![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het doden van dieren is pas fout wanneer het samengaat met masochisme. Dat zou verboden moeten worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Citaat:
ik vind het allemaal toch niet zo consequent hoor, ik apprecieer jullie idealisme maar erg coherent is het allemaal niet. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 augustus 2007 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En verder vind ik het zeer masochistisch en sadistisch om levende varkens uitgedroogd over een afstand van meer dan vijftig kilometer te vervoeren in hokken van 40 op 30 cm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
maar kom, argumenteer dan tegen ipv hier rond de pot te draaien! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft met overleven te maken, heeft niets meer met gelijkwaardigheid te maken. Maar wij kunnen ook eten door geen dierenleed te veroorzaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Europees Commissaris
|
![]() Een wereld zonder oorlog is een utopie. Maar als er oorlog is, vind ik dat er regels moeten opgelegd worden, zoals men nu geen burgers en krijgsgevangen mag doden etc, over de keuze van het wapenarsenaal. Om inderdaad de doden zo humaan mogelijk te laten sterven. Liefst geen doden, maar we weten allemaal dat dit een utopie is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Of, zoals ik eerder al stelde: verdoof ze onderweg met chloroform; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(*) buiten een paar nutjobs die bv vinden dat mensen in pakweg Senegal geen mensenrechten moeten genieten wegens het hebben van een andere huidskleur (zoals Annemans) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan mij voorstellen dat die beesten in kwestie dat niet "fijn" vinden en liever iets anders doen dan aan ons mensen te gehoorzamen. Maar omdat de mens voor gaat (belangrijker is) verplichten wij dieren tot een aantal zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als men die varkens max 20 km vervoerd (heeft men keuze over de slager), dan is het probleem opgelost. En daar ben ik ook voor. Of desnoods vervoeren we ze in grote vrachtwagens (zonder hokken), met een max van pakweg 1 varken per 1,5 m², met een verplichte stop om het uur om ze te voederen en water te geven. Er zullen nog een pak opties zijn, het een al wat duurder dan het andere. Doet er mij ook niet zoveel toe wat exact, you get my point wat ik wil bereiken. Ik weet dat het even realistisch is om vegetarisme verplicht te maken als het realistisch is om de mensenrechten in heel de wereld te laten toepassen. Maar we kunnen er wel naar streven om de dieren die leven onder onze hoede, dat op een zo humaan mogelijke manier kunnen, incl het doden er van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar we kunnen het wel zoveel mogelijk verminderen. Zeker door ons toedoen. En dierenleed door ons toedoen is in mijn inziens (misschien bijna) altijd nutteloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Een slang molt een muis omdat hij moet eten. Dat maakt de slang nog steeds niet meer waard als de muis. Wat er wel is dat er een food chain is, een evenwicht waarin we allemaal een rol spelen. Dat is geen waarde schaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() het gaat over het verschil tussen gelijkwaardigheid tss mensen en gelijkwaardigheid tss mens-dier.
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 21 augustus 2007 om 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op basis daarvan kan men niet anders dan concluderen dat een een mens een 'meerwaardige' levensvorm is dan een dier en dat beide levensvormen dus niet gelijkaardige rechten kunnen en mogen hebben. Het lijden van een mens is steeds 'erger' dan het lijden van een dier omdat een mens zijn situatie beseft en kan anticiperen op toekomstige pijn. Dit kan eventueel leiden tot bewuste zelfmoord, bvb. Een daad waar dieren niet toe in staat zijn, zover ik weet. In extremo kan men zeggen dat het theoretisch etischer zou zijn om het leven van Marc Dutroux te redden dan het leven van de laatste siberische tijger. In de praktijk zou dat echter nogal kunnen tegenvallen voor Marc. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 21 augustus 2007 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |