![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Prima, blijf dan maar benieuwd. Met vastgeroeste mensen al jij kan je toch niet communiceren.. ![]()
![]() |
![]() |
#162 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#163 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan erin komen dat een aantal mensen het katholiek onderwijs als het "allerbeste" onderwijs bestempelen. Dat is nu eenmaal de naam en faam van de katholieke scholen. Of dat altijd zo is, is nog maar de vraag. Ik ken trouwens ook minder goede katholieke scholen en betere gemeenschapsscholen. Laat dit komen van een onderwijzer in het katholiek onderwijs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een gevolg van dat systeem is dat leerlingen zichzelf beter zullen evalueren omdat de verantwoordelijkheid voor de kosten bij hun ligt. Als je 20,000 Euro per jaar uit eigen zak uitgeeft om te studeren zal je minder geneigd zijn om zomaar iets te kiezen en er dan uw botten aan te vagen, zal je minder geneigd zijn om iets te kiezen dat je niet aankan, zal je jezelf tot het uiterste inspannen om er te komen. En die eigenschappen staan in mijn boekje nog steeds vermeld onder wat een maatschappij beter maakt, en wat goed is voor een opvoeding: Hard werk, het beste uit uwzelf halen, en niet lamzakken.
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Griekenland is dat bijvoorbeeld niet het geval. Daar is onderwijs de exclusieve bevoegdheid van de staat. Er zijn slechts enkele private scholen en die worden volstrekt niet gefinancieerd door de staat. Wil men dat systeem, dan moeten ook de wetten veranderd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Je hoeft de trappen van vergelijking hier niet op te sommen (zó dom ben ik nu ook weer niet..); dat slaat helemaal nergens op. Dat bewijst ook helemaal over het kwaliteit van het katholiek onderwijs of over dat van het gemeenschapsonderwijs.. Enneuhm, argumenten heb ik wel, enkel de zin om ze te gebruiken en te 'vechten' voor iets dat het niet waard is ontbreekt me. Voor het geval je het nog niet wist; momenteel zit ik dus wel in een voormalige katholieke school. Omwille van fusioneringen en dergelijke, behoort deze school nu niet meer tot het katholieke net. De enige reden dat ik die school gekozen heb, was omdat het de enige school (die redelijk in de buurt ligt) die de studierichting aanbiedt dat ik absoluut wilde volgen. (Het gaat hier trouwens over een school in Nederland..) Dat mijn argumenten dus berusten op vooroordelen, is regelrechte onzin. Deze meid hier heeft meer dan voldoende ervaring opgedaan in het katholiek net (zowel belgië al Nederland) om ervan overtuigd te zijn dat ze effectief een elitegroepje willen kweken..
![]() |
![]() |
#171 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |