![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de huidige trend in de houding van de Vlaamse partijen verder gaat ("het zwaartepunt ligt nu in Vlaanderen"), dan zullen de Walen buigen. En blij zijn dat we hen onder onze hoede willen nemen. Het zijn ook maar mensen. Citaat:
De pariteit moet er aan: dat is een minimale democratische vereiste. Ik zag dit overigens niet als "een reeks communautair gestemde wetten", maar als een reeks minimumvoorwaarden om nog aan de federale onderhandelingstafel te willen gaan zitten. Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 augustus 2007 om 14:05. |
||
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de simpelste woorden gezegd: ze zijn het niet gewoon, ze zijn het dermate niet gewoon dat ze niet beseffen hoe afwijkend ze wel zijn, die Walen denken gewoon dat demokratie identiek hetzelfde betekent als hun eigen gelijk.
Met de nieuwe generatie politisi, die zoals de loodgieter het gezegd heeft, die dus niet "geleerd' hebben om te gaan met die superioriteit van de Walen, zal dat dus nu eindelijk zijn einde nemen. Properkens, via een regering met een hervormingsprogramma; of met dikken boel, mochten ze niet tot een fatsoenlijk akkoord geraken. In ieder geval: zo droog en zakelijk als de Walen en Vlamingen nu tegenover makaar staan, zo is het nog nooit geweest.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wedden dat jij het onderwerp 'staatshervorming' of 'transfers' nog nooit hebt aangesneden met je aardige, Waalse familie?
#165 |
Europees Commissaris
|
![]() Het probleem is dan ook niet de "walen", maar de franstalige burgerij en vooral de politici... macht maakt corrupt...En hun bijna totale macht in Wallonie maakt hen bijna totaal corrupt...
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 5 augustus 2007 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil namelijk geen ruzie in de familie ... Idem dito op mijn werk: daar praat ik al evenmin over politiek en over de familie. Eigenlijk vind ik het nogal aanmatigend van jou om iemand aan te pakken dat hij met zijn Waalse vrienden niet over die hete hangijzers zou praten. Jij bekijkt die staatshervorming en de organisatie van de overheid veel te emotioneel blijkbaar. Voor mij is het eer vergelijkbaar met de fusies van de gemeenten, zowat 30 jaar geleden. Het is niet meer dan een organizeren van de gemeenschap. En vriendschap heeft daar niks mee te maken: ik heb dus ook de beste vrienden en relaties met zowel Walen, Nederlanders, Vlamingen, enz.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door speurneus : 6 augustus 2007 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
#172 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het vooral van toepassing is op een proces verbaal. Dus met een officier van Justitie en een aangeklaagde. Als de aangeklaagde Fries is...
|
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar Filo, ik ken massa's Walen en op enkele na zjin het allemaal erg fijne, gezellige mensen. Maar wat die menselijke ervaring moet betekenen als politiek argument is me een raadsel. Waren de meeste Duitsers in de jaren '30 ook niet allemaal gezellige, vriendelijke mensen?
|
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
en de gewone waal is een vriendelijk mens, mr politiek maakt dat niets uit. ik kan mij natuurlijk ook vergissen, want vergissen ... is menselijk
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#180 |
Minister
|
![]() Zelfs de hoogst geplaatste Prof. Dr. in de geneeskunde die zwaar ziek valt word en dossier.
Politiek zijn dossiers. Als doen ze het zo gezegd wel (?) steeds voor de mensen. Met de afhandeling van dossiers heeft de mens op zich niets te maken, daar gelden andere belangen.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |