![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee jong, vergeet het. Als die rotte appels er niet uitvallen, dan is het finito met de industrie in dit land. Daar kun je nu misschien wel smalend over doen, maar het is de realiteit. Een bedrijf is geen sociale instelling. Gelukkig maar. Gezonde bedrijven groeien en maken winst. Voor de bureaucratie van die vakbonden is er in de 21e eeuw geen plaats meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als ik in mijn gezin een financieel wanbeleid voer moet ik het geld ook niet bij mijn werkende gezinsleden gaan halen, die zullen daar feestelijk voor bedanken!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 3 juli 2007 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Parlementslid
|
![]() llwill stelde :
Citaat:
Ben je nu zo dom dat je niet beseft dat het hier om een voorbeeld gaat ... dat wil vertellen : - die boutenman stelt niets voor ... (hard gezegd) ...; - de beslissingen van de CEO hebben een invloed op heel het bedrijf. Ten andere, dat heb je goed begrepen, maar je kan niet antwoorden ... Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#164 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() nog iemand met afgunst ???...........................
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Balans na 29 jaar: knieën geopereerd wegens slijtage, beide armen geopereerd wegens slijtage, schouder ook en mijn nek moet nog op twee plaatsen vastgezet worden wegens slijtage en artrose. maar misschien post ik dit beter niet. jullie zijn nog in staat om jaloers te zijn omdat iemand en operatie ondergaan heeft en dan enkele weken niet kunnen werken heeft. Bij een ander zullen jullie dat wel profiteren noemen, terwijl je waarschijnlijk zelf met een snotvalling al thuis blijft. trouwens wat de bekomen regeling betreft: de directie was de eerste om te juichen dat ze een haalbaar en evenwichtig akkoord hadden bereikt. Moest er 750 man vertrekken met de maximale gouden handdruk, vloeit er onmiddelijk 65miljoen€ naar, vadertje staat, die hier de grote overwinnaar is. trouwens voor die premie wordt zo een ingewikkelde berekening gemaakt, dat bijvoorbeeld, mijn collega, 35 jaar oud, 12 jaar dienst de premie wou aannemen en dan rustig ander werk zoeken, blijkt dat ze na de berekening van de premie, net genoeg over zou houden om de schorsing van zes maanden door de rva, te overbruggen. Schorsing die onherroepelijk volgt wegens zelf ontslag nemen, wat bij een gouden handdruk normaal is. maar willen jullie ons geldwolven noemen, jullie doen maar. de meerderheid van jullie zal in zijn gehele loopbaan niet eens zoveel jaren werken, als ik als vijftiger. Werken sinds mijn veertiende, dus nu al 36 jaar. Waarschijnlijk blijf ik, moet er in mijn plaats een jongere ontslagen worden, krijg ik weer te horen dat ik die zijn toekomst afneem, maar ja het is dan maar zo. als ik tot mijn 65 werk kom ik aan 51 jaar arbeid, waarschijnlijk het dubbele van wat de grootste roepers hier ooit zullen presteren. Laatst gewijzigd door luvali : 3 juli 2007 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Lokaal Raadslid
|
![]() voor iemand begint te zagen over die 29 jaar en die 36. Het eerste zijn mijn jaren bij GM. Heb voordien zelfs in de koolmijn gewerkt. de meesten hier hebben waarschijnlijk zelfs nog nooit zwarte of vuile handen gehad.
Laatst gewijzigd door luvali : 3 juli 2007 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kronkelen? Hoe kom je daarbij? Je moest eens weten ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Gouverneur
|
![]() Lap, weer ene die denkt dat hij als enige zware arbeid heeft gedaan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zoals ik hier al zeg, je bent over verschillende dingen bezig nu. Het ene heeft niets met het andere te maken ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn enigste punt was dat de werknemers nu deze premie dubbel en dik verdienen. Indien topmanagers extreem hoge premies krijgen en zowiezo al extreem hoge lonen en niemand doet hier wat aan dan moet men nu zeker niet klagen over een aantal arbeiders met 25 jaar dienst die nu een hoge premie krijgen. Er zijn al voorbeelden genoeg geweest van topmanagers die meer gekregen hebben alleen dan nu deze werknemers allemaal samen. En nu zagen dat bedrijven niet meer willen investeren in ons land? Pffffff, komaan é. En nu kwam er nog bij dat onze ex topman van Volvo ging klagen terwijl hij zelf een superpremie heeft gehad...nu waarschijnlijk zoals bijna alle politici een hoop betaalde mandaten heeft bovenop zijn loon als politici... waar haalt hij het lef. En blijkbaar vinden ook hier heel wat mensen het normaal dat mensen als Walter Creemers 32 betaalde mandaten heeft. En kom niet af dat hij al deze functies beoefent é.
Laatst gewijzigd door illwill : 3 juli 2007 om 15:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Vreemdeling
|
![]() sorry, Kom juist terug van Mars,
watte 50 jaar die mannen zijn in de fleur van hun leven, amai dat gaat wat kosten als die allemaal 95 jaar worden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zoveel als alle profiteurs die naar dit land komen en een bestaansminimum opstrijken, niet willen werken en voor het grootste deel van de tijd in hun eigen land wonen. Met daarbovenop nog de gewonen niet werk willenden in dit land.
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Parlementslid
|
![]() Plezant zenne! Ge werkt van uw 14, ge hebt onder Tindemans, Martens en Dehaene flink ingeleverd, afgetopt, ge-loonmatigd, allerlei crisis - en andere 'onpopulaire' maatregelen moeten ondergaan. Zogezegd om uw toekomst en die van uw nageslacht te verzekeren. Dan zijt ge op één jaarje na zestig en dan krijgt ge in de media en van de politiekers rond uw oren geslagen dat ge een profiteur zijt als ge een riante ontslagpremie krijgt of op brupensioen kunt gaan met behoud van 80% van uw loon! Merci zenne!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 3 juli 2007 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze mensen verdienen het voor 200%
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk niet dat het easy is ik zet me in jouw plaats maar je bent weer aan het teruggrabbelen heel goed
![]() Wat mij betreft...tsjah! Man... Ik heb het niet over je privé leven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of kom je nu af met een voorspelbaar "jamaar, dat is enkel voor zij die connecties hebben"? ![]() De beste stuurlui staan aan wal zeggen ze steeds, en dat wordt hier nog maar eens mooi geïllustreerd. 't Zijn zij die het hardst roepen dat management het simpelste is dat je je kan inbeelden, die het laatst in zo'n functie terecht willen komen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
51 jaar werk is voor mij meer dan voldoende om op brugpensioen te gaan. Geen enkel probleem, je hebt in je leven al genoeg betaald aan de staat. Ook omwille van gezondheidsredenen. Maar maak me aub niet wijs dat iedereen al van zijn veertiende in de autofabriek werkt. Dit beeld klopt gewoon niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarnaast zijn het de eigenaars van het bedrijf die hier de lakens uitdelen. Bij deze heeft het topmanagement het gedaan en die kunnen door de aandeelhouders afgerekend worden. Wsl. zal dit niet gebeuren, maar als signaal is dit gevaarlijk. Je kunt niet elke arbeider zo'n torenhoge premie geven, hoe lekker demagogisch het omgekeerde ook bekt. |
|
![]() |
![]() |