gehandicapte werd aanzien of dat haar het zwijgen werd opgelegd?
Je was dus gewoon maar wat naast de kwestie aan het lullen bij gebrek aan andere argumenten om mijn post te weerleggen waarin stond dat Morel niet veel verder kwam dan proberen de anderen onderuit te halen. Dat ze maw geen enkel concrete oplossing naar voor heeft gebracht, zoals we van het VB gewoon zijn.
Oud 24 mei 2007, 14:06   #163
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ongetwijfeld, maar de enige manier om daar iets aan te veranderen, is om de scheefgetrokken noord-zuid verhoudingen aan te pakken. Anders zullen er migranten blijven komen.
Daar moet idd iets aan gedaan worden.
Dat is ook de enige werkbare en bijvende oplossing voor onze problemen.
Zorgen dat het ginder beter word en zij daar ook een menselijk bestaan kunnen opbouwen.

Hier ben ik het 100% met je eens.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:07   #164
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongetwijfeld, maar de enige manier om daar iets aan te veranderen, is om de scheefgetrokken noord-zuid verhoudingen aan te pakken. Anders zullen er migranten blijven komen.
Noord-Zuid verbindingen?

Ook d�*t nog?

Is het niet eenvoudiger om gewoon te zeggen: jullie mogen naar hier komen maar enkel op jullie eigen kosten?
Dewael hééft trouwens ook iets in die aard gezegd.
Oud 24 mei 2007, 14:08   #165
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet toegeven dat ik in de bejaardentehuizen, in tegenstelling tot vluchthuizen, niet recentelijk ben geweest.
Je begint echt wel door de mand te vallen door telkens te proberen de discussie af te leiden naar andere onderwerpen wanneer je geen argumenten meer hebt.
Oud 24 mei 2007, 14:09   #166
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noord-Zuid verbindingen?

Ook d�*t nog?

Is het niet eenvoudiger om gewoon te zeggen: jullie mogen naar hier komen maar enkel op jullie eigen kosten?
Dewael hééft trouwens ook iets in die aard gezegd.
Knuppel, geef je zelf eens een tikje.
Dewael heeft laten uitschijnen dat ze geen geld meer zouden krijgen, maar niet dat ze op eigen kosten moeten gaan leven.
Oud 24 mei 2007, 14:12   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Daar moet idd iets aan gedaan worden.
Dat is ook de enige werkbare en bijvende oplossing voor onze problemen.
Zorgen dat het ginder beter word en zij daar ook een menselijk bestaan kunnen opbouwen.

Hier ben ik het 100% met je eens.
Wat een gezeik zeg!
Natuurlijk is dat waar maar het moet ook kunnen!
Wie gaat dat echter betalen als Vlaanderen al elk jaar bijna 7% van zijn bruto nationaal produkt aan Wallonië afstaat als solidariteit terwijl Belgique zelfs lang niet de beloofde 0,7% solidariteit haalt ten behoeve van het 'Zuiden'?
Oud 24 mei 2007, 14:16   #168
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Knuppel, geef je zelf eens een tikje.
Dewael heeft laten uitschijnen dat ze geen geld meer zouden krijgen, maar niet dat ze op eigen kosten moeten gaan leven.
Ik zal de uitzending nog een bekijken maar ik dacht gehoord te hebben dat Dewael het als voorwaarde stelde dat in het eigen levensonderhoud moet kunnen voorzien worden door ouders en grootouders om ook hen nog naar hier te kunnen halen.
Oud 24 mei 2007, 14:17   #169
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Je was dus gewoon maar wat naast de kwestie aan het lullen bij gebrek aan andere argumenten om mijn post te weerleggen waarin stond dat Morel niet veel verder kwam dan proberen de anderen onderuit te halen. Dat ze maw geen enkel concrete oplossing naar voor heeft gebracht, zoals we van het VB gewoon zijn.
Heb jij al ooit 1 politieker 1 concrete oplossing weten aanbrengen in een debat ?????

Het zou veel beter zijn om iedere partij om de zoveel dagen een halfuur alleen in de studio te zetten. Een moderator een vraag te laten stellen in de trend van:

Het probleem van de gezinshereniging hoe lust uw partij dat op.

Dan het antwoord van die partij erop en de mensen bvb. een afgemeten tijd geven om te antwoorden en daarna een volgende vraag.

Geen onderbrekingen of tussenkomen door niemand.

Dat zou pas verhelderend zijn ipv het door mekaar geschreeuw dat nu voor een debat moet doorgaan.

Voila se das een concrete oplossing.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:18   #170
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
misschien hadden ze haar gewoon de kans eens moeten geven om haar oplossingen naar voor te schuiven ipv steeds te proberen haar te betrappen op iets waardoor ze in een slecht daglicht werd gesteld...

Soms denk ik vooral dat ze bang zijn dat het VB wel degelijk een oplossing klaar heeft...

Ik weet nog een debat waarbij iemand honend aan FDW vroeg hoe hij dat allemaal ging betalen want het ging toch wel ettelijke miljoenen kosten om hun ideetjes uit te voeren. Waarop FDW heel droog antwoordde dat ook de splitsing van de SZ in hun programma stond en dat daardoor héél wat miljoenen vrijkwamen...
En toen zijn ze maar over iets anders begonnen
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:19   #171
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een gezeik zeg!
Natuurlijk is dat waar maar het moet ook kunnen!
Wie gaat dat echter betalen als Vlaanderen al elk jaar bijna 7% van zijn bruto nationaal produkt aan Wallonië afstaat als solidariteit terwijl Belgique zelfs lang niet de beloofde 0,7% solidariteit haalt ten behoeve van het 'Zuiden'?
Wel, het eigenaardige is, dat goede ontwikkelingshulp niet veel geld moet kosten, maar zelfs op korte tijd geld opbrengd.

Maar men moet willen en durven.

Om te beginnen moet men het huidige systeem van ontwikkelingshulp gewoon opdoeken samen met de geldverslindende NGO's.
Die kosten meer aan mensen die hier op een kantoortje zitten, dan aan wat er naar de derde wereldlanden gaat.
Lonen van 6�*7 duizend € per maand zijn heel normaal in de NGO's.
Terwijl iemand die hier het zelfde werk doet er slechts 2�*3 per maand verdiend.
Oud 24 mei 2007, 14:23   #172
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
misschien hadden ze haar gewoon de kans eens moeten geven om haar oplossingen naar voor te schuiven ipv steeds te proberen haar te betrappen op iets waardoor ze in een slecht daglicht werd gesteld...

Soms denk ik vooral dat ze bang zijn dat het VB wel degelijk een oplossing klaar heeft...

Ik weet nog een debat waarbij iemand honend aan FDW vroeg hoe hij dat allemaal ging betalen want het ging toch wel ettelijke miljoenen kosten om hun ideetjes uit te voeren. Waarop FDW heel droog antwoordde dat ook de splitsing van de SZ in hun programma stond en dat daardoor héél wat miljoenen vrijkwamen...
En toen zijn ze maar over iets anders begonnen
Waar is den tijd dat de Gerolf op de VTM zijn zakken leeghaalde met legoblokken om te laten zien hoeveel geld (blokken die ze moesten inzetten) zou vrij komen bij een zelfstandig Vlaanderen.

Zelden zo hard gelachen als toen..... ik krijg er nog de slappe lach van als ik er aan denk...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:24   #173
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je begint echt wel door de mand te vallen door telkens te proberen de discussie af te leiden naar andere onderwerpen wanneer je geen argumenten meer hebt.
Terug naar het onderwerp dan:

Citaat:
Mieke Vogels wil praten over gezinshereniging en asielpolitiek

,,Het goud in België is op''

BRUSSEL - ,,We zijn hier niet het land van belofte. We kunnen met ons systeem van sociale zekerheid niet voor een wereldwijde solidariteit zorgen. Daarover is iedereen het eens. Veel van de nieuwkomers die in België onderdak komen zoeken, doen me denken aan de goudzoekers in de Verenigde Staten. Zij hebben er alles voor over om hier te geraken en zijn ervan overtuigd dat hier alles te krijgen is. Niemand praat hen dat uit het hoofd. Ze vinden het normaal aan het loket aan te schuiven om alles te krijgen. Wel, het goud in België is op. We moeten ervoor zorgen dat ze het goud bij hen gaan zoeken en vinden.''

VLAAMS parlementslid Mieke Vogels (Groen!) zou zo'n discours twee tot drie jaar geleden niet hebben afgestoken, maar enkele maanden terreinervaring als OCMW-raadslid in Antwerpen, een politiek sabbatjaar en vooral heel veel contacten met bewoners uit moeilijke wijken in de Scheldestad, brengen de groene politica tot de vraag het inburgeringsbeleid en vooral de wetgeving op de gezinshereniging grondig te herbekijken.

,,Die wetgeving op de gezinshereniging staat serieus onder druk. Allochtonen van Turkse en Marokkaanse origine, maar ook van andere Afrikaanse landen, laten op zeker ogenblik ook hun ouders naar hier komen. Die mensen zijn tussen de zestig en de zeventig. Ze komen met de bedoeling dat hun kinderen voor hen zullen zorgen. En dan luidt het verhaal vaak dat samen wonen met de kinderen niet echt lukt, wat te begrijpen is gezien het cultuurverschil dat er intussen is gegroeid. De ouders bieden zich finaal aan bij het OCMW met een vraag naar leefloon en een sociaal appartement. Die mensen hebben nooit in zo'n sociale voorziening gewoond, zijn bejaard, kunnen vaak niet lezen of schrijven. Ze zijn in onze samenleving eigenlijk marginaal. Ze eindigen in onze ouderenzorg, zonder dat systeem echt te kennen, en ze voelen zich dus heel onwennig. Zoiets kan nooit de bedoeling zijn van de wet op de gezinshereniging.''

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 mei 2007 om 14:33.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:31   #174
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, het eigenaardige is, dat goede ontwikkelingshulp niet veel geld moet kosten, maar zelfs op korte tijd geld opbrengd.

Maar men moet willen en durven.

Om te beginnen moet men het huidige systeem van ontwikkelingshulp gewoon opdoeken samen met de geldverslindende NGO's.
Die kosten meer aan mensen die hier op een kantoortje zitten, dan aan wat er naar de derde wereldlanden gaat.
Lonen van 6�*7 duizend € per maand zijn heel normaal in de NGO's.
Terwijl iemand die hier het zelfde werk doet er slechts 2�*3 per maand verdiend.

Moeten staat op stal.
FEIT is dat Belgique lang niet de 0,7% solidariteit met het 'Zuiden' haalt die overeengekomen werd. En het ziet er niet naar uit dat dit vlug zal veranderen. Wallonië heeft onze solidariteit 100 maal harder nodig.

Een van de redenen waarom het NIET lukt kan deze zijn:

Citaat:
De groene politica beseft dat ze met dat gedachtegoed niet echt ,,politiek correct'' denkt. Ook het Vlaams Blok opperde eerder al voorstellen om migranten in hun thuisland te houden, door meer in ontwikkelingshulp te investeren. Toch zegt ze bij het aftoetsen van haar ideeën goede reacties te hebben gehad in de partij. ,,Eindelijk iemand die het durft zeggen, was de reactie.
Oud 24 mei 2007, 14:35   #175
Thin White Duke
Vreemdeling

Thin White Duke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Wat een racisten die Marokkanen toch he... die willen niet weten van vreemde vrouwen.... tsssss tsssss tsssss
waar blijft het CGKR als er echt racisme in het spel is...

en wat dat zoeken betreft... LOL ...... ZOEKEN ???????????..... LOL....

Allez bedankt dat ik nog eens zo goed heb kunnen lachen.

BTW het is gewoon UITHUWELIJKEN mijn beste Duck, gewoon uithuwelijken. Trouwen met een nicht/kozijn die je nog nooit gezien hebt of zo hoor... meer is dat niet.
Ik vind ze geen racisten, ik geef ze eigenlijk groot gelijk. Een arabische schone, waarom niet?

En btw, moeit u nie met hun cultuur, als dat nu eenmaal is hoe de zaken er gaan, dan heb ik mij daar nie mee te moeien. En als ze daar willen emanciperen, dan zal het gebeuren, net zoals het bij ons is gebeurd. Dat typische westerse trekje van alles te willen forceren is slecht - de vrouw heeft zich hier toch ook geëmancipeerd? Ookal werd ze onderdrukt door de hele mannenwereld? Daar zal dat, vanaf ze het echt strontbeu zijn, ook gebeuren.

Geloof mij, ik heb al lang niet zoveel kunnen lachen met alle vb-voorstanders, de standpunten van het vlaams belang zijn in mijn ogen pure miereneukerij en zijn racistisch. En het ergste vind ik da ze nog zo hypocriet zijn om et nie toe te geven. Ze zat toch wel me ne mond vol tanden wanneer de winter zijn uitspraak nog es ter sprake kwam eh?

Soms vraag ik mij echt af waarom we nie gewoon iedereen kunnen laten doen waar ze zin in hebben.. wilt ge nen hoofddoek? draagt der ene. wilt ge ne miereneuker zijn? zijt der ene, maar zorgt der dan nie voor da die met hun hoofddoek de dupe zijn van u gezeik..

zolang ge niemand kwaad doet, mij al gelijk, maar et zijn nie zij die u ix doen eh? Kvraag mij af: met hoeveel migranten zijt ge al in uw leven in contact gekomen? Kan mij voorstellen da ge der al veel last van hebt gehad?
Thin White Duke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:36   #176
Blackwidow
Schepen

Standaard

whahahahaha, dienen gentsen allochtoon is de max! Tot twee maal toe moet Bracke hem verbeteren, omdat ie totaal verkeerd redeneerde

Morel heeft een sterk debat gevoerd, volwassen en met kennis van zaken
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:36   #177
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zever zeg! Alsof enkel vrouwen voor hun ouders en/of schoonouders kunnen zorgen. Alsof het nodig is om je job op te zeggen om dat te doen. Niets mis met een verpleegtehuis overigens. Wel met het daar dumpen en ze verder aan hun lot overlaten door nooit op bezoek te gaan bijvoorbeeld. Wat jammer genoeg niet zelden gebeurt.

En voor de rest: zie mijn antwoord aan Knuppel. Ik stel voor dat je samen met haar eens wat bejaardentehuizen bezoekt en daar het aantal allochtonen telt.
Natuurlijk hoeven het niet enkel de vrouwen zijn die hun job moeten opzeggen omdat jij vindt dat we anders onze ouderlingen "dumpen": ook mannen kunnen hun job opzeggen natuurlijk.

Hoe zie jij trouwens het "verzorgen" van bejaarde ouders als men beiden hele dagen buitenshuis werkt? Het inhuren van een privé-verpleegster of zo?

Het "klinkt" toch zo netjes poco om onmiddellijk te vertellen dat "wij" onze ouderlingen "dumpen" terwijl die brave allootjes toch zo goed voor hen zorgen !

Een deel van mijn familieleden zijn werkzaam in zowel verpleging als bejaardenzorg. Misschien wordt het even tijd dat jij eens binnenskamers gaat kijken bij onze allochtoontjes die hun ouderlingen niét dumpen! Je weetwel: de hoogstaande cultuur waar wij nog een poepje aan kunnen ruiken! Ik vrees dat je even anders zal piepen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:37   #178
DenMathias
Schepen

Standaard

Wat me in dit debat eigenlijk vooral opviel, was hoe al de meningen heel dicht bijeen lagen. Zoveel verschil zag ik bijvoorbeeld niet tussen de mening van De Gucht en Morel.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:39   #179
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
Ik vind ze geen racisten, ik geef ze eigenlijk groot gelijk. Een arabische schone, waarom niet?

En btw, moeit u nie met hun cultuur, als dat nu eenmaal is hoe de zaken er gaan, dan heb ik mij daar nie mee te moeien. En als ze daar willen emanciperen, dan zal het gebeuren, net zoals het bij ons is gebeurd. Dat typische westerse trekje van alles te willen forceren is slecht - de vrouw heeft zich hier toch ook geëmancipeerd? Ookal werd ze onderdrukt door de hele mannenwereld? Daar zal dat, vanaf ze het echt strontbeu zijn, ook gebeuren.

Geloof mij, ik heb al lang niet zoveel kunnen lachen met alle vb-voorstanders, de standpunten van het vlaams belang zijn in mijn ogen pure miereneukerij en zijn racistisch. En het ergste vind ik da ze nog zo hypocriet zijn om et nie toe te geven. Ze zat toch wel me ne mond vol tanden wanneer de winter zijn uitspraak nog es ter sprake kwam eh?

Soms vraag ik mij echt af waarom we nie gewoon iedereen kunnen laten doen waar ze zin in hebben.. wilt ge nen hoofddoek? draagt der ene. wilt ge ne miereneuker zijn? zijt der ene, maar zorgt der dan nie voor da die met hun hoofddoek de dupe zijn van u gezeik..

zolang ge niemand kwaad doet, mij al gelijk, maar et zijn nie zij die u ix doen eh? Kvraag mij af: met hoeveel migranten zijt ge al in uw leven in contact gekomen? Kan mij voorstellen da ge der al veel last van hebt gehad?
U zou er waarschijnlijk ook geen last van hebben papoeas met peniskokers over straat te zien wandelen. Integratie met behoud van eigen identiteit zoals dat heet. U zou dat zelfs een enorme culturele boost vinden.
Oud 24 mei 2007, 14:41   #180
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Wat me in dit debat eigenlijk vooral opviel, was hoe al de meningen heel dicht bijeen lagen. Zoveel verschil zag ik bijvoorbeeld niet tussen de mening van De Gucht en Morel.
Dat was ook de reactie van politicoloog Devos.

Desalniettemin moest er hier toch weer ene over de racisten van het VB beginnen.
Het 70-puntenplan hadden we al gehad.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be