Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2007, 21:41   #161
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Sorry voor de spelfouten, ik type nogal gestaag vandaag.
Zwijg me van typfouten... Ik ben genoodzaakt de laptop te gebruiken en ik haat het om daarop te typen...

Maar to the point...

Ik vind dat je onredelijk bent op een bepaald punt. Ik leg uit:

Als jij het mogelijk acht dat de man in kwestie gelooft dat hij heteroseksueel is door zijn geloof, maar in werkelijkheid homoseksueel blijft....

....dan mag je logisch en redelijkerwijs,....

...de mogelijkheid niet uitsluiten dat de man in kwestie aanvankelijk geloofde dat hij homoseksueel was, maar in werkelijkheid heteroseksueel gebleven is.

In de laatste hypothese zou het woordje 'genezing' zelfs niet helemaal misplaatst zijn.

Waarom sluit jij mogelijkheid 2 uit? Dat begrijp ik niet en ik vind je daarin onredelijk.

Leg het me eens uit.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 21:41   #162
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik ben al heel blij als je een poging doet om inhoudelijk en constructief mee te doen met de discussie ipv me te beledigen zonder meer.
Waar heb ik jou beledigd?

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 21:43   #163
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Jaja, en als er eentje van de hetero's naar de homo's gaat, dan is het ook bewezen dat hetero zijn een ziekte is.....
Dat is het hem net, het is geen ziekte... het is wie je bent... De een is niet beter dan de ander. Maar sommige, en veelal gelovigen wel denken dat de een beter is dan de ander...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Serieus, ik heb nog nooit zoveel flatulentie gehad van het lachen als met bepaalde posts van sommige users hier....
politics is toch voor iets goed...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 21:44   #164
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwijg me van typfouten... Ik ben genoodzaakt de laptop te gebruiken en ik haat het om daarop te typen...

Maar to the point...

Als jij het mogelijk acht dat de man in kwestie gelooft dat hij heteroseksueel is door zijn geloof, maar in werkelijkheid homoseksueel blijft....

...de mogelijkheid niet uitsluiten dat de man in kwestie aanvankelijk geloofde dat hij homoseksueel was, maar in werkelijkheid heteroseksueel gebleven is.

In de laatste hypothese zou het woordje 'genezing' zelfs niet helemaal misplaatst zijn.

Waarom sluit jij mogelijkheid 2 uit? Dat begrijp ik niet en ik vind je daarin onredelijk.

Leg het me eens uit.

Paulus.
Ik sluit het niet uit, maar jij gaat er bij deze van uit dat een man die dacht dat hij homoseksueel was, heteroseksueel blijkt te zijn. Dit is totaal niet logisch, want door onder andere maatschappelijke druk en etiketten, zal een man die gevoelens voor vrouwen koestert, nooit voor de mannen kiezen. Althans, dat lijkt mij totaal onlogisch.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 21:47   #165
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Maar to the point...

Leg het me eens uit.

Paulus.
Dit is zeer goed mogelijk...
Zelf ken ik meerder mensen die het omgekeerd hebben meegemaakt... die gans hun jong leven met meisjes hebben 'verkeerd', en die na dat al tot de vaststelling zijn gekomen dat ze eigenlijk voor de mannen zijn...

en die nu al JAAAAREN gelukkig zijn met hun same-sex partner...

In dat opzicht is er geen sprake van 'genezing' maar in gevonden hebben wat jezelf wil opf jezelf het best bij voelt... You made up you mind so it matches your feelings...

In beide richting werkt dat... hetro naar homo, homo naar hetro...

People change, and they have the RIGHT to do so...

Laatst gewijzigd door Zyp : 10 juli 2007 om 21:49.
Oud 10 juli 2007, 21:58   #166
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sluit het niet uit, maar jij gaat er bij deze van uit dat een man die dacht dat hij homoseksueel was, heteroseksueel blijkt te zijn. Dit is totaal niet logisch, want door onder andere maatschappelijke druk en etiketten, zal een man die gevoelens voor vrouwen koestert, nooit voor de mannen kiezen. Althans, dat lijkt mij totaal onlogisch.
Maar allee...

Die man heeft juist carrierre kunnen maken binnen de holebi beweging. Hij was een vooraanstaand lid. Een prominent homoactivist staat er in de openingspost.

Glatze is oprichter en voormalig hoofdredacteur van het homoblad Young Gay America . Hij omschreef de breuk met zijn homoseksuele levensstijl als ,,het meest bevrijdende, het mooiste en het meest verbazingwekkende'' dat hij ooit heeft meegemaakt.

Bij deze man kun je niet spreken van maatschappelijke druk en etiketten. Homoseksueel zijn was zijn ding. Zijn handelsmerk. Zijn succes, zijn charme.

Het moet juist moeilijk geweest zijn voor hem om er voor uit te komen dat hij helemaal geen homoseksueel was.

Tenminste, dat denk ik uit de gegevens die voorhanden zijn. Ik zie anders niet in hoe ik het gebeurde voor mezelf kan verklaren.

Hij heeft gebruikt gemaakt van één of andere religieuze groepering, om van een bekering te kunnen spreken die zijn verandering verrechtvaardigd en zelfs ondersteund. Misschien deed hij het niet eens bewust en gelooft hij echt dat God hem ter hulpe is gekomen...

Voor andere theoriën vind ik niet echt een verklaring waar ik vrede mee heb. Jij wel?

Hoe verklaar jij het gebeurde voor jezelf?

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 21:59   #167
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Dit is zeer goed mogelijk...
Zelf ken ik meerder mensen die het omgekeerd hebben meegemaakt... die gans hun jong leven met meisjes hebben 'verkeerd', en die na dat al tot de vaststelling zijn gekomen dat ze eigenlijk voor de mannen zijn...

en die nu al JAAAAREN gelukkig zijn met hun same-sex partner...

In dat opzicht is er geen sprake van 'genezing' maar in gevonden hebben wat jezelf wil opf jezelf het best bij voelt... You made up you mind so it matches your feelings...

Precies!

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 22:00   #168
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is het niet frappant dat in elke draad over homoseksualiteit op dit forum dezelfde homofoben met dezelfde verbetenheid dezelfde pertinente nonsens komen uitkramen?

Een klein onderzoekje, louter voor de fun natuurlijk...

In het onderhavige topic, Homo door bekering genezen..., zien we deze cijfergegevens:
In het topic Homoseksualiteit is doodnormaal in dierenwereld zien we de volgende statistiek:

In het topic homohuwelijk principieel weigeren verschijnt deze statistiek:

In het topic Is de homofobieprijs van Bodiféé terecht?

Ontwaar ik daar een patroon?

Ik zou toch wel eens willen weten vanwaar Paulus' obsessie komt voor het seksleven van anderen, meer bepaald homoseksuelen...

Homofoben. Wie zijn ze? Waar komen ze vandaan? Wat drijft hen?
Oud 10 juli 2007, 22:04   #169
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
onlogisch mss wel... but not unheard of...

Voor vele redenen doen mensen zich voor zoals ze niet zijn... zelden een goeie reden.. maar het gebeurd...

overgens, wie weet is deze man niet bi-sexueel...
Oud 10 juli 2007, 22:05   #170
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar allee...

Die man heeft juist carrierre kunnen maken binnen de holebi beweging. Hij was een vooraanstaand lid. Een prominent homoactivist staat er in de openingspost.

Glatze is oprichter en voormalig hoofdredacteur van het homoblad Young Gay America . Hij omschreef de breuk met zijn homoseksuele levensstijl als ,,het meest bevrijdende, het mooiste en het meest verbazingwekkende'' dat hij ooit heeft meegemaakt.

Bij deze man kun je niet spreken van maatschappelijke druk en etiketten. Homoseksueel zijn was zijn ding. Zijn handelsmerk. Zijn succes, zijn charme.

Het moet juist moeilijk geweest zijn voor hem om er voor uit te komen dat hij helemaal geen homoseksueel was.

Tenminste, dat denk ik uit de gegevens die voorhanden zijn. Ik zie anders niet in hoe ik het gebeurde voor mezelf kan verklaren.

Hij heeft gebruikt gemaakt van één of andere religieuze groepering, om van een bekering te kunnen spreken die zijn verandering verrechtvaardigd en zelfs ondersteund. Misschien deed hij het niet eens bewust en gelooft hij echt dat God hem ter hulpe is gekomen...

Voor andere theoriën vind ik niet echt een verklaring waar ik vrede mee heb. Jij wel?

Paulus.
Als die man de Bijbel heeft gelezen is er dus welzeker een drukmiddel geweest.
Oud 10 juli 2007, 22:07   #171
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als hij heeft gekozen onder druk van, dan zal hij het zichzelf nog ZEEER lang beklagen...
Oud 10 juli 2007, 22:11   #172
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij verklaart het gebeuren voor jezelf met een simpele:

..."die man liegt dat hij zwart ziet!"...?

Zou kunnen natuurlijk, maar ik vind mijnen uitleg aannemelijker.

Enfin, denk wat je wil hoor...

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 22:14   #173
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus jij verklaart het gebeuren voor jezelf met een simpele:

..."die man liegt dat hij zwart ziet!"...?

Zou kunnen natuurlijk, maar ik vind mijnen uitleg aannemelijker.

Enfin, denk wat je wil hoor...

Paulus.
Dat zeg ik helemaal niet. Juist niet. Ik denk dat de man gelooft dat hij hetero is (of tenminste bi-seksueel). Maar is hij dat puur natuurlijk gezien?
Oud 10 juli 2007, 22:16   #174
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar allee...

Paulus.
Tjongejonge, wat jij allemaal weet af te leiden uit dat onnozel artikeltje! Een eredoctoraat in de homoseksuele wetenschappen zou op zijn plaats zijn.
Oud 10 juli 2007, 22:26   #175
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik helemaal niet. Juist niet. Ik denk dat de man gelooft dat hij hetero is (of tenminste bi-seksueel). Maar is hij dat puur natuurlijk gezien?
Dat is goed voor mij hoor, elk gelooft wat hij wil.

Maar hoe verklaar je dan het gebeurde voor jezelf.

Denk je dat deze vooraanstaande homoseksueel de Bijbel heeft gelezen in groepsverband en door een soort van brainwaching is beginnen geloven, dat hij ook seksueel opgewonden kan worden door mensen van het ander geslacht en niet meer van zijn eigen geslacht of zo?

En dat doordat hij dat gelooft, hij ook daadwerkelijk hetero wordt?

Ik kan dat echt niet aannemen. Dat zou betekenen dat de homo- of heteroseksualiteit een loutere psychologische aangelegenheid is. En dat is het niet.

Van biseksualiteit wordt er niet gesproken, maar het zou wel kunnen uiteraard.

Er moet in elk geval ergens een logische verklaring zijn toch?
En geef toe, de verklaring die ik eraan geef, dekt de ganse lading.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 juli 2007 om 22:27.
Oud 10 juli 2007, 22:31   #176
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Tjongejonge, wat jij allemaal weet af te leiden uit dat onnozel artikeltje! Een eredoctoraat in de homoseksuele wetenschappen zou op zijn plaats zijn.
Hoe verklaar jij dan het gebeurde? Een Goddelijk wonder?

Of kan het je eigenlijk niet schelen en kom je gewoon een beetje Paulus pesten zonder de intentie constructief mee te werken aan het debat?

Ik begrijp je niet.

Paulus.
Oud 10 juli 2007, 22:34   #177
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Denk je dat deze vooraanstaande homoseksueel de Bijbel heeft gelezen in groepsverband en door een soort van brainwaching is beginnen geloven, dat hij ook seksueel opgewonden kan worden door mensen van het ander geslacht en niet meer van zijn eigen geslacht of zo?

Ik kan dat echt niet aannemen. Dat zou betekenen dat de homo- of heteroseksualiteit een loutere psychologische aangelegenheid is. En dat is het niet.

Paulus.
Er is maar één persoon die het juiste antwoord heeft...

Voor zover ik kan gissen kan het zelfs een opgezet spelletje zijn om de gelovigen zelf-gemaakte bewijzen te leveren dat homosexualiteit een ziekte is die kan genezen worden door geloof... En is hij 'achter de schermen' nog steeds even homo als vroeger... WHO will tell, who can know...

It is for him to know, for us to guess....
Oud 10 juli 2007, 22:52   #178
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht

Voorlopig nog wel, het is dan ook nog iets betrekkelijk nieuw. Binnenkort zullen ze het er wel over hebben in het parlement. Ik denk niet dat het verboden word, alleen streng gereguleerd. Waarschijnlijk komt er een tax op om de kosten op te vangen. Tenslotte moet men uw fiche bij de staatsveiligheid aanpassen hé.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2007, 23:12   #179
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Mijn punt was, dat het enkel lezen van de bijbel, en het als gevolg erin geloven, ook een argument kan zijn om homoseksualiteit te onderdrukken, en jezelf heteroseksueel te proclameren.
Oud 10 juli 2007, 23:44   #180
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man die genoemd wordt in de openingspost, is niet zomaar een doorsnee homoseksueel. Nee hoor, het gaat om een leider binnen de holebi beweging. Dat is niet niks.

Paulus.
Ik wist niet dat de holebiwereld hiëarchisch gestructureerd was zoals bv de Katholieke Kerk met aan de top de Paus, gevolgd door zn Curie-kardinalen enz tot helemaal onderaan de simpele gelovige.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 10 juli 2007 om 23:45.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be