Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2007, 20:09   #161
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Maar ik weet uit ervaring dat kinderen met lageklasseouders over een beperktere interessekring, kleinere woordenschat en geen studiemotivatie beschikken. Groenten-18 heeft voor een groot deel gelijk.
Ik weet uit ervaring dat dit dus niets te maken heeft met IQ.

Ik kom zelf uit een groot gezin en terwijl er van mijn zusters bij zijn die niet eens de 90 halen en zijn er andere van mijn zusters die ruim de 130 halen.
Zelfde ouders, zelfde opvoeding, zelfde gezin, zelfde sociale klasse en toch zulke grote verschillen.
En bij de 25 kleinkinderen zijn er 19 die boven de 120 zitten, terwijl de kinderen van mijn rijkste en hoogst geschoolde zuster en schoonbroer juist het laagste IQ hebben van alle kleinkinderen.

Het kleinkind met het hoogste IQ komt dan nog juist uit een gezin met alcoholmisbruik en sociaal achtergesteld tegenover de rest.
Twee beroepsdoppers met collectieve.

Je stelling gaat dus helemaal niet op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 20:15   #162
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Ik kom zelf uit een groot gezin en terwijl er van mijn zusters bij zijn die niet eens de 90 halen en zijn er andere van mijn zusters die ruim de 130 halen.
Zelfde ouders, zelfde opvoeding, zelfde gezin, zelfde sociale klasse en toch zulke grote verschillen.
En bij de 25 kleinkinderen zijn er 19 die boven de 120 zitten, terwijl de kinderen van mijn rijkste en hoogst geschoolde zuster en schoonbroer juist het laagste IQ hebben van alle kleinkinderen.

Het kleinkind met het hoogste IQ komt dan nog juist uit een gezin met alcoholmisbruik en sociaal achtergesteld tegenover de rest.

Zijn jullie een iq familie?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 20:17   #163
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik zal er veel nieuws leren.

Lees jij ondertussen wat over cross-culturele psychologie.
Ach ik leer zelf alle dagen nog bij over IQ's en kan je verzekeren dat ik reeds lang geleden heb geleerd dat opvoeding daar slechts een beperkte invloed op heeft.

Inzicht en denkvermogen hebben immers niets te maken met opvoeding, maar enkel met de persoon zelf.

Hoewel ik dus wel volledig toegeef dat de meeste testen idd gebaseerd zijn op opleiding en westerse kennis.

in een test gebaseerd op Afrikaanse kennis zouden wij waarschijnlijk amper boven de 40 geraken.
Oud 23 oktober 2007, 20:19   #164
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Ach ik leer zelf alle dagen nog bij over IQ's en kan je verzekeren dat ik reeds lang geleden heb geleerd dat opvoeding daar slechts een beperkte invloed op heeft.

Inzicht en denkvermogen hebben immers niets te maken met opvoeding, maar enkel met de persoon zelf.

Hoewel ik dus wel volledig toegeef dat de meeste testen idd gebaseerd zijn op opleiding en westerse kennis.

in een test gebaseerd op Afrikaanse kennis zouden wij waarschijnlijk amper boven de 40 geraken.
IQ testen met vragen zoals wat is het juiste woord, welke persoon klopt niet in het rijtje enzo zijn dan ook verleden tijd!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 20:27   #165
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
IQ testen met vragen zoals wat is het juiste woord, welke persoon klopt niet in het rijtje enzo zijn dan ook verleden tijd!
het is bij mij dan ook al meer dan 12 jaar geleden dat ik nog een test heb gedaan.
De enige die ik nog heb gezien zijn die op het internet en die zijn toch nog niet veranderd. Allemaal zuiver op westerse kennis gebaseerd.
Oud 23 oktober 2007, 20:57   #166
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Zoek ook nog maar eens op het woord heuristiek, bias en onterechte veralgemening ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be