Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2007, 11:57   #161
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
U, die pleit voor 'open grenzen', bent dan toch ook bereid uw inkomen en uw welvaart in no-time gedecimeerd te zien, mag ik hopen?
Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hierheen komen om te werken en hun gezin goed te verzorgen, niet om met de armoedegrens te flirten in de 'sociale hangmat'.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 12:00   #162
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik ga er vanuit dat de meeste mensen hierheen komen om te werken en hun gezin goed te verzorgen, niet om met de armoedegrens te flirten in de 'sociale hangmat'.
Werken? Zonder enige kennis van onze taal of zelfs maar het Engels? Je weet duidelijk niet over welk woort mensen we het hier hebben.
Oud 19 juli 2007, 12:02   #163
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja zeg, da's een passe-partout stelling die je overal kunt toepassen..

We kunnen gerust de sociale zekerheid afschaffen omdat ik ervan uitga dat de mensen voldoende solidariteit zullen tonen met de zieken en werklozen in onze maatschappij.
Oud 19 juli 2007, 12:04   #164
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Trouwens....armoedegrens.

Hoe zou de gemiddelde Afrikaanse vluchteling onze armoedegrens bekijken?
Oud 19 juli 2007, 12:05   #165
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Werken? Zonder enige kennis van onze taal of zelfs maar het Engels? Je weet duidelijk niet over welk woort mensen we het hier hebben.
Een klein beetje investeren in opleiding (en de diploma's die men al op zak heeft erkennen zou ook fijn zijn) en we hebben geen vergrijzing meer.
Oud 19 juli 2007, 12:08   #166
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een klein beetje investeren in opleiding (en de diploma's die men al op zak heeft erkennen zou ook fijn zijn) en we hebben geen vergrijzing meer.
De meesten betonen geen ekele interesse in opleiding. Nogmaals: u heeft een geïdealiseerd beeld van de vluchtelingen die hier aankomen. Met andere woorden: u kent deze mensen niet en u neemt dus deel aan deze discussie zonder enige kennis terzake. Zonde.
Oud 19 juli 2007, 12:26   #167
StevenNr1

Standaard

Zelfs al tonen ze geen interesse in een opleiding, wat taalonderricht en den bouw heeft weer volk. Daarnaast, mensen tellen niet enkel als economische actoren. Ze kunnen bijv. evengoed een culturele verrijking betekenen, of de partner van je zoon of dochter worden, of w/e, dat doet er zelfs niet toe, niemand heeft meer recht hier te wonen dan een ander.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 juli 2007 om 12:26.
Oud 19 juli 2007, 12:29   #168
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

goedgelovige ziel
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 12:31   #169
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Zelfs al tonen ze geen interesse in een opleiding, wat taalonderricht en den bouw heeft weer volk. Daarnaast, mensen tellen niet enkel als economische actoren. Ze kunnen bijv. evengoed een culturele verrijking betekenen, of de partner van je zoon of dochter worden, of w/e, dat doet er zelfs niet toe, niemand heeft meer recht hier te wonen dan een ander.
in den bouw zit het al vol met Polen... 10 euro per uur maximum ! (geruchten hé)
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 12:37   #170
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
En de oscar voor goedgelovigheid gaat naar....... roffel roffel roffel...... StevenNr1 !!!!

Proficiat.

A propos hoe doet ge dat werken in Vlaanderen als ge onze taal niet kent ? Als ge geen opleiding hebt ?

Of ben jij een van die racisten die graag negerkes naar hier haalt om hier het vuile werk te doen ? Wil jij ze wat uitbuiten of zo ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 13:04   #171
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De voorzienigheid behoede mijn kinderen, dat die hun leven zouden willen delen met niets-ontziende avonturiers van dat slag. Maar dat terzijde. U benadrukt in iedere reactie hoe weinig u van de mensen van vlees en bloed die hier als vluchteling toestromen, afweet. Uw laatste zin getuigt trouwens van bijzonder weinig realiteitszin. Maar zoals ik al schreef: blijf maar dromen.
Oud 19 juli 2007, 13:44   #172
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat u zegt, De Schoofzak, klopt niet als je zoals mij pleit voor open grenzen, dan moeten mensen namelijk geen zotte toeren meer gaan uithalen om in Fort Europa te geraken (er blijft wel een financiële drempel waarschijnlijk maar in België kan ook niet iedereen zomaar gaan emigreren dus mja.)
Volgens Van Dale betekent pleiten "redenen aanvoeren ter verdediging van een persoon of een zaak".
Een reden aanvoeren, veronderstelt redelijkheid, rede, verstand, logika ...
Ik heb jou nog niet horen "pleiten".

Ik denk zelfs eer dat jij hier deftig met onze teelballen aan het spelen zijt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 14:19   #173
StevenNr1

Standaard

Citaat:
hoe weinig u van de mensen van vlees en bloed die hier als vluchteling toestromen, afweet
Vertel...
Oud 19 juli 2007, 14:44   #174
Tegendradigaard

Standaard

Steven,
Misschien kunt gij eens vertellen bij hoeveel miljard mensen Vlaanderen vol zou zitten ?
of ben jij van mening dat ze alle 6 miljard naar hier mogen komen met uw open grenzen
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 juli 2007, 14:49   #175
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat een hobby of een manier om de tijd te verdrijven voortdurend stellingen te verkondigen die noch kant noch wal raken?
Gelukkig dat jij niet aan het roer van het land staat: dan zaten we allemaal als sukkelaars onder de bruggen te slapen...
Alle miserie van de wereld, verenig U in Belgenland!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 14:54   #176
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
in den bouw zit het al vol met Polen... 10 euro per uur maximum ! (geruchten hé)
Heb je ooit gehoord van de Bolkenstein-richtlijn? Bepaalde partijen in het Vlaamse landschap stonden daar compleet achter. Zeker als zij zouden werken in het onderaannemingschap...

On topic: Hetgeen wat pira doet is onaanvaardbaar. Als burger van dit land moet je je aan de wetten houden. Ook als je burgemeester bent, dan heb je zelfs een voorbeeldfunctie te geven. Burgerlijke ongehoorzaamheid leidt tot niets, tenzij besluiteloosheid...
jukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 15:01   #177
Tegendradigaard

Standaard

Als men het niet eens is met de wet op Ruimtelijke ordening mag men die als burger dan ook aan zijn laars lappen ?
Als men het niet eens is met de wet op de belastingen, mag men die als burger dan ook aan zijn laars lappen ?
enz....

Oud 19 juli 2007, 15:19   #178
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan geldig voor de Polen, Chinezen, Indiers...
Maar bij de Turken, Afrikanen... heb ik er toch sterk mijn twijfels over.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 15:30   #179
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat is dan geldig voor de Polen, Chinezen, Indiers...
Maar bij de Turken, Afrikanen... heb ik er toch sterk mijn twijfels over.
Ook bij Indiërs kun je tegenwoordig vraagtekens plaatsen. De horde die zo een tien jaar geleden aangekomen waren, akkoord. Die willen werken en werken zich echt wel omhoog. Maar de Indiërs die nu arriveren...
Bovendien hebben een specifieke groep Indiërs, de sikhs, een serieus probleem met het naleven van bepaalde wetten in dit land. Ik denk specifiek aan de wapenwetgeving bijvoorbeeld. Zij dragen graag dolken en dit onder het mom van religieuze motieven...

Chapeau trouwens voor de plaatselijke politiediensten hier. Hier draaien ze hun hand niet om om illegalen in hun verblijfplaats op te pakken en terug naar het land van herkomst te sturen... Zij die illigaal zijn of uitgeprocedeerd zijn, zijn eveneens onderhevig aan de wetgeving...
jukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 16:18   #180
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Wat gaat Pira doen als vanaf morgen de mensen de parkeermeter niet meer gebruiken ....dus niet meer betalen als ze hun auto parkeren in Mortsel?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be