![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eén van de beste "vergrijpen" in dat arrest vond ik wel de negatieve commentaar op vrouwenbesnijdenis. blijkbaar was dat aanzetten tot haat.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als 'Jihad' voor de meeste moslims echter toch 'niets' betekent, heeft de campagne van het VB dan ook weinig zin. Voor de moslims die wèl iets van hun godsdienst afweten is die campagne eerder een domme provocatie dan wat anders. Er zijn - vrij veel - moslims die zich distanciëren van de meer gewelddadige of radicalistische leden, maar die klinken niet zo luid als de schreeuwlelijkerds waartegen ze zich afzetten, natuurlijk. En daarnaast is de angst voor de 'freaks' behoorlijk groot. Dat mag u echt niet onderschatten. De 'radicalen' kennen véél minder genade voor wat zij 'ketters' of 'afvalligen' noemen, dan voor de in hun ogen sowieso 'onreine' Westerlingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet de schuld van het VB dat de islamwereld een term gebruikt met twee tegengestelde betekenissen waarvan vooral de gewelddadige steeds het nieuws haalt hier en overal elders ter wereld. Geef ook toe dat de islam niet de reputatie heeft noch uitdraagt van veel belang te hechten aan het spirituele. In tegendeel, het benadrukt constant het dogmatische. Het VB beoogt met de 'zonder jihad straat' plaatjes precies hetzelfde dat beoogd wordt met de 'zonder haat borden' : meer verdraagzaamheid, minder criminaliteit. Ook minder halal criminaliteit dus. Daar is niets mis mee. Als de moslimgemeenschap zich geviseerd voelt door dat bord, dan kan de autochtone bevolking zich evenzeer geviseerd voelen door de 'zonder haat straat' borden. Dat bord kan dan ook worden aangevoeld als de zoveelste poging om de Vlaming te stigmatiseren tot racist. We kennen allemaal de verwoede pogingen van bepaalde progressieven partijen om dat beeld geindoctrineerd te krijgen in de geestjes. Zelfs het CGKR en het justitiebeleid zijn erop afgestemd : bij een crimineel feit waar het slachtoffer gekleurd is en de dader een autochtone Vlaming, is er d'office sprake van racisme, in het omgekeerde geval is dat bij voorbaat uitgesloten volgens de linkse doctrine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hadden de mensen van zijn tijd al niet genoeg van zijn gezever?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Banneling
|
![]() Dat gaat dan evenzeer op voor de 'zonder haat straat' platen. Dat is dan een domme campagne om op basis van één crimineel en eenmalig feit (HVT) een ganse bevolkingsgroep - de autochtone Vlamingen - te stigmatiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En daarom moeten wij, autochtonen, maar beter op onze tellen passen? ![]() Ik ben voor een verdraagzame maatschappij, maar het is wel raar dat de onverdraagzaamheid van die welbepaalde groep "anderen" zo weinig in beeld komt, en dat zelf instructies aan de media wordt gegeven om alles onder de mat te vegen. Is DAT eerlijk tegenover de EIGEN bevolking??? Natuurlijk niet, maar elk onder de mat gevaagd probleem is een kiezer minder verloren aan het VB. Want zoals het VB zegt: wij zeggen wat U denkt (wij durven hardop openbaar te zeggen wat U stilletjes denkt) opgaat voor hun kiezers, gaat dit ook ruimschroots op voor de kiezers van de andere partijen. Alleen zijn die nog steeds zotgemaakt dat het VB de duitse oorlog toestanden terug zal binnenhalen, wat een pertinente leugen is. Maar ja, elke leugen is een kiezer minder verloren he ![]() Het is jammer dat het VB soms extreem staat in hun standpunten, maar mag het even? Hoe extreem zijn de eisen van de anderen? Wij hebben al alles gedaan om aan te passen, hen te helpen aanpassen, en pamperpamperpamper... niets schijnt te helpen, integendeel. De problemen worden alleen maar groter. Als de halfzachten NIET op straat gaan komen om hun radicale broeders en kinderen een beetje respect bij te brnegen voor de autochtone bevolking, dan zal het ook voor hen misgaan in de toekomst. Hoe verrotter de toestand wordt, des te erger de tegenstellingen, tot het te laat is om er met normale middelen iets aan te doen... En we beginnen het al te ondervinden, nietwaar? Vele "moslims" bouwen hier een degelijk leven op, want we kunnen zeker niet stellen dat het de MEERDERHEID is die hier de problemen maakt, maar als die NIETS gaan doen tegen de radicalen, zullen zij onder de plak komen van die radicalen... Ik kan je al vertellen : Vlaanderen zal géén srebrenitza afgeven he. Borgerokko zal terug borgerhout worden, en we bevolken dat met volkeren die wél graag aanpassen. Laat dus de gematigden eens voor hun eigen vel op straat komen, hunstem alten horen in hun geëigende instanties, en zelf vragen de radicalen te verwijderen. DAN is hun broodje hier gebakken. En is iedereen tevreden, buiten natuurlijk links en rechts een eenzame racist ![]()
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 26 mei 2007 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor Soefis en hun volgelingen, voor Alevieten, voor nogal wat Soennieten en Sjiieten betekent 'Jihad' echter allerminst wat de meeste Westerlingen in hun plaats denken. Dat er in onze maatschappij géén plaats is voor een radicale Islam die de 'Heilige Oorlog' preekt kan ik enkel beamen, maar dat doen de mééste moslims ook. Mocht dat niet het geval zijn, dan zag 'de Westerse wereld' er ècht wel anders uit, wees maar gerust. De groep waarvoor 'we' het meest moeten oppassen is net diegene die uit een inadequate aanpak van het probleem het meest profijt weet te halen: de Salafisten. Zij maken handig gebruik van de polarisering waarop bepaalde - wellicht zelfs goedmenende - personen lijken aan te sturen. Sun Tzu wist het ook al: de onwetendheid van de tegenstander is een niet te onderschatten wapen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen wel, ja. Hij was namelijk een niet-aflatende vervelende-vragen-steller, en niet iedereen kon/kan daar goed mee om.
Laatst gewijzigd door djimi : 26 mei 2007 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Antwerpse stadsbestuur en -diensten zijn geïnfiltreerd door salafisten dankzij de bereidwillige colleboratie van de 'verdraagzame' progressieven. Ergo, de progressieve verdraagzamen gaan overstag voor de moslims die het geweldadige jihadprincipe genegen zijn. De zonder jihad straat campagne heeft wel degelijk zijn nut in Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik ben ook voor een verdraagzame samenleving, hoor. Maar ik zou u toch graag eens willen vragen of u dat van die 'instructies' hard kunt maken. Heeft u betrouwbare bronnen daaromtrent? 3) Het ene 'extreem' laat zich niet bekampen door een ander 'extreem', en dat is net het probleem. De beide 'extremen' lijken elkaar te voeden, en ik hoop echt dat dat eerder een gevolg is van domme fouten dan dat het een doelbewuste strategie is. Ik pleit zeker niet voor 'pamperen', wèl voor een correct en duidelijk beleid dat erop gericht is de moslims in onze samenleving hun plaats (met rechten èn plichten) te geven, zonder dat ze daarom kunnen eisen dat op verzuchtingen die met onze cultuur in flagrante tegenspraak zijn wordt ingegaan. Ik blijf ervan overtuigd dat het mogelijk is dat probleem op een beschaafde manier op te lossen, maar ik besef ook dat we daar niet lang meer mee kunnen wachten. De polarisering lijkt steeds meer toe te nemen, en daar wordt op de lange duur niemand behalve de extremisten beter van. En zelfs deze laatsten zullen bedrogen uitkomen, dat is dan weer de ironie. 4) Dat probeer ik 'hen' ook duidelijk te maken, maar zoals ik al zei: de angst voor de scherpslijpers/fanatiekelingen is erg groot. Kunnen de 'halfzachten' (zoals u ze weinig vleiend noemde) trouwens wel op ons rekenen, als het er op aankomt? Ik hoop alleszins dat ze ook zonder onze openlijke steun (die voor de radicalen een extra argument ten voordele van hun haat tegen de 'afvalligen' betekent, vergeet dat niet!) voldoende moed bijeen harken. Ik zou immers niks liever zien dan dat het broodje van elk rechtschapen mens gebakken is, zowel hier als elders. ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 mei 2007 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou daarbij eerder pleiten voor extra middelen voor de Dienst Terrorismebestrijding van de Staatsveiligheid. Die levert al bij al vrij goed werk. Misschien kan er dan een speciale Antwerpse cel gecreëerd worden, die de Salafistische infiltranten moet volgen, en bij de minste overtreding van de in ons land geldende wetten arresteren, en indien mogelijk het land uitzetten. De 'Zonder Jihad Straat'-campagne is echter koren op de molen van de meest onverzettelijke islamisten, zij die kost wat kost willen verhinderen dat hun minder verkrampte geloofsgenoten zich in/aan onze samenleving in/aanpassen. En daarom sta ik het mezelf (en allen die dat zouden willen) van harte toe het nut van deze actie te betwijfelen, tot spijt van wie dat benijdt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister
|
![]() Net zoals we ook al jaren het oprukken van extreem rechts zien. Dat probleem is veel malen groter dan oprukkende moslims.n Als we het probleem met extreem rechts hebben aangepakt is het tijd om te kijken wat er nog van moslim extremisme overblijft. Want de dag dat het vlaams belang in dialoog gaat met moslims dan breekt pas de hel los. Wanneer beiden merken dat ze achter dezelfde idealen staan.
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil even reageren op de opmerking van Djimi.
Ik ben het niet met u eens, de invloed van radicale stromingen moet op maatschappelijk niveau worden aangepakt, enkel staatsveiligheid is pas ingrijpen als het al te laat zou zijn. Je moet nu met o.a Salafistische organisaties het debat aangaan, over hun maatschappelijke invloed en het spanningsveld tussen koran en het huidig tijdsbestek, over de verwachtingen van de subgroep en samenleving. Over wat primeert, samenleven in diversiteit of strikt moslim zijn. Wie het laatste kiest moet de consequenties erbij nemen en bedankt online, voor de verwijzing naar de artikels van Marij |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de Salafisten is dat helaas niet of nauwelijks het geval. En d�*t leidde mij tot mijn 'voorstel' deze groep als een probleem van 'Staatsveiligheid' te beschouwen, en dus ook op die manier te bekampen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar niettemin een veroordeling en een terechte veroordeling.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |