Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 16:08   #161
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Dat is hier al 150 keer herhaald.
De vraag is of dat islamitisch onderwijs aan de eindtermen voldoet?
Als het dat niet doet, dan heeft het geen recht op subsidies.

Citaat:
Het antwoord is bij voorbaat nee.
Dat kan je natuurlijk niet zeker weten. Maar ik wil gerust even meespelen. Laten we er vanuit dat er controles waren, etc. waaruit blijkt dat dit islamitisch onderwijs niét aan de eindtermen zal voldoen.

Citaat:
Waarom apart islamitisch onderwijs geven als er tal van mogelijkheden voor handen zijn?
Omdat het mag.

Citaat:
Het antwoord is : om islamitisch maatwerk te leveren, i.e. aanpassing van geschiedenislessen, biologielessen etc. op leest van het islamitisch sprookjesboek, dus per definitie niet conformerend aan de eindtermen.
De eindtermen en 'islamitisch omkadering' zijn niet a priori vijanden, natuurlijk.
Je bent hier rustig aan het speculeren. Je vindt dat mss leuk, maar het helpt niet veel in de discussie.

Citaat:
Volgende vraag : moet de maatschappij scholen toestaan
Ja.

Citaat:
die sowieso leerlingen met een waardeloos islamitisch diploma zullen afleveren, mensen die niet geschikt zijn voor de arbeidsmarkt, ook al omwille van hun voorspelbare attitudeproblemen.
Kan je natuurlijk neit weten. Er zijn effectief scholen in België die géén subsidies krijgen, maar wél leerlingen afleveren die perfect geschikt zijn op de arbeidsmarkt.

Thuisonderwijs is een voorbeeld. En bepaalde alternatieve scholen ook.
(1 daarvan is in medewerking met een (verre) libertarische kennis.)

Citaat:
Moet de maatschappij dan nog opdraaien voor hun werkloosheidsvergoedingen?
Niet voor hun WV, wel voor hun OCMW. Dat is evident.

Citaat:
Als de Nynorksen en AlexHealey's spontaan en alleen voor die last willen opdraaien, mij goed, maar ik doe niet mee.
Toch wel. Tegen je zin of niet, je zal meedoen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 16:09   #162
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik ben gewoon zeer nuchter, hou de ogen open voor de realiteit, laat mezelf niet versuffen en in slaap wiegen door multicultureel en politiek correcte fabeltjes en gelul, en zeg de dingen onverbloemd, hetgeen de versuften uiteraard mateloos irriteert.
Ik hou van mensen met een flinke portie zelfvertrouwen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 26 augustus 2007, 16:12   #163
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het is de logica van het gebrek aan nuancering. Er zijn maar twee opties in dat type denken.
a) je hebt iets graag dus moet het toegelaten zijn
b) je hebt iets niet graag dus moet het verboden zijn.

De rest is blijkbaar een beetje te complex voor die logica, en dan moet men anderen woorden in de mond leggen om hun beperkte logica toch maar te laten kloppen.
of offtopic gaan met een progressief onderonsje over logica om de vervelende vraagjes te ontwijken en om de kronkelredeneringlogica onder een mislukt sausje van intellectualiteit nog verkocht te krijgen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 16:15   #164
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
of offtopic gaan
Dat is hier de gewoone.

Citaat:
met een progressief onderonsje
Ik denk dat Nynorsk me vrij conservatief zal vinden, afhankelijk van het onderwerp.

[quote]over logica [/uuote]

Mwah, ja.

Citaat:
om de vervelende vraagjes te ontwijken
Die ik allemaal stuk voor stuk beantwoord.

Citaat:
en om de kronkelredeneringlogica
Er is maar 1 soort logica.

Citaat:
onder een mislukt sausje
TOMATENSAUS!!!!

Citaat:
van intellectualiteit nog verkocht te krijgen.
Dankje, ik ben zeer intelligent.
Oud 26 augustus 2007, 16:24   #165
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moet de maatschappij dan nog opdraaien voor hun werkloosheidsvergoedingen?
AlexHealey : "Niet voor hun WV, wel voor hun OCMW. Dat is evident."

Dat noem ik eens een voorbeeld van politiek correcte stomzinnigheid. Laten we uit progressief-paternalitische overwegingen een hoop onaangepaste, voor de arbeidsmarkt onbruikbare mensen produceren die rustig op de kap van de maatschappij mogen parasiteren, en laten we op de koop toe gelijk de pamperaars, straathoekwerkers en ander klassiek personeel uit de allochtonen-ondersteun-industrie klaar stomen om hen naar het doplokaal te begeleiden.
Hoe dom kan men niet zijn?
Oud 26 augustus 2007, 16:25   #166
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor, ik ben gewoon zeer nuchter, hou de ogen open voor de realiteit, laat mezelf niet versuffen en in slaap wiegen door multicultureel en politiek correcte fabeltjes en gelul, en zeg de dingen onverbloemd, hetgeen de versuften uiteraard mateloos irriteert.
Je zegt onverbloemd wat je zelf voor waar aan neemt. Als dat niet klopt met de realiteit, dan loop je inderdaad kans om anderen te irriteren.

Hoe 'nuchter' ben je als je iemand die islamscholen ronduit akelig vindt de woorden een 'warme islamitisch schoolproject waar men een warm maar niet-wetenschappelijk leerplan indoctrineert?' toeschrijft?

en als je denkt dat je me 'mateloos irriteert' dan ben je fout - dit is eerder grappig. Je enige doel hier op dit forum is mensen irriteren, en je slaagt er dan nog niet in ook.
Oud 26 augustus 2007, 16:33   #167
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Je zegt onverbloemd wat je zelf voor waar aan neemt. Als dat niet klopt met de realiteit, dan loop je inderdaad kans om anderen te irriteren.

Hoe 'nuchter' ben je als je iemand die islamscholen ronduit akelig vindt de woorden een 'warme islamitisch schoolproject waar men een warm maar niet-wetenschappelijk leerplan indoctrineert?' toeschrijft?
Heel nuchter.
Mis je je misprijzen voor het bestaande klassiek onderwijs samenvat in 'kil', 'wetenschappelijk' en 'indoctrinatie', suggereer je sowieso dat je het tegenovergestelde 'warm', 'onwetenschappelijk' en in dit geval islamitisch onderwijs (mits hoofdthema van deze draad) wel genegen bent.

Citaat:
en als je denkt dat je me 'mateloos irriteert' dan ben je fout - dit is eerder grappig. Je enige doel hier op dit forum is mensen irriteren, en je slaagt er dan nog niet in ook.
Mijn enige doel is mensen als jou van tijd tot tijd eens wakker te schudden uit jullie grenzeloze naïeviteit. Dat ik daar glansrijk in slaag blijkt uit jullie geïrriteerde reacties.
Oud 26 augustus 2007, 16:33   #168
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat noem ik eens een voorbeeld van politiek correcte stomzinnigheid. Laten we uit progressief-paternalitische overwegingen een hoop onaangepaste, voor de arbeidsmarkt onbruikbare mensen produceren die rustig op de kap van de maatschappij mogen parasiteren, en laten we op de koop toe gelijk de pamperaars, straathoekwerkers en ander klassiek personeel uit de allochtonen-ondersteun-industrie klaar stomen om hen naar het doplokaal te begeleiden.
Voor mensen die deel uitmaken van het profitariaat, c.q. de ondersteunende industrie, is dat natuurlijk niet dom.
Oud 26 augustus 2007, 16:39   #169
Fab
Partijlid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Ja, eigenlijk wel. Vooral als ik verliefd ben.
Wie is je vriendin? Alhoewel, overbodige vraag denk ik
Fab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 16:41   #170
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

We zijn toch allemaal voor een terugkeer naar de 19e eeuw?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 16:43   #171
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel nuchter.
Mis je je misprijzen voor het bestaande klassiek onderwijs samenvat in 'kil', 'wetenschappelijk' en 'indoctrinatie', suggereer je sowieso dat je het tegenovergestelde 'warm', 'onwetenschappelijk' en in dit geval islamitisch onderwijs (mits hoofdthema van deze draad) wel genegen bent.
je ziet ze echt vliegen eh.
Dus, omdat ik kritiek heb op ons onderwijssysteem vind ik een ander onderwijs systeem dat ik nog meer verfoei, beter. Dat is je conclusie?

Citaat:
Mijn enige doel is mensen als jou van tijd tot tijd eens wakker te schudden uit jullie grenzeloze naïeviteit. Dat ik daar glansrijk in slaag blijkt uit jullie geïrriteerde reacties.
je kunt er gewoon niet tegen dat een 'linkse poco' of hoe je me ook wil noemen, islamonderwijs wel eens niet leuk zou kunnen vinden. JIJ bent diegene die geïrriteerd is, hoor. Jij bent diegene die woorden moet verdraaien om toch maar gelijk te krijgen.
Oud 26 augustus 2007, 16:47   #172
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fab Bekijk bericht
Wie is je vriendin? Alhoewel, overbodige vraag denk ik
Waarom is dat een overbodige vraag?
Oud 26 augustus 2007, 16:49   #173
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf daar achter staan. Natuurlijk met een hele boel gemaar. Maar dat is iets anders, natuurlijk.

Citaat:
Dat noem ik eens een voorbeeld van politiek correcte stomzinnigheid.
Het is vrij weinig 'politiek' correct.

Citaat:
Laten we uit progressief-paternalitische overwegingen
Uit liberale overwegingen.

Citaat:
een hoop onaangepaste, voor de arbeidsmarkt onbruikbare mensen
Elke mens is bruikbaar voor de arbeidsmarkt.
Uw glazen bol wil ik btw.

Citaat:
produceren die rustig op de kap van de maatschappij mogen parasiteren,
Mensen op het ocmw parasiteren niet.

Citaat:
en laten we op de koop toe gelijk de pamperaars, straathoekwerkers en ander klassiek personeel uit de allochtonen-ondersteun-industrie klaar stomen om hen naar het doplokaal te begeleiden.
Ocmw is iets anders dan doplokaal.

Citaat:
Noem mij niet dom gewoon omdat jij mij niet begrijpt.
Oud 26 augustus 2007, 16:50   #174
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Voor mensen die deel uitmaken van het profitariaat, c.q. de ondersteunende industrie, is dat natuurlijk niet dom.
Wil je daar iets mee zeggen?
Oud 26 augustus 2007, 16:50   #175
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2881639]
Citaat:

Jij maakt rare gevolgtrekkingen.
Oud 26 augustus 2007, 16:51   #176
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zolang men zich aan de eindtermen houdt - en de wet, etc. - zie ik geen probleem om subsidies te krijgen.
Dus ook niet moslimmeisjes toelaten?

En hoe zit het met Jongens? Mag dit nog, jongeren weigeren op basis van geslacht?
Oud 26 augustus 2007, 16:52   #177
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dus ook niet moslimmeisjes toelaten?

En hoe zit het met Jongens? Mag dit nog, jongeren weigeren op basis van geslacht?
'k zou het spijtig vinden als aparte scholen verboden zou zijn.
Oud 26 augustus 2007, 16:53   #178
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
je ziet ze echt vliegen eh.
Dus, omdat ik kritiek heb op ons onderwijssysteem vind ik een ander onderwijs systeem dat ik nog meer verfoei, beter. Dat is je conclusie?
Nee, ik zie ze niet vliegen. Ik zag je woorden duidelijk staan, en je pro-betoog zal intussen voor iedereen wel al duidelijk zijn, want een duidelijke nee, of zelfs een insinuatie van tegenkanting tegen het islamitisch schoolproject hebben we niet kunnen lezen.

Citaat:
je kunt er gewoon niet tegen dat een 'linkse poco' of hoe je me ook wil noemen, islamonderwijs wel eens niet leuk zou kunnen vinden.
Dus toch duidelijk richting pro. Waarvoor was die eerste zin van jou nodig? Om je meesterschap in logica te bewijzen?

Citaat:
JIJ bent diegene die geïrriteerd is, hoor. Jij bent diegene die woorden moet verdraaien om toch maar gelijk te krijgen.
Nee hoor, ik copy/paste gewoon jouw woorden.
En gelijk hoef ik niet te krijgen. Ik post enkel maar mijn mening, recht voor de raap, hoe geïrriteeerd jij daar ook van geraakt.
Oud 26 augustus 2007, 16:55   #179
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2881705]
Citaat:

Nee, ik zie ze niet vliegen. Ik zag je woorden duidelijk staan, en je pro-betoog zal intussen voor iedereen wel al duidelijk zijn, want een duidelijke nee, of zelfs een insinuatie van tegenkanting tegen het islamitisch schoolproject hebben we niet kunnen lezen.
Je snapt het nog steeds niet.
Denk ik.
Oud 26 augustus 2007, 16:55   #180
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht

Daar heb je een punt Basy.
Maar dat zegt dan weer veel over de 'ware aard' en de 'goede bedoelingen' van diegenen die trouwens tegelijk praatjes zitten te verkopen over hoe verrijkend hun pamperingssujetten wel niet zijn voor de maatschappij.

Merk trouwens ook hun selectieve hypocrisie op.
Moord en brand roepen als Siegfried Verbeke niet snel genoeg de bak ingedraaid wordt, maar wel islamitische schoolprojecten met dito Haulocaustvrije geschiedenislessen steunen waar 100den Mohammed Verbeekjes geproduceerd zullen worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be