Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2007, 23:48   #161
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Begrijpt u het nu nog niet?

In de grondwet is de subsidiëring van het vrij onderwijs verplicht omwille van de vrijheid van onderwijs. Het ene kan niet zonder het andere bestaan.

Om de subsidiëring af te schaffen, zou je eerst de vrijheid van onderwijs af moeten schaffen.
Wij hebben helemaal geen vrijheid van onderwijs in dit land. Als dat zo zou zijn, zou er geen subsidiëring bestaan.
Oud 31 augustus 2007, 07:35   #162
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht

Vind je dat kleding, hoewel in feite maar materie is zoals alle andere, van een persoon een "vroom" iemand of een "hoererig" iemand kan maken?
Ja.

Er zijn er wel die een onbedekt hoofd al hoererig vinden en dat is overdreven natuurlijk.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 07:39   #163
Laya
Minister

Standaard

Arabisch op school... dat is er toch serieus over vind ik.

Zou het niet beter zijn om schoolplicht vanaf 4 jaar in te voeren voor kinderen die thuis in een niet-Belgische taal opgevoed worden?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 09:35   #164
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Arabisch op school... dat is er toch serieus over vind ik.

Zou het niet beter zijn om schoolplicht vanaf 4 jaar in te voeren voor kinderen die thuis in een niet-Belgische taal opgevoed worden?
dat durven ze niet want dat heet dan discriminatie.

Indien men de leerplicht verlaagt dan kunnen ouders met kleine kinderen die normaal hier standaard vanaf drie of 2.5 naar de kleuterklas gaan, evenmin nog verlof nemen tijdens de schoolperiodes.

zelf vind ik het hoogdringend dat er inderdaad zo'n verplichting komt voor mensen die thuis geen nederlands als spreektaal gebruiken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 10:02   #165
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen probleem, als je schrijffouten verdwijnen.
Hoe kan jij een discussie voeren als je de vorm belangrijker vindt dan de inhoud?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 10:53   #166
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neen, niet vreemd, mensen die in de praktijk staan. U denkt toch niet dat alle leerkrachten in het katholiek ondewijs nu echt weten wat dit 'katholiek project' nu inhoudt. Niet alleen weten zij het niet allemaal, de ouders weten het voor een groot deel niet meer, en de leerlingen weten het nog minder.
Leerkrachten die het onderwijsproject van hun school niet kennen zijn slechte leerkrachten.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 10:59   #167
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wij hebben helemaal geen vrijheid van onderwijs in dit land. Als dat zo zou zijn, zou er geen subsidiëring bestaan.
Toch wel, lombas.
Misschien niet wat jij onder vrijheid bestaat, dat kan.

Maar volgens de grondwet is er vrijheid van onderwijs en moet de overheid de levensvatbaarheid van het privé-initiatief garanderen d.m.v. subsidie.
Oud 31 augustus 2007, 11:01   #168
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat durven ze niet want dat heet dan discriminatie.

Indien men de leerplicht verlaagt dan kunnen ouders met kleine kinderen die normaal hier standaard vanaf drie of 2.5 naar de kleuterklas gaan, evenmin nog verlof nemen tijdens de schoolperiodes.

zelf vind ik het hoogdringend dat er inderdaad zo'n verplichting komt voor mensen die thuis geen nederlands als spreektaal gebruiken.
Jammer genoeg is zo een verplichting onmogelijk.

Onderwijs is wel een gemeenschapsvevoegdheid, maar de duur van de leerplicht is federaal bepaald.

Zie jij de belge staat de mensen "die geen Nederlands spreken in Vlaanderen" af verplichten eerder naar school te gaan? FDF en hun vriendjes zouden moord en brand schreeuwen.
Oud 31 augustus 2007, 11:39   #169
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, lombas.
Misschien niet wat jij onder vrijheid bestaat, dat kan.

Maar volgens de grondwet is er vrijheid van onderwijs en moet de overheid de levensvatbaarheid van het privé-initiatief garanderen d.m.v. subsidie.
Die twee zijn in contradictie met elkaar. "Je hebt de vrijheid onderwijs te volgen" is niet gelijk aan "Wij garanderen dat je onderwijs krijgt en onderwijs krijgen zal je (leerplicht)".

Dat is zoiets als dat er in de grondwet zou staan dat in Belgie vrijheid van lamborghini's bestaat.
Oud 31 augustus 2007, 13:03   #170
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Die twee zijn in contradictie met elkaar. "Je hebt de vrijheid onderwijs te volgen" is niet gelijk aan "Wij garanderen dat je onderwijs krijgt en onderwijs krijgen zal je (leerplicht)".

Dat is zoiets als dat er in de grondwet zou staan dat in Belgie vrijheid van lamborghini's bestaat.
Vrijheid van onderwijs heeft niets te maken met leerplicht.

Vrijheid van onderwijs bestaat uit twee luiken:
- Elke privé-persoon kan onderwijs inrichten (actieve betekenis).
- Elke ouder mag de school van zijn kind zelf kiezen (passieve betekenis).

De leerplicht kadert niet in de vrijheid van onderwijs.
Oud 31 augustus 2007, 15:47   #171
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrijheid van onderwijs bestaat uit twee luiken:
- Elke privé-persoon kan onderwijs inrichten (actieve betekenis).
- Elke ouder mag de school van zijn kind zelf kiezen (passieve betekenis).
Dat is niet coherent en/of niet vlot verbonden met wat je eerder zei:

moet de overheid de levensvatbaarheid van het privé-initiatief garanderen d.m.v. subsidie.
Oud 31 augustus 2007, 18:11   #172
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ja.

Er zijn er wel die een onbedekt hoofd al hoererig vinden en dat is overdreven natuurlijk.
Zo lang dat de persoon zichzelf kan respecteren voor wie dat de persoon is, is het goed voor deze persoon.

Andere mensen moeten zich moeien met hun eigen zaken.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 18:11   #173
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Hoe kan jij een discussie voeren als je de vorm belangrijker vindt dan de inhoud?
Ja maar het ging om "die moetten alemaal nedderlands leeren".
Oud 31 augustus 2007, 18:49   #174
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, hoezo?
Ik denk bijv. dat je best wel het recht hebt om je partner beroepen te 'ontzeggen'. Ik denk dat mijn partner het hem aftrapt als ik besluit prostituee te worden bijvoorbeeld, en ik zou het hem ook aftrappen mocht hij het in zijn hoofd krijgen om krabvisser te worden, bijvoorbeeld.
Al je vragen zijn in één richting gesteld. Je bent 'evenwaardig' in een relatie als je elkaar dezelfde rechten gunt of ontzegt. Sommige mensen gaan daar ver in en geven elkaar weinig vrijheid, en zullen dan ook 'ja' antwoorden op sommige van je vragen terwijl ze elkaar als evenwaardig beschouwen. Anderen laten elkaar erg 'vrij'.

Ik denk trouwens dat mijn partner me een beetje hoerig zou vinden als ik zo naar de supermarkt wandel:

Dat wil niet zeggen dat hij me 'onderdanig' wil maken.
Oud 31 augustus 2007, 18:54   #175
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk bijv. dat je best wel het recht hebt om je partner beroepen te 'ontzeggen'. Ik denk dat mijn partner het hem aftrapt als ik besluit prostituee te worden bijvoorbeeld, en ik zou het hem ook aftrappen mocht hij het in zijn hoofd krijgen om krabvisser te worden, bijvoorbeeld.
Al je vragen zijn in één richting gesteld. Je bent 'evenwaardig' in een relatie als je elkaar dezelfde rechten gunt of ontzegt. Sommige mensen gaan daar ver in en geven elkaar weinig vrijheid, en zullen dan ook 'ja' antwoorden op sommige van je vragen terwijl ze elkaar als evenwaardig beschouwen. Anderen laten elkaar erg 'vrij'.

Ik denk trouwens dat mijn partner me een beetje hoerig zou vinden als ik zo naar de supermarkt wandel:

Dat wil niet zeggen dat hij me 'onderdanig' wil maken.

Het zou mij niet schelen hoe mijn eventuele vriendin naar de supermarkt zou lopen, welk beroep ze zou uitoefenen, en dergelijke.

Ik laat mensen doen, en ik verwacht hetzelfde van mensen. Een vriendin die mij niet laat krabvissen hoort niet in mijn leven (niet dat ik een krabvisser ben, maar wie weet heb ik niet ontdekte talenten).
Oud 31 augustus 2007, 19:12   #176
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou mij niet schelen hoe mijn eventuele vriendin naar de supermarkt zou lopen, welk beroep ze zou uitoefenen, en dergelijke.

Ik laat mensen doen, en ik verwacht hetzelfde van mensen. Een vriendin die mij niet laat krabvissen hoort niet in mijn leven (niet dat ik een krabvisser ben, maar wie weet heb ik niet ontdekte talenten).
jou kan het misschien allemaal niet schelen, maar ik denk niet dat je dat van iedereen kunt verwachten.
Een getrouwde man met drie kinderen en een drukke job zal het niet altijd appreciëren als vrouwlief even eigenhandig beslist een job in het buitenland aan te nemen en 4 jaar weg te blijven. En niet alle vrouwen appreciëren het wanneer hun echtgenoot elk moment van zijn vrije tijd doorbrengt op café.
Mensen zijn ook vrij om hun relatieregels te kiezen. Sommigen komen overeen dat er geen regels zijn, anderen - de meesten - willen toch wel enige regels en vinden niet dat de ander zomaar kan doen en laten wat hij of zij wil. Jij wil iemand die je ten allen tijde zal toestaan het zowat meest gevaarlijke beroep ter wereld uit te oefenen waarbij je grote delen van je leven van elkaar gescheiden leeft, en dat is je goed recht, maar het lijkt mij een beetje dwingerig om dat ook nog eens te verwachten van andere koppels.
Oud 31 augustus 2007, 19:20   #177
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
jou kan het misschien allemaal niet schelen, maar ik denk niet dat je dat van iedereen kunt verwachten.
Een getrouwde man met drie kinderen en een drukke job zal het niet altijd appreciëren als vrouwlief even eigenhandig beslist een job in het buitenland aan te nemen en 4 jaar weg te blijven. En niet alle vrouwen appreciëren het wanneer hun echtgenoot elk moment van zijn vrije tijd doorbrengt op café.
Mensen zijn ook vrij om hun relatieregels te kiezen. Sommigen komen overeen dat er geen regels zijn, anderen - de meesten - willen toch wel enige regels en vinden niet dat de ander zomaar kan doen en laten wat hij of zij wil. Jij wil iemand die je ten allen tijde zal toestaan het zowat meest gevaarlijke beroep ter wereld uit te oefenen waarbij je grote delen van je leven van elkaar gescheiden leeft, en dat is je goed recht, maar het lijkt mij een beetje dwingerig om dat ook nog eens te verwachten van andere koppels.
Ik overweeg geen kinderen noch een vrouw dus ik kan er niet zo goed over meespreken als u.
Ik bedoelde iets anders. Ik kan mij er volkomen in inleven dat mensen wel afspraken gaan opstellen om een relatie gezond te houden, maar ik vind het niet normaal dat mensen voor andere mensen regels gaan opstellen, zeker niet aan de hand van een boek en een biografie van een profeet wiens credibiliteit wetenschappelijk onbewezen is.

Geen job in het buitenland, ja, logisch, met al die kinderen. Is ook iets wat men als normaal zou beschouwen.
Het is trouwens parelvissen dat zo gevaarlijk is, en daar kan ik ook in komen. Maar dit zouden afspraken moeten zijn, en geen regels.

Regels als jij zult dit niet doen omdat het mijn moslim-macho-mannelijkheid ondermijnt is wat ik niet kunnen vind. Regels die geen logica achter zich hebben behalve dat ze werkzaam zijn binnen de logica van een boek.
Oud 31 augustus 2007, 19:54   #178
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik overweeg geen kinderen noch een vrouw dus ik kan er niet zo goed over meespreken als u.
Ik bedoelde iets anders. Ik kan mij er volkomen in inleven dat mensen wel afspraken gaan opstellen om een relatie gezond te houden, maar ik vind het niet normaal dat mensen voor andere mensen regels gaan opstellen, zeker niet aan de hand van een boek en een biografie van een profeet wiens credibiliteit wetenschappelijk onbewezen is.

Geen job in het buitenland, ja, logisch, met al die kinderen. Is ook iets wat men als normaal zou beschouwen.
Het is trouwens parelvissen dat zo gevaarlijk is, en daar kan ik ook in komen. Maar dit zouden afspraken moeten zijn, en geen regels.

Regels als jij zult dit niet doen omdat het mijn moslim-macho-mannelijkheid ondermijnt is wat ik niet kunnen vind. Regels die geen logica achter zich hebben behalve dat ze werkzaam zijn binnen de logica van een boek.
Volledig akkoord!

Er is wel een verschil tussen "relatie-afspraken" (die dan eventueel nog in onderling overleg vrij kunnen worden aangepast) en een strikte beleving van iemands religieuze eisen.

Uiteraard is het zo dat indien men die strikte religieuze eisen ook vooraf (in gezamenlijk VRIJ overleg) aanvaardt, dat men daar nadien ook niet teveel mee over moet zeuren; anderzijds is het in de realiteit dikwijls zo dat net zulke strikte eisen nooit op voorhand worden kenbaar gemaakt, maar slechts mondjesmaat worden toegepast.

Een antiekliefhebber kan vooraf stellen dat hij in zulk meubilair wil wonen, zijn/haar partner (die antiek ook wel mooi vindt) kan dan op voorhand stellen dat hij/zij het dan wel zèlf moet onderhouden, maar dan ongemerkt nadien de partner laten meebetalen aan drie poetsvrouwen lijkt me al een overtreding op vooraf afgesproken taakverdelingen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 20:38   #179
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Leerkrachten die het onderwijsproject van hun school niet kennen zijn slechte leerkrachten.
Precies of een goede wiskundeleraar, maar die het onderwijsproject niet kent, uiteindelijk een slechte leraar is. Wat een nonsens.

Laatst gewijzigd door system : 31 augustus 2007 om 20:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2007, 10:34   #180
Neptunus
Gouverneur

Standaard Onbekwaam

Mieke Van Hecke heeft met deze uitspraken enkel bewezen dat ze totaal onbekwaam is en NIETS weet over onderwijs en de plaatselijke situaties: Arabisch is hier een totaal vreemde taal die door bijna niemand wordt gesproken: vrijwel alle mensen van Marokkaanse origine spreken naast het Nederlands één van de vier Berbertalen en verstaan en spreken GEEN Arabisch.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be