Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2007, 09:27   #161
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Vlaamstaligen
Tomm gebruikt permanent het jargon van LeSoir en het FDF. Die spreken ook altijd over "parler le Flamand". Eerder had hij het hier over de "Khmer Rouge""

Een duidelijk geval van Stockholm-syndroom.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 09:31   #162
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Blijkbaar is het in België niet verboden om vlaggen te verbranden(als we het FDF mogen geloven):
http://www.fdf.be/spip.php?article1593
Uit hetzelfde artikel:

Citaat:
Signalons pour la petite histoire que les fameuses photos ont été retirées du site. Mais si vous désirez vous instruire, ce site (Jong N-VA) offre encore quelques séquences intéressantes. D’autres photos sont explicites. Notamment un document (sferbeelden puis afbeelding 107) sur lequel un jeune porte fièrement un t-shirt sur lequel il est écrit en lettres géantes « Republiek Vlaanderen ».
ROFL!

Een NVA-jongere die een T-shirt met het opschrift "Republiek Vlaanderen" draagt... Als het vaderland nog maar herstelt van zo'n allesvernietigende terreurdaad.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 15 september 2007 om 09:32.
Oud 15 september 2007, 09:33   #163
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ge ziet daar een bende verwende westerse ipod-jongeren die niet weten wat miserie is een vlag verbranden gelijk ze dat op tv gezien hebben in palestina, de westbank, irak etc...
gewoon een land/bevolkingsgroep haten omdat hen dat een knus en gezellig groepsgevoel geeft.
niét omdat ze honger moeten lijden of omdat hun vader en broers vermoord zijn. nee, puur voor de gezelligheid.
dat dit kan lijden tot een breuk van een land, met alle ernstige politieke en sociale gevolgen van dien is dan maar zo. hun gezellig groepsgevoel is immers belangrijker.

die jongeren verdienen een schop onder hun gat, een bezoek aan irak en alle andere landen waar er echte miserie heerst en een schup en een gritsel om zichzelf nuttig te maken ipv hun lege tijd te vullen met vlagverbrandingen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 09:34   #164
Public energy
Provinciaal Statenlid

Public energy's schermafbeelding

Standaard

Ze zijn trouwens wel een beetje selectief in hun verontwaardiging.

Oud 15 september 2007, 09:36   #165
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
dat dit kan lijden tot een breuk van een land
Meent ge dat?

Want als dat zo is, dan ga ik gauw in mijnen hof een stapelke Belgische vlaggen verbranden, zet die foto's op het net en dan is het einde van Belgique zo gefikst.
Oud 15 september 2007, 09:37   #166
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik stel voor dat we zo een keer per jaar een nationale massale trikoloorverbrandingsdag organiseren. Just for the fun of it.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 09:44   #167
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
ik stel voor dat we zo een keer per jaar een nationale massale trikoloorverbrandingsdag organiseren. Just for the fun of it.
nationalisten...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 09:48   #168
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ja?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 09:53   #169
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ge ziet daar een bende verwende westerse ipod-jongeren die niet weten wat miserie is een vlag verbranden gelijk ze dat op tv gezien hebben in palestina, de westbank, irak etc...
gewoon een land/bevolkingsgroep haten omdat hen dat een knus en gezellig groepsgevoel geeft.
niét omdat ze honger moeten lijden of omdat hun vader en broers vermoord zijn. nee, puur voor de gezelligheid.
dat dit kan lijden tot een breuk van een land, met alle ernstige politieke en sociale gevolgen van dien is dan maar zo. hun gezellig groepsgevoel is immers belangrijker.

die jongeren verdienen een schop onder hun gat, een bezoek aan irak en alle andere landen waar er echte miserie heerst en een schup en een gritsel om zichzelf nuttig te maken ipv hun lege tijd te vullen met vlagverbrandingen.
Hoewel ik zeer zeker in je dispuut kan inkomen, is er zeer zeker een verschil tussen de Vlagverbrandig hier en in bvb Palestina : Hier is dat eerder ludiek, ginder een allesoverheersende haat. Hun omstandigheden zijn dan idd zéér verschillend, dit zonder er een waardering op te kleven.

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 09:56   #170
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En wie gaat die vlaggen kopen om ze te verbranden? En daarna het BUB maar komen steofen dat er een hausse is in de verkoop van Belgische vlaggen en dus het belgië gevoel de kop weer opsteekt? Nee, zo'n gekke bedoening, das niet goed en brangt alleen maar haat. Een spontane actie, zoals die van die jongeren, kan eens voorvallen, maar organiseren? No thanks. Er is al genoeg haat in de wereld. Laten we de problemen OPLOSSEN ipv haat op te wekken.

.
Oud 15 september 2007, 10:00   #171
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Is een vlag verbranden strafbaar?

Ge moet een milieuvergunning hebben
straatrue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 10:03   #172
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nationalistjes allerhande, ze blijven een bron van verbazing en vermaak.

Enerzijds de V-SB nationalistjes die zich nu heel stoer wanen omdat ze een pover stukje textiel verbranden. Oehoe daar gaat Belgie nu eens echt kapot van zijn se. Nù staat er niks meert de Vlaamse onafhankelijkheid nog in de weg. De Wever gaat zeker en vast naar de onderhandelingen, gesterkt met de innerlijke overtuiging dat de Belze vlag toch maar verbrand is. Allemaal stoer en nutteloos.

Wie louter symbolische gevechten levert, die zal dan ook enkel maar symbolische overwinningen boeken.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 10:48   #173
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Wie louter symbolische gevechten levert, die zal dan ook enkel maar symbolische overwinningen boeken.
Is het daarom dat het land nu al drie maanden geblokkeerd is? Of dat het uiteen dreigt te vallen?

Hoeveel van dat soort "symbolische overwinningen" hebt gij al behaald voor uw politieke doelstellingen?
Oud 15 september 2007, 11:24   #174
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Deze individualistische maatschappij geeft geen zier of de nationale vlag nu verbrand wordt of niet.

België maakt niemand warm... buiten de randdebielen bij de BuB ofzo.
Goed ik stel voor om eens officieel de Vlaamse leeuw in brand te steken, als er toch niemand om geeft. Ik denk dat al dat flamingantistisch zootje op dit forum moord en brand zou schreeuwen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 11:24   #175
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Gij gelooft teveel sprookjes, das duidelijk!
We zullen zien...
Oud 15 september 2007, 11:26   #176
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Goed ik stel voor om eens officieel de Vlaamse leeuw in brand te steken, als er toch niemand om geeft.
Ik geef er niets om.

Alleen 19de eeuwse bourgeois nationalisten krijgen daar traantjes van in de ogen.
Oud 15 september 2007, 11:27   #177
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Goed ik stel voor om eens officieel de Vlaamse leeuw in brand te steken, als er toch niemand om geeft. Ik denk dat al dat flamingantistisch zootje op dit forum moord en brand zou schreeuwen.
Waarom schreeuwen zo weinig Belgicisten dan nu moord en brand? Net omdat België niets inhoud : het maakt niemand warm...

.
Oud 15 september 2007, 11:28   #178
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

[quote=tomm;2930292]Ik ben niet begaan met de verzuchtingen van de rijke Brusselse bourgeoisie, ik ben gewoon tegen een aggressief eng en kunstmatig nationalisme dat alle taalminderheden op z'n grondgebied wil aanpakken, en de slachtoffers van zo'n nationalisme zijn echt niet enkel bourgeois, dat heeft de geschiedenis al bewezen.[quote]
Ik weet dat het jammer is, maar vraag je ook eens af waarom we zoveel vaker horen over die problemen in de Rand in vergelijking met de faciliteitengemeenten op de grens van Vlaanderen met Wallonië zelf.

Citaat:
(kijk ook naar de maatregelen om sociale huisvesting te beperken tot Vlaamstaligen)
De bereidheid tonen om Nederlands te leren is nog wel iets anders dan het beperken tot "Vlaamstaligen". Wat is een Vlaamstalige trouwens, dat moest er toch echt eventjes weer bij
Oud 15 september 2007, 11:29   #179
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Tomm gebruikt permanent het jargon van LeSoir en het FDF. Die spreken ook altijd over "parler le Flamand". Eerder had hij het hier over de "Khmer Rouge""

Een duidelijk geval van Stockholm-syndroom.
geeuw
Khmer Rouge is ook de officiële benaming van die groep in het Engels en zelfs in cambodia zelf. Natuurlijk weet ik wel dat het van Franse afkomst is, en dat is in het Vlaanderen dat jullie willen levensgevaarlijk. Dat mij een beetje denken aan de Khmer Rouge eigenlijk...
Oud 15 september 2007, 11:30   #180
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tegen dan is Vlaanderen trouwens misschien volledig overstroomd, dan zullen ze nog content zijn dat Wallonië er nog is)
Je stelt me teleur, dat soort "verzuip maar" argumenten zijn we gewoon van BUB maar van jou had ik ondertussen toch al beter verwacht.
Nu goed, als we allen binnen de EU blijven is het ons toegestaan om daar te gaan wonen. We zullen er natuurlijk wel verdomd goed Frans moeten leren maar dat is nu net hetzelfde.

Laatst gewijzigd door evilbu : 15 september 2007 om 11:32.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be