![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet er nu gebeuren? | |||
Nieuwe verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
13 | 24,07% |
Verder onderhandelen zoals we bezig zijn |
![]() ![]() ![]() |
10 | 18,52% |
Nieuwe formateur Verhofstadt |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,26% |
Nieuwe formateur Vandelanotte |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,70% |
Nieuwe formateur Reynders |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,11% |
Nieuwe formateur Milquet |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,85% |
Andere mogelijkheid (motiveer) |
![]() ![]() ![]() |
17 | 31,48% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelijk Piet Huizentruit in sos-piet, ga ik mijn kookboek eksplikeren, en gij moogt mij zeggen waar ik mij vergis. De grondvesten van de organisatie van de staat staan in de grondwet. De wijze hoe de grondwet maar kan hervormd worden staan ook in de grondwet, en zijn nogal streng en moeilijk. In gans de grondwet, en dus ook niet in de prosedure om de staat te hervormen, staat het begrip "institutionele konferentie". Besluit: uwen haring braadt niet, aangebrand, uw soep is aangebrand .... Of zou er iemand iets bedoelen zoals de Kosta ..??? Zoiets als wachten op een oplossing zoals wachten op Godot ??? De Fransen zeggen "listoire se répète", maar in 't Vlaams zeggen ze dat die vlieger niet meer zal opgaan. Smakelijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#162 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik zal uw simpele geest even vrlichten. Bij de vorige staatsgervormingen is er dus ook zo'n institutionele conferentie geweest. Er staan trouwens wel meer dingen niet in de grondwet. Om een staatshervorming uit te voeren, moet je die ook voorbereiden. Daar horen inderdaad de grondwettelijke geplogenheden bij. Om de inhoudelijke voorbereiding te doen, heb je dus iets zoals zo'n institutionele conferentie of noem het een overleg met alle partijen. Anders blijf je dus pingpong spelen zoals bij deze 'regeringsonderhandelingen' en kom je geen stap verder. |
|
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn intellektueel vermogen is ontoereikend om dat te snappen. Ik blijf steken in de gedachte dat de vorige staatshervormingen (alhoewel nuttig als stap op weg naar ...) gedrochten waren die vrij veel nevenkwalen en bijwerkingen vertoonden, hetgeen telkens opnieuw maakte dat er moet bijgestuurd worden. Ik blijf dus steken in het gedacht dat kosta's en konferenties vreselijk tijdverlies zijn; dat je evengoed een paar tesissen van politiko- of andere-logen kan raadplegen enzovoorts ... Ik blijf steken in mijn gedacht dat er verkiezingen aankwamen, dat partijen een verkiezingsprogramma opstelden en dat diets maakten aan de mensen, dat er verkiezingen geweest zijn, dat de uitslagen bekend zijn, dat nu de tijd gekomen is om de verkiezingsbeloften om te zetten in de praktijk, met respekt voor de onderlinge verhoudingen in de verkiezingsuitslag. Dus, genoeg gezeverd, au boulot nondedju, en op 6 september kan een afspraak gemaakt worden met de notaris voor een echtscheiding met onderlinge toestemming.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is ook niet nodig, er is gekozen maar als het spel niet vlot te krijgen is moeten de kaarten eens goed herschud worden.
|
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#166 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nieuwe formateur Reynders en een tripartite.
![]() |
![]() |
#167 |
Schepen
|
![]() Nieuwe formateur Dehaene. Zijn voorstel is niet om beschaamd over te zijn. Akkoord over splitsing BHV. Interimregering tot 2009. Dan nieuwe federale verkiezingen samen met de gewesten en Europese verkiezingen. Het debat over de staatshervorming in het parlement en daar zoeken naar een meerderheid.
Hiermee heeft CD&V haar belofte aan de kiezer niet gebroken en is de NV-A weer de kleinere kartelpartner i.p.v. het opium van vele Vlaamse fundamentalisten. Laatst gewijzigd door Jo Creten : 27 augustus 2007 om 22:37. |
![]() |
![]() |
#168 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je zal er de CD&V-kiezer maar moeilijk kunnen van overtuigen dat die belofte niet keihard verbroken is. Citaat:
Verdomde tjeven nog 'an toe... Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 augustus 2007 om 22:44. |
|||
![]() |
![]() |
#169 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En in 2009... ![]() Bonne chance! Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 augustus 2007 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
#171 |
Europees Commissaris
|
![]() Overigens, mijn beste Creten, hoor ik geruchten over een mogelijk kartel tussen NVA, LDD en enkele Vlaamsgezinde CD&V'ers indien de grote staatshervorming er niet zou komen.
Misschien is het niet waar. Misschien. Maar stel u voor wat een leuke nieuwe verschijning deze Forza Flandria zou zijn in het Vlaamse politieke landschap. Laatst gewijzigd door Kortaf : 27 augustus 2007 om 23:24. |
![]() |
![]() |
#172 |
Schepen
|
![]() Als LDD in 2009 nog bestaat. Maar bon, dat zien we dan weer.
Overigens, Bart De Wever had al alle Waalse partijen tégen zich, dat was zijn succes. Nu begint hij mogelijke Vlaamse coalitiepartners te irriteren. Als de kiezer had gewild dat Bart De Wever de formatie kon leiden (als formateur), dan had hij minstens 500 000 stemmen nodig. Hij had er 41.962. Bart Somers had er precies 12 meer. Herman De Croo had er 48.930. Geen torenhoog verschil, maar toch voldoende om de gewezen kamervoorzitter niet zomaar aan de kant te schuiven (als co-informateur). Laatst gewijzigd door Jo Creten : 28 augustus 2007 om 00:11. |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde scenario als met de VLD vandaag.
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogal hypocriet als je het mij vraagt.
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of decr00 had moeten leren zijn verstand te gebruiken. Te laat nu natuurlijk. erg he Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 augustus 2007 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
#176 |
Schepen
|
![]() Lees mijn post opnieuw en vergewis u van het verschil tussen een informateur en een fomateur. Ik vind de kritiek van BDW op De Croo pretentieus. Daarenboven heeft het totaal geen belang of een informateur Belgisist of Flamingant is. Een informateur moet niet zeggen hoe hij het zou willen, maar informeren hoe de anderen het zouden willen. BDW mag het van mij proberen hoor. Tons zal hij wel anders piepen.
Laatst gewijzigd door Jo Creten : 28 augustus 2007 om 00:46. |
![]() |
![]() |
#177 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() De enige plaats waar een sterk Vlaams beleid op dit moment kan gevoerd worden, is in de Vlaamse regering. Met de huidige Vlaamse regering zie ik daar weinig van. Zou te maken kunnen hebben met mijn hoge verwachtingen van een Vlaamse regeringen. Ik vraag me af of dat in een onafhankelijk Vlaanderen anders zou zijn. Zou er dan wel deftig geregeerd worden? Of zoeken ze dan weer andere dingen om over te ruziën? |
|
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#179 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor die kerels is het altijd simpel: Vlaanderen onafhankelijk en alle problemen zijn opgelost. Helaas hebben we in het verleden al gezien wat er gebeurt wanneer mensen die het volk wijsmaken dat er een simpele oplossing bestaat voor complexe problemen; aan de macht komen. Samenleven is altijd complex. Het Vlaams Belang zegt bijvoorbeeld: eenmaal Vlaanderen de geldtransfers kan behouden, ZOUDEN we bijv. meer sociale woningen kunnen bouwen, enz... Sommige mensen geloven dat. Wees maar gerust (ultra)rechtse partijen en sociale maatregelen, ahum Laatst gewijzigd door straatrue : 28 augustus 2007 om 07:22. |
|
![]() |
![]() |
#180 |
Vreemdeling
|
![]() De 'oude rotten' geven een eenvoudige les in politiek. Je maakt geen staatshervorming met een bipartite, omdat je daar een tweederdemeerderheid vor nodig hebt. Brussel-Halle-Vilvoorde is hét op te lossen probleem. Daarna conferentie organiseren over staatshervorming. In 2009 verkeizingen.
|
![]() |