Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 22:23   #161
Banneling

Standaard

AdrianHealey, wo bist du bleben?
Rescue 901 ! Nu !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 22:24   #162
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind zijn reactie zeer normaal. Meer nog: ik dacht net hetzelfde. Gezinsdrama's komen niet zelden voor in gezinnen die voor de buitenwereld 'voorbeeldig' zijn. Omdat de problemen de vier muren van het huis niet verlaten, maar binnenin is het vaak hel. Ook omdat er vaak niemand echt om geeft. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand uit zo'n "voorbeeldig" gezinnetje hulp zoekt bij een broer, zus, moeder,... en gewoonweg niet geloofd wordt. Het is opvallend hoeveel dat gebeurd, daarom moet er zelfs nog geen 'gezinsdrama' aan te pas zijn gekomen. Hoewel ik niet vind dat er doden moeten vallen om van een drama te spreken.

Jij mag je verlagen tot het niveau dat je daarin verkneukeling ziet. Je zou er ook frustratie in kunnen zien. Of een aanklacht. Een aanklacht dat onze maatschappij niet liever doet dan verdoken drama's blijven bedekken. "Hij had een hoge functie" en van die dingen, tja, dan is het onmogelijk dat het toch mis gaat eh. Wie had dat nou verwacht? "Ze had me wel eens verteld dat het niet altijd even goed gaat, maar ja, die mensen komen buiten, hun kinderen studeren goed, ze hebben hobby's, en hij heeft goed werk, dus ja". Niet willen zien. Het is ook érg prettig als je een probleem wil aangeven bij je omgeving en je krijgt enkel "tja, geen enkele vent is perfect eh, wees blij dat hij zo hard werkt, dat hij de kost goed verdient". Maar blijf jij maar bij je verkneukelingshypothese als dat beter bij je past.

En nee, het gaat nu niet om een "voorbeeldig gezinnetje". Een tweeling groeit op bij druggebruikers, een drugdealende ex komt het gezin uitmoorden. Dat is niet voorbeeldig. En we kunnen niet �*lles voorkomen, en iedereen heeft de verantwoordelijkheid over zijn eigen gedrag, maar het zou me zeker niet verbazen mocht ook hier iemand, voor zijn eigen gemak, een oogje dicht hebben geknepen, druk bezig zijnde met de eigen 'problemen'.
We leven in een vereenzamende maatschappij, en gezinsdrama's zullen steeds meer voorkomen, bij voorbeeldige én onvoorbeeldige gezinnetjes.
waarom plakt uw pervers liegende beschermeling er dan een fotoke van zo een "voorbeeldige familie" bij?Toch om iedereen te misleiden? D�*�*r gaat het mij om.Hij liegt dat hij zwart ziet, en gij praat dat goed, met een hoop mooie woorden.Ge speelt avokaat van de duivel, en verlaagt u tot zijn niveau: ge ploetert met uw twee voetekkes in een stinkende modderbrij...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 22:25   #163
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desiderius
Mitgard?
Is dat niet hetgeen ik zonet van m'n schoenen liet schrobben?

als hij geen advocaat was zou ik 'm vulgair vinden worden denk ik.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 augustus 2007 om 22:26.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 22:32   #164
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

zozie, de speeltijd is voorbij.
voor mij althans, ik kruip in mijn bedje.
bedankt aan dees, online, born2bewild en carlgustaafke voor een leuke, ontspannende avond. ik kon weer even de beentjes strekken en de vingertjes kraken.

zo wat dollen met rechtse kaatsballetjes, daar knapt een mens van op.
werkt zelfs therapeutisch denk ik.

slaap zacht,

xxx

mittie.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 26 augustus 2007 om 22:33.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 22:34   #165
born2bewild
Banneling

Standaard

thanks. Ik vond het ook plezant.

Zit wel een beetje in met Nynorsk.

Zeg haar misschien dat ze niet heel de nacht moet blijven zoeken naar de "waardering voor het lijden".
we zullen het kif kif laten.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 22:36.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 22:34   #166
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Fout. Dat is geen fantasie, geen interpretatie. Dat is een quote. Objectiever kan ik het niet maken, sorry. Of moet ik zijn quotes ook gaan retoucheren?

En wat betreft uw vraag: ik zeg dat hij o zo graag zou hebben dat het mooi uitkomt. En als het niet uitkomt, dan zal hij wel een creatief handje toesteken. Misschien heeft hij dan toch iets meegedragen van die fameuze "fascistische" leraars.

Dat is enkel niet te zien als je het niet wil zien. En daar kan ik u niet bij helpen. Wil ik ook niet.

Je moet trouwens ook mijn woorden niet verdraaien, 't is een teken dat je aan de wand dat je aan "quotes" niet voldoende hebt blijkbaar om je eruit te draaien. En dan maar balken als ik een exacte quote gebruik. Je zou beter hetzelfde doen.
Dit: "ik zeg dat hij o zo graag zou hebben dat het mooi uitkomt" is jouw fantasie. Ik heb het voordeel op jou dat ik weet hoe hij denkt, en daar dus over kan oordelen. Ik weet dan ook dat hij zich niet verkneukelt. Je hebt niks om je mening te staven. Ik wel. Simpel, hoor.

Citaat:
ge moogt altijd nog laten weten waar ik de "waardering voor het lijden" kan vinden trouwens.
Kom ze maar halen.
Oud 26 augustus 2007, 22:34   #167
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja jong, want mitgard geilt op vrouwen en kinderen die vermoord worden

Als ik morgen op dit forum schrijf dat ik verkracht ben door een blanke, dan ben ik wellicht ook een vunzig wijf dat dergelijke verhaaltjes opdist om voor mijn politieke kar te spannen zeker?
dat kan gebeuren ja, dat een blanke iemand verkracht.Zeker en vast. Maar statistisch gezien komt het toch véél meer voor dat onze ingeweken bruine medemensen een blanke vrouw verkrachten.Als gij ooit in belgië verkracht moest worden, is er meer kans dat een allochtoon u dat aandoet, dan een blanke, échte belg.Maar uw vriendje Mitgard had het niet over verkrachten, maar over moord...En ook daar hebt ge meer kans om op een allochtoon te vallen, dan op een blanke belg.De Belgische (en �*lle Europese) gevangenissen zitten boordevol moordenaars van islamietische afkomst...
Oud 26 augustus 2007, 22:37   #168
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Toch wel: ik zou Vlaams Blokkiezer kunnen worden... Stel je voor...
stemt gij maar op AEL. Als die ooit aan de macht komen, smijten ze u met uw al uw soortgenoten van den boerentoren naar beneden, of met een steen rond uw nek in de Schelde...
Oud 26 augustus 2007, 22:38   #169
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
thanks. Ik vond het ook plezant.

Zit wel een beetje in met Nynorsk.

Zeg haar misschien dat ze niet heel de nacht moet blijven zoeken naar de "waardering voor het lijden".
we zullen het kif kif laten.
Niet mee inzitten.
Ik ga even mijn waardering voor het genot gaan demonstreren.
Oud 26 augustus 2007, 22:39   #170
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet mee inzitten.
Ik ga even mijn waardering voor het genot gaan demonstreren.
precies een modelgezin. Ik ken dat wel.
Oud 26 augustus 2007, 22:40   #171
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
hilarisch. Desiderius die mij Mitgard eens gaat leren kennen .
uw vrijer? Broer? Dubbelnick?Buur?Zeg het eens ...
Oud 26 augustus 2007, 22:41   #172
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
uw vrijer? Broer? Dubbelnick?Buur?Zeg het eens ...
biechtvader, apostel

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 augustus 2007 om 22:43.
Oud 26 augustus 2007, 22:43   #173
Banneling

Standaard

Citaat:
precies een modelgezin. Ik ken dat wel.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 22:45   #174
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
En waarom ga je, net als carlgusstaaf, wel in deze topic tekeer tegen mitgard zijn opzettelijk fout plaatsen van een foto en niet in de topic over het chirokamp?
wel, in de draad over het chiro kamp zullen we over de chiro spreken, en in deze draad over iets anders.Waarom probeert ge de mensen hier op een dwaalspoor te leidden?
Oud 26 augustus 2007, 22:45   #175
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit: "ik zeg dat hij o zo graag zou hebben dat het mooi uitkomt" is jouw fantasie. Ik heb het voordeel op jou dat ik weet hoe hij denkt, en daar dus over kan oordelen. Ik weet dan ook dat hij zich niet verkneukelt. Je hebt niks om je mening te staven. Ik wel. Simpel, hoor.
Helemaal niet simpel, Nynorsk.
Jij zit hier een beetje de rol te spelen van het 'koor' in de klassieke Griekse tragedie. Duiding en interpretatie te geven bij postings waarvan jij -in tegenstelling tot de andere forumleden- de juiste interpretatie meent te kunnen doorgronden.
Nou, ik heb niet zo'n 'koorlid' en -verbeter me als ik het verkeerd zou hebben- zover ik kan overschouwen heeft Mitgard zélf nog op geen enkel punt z'n imagootje van wise guy schade willen berokkenen door toe te geven dat hij z'n verhaaltje iets te forsig gekruid heeft. Dat het allemaal zo 'puntig' (en ik druk me nu heel zacht uit) niet had gehoeven.

Daarom: leuk dat hij jou de arena kan injagen. Want van het schrijverke zelve ... Nouja, dat schrijverke gooit doorgaans de handdoek in de ring met de gevleugelde woorden dat het discussiëren op dit forum slechts een niet au sérieux te nemen hobby is. Mij goed, maar zelfs in die hypothese is het trapesewerk in het 'circus van de slechte smaak' niet vrij van enige kritiek.

Elk het zijn. Ik blijf me enkel baseren op wat het ventje zelve neerpent. Niet op de duiding die jij er vanuit je -welingelichte positie- aan wil geven.

Op één punt ben ik het met Mitgard echter volledig eens.
't Is leuk geweest; middernacht bijna voorbij dus we gaan stilaan rustiger oorden opzoeken.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2007, 22:48   #176
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ah dat wist ik niet. Nynorsk of Mitgard zullen wel een thread opstarten als het interessante vooruitzichten biedt. En dan kunnen we allemaal meegenieten.
als Nynorsk en Mitgard nu eens kinnenes maakten? Dan kunnen we daar mischien ook eens iets over lezen in de gazet binnen een paar jaar, als ze mekaar beu zijn
Oud 26 augustus 2007, 22:55   #177
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Mitgard heeft uitstekend aangetoond wat hij wou aantonen: dat als het gaat om gezinsdrama's, er niets dan selectieve verontwaardiging komt, er meteen op de man moet gespeeld worden, en dat de kop in 't zand steken hét devies is. Veel is er blijkbaar niet nodig om dat aan te tonen, en zelfs mensen die zich intellectueel meerderwaardig voelen, zoals jij, trappen er met beide voeten in.
ik denk niet dat Mitgard zo geraffineerd is als gij ons wilt laten geloven hoor...Ge gebruikt hem gewoon om te proberen andere mensen een slecht gevoel te geven, een vaag schuldgevoel, en de indruk dat ze zich laten manipuleren hebben...Eigenlijk even pervers als Mitgard zijn zever, maar wat intelligenter ingepakt.Denk nu vooral niet dat ik u komplimenteer: ik vind dat ge uw intelligentie slecht gebruikt.
Oud 27 augustus 2007, 01:08   #178
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Nouja, dat schrijverke gooit doorgaans de handdoek in de ring
En Nynorsk ocharme, ons nog te vuur en te zwaard proberen te doen geloven dat haren Achilles enkel door hogere principes ("waardering voor het lijden") gedreven wordt.

Komt dat manneke hier nu toch wel zelf bevestigen dat hij enkel goed is om de clown uit te hangen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 augustus 2007 om 01:28.
Oud 27 augustus 2007, 05:12   #179
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet simpel, Nynorsk.
Jij zit hier een beetje de rol te spelen van het 'koor' in de klassieke Griekse tragedie. Duiding en interpretatie te geven bij postings waarvan jij -in tegenstelling tot de andere forumleden- de juiste interpretatie meent te kunnen doorgronden.
Nou, ik heb niet zo'n 'koorlid' en -verbeter me als ik het verkeerd zou hebben- zover ik kan overschouwen heeft Mitgard zélf nog op geen enkel punt z'n imagootje van wise guy schade willen berokkenen door toe te geven dat hij z'n verhaaltje iets te forsig gekruid heeft. Dat het allemaal zo 'puntig' (en ik druk me nu heel zacht uit) niet had gehoeven.

Daarom: leuk dat hij jou de arena kan injagen. Want van het schrijverke zelve ... Nouja, dat schrijverke gooit doorgaans de handdoek in de ring met de gevleugelde woorden dat het discussiëren op dit forum slechts een niet au sérieux te nemen hobby is. Mij goed, maar zelfs in die hypothese is het trapesewerk in het 'circus van de slechte smaak' niet vrij van enige kritiek.

Elk het zijn. Ik blijf me enkel baseren op wat het ventje zelve neerpent. Niet op de duiding die jij er vanuit je -welingelichte positie- aan wil geven.

Op één punt ben ik het met Mitgard echter volledig eens.
't Is leuk geweest; middernacht bijna voorbij dus we gaan stilaan rustiger oorden opzoeken.
eigenlijk reageert ge wel heel heftig op deze topic. Volgens mij herken je je te hard in het fermette-gezinnetje waar mitgard het over had in eerste instantie. Toch niet bang dat jij wel aan het cliché-beeld van een gezinsdrama gaat voldoen binnen dit en enkele maanden?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2007, 05:15   #180
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... dus ik heb de term 'inferieuren' niet gebruikt.
dank u voor die verduidelijking. Hoe jouw hersenen zich daaropvolgend kortsluiten interesseert me overigens niet in het minst.
Ah, er bestaan dus enkel superieuren en niet-superieuren. Het feit dat je daardoor impliceert dat er inferieuren bestaan, is een kortsluiting in Nynorks hoofd...

Het woord savoureren ken je actief, maar het verband tussen de begrippen superieur en inferieur is je vreemd. Een vreemde kennis van de Nederlandse taal bezit je daar.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be