Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2007, 09:27   #161
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
...
QED op iets dat ik al altijd zeg sinds ik hier op politics zit...
Ja, brave jongen. Goed zo. Hier een koekje. Je hebt iets bewezen.

Gaan we de studie van Hannes in de toekomst nog aanhalen of gaan we erkennen dat de studie niet toereikend is o Vlaams-nationalistische claims als ('er was nooit wederzijdse solidariteit' (solidariteit als in: SZ) of 'er waren nooit wederzijdse belastingsgeldstromen' te bewijzen?
Het gaat over het Frans in Vlaanderen, ik zet je klem en dan ga jij in je antwoord plots over op Hannes? Tssss...

Afgezien daarvan zal ik Hannes blijven gebruiken waar nodig: om te bewijzen dat er van bij de aanvang van België Vlaamse geldstromen naar Wallonië gegaan zijn, en niet omgekeerd.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 09:47   #162
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ja, en wilt ge dat dan herhalen ofwa? Ge kunt toch ook grootmoedig zijn en zeggen: dit is de 21ste eeuw, we gaan u op een moderne, redelijke manier helpen.

Ge moet toch niet het verleden gebruiken om rancune op te bouwen? Wij hadden toen geen faciliteiten, zij dan ook maar niet! Tellement petit.

Feit is dat solidariteit gewoon een sterke waarde is, die moet afgewogen en bijgesteld worden op basis van pragmatisme en de realiteit van de huidige toestand.

Maar solidariteit gewoon buitengooien omdat ze moeilijk te organiseren is, dat is zo klein.

De Walen misbruiken onze solidariteit toch niet hé. Ze bouwen er wel degelijk iets mee op. Het Marshall plan van Di Rupo levert duizenden jobs op en trekt investeringen aan. We moeten daarmee doorgaan.
Ik heb geen rancune om wille van het verleden. Maar heb wel geleerd uit het verleden.
De Walen gebruiken het verleden (dus het harde werk van de Vl in de mijnen) om de huidige torenhoge transfers te rechtvaardigen.
Dat is dus vals, zoals jij trouwens bevestigt.
Solidariteit is een sterke waarde. Op voorwaarde dat de ontvanger er redelijk mee omgaat. En dat is niet het geval: de eindeloze corruptie en het verder uitmekaar groeien van Vl & W op alle gebieden toont dat aan.
Hat Marshallplan van Di rupo en zijn tweetalige scholen zijn waardeloos en leveren niets op. Nu willen ze nog ons grondgebied afnemen.
Als dat geen misbruik is van solidariteit!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 09:52   #163
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik heb geen rancune om wille van het verleden. Maar heb wel geleerd uit het verleden.
De Walen gebruiken het verleden (dus het harde werk van de Vl in de mijnen) om de huidige torenhoge transfers te rechtvaardigen.
Dat is dus vals, zoals jij trouwens bevestigt.
Solidariteit is een sterke waarde. Op voorwaarde dat de ontvanger er redelijk mee omgaat. En dat is niet het geval: de eindeloze corruptie en het verder uitmekaar groeien van Vl & W op alle gebieden toont dat aan.
Hat Marshallplan van Di rupo en zijn tweetalige scholen zijn waardeloos en leveren niets op. Nu willen ze nog ons grondgebied afnemen.
Als dat geen misbruik is van solidariteit!
Als zijnde Waal moet ik Luc deels gelijk geven. Dirupo en zijn aanhang bakken er niets van. Er is in het verleden langs waalse kant nauwelijk solidariteit getoond. Maar zoals zo dikwijls is dit beslist door een oudbollige politieke groepering. De trend is echter dat MR meer te zeggen heeft en wacht op gewest verkiezingen om dan de PS op zij te schuiven.
Kwa corruptie denk ik niet dat vlaanderen een steen moet werpen. Er zijn al genoeg schandalen geweest in vlaanderen waar veel geld aan verkwist is. Er is misschien zelfs 1 in de maak in Limburg op dit moment.

Laatst gewijzigd door santos : 3 september 2007 om 09:52.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 09:55   #164
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Als zijnde Waal moet ik Luc deels gelijk geven. Dirupo en zijn aanhang bakken er niets van. Er is in het verleden langs waalse kant nauwelijk solidariteit getoond. Maar zoals zo dikwijls is dit beslist door een oudbollige politieke groepering. De trend is echter dat MR meer te zeggen heeft en wacht op gewest verkiezingen om dan de PS op zij te schuiven.
Wel heeft de MR onlangs mede voorgesteld om het Brussels Gewest uit te breiden in ruil voor de splitsing van BHV. Ook maakt het FDF deel uit van de MR...
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 10:01   #165
luc broes

Standaard

Citaat:
Bewijs?
zonder 'faciliteiten: nederlands verdween totaal in Wallonië
Er bestonder geen sociale voorzieningen, dus zeer slechte omstandigheden.
Oud 3 september 2007, 10:02   #166
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het gaat over het Frans in Vlaanderen, ik zet je klem en dan ga jij in je antwoord plots over op Hannes? Tssss...
Dude, iemand 'klem' zetten op exact dezelfde beweringen die hij al maanden zegt...
Aleja, 'k weet niet. Meestal zet je iemand 'klem' op tegenstrijdige beweringen of iets van dergelijke aard.

Citaat:
Afgezien daarvan zal ik Hannes blijven gebruiken waar nodig: om te bewijzen dat er van bij de aanvang van België Vlaamse geldstromen naar Wallonië gegaan zijn, en niet omgekeerd.
Dus je gaat de studie gebruiken om iets te beweren dat de studie niet bewijst. Proficiat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 10:02   #167
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Wel heeft de MR onlangs mede voorgesteld om het Brussels Gewest uit te breiden in ruil voor de splitsing van BHV. Ook maakt het FDF deel uit van de MR...
Ik zal het nog eens zeggen, FDF +MR=BXL. Wat er aan de hand is in BXL heeft niets met Wallonie te maken. Vraagt u maar eens in Namen wat zij denken van die Brusselse situatie. De meeste gaan u zeggen splits BHV.
Oud 3 september 2007, 10:03   #168
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus je gaat de studie gebruiken om iets te beweren dat de studie niet bewijst. Proficiat.
Natuurlijk bewijst ze dat wel. Dat heb je zelf nog maar pas toegegeven.
Oud 3 september 2007, 10:03   #169
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Kwa corruptie denk ik niet dat vlaanderen een steen moet werpen. Er zijn al genoeg schandalen geweest in vlaanderen waar veel geld aan verkwist is. Er is misschien zelfs 1 in de maak in Limburg op dit moment.
Natuurlijk zijn er ook geld verkwist in vlaanderen. Maar er wordt minder verkwist , en het geld komt uit eigen zak (wat geen verontschuldiging is)
Oud 3 september 2007, 10:04   #170
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bewijst ze dat wel. Dat heb je zelf nog maar pas toegegeven.
Even voor de duidelijkheid.
Gaat het wel of niet over de gehele geschiedenis van België?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 3 september 2007, 10:05   #171
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er ook geld verkwist in vlaanderen. Maar er wordt minder verkwist , en het geld komt uit eigen zak (wat geen verontschuldiging is)
Ik ken geen enkele studie die mij zegt dat in corruptie zaken er minder is verkwist in vlaanderen dan in wallonie.
Betreft bestuur wordt er inderdaad efficienter gewerkt in vlaanderen en minder geld uitgegeven.
Oud 3 september 2007, 10:05   #172
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Even voor de duidelijkheid.
Gaat het wel of niet over de gehele geschiedenis van België?
Zoals overvloedig gesteld gaat het op zijn minst over de periode die Hannes bestudeerd heeft: van bij de start van het Belgisch separatisme tot 1912. Van eventuele transfers naar Vlaanderen in de periode daarna, is geen enkel spoor.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 september 2007 om 10:06.
Oud 3 september 2007, 10:06   #173
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals overvloedig gesteld gaat het op zijn minst over de periode die Hannes bestudeerd heeft: van bij de start van het Belgisch separatisme tot 1912.
En enkel over belastingsgeld.

Mooi zo. Daar zijn we dus vanaf.
Oud 3 september 2007, 10:08   #174
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En enkel over belastingsgeld.
Vanzelfsprekend. Alle overheidsgeld betreft belastingen.

Citaat:
Mooi zo. Daar zijn we dus vanaf.
Helemaal niet. Vanaf nu kan jij de waarde van Hannes in de transfer-discussie niet meer weglachen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 september 2007 om 10:10.
Oud 3 september 2007, 10:08   #175
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zie, Kortaf, als je gaat blijven liegen, ga ik ophouden met serieus op je in te gaan.
Oud 3 september 2007, 10:10   #176
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bewering:
Citaat:
Er vloeide nooit geld naar Vlaanderen.
Hannes kan die stelling niet bewijzen.
Oud 3 september 2007, 10:10   #177
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zie, Kortaf, als je gaat blijven liegen, ga ik ophouden met serieus op je in te gaan.
Liegen, ik? Hoezo?

BTW: ophouden met serieus op me in te gaan had je toch al gedaan, sinds je meest recente scheldpartij, niet?
Oud 3 september 2007, 10:10   #178
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb ik mezelf weer laten gaan?

Schelden =/= niet serieus op iemand ingaan. Ik kan maar mijn zelfbeheersing verliezen als ik iets serieus neem. Dat lijkt me duidelijk?
Oud 3 september 2007, 10:12   #179
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Schelden =/= niet serieus op iemand ingaan.
Ik vind van wel. Van als iemand me "domoor" of iets dergelijks noemt, is hij gediskwalificeerd.
Oud 3 september 2007, 10:15   #180
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind van wel. Van als iemand me "domoor" of iets dergelijks noemt, is hij gediskwalificeerd.
Tegen iemand zeggen dat hij onzin verkoopt en dan met een uitleg afkomen waaruit blijkt dat je het niet begreep is ook niet al te vriendelijk.

Enfin, ja.

(De exacte woorden waren 'Omdat jij het niet begrijpt, maakt het nog geen onzin.')

Ohja, en nog dit.
Citaat:
Een zot kan meer vragen stellen dan een mens kan beantwoorden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be