![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van de nieuwe "grondwet"? | |||
Ik vind het een goede zaak |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,19% |
Ik vind het een twijfelachtige zaak |
![]() ![]() ![]() |
7 | 16,67% |
Ik vind het een slechte zaak |
![]() ![]() ![]() |
22 | 52,38% |
Ik weet niet wat ik er van moet vinden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() Dus omdat nederland op een gasbel zit, kan het zich perfect veroorloven om uit de EU te stappen. ==> is het dit waar je naartoe wil?
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ze zullen met plezier een nieuwe laaglandse staat oprichten met de andere beneluxlanden en welke delen van de andere buurlanden dit maar willen in Eu verband. Ze overspelen momenteel hun hand, de regering weet dit en probeert het eurosceptische publiek met symbolen en geroezemoes wat zand in de ogen te strooien. Ze moeten gewoon een referendum houden EU ja/Nee en vooral nee stemmen. Goed voor de havenconcurrentie Antwerpen/Rotterdam-Terneuzen-Vlissingen, goed voor de belgische export, goed om de immobiliënprijzen in het Noorden van Vlaanderen terug tot normale proporties te brengen. Spijtig voor de ziekenhuistoeristen & de cannabistoeristen .. grens dicht !
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De oplossing daarvoor is om veel meer referenda te houden, zoals ik eerder al aangaf. Bovendien zie ik geen enkel bewijs dat er een zwaar oorzakelijk verband tussen beide is. En als je A zegt moet je ook B zeggen, want jouw redenering houdt in dat degenen die 'Ja' gestemd zouden hebben dat ook niet noodzakelijk hebben gedaan omdat ze 'ja' bedoelden, maar omdat ze net vonden dat er een goed kabinet was, dat Balkenende sympathiek was usw. De argumentatie dat de burger om andere redenen tegen zou hebben gestemd om het alsnog door te drukken is absurd, want net hetzelfde kan gezegd worden van de minderheid aan 'ja' stemmers. Het komt erop neer dat er een referendum werd gehouden waarvan verwacht werd dat er overweldigend 'ja' gestemd zou worden door de ivoren torens en dat dat ook het enige 'juiste' antwoord was. Dat is de EU democratie: Referenda kunnen enkel als ze de 'juiste' uitkomst geven. Indien dat niet lukt wordt de bevolking gedwongen opnieuw te stemmen tot ze het juiste antwoord geven (Denemarken, Ierland) waarna er geen referenda meer komen (stel dat ze zich zouden bedenken(!)) of zoals nu het geval is, aangezien men verwacht dat het niet evident zal zijn om de bevolking 'juist' te doen stemmen om het via de achterdeur te doen. De EU is een aanfluiting voor de democratie en heeft oneindig meer weg van de Sovjet-Unie dan van de 'Verenigde Staten van Europa'. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 25 juni 2007 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat vind je van de nieuwe "grondwet"?
Ik vind het een goede zaak Ja Ik vind het een twijfelachtige zaak Ja Ik vind het een slechte zaak Ja Ik weet niet wat ik er van moet vinden Ja De afgelopen twee jaar was een uitstekende methode om Eurosceptici te kweken. Amateurisme ten top. Ik ben voor dit nieuwe verdrag want het is een verbetering t.o.v. alle eerdere verdragen die we hebben afgesloten. Ik ben tegen dit nieuwe verdrag want het is een verslechtering t.o.v. alle eerdere verdragen die we hebben afgesloten, vooral op het gebied van vetorecht. Ik ben voor Europese samenwerking. Ik ben tegen dit Europa. Ik zie veel liever onderlinge bi- of multilateraaltjes. Ik was voor het referendum want we moeten ons erover kunnen uitspreken. Ik was tegen dit referendum want het was veel en veel te laat. We zijn met zijn allen in de auto naar Italie gestapt, hebben meermalen getankt, gegeten, route bepaald, inzittenden opgenomen en zijn al over de Gothardt. En op dat moment gaat de chauffeur zeggen dat de auto in onderhoud moet maar dat we erover gaan stemmen of we dat ook werkelijk willen. Dan stemmen we tegen want: - We haten de chauffeur; - We waren liever over Oostenrijk gegaan; - De mede-inzittenden staan ons niet aan; - Het onderhoud is te duur; - We willen helemaal niet naar Italie. De enige die in mijn achting is gestegen is Angela Merkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het echt zoveel gevraagd dat over zulke zaken een serieuze discussie gevoerd mag worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Nieuw in Nederland: de PvdA beweert plotseling vóór het Referendum te zijn ....
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
|
![]() Echt wel nuttig om naar Radio-1 te luisteren hoor; ze gaan nu net eender om het "voorleggen aan de Raad van State" heen als totnogtoe bijna allen trachtten om het Referendum te omzeilen/negeren: de uitspraak van de Raad zal worden bekeken als nuttig en dus welkom advies of suggestie, waarna onverminderd een Referendum alsnog wordt beoogd. Dus niet "inplaats van" maar TOEGEVOEGD.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 26 juni 2007 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
Dit hebben zij zelf over zich afgeroepen, eerst door uiterste demonisering van Pim Fortuyn en vervolgens door het inleveren van hun "kroonjuweel" Referendum voor wat extra zilverlingen (géén aantoonbare verbeteringen) voor Onderwijs.
![]() |
![]() |
#178 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|