![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er mensen zijn die 'walgen' van Vlaanderen is een spijtige zaak, maar misschien moet de Vlaamse beweging ook eens in eigen boezem kijken. Allerhande obscure donkerblauwe trojaanse paarden zoals de Warandegroep geven het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven een zeer kwaad imago, dat veel Vlamingen, die helemaal geen hard neoliberaal beleid willen, afschrikt. En waarvoor dan, in de realiteit blijken die donkerblauwen allesbehalve Vlaamsgezind te zijn, want die zelfde 'flaminganten' staan te roepen dat het onderwijs maar beter in het Engels moet ... Wat de Vlaamse beweging dringend nodig heeft is een beweging die niet de neoliberale dogmas achternaloopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Partijen die zich blindstaren op (neo)liberale dogma's of (anti)sociale thema's horen daar niet bij. Laatst gewijzigd door Savatage : 22 augustus 2007 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Pelgrim, net terug van Compostella?
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Ik ben alvast niet van plan om de liberale nuttige idioten af te stoten. Ze zijn wegbereiders en daarvoor nuttig. Als je de Vlaamse Beweging minder liberaal wilt maken, dan zul je daar zelf voor moeten zorgen.
![]() |
#165 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, het was een heel zakelijke en koele overweging om voor een onafhankelijk Vlaanderen te kiezen; niet op basis van romantische "volkische" ideeën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is het meest gebaat met consequente nationalistische partijen, en geen van die drie beantwoordt daaraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het was een koele overweging om Vlaanderen naar de knoppen te helpen ja, diezelfde warandegroep stelt voor om onze nationale hoofdstad af te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg eens uit hoe Vlaanderen naar de knoppen wordt geholpen door een andere hoofdstad te kiezen! Ik zie immers geen verband tussen het ene en het andere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk hoort men wat Brussel betreft strategisch te werken. Als het kan met Brussel, als het moet zonder Brussel. Wat mij betreft is Brussel geen conditio sine quo non om tot een Vlaamse staat te geraken. Hoe langer hoe meer is Brussel eerder een obstakel dan een element dat ons verder helpt. Natuurlijk hoeft men dit, bij onderhandelingen met de Franstaligen, niet op voorhand te zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tiip: neen het is al zeker niet Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten andere durf ik in grote mate betwijfelen dat Brussel, eens Vlaanderen en Wallonië hun eigen weg gaan, nog langer de economische en sociologische draaischijf blijft. Economisch al zeker niet, want als administratief hart zal het afgedaan hebben. Sociologisch? Ik zie ook daar weinig tekenen voor. Maar goed, antwoord eerst eens op de vraag voor u ingaat op wat ik hierboven zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Europees Commissaris
|
![]() Brussel-Halle-Vilvoorde staat al sinds de jaren '60 op de agenda, dus dat kan zeker beschouwd worden als een lopende zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() De meerderheid van de Belgische Brusselaars zijn toch verfranste Vlamingen, waarom is het zo moeilijk om dat toe te geven? Je moet maar het 02-telefoonboek vast te nemen om dat te zien. Ik weet wel dat er ook veel Walen in Brussel wonen, maar ik denk dat dat een minderheid is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens een mooi stukje denkwerk over Brussel, Solidarnosc! Jouw bijdragen over dit thema zijn meer dan te smaken, waarvoor dank. Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 augustus 2007 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() Ik zie niet in waarom de grootste stad ook perse de hoofdstad moet zijn, of hoofdstedelijke functies moet herbergen. Er zijn genoeg landen in de wereld die een kleinere stad als hoofdstad hebben en prima functioneren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat bij Nederland trouwens niet zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Amsterdam is wel de grootste stad. Den Haag moet geloof ik Rotterdam nog laten voorgaan.
![]() |
![]() |
#180 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is een understatement van formaat. De Ring ligt voor 90 pct in het Vlaams Gewest.
|
![]() |
![]() |