Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2007, 15:58   #161
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
veel vrouwen kicken er trouwens op om (door allochtonen) verkracht te worden.
ééntje om in te kaderen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 15:59   #162
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ze noemen dat dan seks, geen verkrachting

En als een meisje zich halfweg de seks plots bedenkt?
Is het dan een halve verkrachting?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:12   #163
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Er is toch iets walgelijks, als men als reaktie op de verkrachting van twee naïeve snotapinnen die nog niet droog achter de oren zijn hoort zeggen dat het hun eigen schuld was...Ik stel voor dat ge dat tegen de vader en broers van die kinderen gaat zeggen.En hoop dan dat die mensen u het pak slaag geven dat ge verdient.Dat dan ook maar beschouwd word als een uiting van vrije mening.Zélfs als ge dan een beetje gekwetst bent.
Het is niet mijn probleem dat jij problemen hebt met de vrije meningsuiting.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 16:21   #164
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik heb daar geen probleem mee. Maar zoals de moslims zeiden na de mohammed cartoons, "dan moet ge ook maar de gevolgen dragen".
Als iemand walgelijke meningen verkondigt, moet hij beseffen dat hij het risiko loopt dat bij bepaalde toehoorders de stoppen doorslaan.Als gij aan de toog van één of ander kafee stoer verkondigt dat "die domme wijven zelf schuld zijn als ze verkracht worden hahaha", en er staat per toeval iemand naast u wiens vrouw/dochter/oma/lief dat overkomen is moet ge er niet van verschieten dat die u een mot geeft.Snapie, adriaan?
Oud 28 augustus 2007, 16:23   #165
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind dat ze verkrachters moeten laten lopen.
hoe kunt ge als vader/man/vriend anders daarmee afrekenen?
en trouwens een vrouw die verkracht is geweest, die hare vriend is goed bescheten. veel kans dat die z'n vrouw de eerst 5 jaar niet meer mag aanraken. misschien wel nooit meer....
dit waren geen getrouwde vrouwen, maar kinderen.Minderjarigen. Een verwaarloosbaar detail voor u uiteraard...
Oud 28 augustus 2007, 16:24   #166
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen probleem mee. Maar zoals de moslims zeiden na de mohammed cartoons, "dan moet ge ook maar de gevolgen dragen".
Wat een verrassing dat jij dezelfde redenering gebruikt als moslims.

Citaat:
Als iemand walgelijke meningen verkondigt, moet hij beseffen dat hij het risiko loopt dat bij bepaalde toehoorders de stoppen doorslaan.
Ja, evident. Maar dat betekent nog niet dat die ander wél het recht heeft mij te slaan?
(Heb je nu zonet gezegd dat de cartoons eeen 'walgelijke mening' was? En dat het 'risico' dat de moslims zó gingen gaan betogen reeeël - en begrijpelijk - was?)

Citaat:
Als gij aan de toog van één of ander kafee stoer verkondigt dat "die domme wijven zelf schuld zijn als ze verkracht worden hahaha", en er staat per toeval iemand naast u wiens vrouw/dochter/oma/lief dat overkomen is moet ge er niet van verschieten dat die u een mot geeft.Snapie, adriaan?
Ik ga daar niet van verschieten. Maar die kerel mag nog steeds vervolgd worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 28 augustus 2007, 16:28   #167
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
1/Wat een verrassing dat jij dezelfde redenering gebruikt als moslims.1/

Ja, evident. Maar dat betekent nog niet dat die ander wél het recht heeft mij te slaan?
2/(Heb je nu zonet gezegd dat de cartoons eeen 'walgelijke mening' was? En dat het 'risico' dat de moslims zó gingen gaan betogen reeeël - en begrijpelijk - was?)2/

Ik ga daar niet van verschieten. Maar die kerel mag nog steeds vervolgd worden.
1/moslims zijn ook mensen
2/Ik vond die cartoons niet slecht.Een beetje te braaf eigenlijk. De reaktie daarop was énorm overdreven.Niets te maken met het ordinaire pak stokslagen dat mensen zoals gij verdienen, als ze zich vrolijk maken over verkrachte meisjes...
Oud 28 augustus 2007, 16:29   #168
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1/moslims zijn ook mensen
2/Ik vond die cartoons niet slecht.Een beetje te braaf eigenlijk. De reaktie daarop was énorm overdreven.Niets te maken met het ordinaire pak stokslagen dat mensen zoals gij verdienen, als ze zich vrolijk maken over verkrachte meisjes...
Kun je mij eens aanwijzen waar ik me vrolijk maak om verkrachte meisjes?
Oud 28 augustus 2007, 16:59   #169
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
we zouden het anders niet zeggen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:26   #170
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
we zouden het anders niet zeggen
Daar heb je een punt.
In een andere draad zei Adrian vandaag nog dat hij problemen heeft met mijn vrije meningsuiting.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 18:27   #171
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Daar heb je een punt.
In een andere draad zei Adrian vandaag nog dat hij problemen heeft met mijn vrije meningsuiting.
Ik geloof dat ik dat gisteren zei.
Oud 28 augustus 2007, 18:53   #172
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
ik vind dat ook, vooral omdat de agressors dikwijls ook wapens gebruiken.Een boksijzer vind ik praktisch , en gemakkellijk van gebruik.Ook voor "normale" mensen, die niet gewend zijn om geweld te gebruiken, zélfs niet om zich te verdedigen, en die er niet in zouden slagen om bvb iemand een messteek te geven, omdat men hen altijd gezegd heeft, van kleinsafaan , dat dat niet m�*g, dat dat slecht is... .Onze allochtonen uit het midden-oosten en de maghreb hebben natuurlijk geen last van zulke "dressage", en daar hebben ze dan een stapje voor op de meeste Belgen.
Een vuistslag geven is een veel natuurlijker beweging, en met zo een boksijzer vergroot je je kansen om er heelhuids vanaf te komen met tien.Je loopt ook minder risiko om zelf een moordenaar te worden als met een mes, revolver en noem maar op...
Boksijzers zijn goede wapens, helaas zijn de exemplaren die via-via in Belgie verkrijgbaar zijn vaak te groot of te klein. Dit is een wapen dat net zoals een schoen moet passen. Ik ben zelf een grote matrakfan. Geeft ook dat kleine extra bereik indien de tegenstander een mesdrager is.

Jij merkt daar iets op: de mensen uit de midden-oosten en dergelijke landen hebben geen last van schuldgevoelens bij het vechten. Dit is een strategisch voordeel op straat, en een reden waarom de straten in grote steden van de allochtonen zijn. Terwijl dat de gemiddelde Europeaan leert dat geweld slecht is en dat het woord machtiger is, leert de allochtoon de goede oude vuistslag.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:05   #173
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht

Jij merkt daar iets op: de mensen uit de midden-oosten en dergelijke landen hebben geen last van schuldgevoelens bij het vechten. Dit is een strategisch voordeel op straat, en een reden waarom de straten in grote steden van de allochtonen zijn. Terwijl dat de gemiddelde Europeaan leert dat geweld slecht is en dat het woord machtiger is, leert de allochtoon de goede oude vuistslag.
op dat punt leken de oude germanen en kelten nogal op allochtonen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2007, 20:10   #174
Mitgard
Banneling

Standaard

voor wie het interesseert:

Physically the Celts are terrifying in appearance, with deep sounding and very harsh voices. In conversation they use few words and speak in riddles, for the most part hinting at things and leaving a great deal to be understood. They frequently exaggerate with the aim of extolling themselves and diminishing the status of others. They are boasters and threateners and given to bombastic self-dramatization, and yet they are quick of mind and with good natural ability for learning.

Diodorus Siculus, first century B.C.
Oud 28 augustus 2007, 20:13   #175
migrantenjong
Banneling

Standaard

Yep.
De cyclische teorie der civilisaties (door migrantenjong):

Een bende barbaren overwint andere barbaren, wordt groot, groeit door tot een rijk. De ex-barbaren krijgen een overvloed aan eten, worden decadent, beginnen te praten over ethiek en moraal en culturele relativisme, tegelijk worden ze zwak en dik en leren het af om te vechten
Dan komen er andere barbaren en roeien de dikzakken uit, en daar herhaalt de geschiedenis zich.
Oud 28 augustus 2007, 20:19   #176
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep.

Een bende barbaren overwint andere barbaren, wordt groot, groeit door tot een rijk. De ex-barbaren krijgen een overvloed aan eten, worden decadent, beginnen te praten over ethiek en moraal en culturele relativisme, tegelijk worden ze zwak en dik en leren het af om te vechten
Dan komen er andere barbaren en roeien de dikzakken uit, en daar herhaalt de geschiedenis zich.
de vraag is: moeten we die natuurlijke cyclus verstoren?
Oud 28 augustus 2007, 20:21   #177
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij kunnen proberen. Maar ik betwijfel dat het fysisch mogelijk zal zijn.
Oud 28 augustus 2007, 23:16   #178
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep.

Als ik klein was, werd er geregeld gevochten, en als ik met een blauw oog thuiskwam, werd mij gevraagd of mijn tegenstander ook klop gekregen had.Bij mijn kameraadjes ging het ongeveer op dezelfde manier thuis.Nastampen op éne dat al op de grond lag, kregen we wél straf, en toen we wat groter waren, owee voor de messentrekkers!Bij de volwassenen was het hetzelfde liedje: de café op de hoek bij ons, daar was elk weekeinde ambras s'avonds, en soms door de week ook...Toen ik zelf begon uit te gaan was er niks veranderd.Zo lang is dat allemaal niet geleden: 30-40 jaar.Nu loopt het in die buurt (het Zuid, in Antwerpen) vol bruin volk, en die kloppen elkaar ook af...als ze niet op Belgen slaan.
Wat er gebeurt is, is het volgende: de bevolking die op de onderste trede van de sociale trap staat, is nu allemaal arabier/turk/zwart.En eens dat die wat hogerop gekomen zijn, zich wat vetter gevreten hebben, dan gaan die verhuizen naar andere buurten, en hun plaats gaat ingenomen worden door nieuwe armoezaaiers.Enz enz...
De enige "hic" is dat dat goedkoop werkvolk van elders komt, en in hun bagage een andere godsdienst, en andere gebruiken meegebracht heeft, wat het allemaal veel moeilijker en erger maakt...
Oud 28 augustus 2007, 23:19   #179
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
*knip*

Beleefd blijven.
Oud 28 augustus 2007, 23:48   #180
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik klein was, werd er geregeld gevochten, en als ik met een blauw oog thuiskwam, werd mij gevraagd of mijn tegenstander ook klop gekregen had.Bij mijn kameraadjes ging het ongeveer op dezelfde manier thuis.Nastampen op éne dat al op de grond lag, kregen we wél straf, en toen we wat groter waren, owee voor de messentrekkers!Bij de volwassenen was het hetzelfde liedje: de café op de hoek bij ons, daar was elk weekeinde ambras s'avonds, en soms door de week ook...Toen ik zelf begon uit te gaan was er niks veranderd.Zo lang is dat allemaal niet geleden: 30-40 jaar.Nu loopt het in die buurt (het Zuid, in Antwerpen) vol bruin volk, en die kloppen elkaar ook af...als ze niet op Belgen slaan.
Wat er gebeurt is, is het volgende: de bevolking die op de onderste trede van de sociale trap staat, is nu allemaal arabier/turk/zwart.En eens dat die wat hogerop gekomen zijn, zich wat vetter gevreten hebben, dan gaan die verhuizen naar andere buurten, en hun plaats gaat ingenomen worden door nieuwe armoezaaiers.Enz enz...
De enige "hic" is dat dat goedkoop werkvolk van elders komt, en in hun bagage een andere godsdienst, en andere gebruiken meegebracht heeft, wat het allemaal veel moeilijker en erger maakt...

Ik heb veel van zulke verhalen gehoord. Ook dat er in die tijd eerlijke gevechten plaats vonden. Als tien man tegen 2 man gingen, kwamen de 10 een per een en niet allemaal tegelijk. Gebeurt nu allemaal niet.
Maar ja, de verhalen van u, verhalen van mijn ouders klinken allemaal zoals hetgeen wat nu in die buurten gebeurt (min de drugs, wapens en cultuurspecifieke rotzooi).

De Belgen kunnen helaas niet meer tegen de allochtonen op. In de uitgaanswereld is het zo. Albanezen "runnen" de discotheken, er is zoiets als de "buitenwippersmafia". Veel cafe's die vroeger "voor blank gebruik" waren zijn nu, ehum, multicultureel.
Fysiek geweld is niet langer geaccepteerd bij de Belgen, of toch niet bij de meer "intellectuele" kant ervan. De johnys blijven dit doen, maar praten is de "geciviliseerde" oplossing.

Voorlopig is dit alleen zo op straat. Er zijn geen allochtonen die bedreven zijn om te slagen in de bedrijfswereld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be