![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister
|
![]() Arabisch op school... dat is er toch serieus over vind ik.
Zou het niet beter zijn om schoolplicht vanaf 4 jaar in te voeren voor kinderen die thuis in een niet-Belgische taal opgevoed worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien men de leerplicht verlaagt dan kunnen ouders met kleine kinderen die normaal hier standaard vanaf drie of 2.5 naar de kleuterklas gaan, evenmin nog verlof nemen tijdens de schoolperiodes. zelf vind ik het hoogdringend dat er inderdaad zo'n verplichting komt voor mensen die thuis geen nederlands als spreektaal gebruiken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Misschien niet wat jij onder vrijheid bestaat, dat kan. Maar volgens de grondwet is er vrijheid van onderwijs en moet de overheid de levensvatbaarheid van het privé-initiatief garanderen d.m.v. subsidie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onderwijs is wel een gemeenschapsvevoegdheid, maar de duur van de leerplicht is federaal bepaald. Zie jij de belge staat de mensen "die geen Nederlands spreken in Vlaanderen" af verplichten eerder naar school te gaan? FDF en hun vriendjes zouden moord en brand schreeuwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zoiets als dat er in de grondwet zou staan dat in Belgie vrijheid van lamborghini's bestaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrijheid van onderwijs bestaat uit twee luiken: - Elke privé-persoon kan onderwijs inrichten (actieve betekenis). - Elke ouder mag de school van zijn kind zelf kiezen (passieve betekenis). De leerplicht kadert niet in de vrijheid van onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moet de overheid de levensvatbaarheid van het privé-initiatief garanderen d.m.v. subsidie.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk bijv. dat je best wel het recht hebt om je partner beroepen te 'ontzeggen'. Ik denk dat mijn partner het hem aftrapt als ik besluit prostituee te worden bijvoorbeeld, en ik zou het hem ook aftrappen mocht hij het in zijn hoofd krijgen om krabvisser te worden, bijvoorbeeld.
Al je vragen zijn in één richting gesteld. Je bent 'evenwaardig' in een relatie als je elkaar dezelfde rechten gunt of ontzegt. Sommige mensen gaan daar ver in en geven elkaar weinig vrijheid, en zullen dan ook 'ja' antwoorden op sommige van je vragen terwijl ze elkaar als evenwaardig beschouwen. Anderen laten elkaar erg 'vrij'. Ik denk trouwens dat mijn partner me een beetje hoerig zou vinden als ik zo naar de supermarkt wandel: ![]() Dat wil niet zeggen dat hij me 'onderdanig' wil maken.
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zou mij niet schelen hoe mijn eventuele vriendin naar de supermarkt zou lopen, welk beroep ze zou uitoefenen, en dergelijke. Ik laat mensen doen, en ik verwacht hetzelfde van mensen. Een vriendin die mij niet laat krabvissen hoort niet in mijn leven (niet dat ik een krabvisser ben, maar wie weet heb ik niet ontdekte talenten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een getrouwde man met drie kinderen en een drukke job zal het niet altijd appreciëren als vrouwlief even eigenhandig beslist een job in het buitenland aan te nemen en 4 jaar weg te blijven. En niet alle vrouwen appreciëren het wanneer hun echtgenoot elk moment van zijn vrije tijd doorbrengt op café. Mensen zijn ook vrij om hun relatieregels te kiezen. Sommigen komen overeen dat er geen regels zijn, anderen - de meesten - willen toch wel enige regels en vinden niet dat de ander zomaar kan doen en laten wat hij of zij wil. Jij wil iemand die je ten allen tijde zal toestaan het zowat meest gevaarlijke beroep ter wereld uit te oefenen waarbij je grote delen van je leven van elkaar gescheiden leeft, en dat is je goed recht, maar het lijkt mij een beetje dwingerig om dat ook nog eens te verwachten van andere koppels.
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde iets anders. Ik kan mij er volkomen in inleven dat mensen wel afspraken gaan opstellen om een relatie gezond te houden, maar ik vind het niet normaal dat mensen voor andere mensen regels gaan opstellen, zeker niet aan de hand van een boek en een biografie van een profeet wiens credibiliteit wetenschappelijk onbewezen is. Geen job in het buitenland, ja, logisch, met al die kinderen. Is ook iets wat men als normaal zou beschouwen. Het is trouwens parelvissen dat zo gevaarlijk is, en daar kan ik ook in komen. Maar dit zouden afspraken moeten zijn, en geen regels. Regels als jij zult dit niet doen omdat het mijn moslim-macho-mannelijkheid ondermijnt is wat ik niet kunnen vind. Regels die geen logica achter zich hebben behalve dat ze werkzaam zijn binnen de logica van een boek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel een verschil tussen "relatie-afspraken" (die dan eventueel nog in onderling overleg vrij kunnen worden aangepast) en een strikte beleving van iemands religieuze eisen. Uiteraard is het zo dat indien men die strikte religieuze eisen ook vooraf (in gezamenlijk VRIJ overleg) aanvaardt, dat men daar nadien ook niet teveel mee over moet zeuren; anderzijds is het in de realiteit dikwijls zo dat net zulke strikte eisen nooit op voorhand worden kenbaar gemaakt, maar slechts mondjesmaat worden toegepast. Een antiekliefhebber kan vooraf stellen dat hij in zulk meubilair wil wonen, zijn/haar partner (die antiek ook wel mooi vindt) kan dan op voorhand stellen dat hij/zij het dan wel zèlf moet onderhouden, maar dan ongemerkt nadien de partner laten meebetalen aan drie poetsvrouwen lijkt me al een overtreding op vooraf afgesproken taakverdelingen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() Precies of een goede wiskundeleraar, maar die het onderwijsproject niet kent, uiteindelijk een slechte leraar is. Wat een nonsens.
Laatst gewijzigd door system : 31 augustus 2007 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Gouverneur
|
![]() Mieke Van Hecke heeft met deze uitspraken enkel bewezen dat ze totaal onbekwaam is en NIETS weet over onderwijs en de plaatselijke situaties: Arabisch is hier een totaal vreemde taal die door bijna niemand wordt gesproken: vrijwel alle mensen van Marokkaanse origine spreken naast het Nederlands één van de vier Berbertalen en verstaan en spreken GEEN Arabisch.
|
![]() |
![]() |