![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar to the point... Ik vind dat je onredelijk bent op een bepaald punt. Ik leg uit: Als jij het mogelijk acht dat de man in kwestie gelooft dat hij heteroseksueel is door zijn geloof, maar in werkelijkheid homoseksueel blijft.... ....dan mag je logisch en redelijkerwijs,.... ...de mogelijkheid niet uitsluiten dat de man in kwestie aanvankelijk geloofde dat hij homoseksueel was, maar in werkelijkheid heteroseksueel gebleven is. In de laatste hypothese zou het woordje 'genezing' zelfs niet helemaal misplaatst zijn. Waarom sluit jij mogelijkheid 2 uit? Dat begrijp ik niet en ik vind je daarin onredelijk. Leg het me eens uit. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zelf ken ik meerder mensen die het omgekeerd hebben meegemaakt... die gans hun jong leven met meisjes hebben 'verkeerd', en die na dat al tot de vaststelling zijn gekomen dat ze eigenlijk voor de mannen zijn... en die nu al JAAAAREN gelukkig zijn met hun same-sex partner... In dat opzicht is er geen sprake van 'genezing' maar in gevonden hebben wat jezelf wil opf jezelf het best bij voelt... You made up you mind so it matches your feelings... In beide richting werkt dat... hetro naar homo, homo naar hetro... People change, and they have the RIGHT to do so... Laatst gewijzigd door Zyp : 10 juli 2007 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die man heeft juist carrierre kunnen maken binnen de holebi beweging. Hij was een vooraanstaand lid. Een prominent homoactivist staat er in de openingspost. Glatze is oprichter en voormalig hoofdredacteur van het homoblad Young Gay America . Hij omschreef de breuk met zijn homoseksuele levensstijl als ,,het meest bevrijdende, het mooiste en het meest verbazingwekkende'' dat hij ooit heeft meegemaakt. Bij deze man kun je niet spreken van maatschappelijke druk en etiketten. Homoseksueel zijn was zijn ding. Zijn handelsmerk. Zijn succes, zijn charme. Het moet juist moeilijk geweest zijn voor hem om er voor uit te komen dat hij helemaal geen homoseksueel was. Tenminste, dat denk ik uit de gegevens die voorhanden zijn. Ik zie anders niet in hoe ik het gebeurde voor mezelf kan verklaren. Hij heeft gebruikt gemaakt van één of andere religieuze groepering, om van een bekering te kunnen spreken die zijn verandering verrechtvaardigd en zelfs ondersteund. Misschien deed hij het niet eens bewust en gelooft hij echt dat God hem ter hulpe is gekomen... Voor andere theoriën vind ik niet echt een verklaring waar ik vrede mee heb. Jij wel? Hoe verklaar jij het gebeurde voor jezelf? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor vele redenen doen mensen zich voor zoals ze niet zijn... zelden een goeie reden.. maar het gebeurd... overgens, wie weet is deze man niet bi-sexueel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
..."die man liegt dat hij zwart ziet!"...? Zou kunnen natuurlijk, maar ik vind mijnen uitleg aannemelijker. Enfin, denk wat je wil hoor... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik helemaal niet. Juist niet. Ik denk dat de man gelooft dat hij hetero is (of tenminste bi-seksueel). Maar is hij dat puur natuurlijk gezien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe verklaar je dan het gebeurde voor jezelf. Denk je dat deze vooraanstaande homoseksueel de Bijbel heeft gelezen in groepsverband en door een soort van brainwaching is beginnen geloven, dat hij ook seksueel opgewonden kan worden door mensen van het ander geslacht en niet meer van zijn eigen geslacht of zo? En dat doordat hij dat gelooft, hij ook daadwerkelijk hetero wordt? Ik kan dat echt niet aannemen. Dat zou betekenen dat de homo- of heteroseksualiteit een loutere psychologische aangelegenheid is. En dat is het niet. Van biseksualiteit wordt er niet gesproken, maar het zou wel kunnen uiteraard. Er moet in elk geval ergens een logische verklaring zijn toch? En geef toe, de verklaring die ik eraan geef, dekt de ganse lading. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of kan het je eigenlijk niet schelen en kom je gewoon een beetje Paulus pesten zonder de intentie constructief mee te werken aan het debat? Ik begrijp je niet. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Voor zover ik kan gissen kan het zelfs een opgezet spelletje zijn om de gelovigen zelf-gemaakte bewijzen te leveren dat homosexualiteit een ziekte is die kan genezen worden door geloof... En is hij 'achter de schermen' nog steeds even homo als vroeger... WHO will tell, who can know... It is for him to know, for us to guess.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voorlopig nog wel, het is dan ook nog iets betrekkelijk nieuw. Binnenkort zullen ze het er wel over hebben in het parlement. Ik denk niet dat het verboden word, alleen streng gereguleerd. Waarschijnlijk komt er een tax op om de kosten op te vangen. Tenslotte moet men uw fiche bij de staatsveiligheid aanpassen hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |