Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2007, 12:16   #161
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Raar dat Edina nog geen APARTHEIDSKRAAMKLINIEKEN heeft opgeëist waar zwangere moslima's kunnen gaan 'emaniciperen' in een manvrije omgeving tijdens hun bevalling.
ja maar, er is nog een probleem voor onze moslim-vrienden in deze dekadente gewesten: wat gebeurt er als die opgetrommelde vrouwelijke gynecologe LESBISCH is? Want er zijn véél lesbische vrouwen in het verderfelijke westen, hé! IEDEREEN weet dat...
De ultieme schaamte: zijn vrouw ontvlucht de familiale woning, euh pardon, familiale strafgevangenis, om met een andere VROUW te gaan samenhokken
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 12:31   #162
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het lesbienne-probleem geldt uiteraard ook voor de apartheidszwemuurtjes.

Misschien in de toekomst iemand sexuele geaardheid mee op de identiteitskaart zetten?

Maar BIG PROBLEM: wat doen we met de bi'-s? Die mogen misschien gewoon nérgens meer gaan zwemmen dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 12:38   #163
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind dat nonsens - ook tijdens een spoedgeval behoudt je de keuze om je al dan niet door de voorgestelde arts te laten behandelen. De gevolgen kunnen dan wel dramatisch zijn, maar daar kies je zelf voor.

Ik vind dat net wél ter zake doen. Dwang binnen relaties is nog steeds een probleem in Vlaanderen, en zeker niet alleen bij moslims. Dit is er een voorbeeld van. Mocht het nu om een man gaan die met hand en tand de vrije keuze van zijn vrouw verdedigt, ik zou zeggen: chapeau; maar ik denk niet dat dat hier het geval is - het gaat met enige zekerheid om een man die zijn eisen wil doordrukken (en daar blijkbaar nog in slaagt ook).
Ik denk echt dat je een onderscheid moet maken tussen het breed cultureel kader waarin we leven ('mannen en vrouwen zijn gelijk') en het intrarelationeel kader dat helaad niet altijd dat principe handhaaft. Want het kan wel de gewoonte zijn dat mannen en vrouwen hier samen zwemmen, er zijn helaas genoeg vlaamse vrouwen die die toestemming thuis niet krijgen. En nee, ik heb geen cijfers van hoeveel vlaamse vrouwen niet mogen gaan zwemmen, maar als je een duik neemt in de casuïstiek omtrent huiselijk geweld dan kom je dat vaak genoeg tegen. Ik heb daarnaast zelf zo'n rotpartner gehad bij wie ik het voorstel om gewoon te gaan zwemmen zelfs niet moest opperen, en in de jaren die daarop volgden heb ik genoeg verhalen gehoord van vrouwen in mijn omgeving die met hetzelfde probleem geconfronteerd werden. Het is heel mooi, 'onze cultuur', maar in de praktijk gaat het er toch niet altijd even lekker aan toe.
Ik vind het dus een groot verschil als vrouwen zélf de wens uitdrukken om met de meiden te gaan zwemmen, dan als vrouwen een verbod van hun man krijgen om te gaan zwemmen met andere mannen - en ik vind dat maatschappelijk zéér relevant.
Nynorsk dat moet je aan de meesten hier niet proberen wijsmaken. Ik stond eens ergens een homeparty te geven toen een vrouw telefoon kreeg van haar man en wenend opstapte. Bleek dat haar man 'trucker-buitenland' is en ze niet buiten mag komen als hij op de baan is, hij had de lachende vrouwen op de achtergrond gehoord en zij was zo dom geweest te zeggen dat ze bij een vriendin was. Of vrouwen die vragen 'het wordt toch niet thuisgeleverd he want ik mag van mijn man niets kopen'...... Maar er zijn er hier die beweren dat de Belgische vrouwen de dag van vandaag sterk en mondig genoeg zijn om hun 'vrouwtje' te staan. Dat zo'n dingen zoals partnergeweld in onze maatschappij zo goed als niet meer voorkomen. Niets is minder waar.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 12:40   #164
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Raar dat Edina nog geen APARTHEIDSKRAAMKLINIEKEN heeft opgeëist waar zwangere moslima's kunnen gaan 'emaniciperen' in een manvrije omgeving tijdens hun bevalling.
Niet vergeten dat er in de meeste gevallen geen probleem gemaakt wordt over een mannelijke arts. Zoiets is dus voor niets nodig.
Oud 14 september 2007, 12:53   #165
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nynorsk dat moet je aan de meesten hier niet proberen wijsmaken. Ik stond eens ergens een homeparty te geven toen een vrouw telefoon kreeg van haar man en wenend opstapte. Bleek dat haar man 'trucker-buitenland' is en ze niet buiten mag komen als hij op de baan is, hij had de lachende vrouwen op de achtergrond gehoord en zij was zo dom geweest te zeggen dat ze bij een vriendin was. Of vrouwen die vragen 'het wordt toch niet thuisgeleverd he want ik mag van mijn man niets kopen'...... Maar er zijn er hier die beweren dat de Belgische vrouwen de dag van vandaag sterk en mondig genoeg zijn om hun 'vrouwtje' te staan. Dat zo'n dingen zoals partnergeweld in onze maatschappij zo goed als niet meer voorkomen. Niets is minder waar.
niemand zal je hierover tegenspreken.

Alleen zal niemand dit willen vergoelijken! En eerder zijn afkeuring laten blijken.
Als je er echter een koran bijhaalt moeten we dit ineens zien als "behoud van eigen cultuur", "respect" en weetikveel verder.

als zo'n vlaamse bullebak weigert om zijn vrouw te laten bevallen bij een mannelijke arts dan krijgt hij minstens één maand cel + boete aan zijn been! DAT is het verschil.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 13:00   #166
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Alleen zal niemand dit willen vergoelijken! En eerder zijn afkeuring laten blijken.
Als je er echter een koran bijhaalt moeten we dit ineens zien als "behoud van eigen cultuur", "respect" en weetikveel verder.

als zo'n vlaamse bullebak weigert om zijn vrouw te laten bevallen bij een mannelijke arts dan krijgt hij minstens één maand cel + boete aan zijn been! DAT is het verschil.
Voor zover ik weet zouden ze hier ook maatregelen willen treffen en niet toegeven. Goed toch?
Oud 14 september 2007, 14:36   #167
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet zouden ze hier ook maatregelen willen treffen en niet toegeven. Goed toch?
Nog niemand dit horen tegenspreken in deze draad.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 15:12   #168
Lord Snooty
Burger

Lord Snooty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien zijn er wel vrouwen die hun man al vloekend en slaand uit een stripteasebar halen ? Ik kan me inbeelden dat er mannen zijn die niet genoeg zelfvertrouwen hebben om hun vrouw naar een homeparty van SEXSPEELTJES te laten gaan. Niet direct het beste voorbeeld om de "bezittingsdrang" van de westerse man te schetsen denk ik.
Oud 14 september 2007, 15:34   #169
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty Bekijk bericht
Misschien zijn er wel vrouwen die hun man al vloekend en slaand uit een stripteasebar halen ? Ik kan me inbeelden dat er mannen zijn die niet genoeg zelfvertrouwen hebben om hun vrouw naar een homeparty van SEXSPEELTJES te laten gaan. Niet direct het beste voorbeeld om de "bezittingsdrang" van de westerse man te schetsen denk ik.
Praat over dingen waar je verstand van hebt, wie zegt dat ik enkel sexspeeltjes verkoop. Die vrouwen konden even goed een flesje badschuim besteld hebben waar hun man niet mag van weten
Oud 14 september 2007, 16:15   #170
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een Turkse gynaecoloog vertelt intussen in Het Laatste Nieuws dat een collega van hem in Brussel zich ooit “als vrouw verkleedde omdat de man zo agressief was en de vrouw dringend hulp nodig had”… “Die collega trok een vrouwelijke outfit aan en plaatste een masker op toen hij de verloskamer binnenwandelde. Dat kan toch niet de bedoeling zijn”…
Zeg dat wel.
Daar was ik gisteren nu ook al aan het denken.
Men zou zich inderdaad kunnen afvragen waarom men een agressieve man toestaat in een ziekenhuis als hij er geen patiënt is.
Waarom verkleed die man zich? Waarom wordt er niet geopteerd om die man te laten verwijderen?
Oud 14 september 2007, 16:20   #171
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zegt wie?

Citaat:
daar heb je vast evidentie voor.
Oud 14 september 2007, 16:24   #172
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
veel zelfvertrouwen heb je daarvoor niet nodig, hoor. Gewoon laten gaan, wat is dat nu.
Er is trouwens ook een verschil tussen naar andere naakte vrouwen zitten kijken, en een speelgoedje kopen dat je als koppel samen kunt gebruiken.
Niet zo'n geslaagde vergelijking, vind ik persoonlijk.
Oud 14 september 2007, 18:19   #173
Lord Snooty
Burger

Standaard

Citaat:
Praat over dingen waar je verstand van hebt, wie zegt dat ik enkel sexspeeltjes verkoop. Die vrouwen konden even goed een flesje badschuim besteld hebben waar hun man niet mag van weten
Tuurlijk, zo'n speciaal flesje met een bewegend topje zeker ? Tsss...
Oud 14 september 2007, 18:21   #174
Lord Snooty
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
veel zelfvertrouwen heb je daarvoor niet nodig, hoor. Gewoon laten gaan, wat is dat nu.
Er is trouwens ook een verschil tussen naar andere naakte vrouwen zitten kijken, en een speelgoedje kopen dat je als koppel samen kunt gebruiken.
Niet zo'n geslaagde vergelijking, vind ik persoonlijk.

Naar een naakte vrouw kijken of een Tarzan in je flamoes jassen... mmm, wat een keuze. Maar natuurlijk kopen al die vrouwen hun dildo's om samen met hun man uit te proberen, kunnen ze gelijk z'n vrouwelijke zijde eens testen. Yahooow !!
Oud 14 september 2007, 22:03   #175
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
een Tarzan in je flamoes jassen...
Off-topic: Flamoes, nog nooit gehoord, van welke regio komt dat? (ik ben geïnteresseerd in Vlaamse dialecten (en flamoezen))
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 22:19   #176
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=circe;2927777]Het lesbienne-probleem geldt uiteraard ook voor de apartheidszwemuurtjes.

Misschien in de toekomst iemand sexuele geaardheid mee op de identiteitskaart zetten?

Maar BIG PROBLEM: wat doen we met de bi'-s? Die mogen misschien gewoon nérgens meer gaan zwemmen dan?[/quote]Het simpelste zou zijn dat Belgen gewoon op �*lle uren verboden worden in de zwembaden.Dan kan er tussen de Nieuwe Belgische Elite, en de Verderfelijke Dekadente Ongelovige Honden geen kontakt zijn.Opgeruimd staat netjes.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 22:21   #177
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naar een naakte vrouw kijken of een Tarzan in je flamoes jassen... mmm, wat een keuze. Maar natuurlijk kopen al die vrouwen hun dildo's om samen met hun man uit te proberen, kunnen ze gelijk z'n vrouwelijke zijde eens testen. Yahooow !!
Oud 14 september 2007, 23:34   #178
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

er wordt weer een probleem gemaakt die er geen is.
Het lijkt mij redelijk logisch dat er rekening gehouden wordt met iemands voorkeuren (op eender welk moment, binnen redelijke perken); als er een noodgeval is, dan is het te nemen of te laten en steeds op eigen verantwoordelijkheid. Dit wordt enkel een probleem omdat die gyneacologen persè willen 'helpen' en het niet kunnen verdragen dat sommige mensen spijtig genoeg liever hun kind en vrouw in gevaar brengen dat hun 'hulp' te aanvaarden. Het is niet omdat je zelf denkt dat je enkel maar handelt om 'goed' te doen dat de ander dat dan maar moet accepteren. Gezondheidszorg is een recht, geen plicht!
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2007, 23:40   #179
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Citaat:
Moslim weigert mannelijke gynaecoloog bij risicobevalling
Een gynaecoloog van het Sint-Dimpnaziekenhuis in Geel was in alle staten toen hem de toegang tot de verloskamer werd geweigerd door de echtgenoot van een risicopatiënte. De aanstaande vader, een moslim, weigerde de hulp van een mannelijke gynaecoloog.

”Ik vraag me af of dat geen inbreuk is op de antidiscriminatiewetgeving. De hulp van een mannelijke arts weigeren is in elk geval een aanfluiting van waar geneeskunde om gaat”, zegt dokter Luc Verguts (foto), diensthoofd van de afdeling gynaecologie van Sint-Dimpna.

De patiënte van Pakistaanse oorsprong had al twee doodgeboortes gehad. De gynaecologe die haar eerder had onderzocht, was met vakantie. ”Het ging om een risicobevalling, maar ik kon geen kant uit”, zegt dokter Luc Verguts, diensthoofd gynaecologie. ”De vrouw had al acht centimeter opening, het was te laat om haar naar een ander ziekenhuis over te brengen. Met de echtgenoot was geen gesprek mogelijk. Ik heb dan aan twee ervaren vroedvrouwen gevraagd de bevalling te doen.Intussen hield ik de wacht achter de deur, voor het geval ik toch nog zou kunnen ingrijpen.”

”We proberen altijd dat soort probleemsituaties op te lossen door een vrouwelijke collega in te schakelen. Of door de patiënte tijdig naar de kraamkliniek in Mol te sturen. Maar daarvoor was het nu te laat. Gezien de toestand van de vrouw was het gevaar reëel dat er iets mis zou lopen of complicaties zouden optreden. Zou de rechter in dat geval accepteren dat ik niet optrad? Want als arts heb je een hulpverleningsplicht.”

Dokter Verguts beklemtoont dat hij het recht van elke patiënt op vrije artsenkeuze absoluut respecteert. ”Maar er zijn nu eenmaal situaties waarbij dat niet kan, zeker niet bij wachtdiensten. Een regionaal ziekenhuis kan ook niet terugvallen op reserves van vrouwelijke artsen. Hoe kunnen we ons werk nog goed doen als we rekening moeten houden met wetten van moslimfundamentalisten?” Verguts heeft het probleem via de Artsenkrant aangekaart. ”Het komt steeds vaker voor en er bestaan blijkbaar nog geen duidelijke richtlijnen over. Of moeten er eerst slachtoffers vallen?”

Gazet van Antwerpen 12.9.07

Opnieuw een staaltje van opdringerig moslimfundamentalisme. Het zijn dergelijke toestanden en vooral de vergoeilijkingen door de linkse pamperaars die maken dat een anti-islamiseringsbetoging broodnodig is.
Of gewoon een vernieuwde wet maken..ge doet lastig..beval dan ergens anders..

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 07:00   #180
sn00py
Banneling

Standaard

in deze context klinkt het volgende toch een beetje wrang:

Citaat:

I am a Muslim Woman
Feel free to ask me why
When I walk, I walk with dignity
When I speak, I do not lie
I am a Muslim Woman,
Not all of me you'll see
But what you should appreciate
Is that the choice I make is free
I'm not plagued with depression
I'm neither cheated nor abused
I don't envy other women
And I'm certainly not confused
Note, I speak perfect English
Et un petit peu de francais aussie
I'm majoring in Linguistics
So you need not speak slowly
I own my own small business
Every cent I earn is mine
I drive my Chevy to school and work
And no, that's not a crime
You often stare as I walk by
You don't understand my veil
But peace and power I have found
For I am equal to any male
I am a Muslim Woman
So please don't pity me
For God has guided me to truth
And now I'm finally free!
Klinkt voor mij als de lofzang van een vegetariër op biefstuk, koteletten, zwarte pensen en ribbetjes. Vooral dat laatste zinnetje: finally free, maar niet om den dokter te zien die ze willen

Laatst gewijzigd door sn00py : 15 september 2007 om 07:05.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be